Я - юний громадянин, майбутній патріот

Про матеріал
Матеріал для уроків "Я у світі" початкова ланка, 3-4 класи. Ознайомлення з поняттям " гроиадянин", "патріот" . За старою програмою 2013 рік, зі змінами 2016 року.
Перегляд файлу

Урок: Я у світі

Тема: Я –  юний громадянин, майбутній  патріот

Мета: ознайомити з поняттям «патріот», «громадянин»; формувати знання 

            про  права та обов’язки  українців в своїй країні;  виховувати любов до 

            Батьківщини, прагнення бути гідним громадянином та свідомим 

            патріотом

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: дитяча карта України, предметні малюнки та зображення, ТЗН зі слайдами та презентацією , записи слів на аркушах паперу

                                          Хід уроку

I Організаційна частина

II Актуалізація опорних знань

  1. Робота за питаннями
  • Як зветься країна в якій ви живете?
  • Назвіть її столицю.
  • Хто  був засновником  м. Київ?
  • Яке дерево  вважають символом Києва?
  • Як називається головна вулиця  столиці України?

2 Робота над відеокопілкою (показ відео-слайдів з зображенням культурних та історичних  пам’ятників  України: пам’ятник Т.Шевченку, Б.Хмельницькому, засновникам Києва, княгині Ользі, козаку Рогу, козаку Харко ,С.Бандері, партизанам, воїнам ОУН-УПА…)  

  • Прошу переглянути слайди з зображенням пам’ятників України.
  • Хто з вас впізнав, кому присвячений цей пам’ятник?  На вашу думку, чому ця людина була удостоєна вшанування? (Діти відповідають опираючись на життєвий  досвід та загальноосвітні знання, висувають гіпотези)
  • Так, ці люди великі сини і дочки України, вони  прославили свою Батьківщину на весь світ та стали взірцем  і еталоном людських чеснот для  всіх українців. Хоч  немає вже  їх на цьому світі, десятки років чи сотні літ , пам'ять про них, любов народу, віра в ідеал цих українців завжди житиме в серцях  нашого народу, тому що вони справжні громадяни та істинні патріоти своєї  держави.

 

http://www.awaytravel.ru/sites/default/files/imagecache/wysiwyg_imageupload_lightbox_preset/img/4/monument%20to%20Princess%20Olga.jpghttp://image.tsn.ua/media/images2/608xX/Jul2011/383458985.jpg  http://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/100/donetsk_shevchenko_01.jpg http://www.shukach.com/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/post_images/67/p1010492.jpghttp://argumentua.com/sites/default/files/imagecache/Full_tekst_600x/chornovol_0005.jpghttp://www.shukach.com/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/post_images/67/p1260663-40516.jpghttp://archdesignfoto.com/wp-content/uploads/2010/02/02.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-YZByJC1kYwM/UCoJ2-A2yWI/AAAAAAAAAIg/Jqq5DB5vx5o/s1600/b7183aa7285f.jpg  http://www.shukach.com/sites/default/files/imagecache/node-gallery-display/post_images/14/P1150232.jpghttp://ua-travelling.com/uploads/gallery/photos/img/monument-to-cossack-kharko-2.jpg

III Мотивація навчальної діяльності

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо хто такі «громадяни», «патріоти»  та які права і обов’язки мають  всі українці .

IV Вивчення нового матеріалу

1Сторінками вікіпедії

Україна – наша  Батьківщина, одна з найбільших за своєю площею європейських держав 603 628 км², вільна і незалежна держава. В ній проживає 43 млн. людей ( станом на 01.01.2016). В ній мешкають люди різних національностей: українці — 77,8 % , росіяни — 17,3 % , білоруси 0,6 %, молдовани — 0,5 %, кримські татари — 0,5 %, болгари — 0,4 %, венгри— 0,3 %, румуни — 0,3 %, поляки — 0,3 %, євреї — 0,2 %, армяни — 0,2 %, греки — 0,2 %, інші   1,2 %

  • Розглянемо уважно діаграму і визначимо, яка ж найчисельніша  національна група? (українці)
  • На якій мові вони розмовляють? (українській)

Чи розмовляють інші народності українською мовою?(так)  Чи доводилося вам з ними спілкуватися?

  • Отже, всі люди які мешкають в Україні розмовляють українською мовою  тому,  що це державна мова нашої країни. Інші національні групи людей, що мешкають в Україні, окрім знання власної мови оволоділи українською мовою задля того щоб працювати, навчатися, вільно спілкуватися з нами.

2 Робота з дитячою картою Україниhttp://img.agronovator.ua/img/elevators_map_ru.gif

  • Зараз поглянемо на карту і знайдемо область в якій ми живемо.
  • Як вона називається? Назвіть сусідні області, покажіть їх на карті.
  • В яких областях мешкають ваші родичі, знайдіть на карті і покажіть нам?
  • Як ми можемо назвати одним словом всіх людей які живуть в Україні? (мешканці,жителі, українці, співвітчизники ……громадяни )

3 Робота за підручником

-Ми з’ясували  що люди, які мешкають в Україні називаються громадянами. Зараз звернемося до підручників (О.В.Тагліна, Г.Ж,Іванова Я у світі 3кл)ст.91, й визначимо поняття «громадянин, патріот» (діти самостійно опрацьовують 1,2,3 абзац)

- Можу я назвати громадянином свого сусіда, однокласника, колегу?

