Урок " Економічна грамотність"

Про матеріал
Урок проводиться у 2 класі НУШ з курсу " Я досліджую світ". На занятті діти знайомляться з основами фінансової грамотності, цінностями в житті людини, розвивають уміння працювати в групі, відстоювати власні ідеї в дискусії.
Перегляд файлу

 

 

 

Я досліджую світ

 

Урок на тему:

 

 «Цінності в житті. Фінансова грамотність»

 

 

 

Вчитель вищої категорії

Соловйова І.В.

 

 

 

   Мета: Ознайомити учнів з основами фінансової грамотності, цінностями в житті людини, вчити дітей планувати і здійснювати покупки в магазині, вчити заробляти гроші. В ігровій формі закріпити економічні знання, розвивати уміння працювати в групі, домовлятися і досягати згоди в діях. Виховувати повагу до сім’ї і раціональне використання її доходів, прививати економічне ставлення до грошей.

   Обладнання: українські купюри різного номіналу, слайди, картки, словникові слова, мультимедійна підтримка, нумізматична виставка.

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Знову лунає шкільній наш дзвінок,

Кличе всіх на незвичний урок.

  • А урок у нас дійсно незвичний
  1. Повідомлення теми уроку.

Ми поговоримо про фінансову грамотність, про потреби людей, про цінності, про бажання.

  • А саме головне ви заробите собі справжні гроші за виконані завдання, а потім витратите їх на свої потреби.
  1. Створення ситуації успіху.

(Сходинки ситуації успіху. Знайдіть сходинку, на якій ви зараз знаходитесь, і прикріпіть прищіпку.)

  1. Робота над матеріалом уроку.
  1. На вас чекає гра «Фінансовий снігопад»
  • Я принесла вам чарівну скриньку. І з неї кожен з вас може взяти те, що він хоче. Тільки речі в скриньці невидимі, вам необхідно їх записати на стікері. За це завдання ви отримаєте 5 гривень.

«Диктант цінностей»

 

  • Запишіть, що для вас найцінніше в житті.(діти записують слова)
  1. Перевірка з цеглинками LEGO. Цеглинки на старт
  • Мама, сім’я ( жовта цеглинка)
  • Сонце (помаранчева)
  • Батьківщина (блакитна)
  • Їжа(зелена)
  • Вода, повітря (синя)
  • Гроші (червоний)

( діти складають башти цінностей за кольорами). За це завдання ви отримуєте 5 грн.

Біля башти покладіть чесно зароблені 10 гривень.

  1. Пальчикова гімнастика (хлопчики еспандером вижимають 6 разів, а дівчатка перебирають мішечки з горохом).
  2. Бесіда.
  • А що таке гроші?
  • Навіщо потрібні гроші?
  1. Завдання за вибором. Робота у групах, на килимках.
  • Перед вами 3 конверти, ціна у них однакова – 10 грн, але завдання різні. Оберіть собі за кольором конверт.
  1. група – діти пишуть, що можна купити за гроші на аркуші А3
  2. група – діти пишуть, що не можна купити за гроші на аркуші А3
  3. група – завдання з ейдетики – робота з словниковими словами (середа, диван, директор, черевики, мільйон)

Діти складають речення з цими словами.

  1. Перевірка завдань. Діти презентують свої роботи.
  2. Гра «Уяви собі»
  • Як би у мене був мільйон , куди б я витратив гроші? ( За це завдання ви отримаєте 5 гривень. Покладіть їх біля башти)
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Продовження роботи.
  1. Бесіда
  • А чим можна заробити собі на життя? ( Тільки своїм розумом, старанністю)
  • Яка у вас зараз найважливіша робота?( Гарно вчитися )
  • І коли ви здобудете освіту, професію – ви отримаєте за свою працю гроші.
  1. Робота з грошима. (У дітей в гаманцях монети і купюри)
  • З чого роблять сучасні гроші ? (Папір, метал )
  • Як називаються гроші з паперу ? (Купюри)
  • Які бувають купюри? Чому вони різного кольору ? (Щоб люди не плутали їх між собою )
  • Як називають металеві гроші ? ( Монети)
  • Чи однаковий у них колір і розмір ?
  1.  Відеоролик «Як друкують гроші в Україні»
  • Хто зображений на паперових купюрах ? ( Портрети людей і визначні пам’ятки )
  • А хто ці люди? ( Це герої нашої країни, вони відомі майже всім. Своїми вчинками вони заслужили, щоб їх зобразили на купюрах.)
  1.  Домашнє завдання ( підготувати невелику розповідь, записати 3-4 речення про видатних людей, які зображені на купюрах.)
  2.  Гра « Погляд в історію »
  • А чи завжди були такі гроші ?

   Повідомлення дітей.

  •  Перші гроші ходили на чотирьох ногах. Їх рахували по головах. Чим більша кількість голів, тим багатше господар.
  • В Китаї були гроші – китайки – відрізи китайського шовку.
  • В Америці грошовою одиницею був табак.
  • В Ісландії – сушена риба.
  • Але йшов час і змінювалися гроші.
  1.  Виставка купюр та монет минулих років. Експозиція буде представлена на окремому столі. Діти зможуть ознайомитись з нею під час перерви.
  2.    Переходимо до наступної гри  «Професії» 

- Хто працює в банку ? (Банкіри, охоронці, касири, інкасатори)

- Якими рисами володіє банкір ? ( Уважність, працьовитість )

- А охоронець ? ( Сміливість, уважність, займання спортом )

- А куди ходять люди, щоб витратити гроші ?

- Зараз ми відправляємось у магазин витрачати свої кошти. ( На стіні вивіски «Школярик»  

«Продукти»

«Іграшки»

 На прилавках виставлений товар з цінниками ( ручки, зошити, олівці, фарби, блокноти, сік, цукерки, печиво, фрукти, м’яч, м’які іграшки, ляльки, машинки). Діти купують товар за свої  зароблені гроші.

  • Чи все ви змогли купити за зароблені гроші? Чи співпали ваші бажання з можливостями ?
  • Не завжди усі свої бажання можливо виконати, бо є бюджет сім’ї.  
  • Що відбувається далі?
  1. Інсценізація інкасації магазину.

( З автомобіля виходять два інкасатори з мішком для грошей, із зброєю і забирають гроші у старшого касира магазину. І доставляють гроші до банку.)

  • А куди підуть гроші з банку ?
  • Інкасатори знову відвезуть гроші на банкомати , де їх знімуть люди зі своїх карток.
  1.  Гра  «Бюджет» ( Витрать з розумом )

Робота в зошитах «Я досліджую світ» 2 клас , Т.В. Воронцова, Т.С. Пономаренко стор 9 .

  1. Підсумок уроку. Рефлексія. Чи все можна купити за гроші?

«Незакінчене речення»

    - За гроші можна купити ліжко, але не … (сон)

  • Книгу, але не …(мудрість)
  • Ліки , але не … (здоров’я)
  • Будинок, але не … (сім’ю)
  • Чи піднялись ви на щабель вище ? Чи справдились ваші очікування ? Я вам дякую за урок.

МОЛОДЦІ

 

 

docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку