Я досліджую світ
Урок на тему:
«Цінності в житті. Фінансова грамотність»
Вчитель вищої категорії
Соловйова І.В.
Мета: Ознайомити учнів з основами фінансової грамотності, цінностями в житті людини, вчити дітей планувати і здійснювати покупки в магазині, вчити заробляти гроші. В ігровій формі закріпити економічні знання, розвивати уміння працювати в групі, домовлятися і досягати згоди в діях. Виховувати повагу до сім’ї і раціональне використання її доходів, прививати економічне ставлення до грошей.
Обладнання: українські купюри різного номіналу, слайди, картки, словникові слова, мультимедійна підтримка, нумізматична виставка.
Тип уроку: урок-гра.
Хід уроку
-
Організація класу.
Знову лунає шкільній наш дзвінок,
Кличе всіх на незвичний урок.
-
А урок у нас дійсно незвичний
-
Повідомлення теми уроку.
Ми поговоримо про фінансову грамотність, про потреби людей, про цінності, про бажання.
-
А саме головне ви заробите собі справжні гроші за виконані завдання, а потім витратите їх на свої потреби.
-
Створення ситуації успіху.
(Сходинки ситуації успіху. Знайдіть сходинку, на якій ви зараз знаходитесь, і прикріпіть прищіпку.)
-
Робота над матеріалом уроку.
-
На вас чекає гра «Фінансовий снігопад»
-
Я принесла вам чарівну скриньку. І з неї кожен з вас може взяти те, що він хоче. Тільки речі в скриньці невидимі, вам необхідно їх записати на стікері. За це завдання ви отримаєте 5 гривень.
«Диктант цінностей»
-
Запишіть, що для вас найцінніше в житті.(діти записують слова)
-
Перевірка з цеглинками LEGO. Цеглинки на старт
-
Мама, сім’я ( жовта цеглинка)
-
Сонце (помаранчева)
-
Батьківщина (блакитна)
-
Їжа(зелена)
-
Вода, повітря (синя)
-
Гроші (червоний)
( діти складають башти цінностей за кольорами). За це завдання ви отримуєте 5 грн.
Біля башти покладіть чесно зароблені 10 гривень.
-
Пальчикова гімнастика (хлопчики еспандером вижимають 6 разів, а дівчатка перебирають мішечки з горохом).
-
Бесіда.
-
А що таке гроші?
-
Навіщо потрібні гроші?
-
Завдання за вибором. Робота у групах, на килимках.
-
Перед вами 3 конверти, ціна у них однакова – 10 грн, але завдання різні. Оберіть собі за кольором конверт.
-
група – діти пишуть, що можна купити за гроші на аркуші А3
-
група – діти пишуть, що не можна купити за гроші на аркуші А3
-
група – завдання з ейдетики – робота з словниковими словами (середа, диван, директор, черевики, мільйон)
Діти складають речення з цими словами.
-
Перевірка завдань. Діти презентують свої роботи.
-
Гра «Уяви собі»
-
Як би у мене був мільйон , куди б я витратив гроші? ( За це завдання ви отримаєте 5 гривень. Покладіть їх біля башти)
-
Фізкультхвилинка.
-
Продовження роботи.
-
Бесіда
-
А чим можна заробити собі на життя? ( Тільки своїм розумом, старанністю)
-
Яка у вас зараз найважливіша робота?( Гарно вчитися )
-
І коли ви здобудете освіту, професію – ви отримаєте за свою працю гроші.
-
Робота з грошима. (У дітей в гаманцях монети і купюри)
-
З чого роблять сучасні гроші ? (Папір, метал )
-
Як називаються гроші з паперу ? (Купюри)
-
Які бувають купюри? Чому вони різного кольору ? (Щоб люди не плутали їх між собою )
-
Як називають металеві гроші ? ( Монети)
-
Чи однаковий у них колір і розмір ?
-
Відеоролик «Як друкують гроші в Україні»
-
Хто зображений на паперових купюрах ? ( Портрети людей і визначні пам’ятки )
-
А хто ці люди? ( Це герої нашої країни, вони відомі майже всім. Своїми вчинками вони заслужили, щоб їх зобразили на купюрах.)
-
Домашнє завдання ( підготувати невелику розповідь, записати 3-4 речення про видатних людей, які зображені на купюрах.)
-
Гра « Погляд в історію »
-
А чи завжди були такі гроші ?
Повідомлення дітей.
-
Перші гроші ходили на чотирьох ногах. Їх рахували по головах. Чим більша кількість голів, тим багатше господар.
-
В Китаї були гроші – китайки – відрізи китайського шовку.
-
В Америці грошовою одиницею був табак.
-
В Ісландії – сушена риба.
-
Але йшов час і змінювалися гроші.
-
Виставка купюр та монет минулих років. Експозиція буде представлена на окремому столі. Діти зможуть ознайомитись з нею під час перерви.
-
Переходимо до наступної гри «Професії»
- Хто працює в банку ? (Банкіри, охоронці, касири, інкасатори)
- Якими рисами володіє банкір ? ( Уважність, працьовитість )
- А охоронець ? ( Сміливість, уважність, займання спортом )
- А куди ходять люди, щоб витратити гроші ?
- Зараз ми відправляємось у магазин витрачати свої кошти. ( На стіні вивіски «Школярик»
«Продукти»
«Іграшки»
На прилавках виставлений товар з цінниками ( ручки, зошити, олівці, фарби, блокноти, сік, цукерки, печиво, фрукти, м’яч, м’які іграшки, ляльки, машинки). Діти купують товар за свої зароблені гроші.
-
Чи все ви змогли купити за зароблені гроші? Чи співпали ваші бажання з можливостями ?
-
Не завжди усі свої бажання можливо виконати, бо є бюджет сім’ї.
-
Що відбувається далі?
-
Інсценізація інкасації магазину.
( З автомобіля виходять два інкасатори з мішком для грошей, із зброєю і забирають гроші у старшого касира магазину. І доставляють гроші до банку.)
-
А куди підуть гроші з банку ?
-
Інкасатори знову відвезуть гроші на банкомати , де їх знімуть люди зі своїх карток.
-
Гра «Бюджет» ( Витрать з розумом )
Робота в зошитах «Я досліджую світ» 2 клас , Т.В. Воронцова, Т.С. Пономаренко стор 9 .
-
Підсумок уроку. Рефлексія. Чи все можна купити за гроші?
«Незакінчене речення»
- За гроші можна купити ліжко, але не … (сон)
-
Книгу, але не …(мудрість)
-
Ліки , але не … (здоров’я)
-
Будинок, але не … (сім’ю)
-
Чи піднялись ви на щабель вище ? Чи справдились ваші очікування ? Я вам дякую за урок.
МОЛОДЦІ