- Являється  громадянином чи ні, дитя  яке нещодавно народилося в Україні?

- Спробуйте не підглядаючи в підручник, а своїми словами розкрити поняття «громадянин».

Слово вчителя: Громадянин – це особа, яка народилася в певній державі і належить до його населення, має рівні з іншими  людьми права і виконує обов’язки покладені на неї державою. Походить від давньослов’янського слова «Громада», що означає однодумці.

Слово вчителя: Патріот – це людина віддана своєму народові і готова заради інших на подвиги та власні жертви. Ця людина безмежно закохана в свою Батьківщину. Вона  ставить загальні інтереси співвітчизників на перше місце в  житті, а ніж  власні. Слово «патріот» грецького походження. З грецької перекладається, як людина яка любить Батьківщину.

- Чи можемо ми назвати всіх людей в Україні  «патріотами»? Чому? А якщо людина порушує закон, не поважає інших українців чи зневажливо ставиться до її символів, мови, традицій, історичного минулого? (Робота за підручником, абзац 4,5- права та обов’язки українців)

-Ми з’ясували, що не кожного громадянина України можна визнати патріотом.

- Яких обов’язків повинні дотримуватися всі люди, які проживають в  Україні?

- Які права нам гарантує держава?

- Ви зможете назвати патріотом людину яка має при собі народну,  національну символіку (прапорці на авто, стрічки в волоссі, віночок, вишиванку), але поводиться не виховано чи не пристойно – вживає лайливі слова, палить чи пияче в громадських місцях, зневажливо ставиться  до інших, не поважає людей іншої віри, раси, статі? Поясніть чому.

 

4 Перегляд відео презентації на патріотичну тематику

 

-Зараз пропоную переглянути відео презентацію в якій ви побачите справжніх патріотів своєї держави(бійці АТО, партизани, учасники ВВ

війни ,воїни ОУН-УПА, видатні спортсмени, актори, артисти, композитори, художники, літератори…)

- За що ми поважаємо цих людей? Чому вони називаються патріотами?

- Які вчинки роблять справжні патріоти своєї держави?

- На що здатен ти, заради високого звання «патріот»? Спробуємо разом дати визначення поняттю «патріот»

5 Фіз.хвилинка

Україна, рідний край(виконання вірша з рухами)

6Робота в зошитах(вид. Тернопіль  І.Р Дунець, С.Г. Заброцька ст.29)

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\WP_20160320_13_00_19_Pro.jpg

V Закріплення вивченого

1Вікторина « Усе, це , моє- все зветься Україна»

  • Хто такий Михайло Грушевський?
  • Хто є діючим президентом України?
  • Назвіть всіх президентів незалежної України.
  • Хто став великим Кобзарем України?
  • Хто написав слова, музику гімну України?
  • Як називається книга в якій записані всі закони України?
  • Які поети, композитори, актори, артисти прославили нашу землю?
  • Кого з воїнів – визволителів ви знаєте, чому вони є втіленням патріотичного духу Українців? Який приклад вони нам дають?

2 Робота над прислів’ям (на дошці висять написи з окремими словами, а учні повинні зібрати їх в  ціле прислів’я  )

   Гра « Прислів’я розсипалося»

- Ваше завдання зібрати окремі слова в прислів’я та пояснити його зміст:

край Бережіть рай свій  із нього  і зробіть  ( Бережіть свій край і зробіть із нього рай )

людей і тебе Шануй шануватимуть  (Шануй людей і тебе шануватимуть)

пригодився народився я Де  там і ( Де я народився, там і пригодився)

3 Робота за малюнками (фото або зображення таких ситуацій: не вступили місце в транспорті літній людині, вагітній жінці, пиячать та б’ються в громадських місцях, не дотримуються правил культри на вулиці(смітять), зневажають державні символи(смалять яєчню на вічному вогні)……

-Яких обов’язків  не дотримуються ці люди, які права не виконують, порушують?

 

VII Підсумок уроку

1 Експрес-опитування

 Хто такий громадянин України? Хто такий патріот?

— Які обов’язки повинні виконувати громадяни України?

— Які права мають громадяни України?

Доведи, що всі учні класу громадяни України?

— Які у вас є права? Які у вас є обов’язки?

 2 ГРА «Відгадайте символ» (кожна парта отримує одну з карток з зображенням  державної, народної символіки, рослин символів і  дає короткий опис чи характеристику, а інші учні відгадують про який символ йшла мова)

3 Оцінювання

 

VIII Домашнє завдання

1ряд- зібрати дані про  патріотичну діяльність воїнів АТО, майданівців  з нашої школи чи району

2ряд – розповісти про 1 особу, справжнього патріота в номінації

 « Людина року»

3ряд – розповісти про  шанованих громадян нашої країни, патріотів Батьківщини, яких ми пам’ятаємо та поважаємо, які стали нашими ідеалами в культурному, історично-патріотичному вихованні.

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку