Приголосні букви.Позначення їх буквами.

Про матеріал
Інтегрований урок з використанням медіа.Конспект містить багато різних цікавих видів роботи.
Перегляд файлу

 

Тема: Приголосні звуки. Позначення їх буквами

Мета: уточнити і закріпити знання учнів про вимову приголосних звуків, навчати учнів впізнавати і розрізняти на слух  за способом вимовляння приголосні звуки (утворення перешкоди на шляху видихуваного повітря) та позначення їх буквами на письмі;  ; повторити алфавіт; формувати навички звукобуквеного аналізу слова;  розвивати спостережливість; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: проектор, ноутбук, конверти із деформованим  реченням, презентація (вміщено відеоролики) ,картки із домашнім завданням.

Тип уроку: інтегрований

Клас :2

                                                                 Хід уроку

  1. Організація класу до уроку

1.1. Привітання з учнями

-Доброго дня, діти.

 

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту  

Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.

Один одному всміхніться
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться сьогоднішній день!

1.3.Перевірка готовності учнів до уроку

-Діти ,а зараз уважно подивіться на свої  парти у вас на партах повинні бути лише робочі зошити, пенал  . Усе інше заховайте у портфелі.

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Повторення вивченого матеріалу

—   Скажіть чи знаєте ви чим відрізняються звуки і букви?

—  Скільки є всього букв в українській абетці?

Давайте повторимо абетку всі разом (учні в голос повторюють ). Хто сам хоче розказати українську абетку?

-Скажіть, діти, скільки в українській мові  є голосних звуків? (Шість)

- Які ви знаєте голосні звуки? (Учні називають їх). За участю чого вимовляємо голосні звуки?(голосу).

2.2. Мотивація навчальної діяльності учнів

-Скажіть ,діти, на які 2 групи поділяються звуки ?Ви вже вивчали та знаєте 1 групу звуків-це голосні ,а 2 групу звуків ми сьогодні на уроці з вами повторимо   для того, щоб ви їх краще знали.

Сьогодні ми будемо повторювати приголосні звуки та  букви, якими вони позначаються на письмі. А ще нас чекає багато цікавих завдань, які ми будемо виконувати разом з вами

 

2.3.Каліграфічна хвилинка

-Відгадайте загадку. Хто знає відповідь піднімає руку

 

Шия довга й ніжна,

Пір'я білосніжне.

Їсть траву, комашок,

Рибу й черепашок. (Лебідь)

 

- Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота.

- Зверніть увагу на дошку  Ле бі дь лебідь (Записано на дошці)

- Давайте прочитаємо записане на дошці  (учні читають записане)

- Скажіть, які ви знаєте типи з'єднань? (учні називають типи з'єднань) .                            -Зверніть увагу на дошку.

   У складі Ле -   середнє з'єднання; у складі бі - верхнє з'єднання;                                   у складі дь - верхнє з'єднання  (показую та одночасно озвучую типи з'єднань) 

????  (Л)- починаємо писати букву ел  трохи вище нижньої рядкової лінії ведемо в низ до нижньої рядкової лінії робочого рядка і заокруглюємо вправо  ,ведемо довгу похилу лінію до верхньої  міжрядкової лінії не відриваючи руки ведемо пряму лінію в низ до нижньої рядкової лінії ,заокруглюємо в право ;середнє з'єднання.

(е )починаємо писати букву е  вище  нижньої рядкової лінії ,ведемо трошки вверх та заокруглюємо в  право ;середнє з'єднання.

(б) – починаємо писати букву бе  вище  нижньої рядкової лінії пишемо  овал, потім ведемо  верх пряму лінію  до верхньої міжрядкової лінії робочого рядка верху пишемо рисочку вправо ,далі пишемо верхнє з'єднання.

)- пишемо букву і  вище  нижньої рядкової лінії і повертаємося назад до нижньої  рядкової лінії, зверху ставимо крапочку, далі пишемо  верхнє з'єднання.

(д) -  починаємо писати букву де пишемо овал на нижній рядковій лінії ,ведемо пряму лінію низ нижньої рядкової лінії  ,заокруглюємо вліво  та ведемо вверх трохи вище нижньої рядкової лінії; верхнє з'єднання

(ь)-  починаємо писати знак м’якшення ,пишемо вище нижньої рядкової лінії  пряму по ній повертаємося до нижньої рядкової лінії заокруглюємо вправо

-А зараз спишіть з дошки. Прописуємо весь рядок робочого зошита.

 

      Зображено на екрані

-А зараз давайте  усно складемо речення зі словом «лебідь».                                           - Підкресліть у слові :«лебідь» голосні звуки та зачитайте їх  .

2.4.Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні  на уроці ви  дізнаєтеся про приголосні звуки і позначення їх на письмі буквами. Темою  нашого уроку є «Приголосні звуки. Позначення їх буквами».

 

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу

Ви вже знаєте, що голосними  називають ті  звуки, що  вимовляються за допомогою голосу.

 

  відео розповідається:)

Приголосними називають такі звуки  ,які складаються з голосу і шуму, або тільки з шуму. Шум може утворюватися за допомогою губ ,язика ,піднебіння, зубів. При вимові приголосних звуків на шляху видихуваного повітря мовні органи створюють перешкоди,  що чинять органи мовлення.

Наприклад:

[р]- утворюється за допомогою язика та піднебіння.

 (б) (п) (м)- за допомогою губ

(в) (ф)- вимовляємо за допомогою зуб та губів

(з) (с)- вимовляємо за участю язика та зубів

Приголосні звуки бувають тверді й м'які; приголосні м'які м’якше вимовляються (губи розтягуються у вигляді посмішки, а язик притискається обома краями до верхніх зубів)

 

-Я вимовлятиму звук, а ви уважно слухайте та  повторюйте за мною .А також дивитеся на екран ,щоб знати ,як виглядає цей звук і якою буквою він позначається .

    Ви зрозуміли, що вам потрібно робити? Будьте уважними.

-(Вимовляю звук при цьому показую на екрані звук) [б],а позначається цей звук буквою бе, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Бб)

  Пам'ятаємо ,що звук позначається  лише маленькою буквою і знаходиться всередині квадратних дужок.

-Ми зараз ще раз вимовлятимемо  цей звук, але коли ви вимовлятимете  звук  прислухайтеся  до свого язика ,зубів ,піднебіння , губ і потім скажете за допомогою чого утворюється [б].

Пам'ятайте, що ви маєте прислухатися  під час вимовляння звука ,що допомагає вимовляти цей звук(і вимовляю звук) [б]

-Скажіть, за допомогою чого утворився звук [б]? (так, губ).

- (Вимовляю і показую на екрані звук) [в],а позначається цей звук буквою ве ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Вв).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [г],а позначається цей звук буквою ге ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Гг).

--(Вимовляю і показую на екрані звук) [ґ],а позначається цей звук буквою ґе,  пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Ґґ).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [д],а позначається цей звук буквою де, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Дд).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [ж],а позначається цей звук буквою же пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Жж).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [з],а позначається цей звук буквою зе, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Зз).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [й],а позначається цей звук буквою йот пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Йй).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [к],а позначається цей звук буквою ка, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Кк).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [л],а позначається цей звук буквою ел, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Лл).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [м],а позначається цей звук буквою ем ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Мм).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [н],а позначається цей звук буквою ен ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Нн).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [п],а позначається цей звук буквою пе, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Пп).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [р],а позначається цей звук буквою ер, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Рр).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [с],а позначається цей звук буквою ес пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Сс).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [т],а позначається цей звук буквою те ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Тт).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [ф],а позначається цей звук буквою еф пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Фф).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [х],а позначається цей звук буквою ха пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Хх).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [ц],а позначається цей звук буквою це ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Цц).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [ч],а позначається цей звук буквою че ,пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Чч).

-(Вимовляю і показую на екрані звук) [ш],а позначається цей звук буквою ша, пишемо великою чи малою буквою  (показую на екрані букву Шш).

 

?(Приголосні звуки позначаються на письмі такими буквами,  саме:

Б В Г Ґ Д Ж З Й К Л М Н П Р С Т Ф  Х Ц Ч Ш Щ)

В українській  мові є 32 приголосних звуки.

3.2.Осмислення нових  знань(первинне закріплення)

 3.2.1. Робота з таблицею «Алфавіт».  (таблиця зображена на екрані)

— Назвіть букви, якими позначаються приголосні звуки.

3.3.Первинне закріплення вивченого

 Вибіркове списування

У садку співав соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди(зображено на екрані)

 

-Діти, зачитайте речення ,які зображенні на екрані.

-Про кого розповідається у цих реченнях?

-Як виглядає соловейко?   (зображення соловейка на екрані)

(У садку співав соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди-зображено на екрані).

А зараз  вам потрібно виконати завдання:

- перепишіть 1речення .

 - підкресліть букви, що позначають приголосні звуки (та назвати  ці звуки.)

Один із вас  виконуватиме це завдання біля дошки,а ви будете виконувати у своїх зошитах.

-А зараз давайте звіримо чи усі ви виконали завдання ,як…

 переписали 1 речення та підкреслили приголосні звуки.

Можливо, хтось  підкреслив інші звуки?

Давайте назвемо послідовно усі підкреслені приголосні звуки (учні разом називають їх)

  Фізкультхвилинка

-Я зараз ми з вами трішки відпочинемо та виконаємо фізкультхвилинку.

Підніміться із-за парт. Прошу вас дивитися на екран та повторювати рухи за мною та героєм нашої фізкультхвилинки.

 4.Узагальнення і систематизація знань умінь і навичок

  4.1.Робота  з деформованим текстом (текст вміщений у презентацію)


Чу…ш, яка музика луна… в лісі?
Можна подумати, що всі звірі, птахи й комахи народилис… співаками та музикантами.
Музику  люблять усі. Тіл…ки не в кожного є голос .

— Прочитайте текст уставляючи пропущені букви.

-Вимовте звуки у виділеному слові.Які букви їх позначають?

-Підкреслені слова поділіть на склади.

 

4.2.Словникова робота

 

Улітку на полях і лугах із ранку до вечора дзвінко виспівує жайворонок.

 

-Давайте прочитаємо речення. Які слова є незрозумілими для вас?

-Перепишіть підкреслене слово. Підкресліть приголосні звуки у слові. Назвіть їх.

 (Жа́йворонок –це польова  чи степова співуча пташка  належить ряду горобцеподібних)

  (зображено на екрані)

4.3.Звуковий аналіз слова

-Зараз вам потрібно зробити звуковий аналіз слова: «жайворонок»

1. Вимовте слово вголос(учні вимовляють слово).

2. Один за одним ланцюжком назвіть послідовно всі звуки.

3. Запишіть у зошити звукову модель слова: «жайворонок»(учні самостійно записують звукову модель слова)

3. Поділіть слово на склади, позначте склади.

4. Позначте наголошений склад (звук).

5. Запишіть слово:»жайворонок».

6. Вимовте послідовно голосні звуки.

7. Вимовте приголосні звуки.

-Давайте звіримо чи усі так записали звукову модель до слова жайворонок

(учні самостійно звіряють записані звукові моделі із зображеною звуковою модель на екрані)

 

4.4. Складання деформованих речень в групах

-Зараз я об'єднаю вас у 3 групи (об’єдную учнів в групи).

А зараз уважно послухайте завдання, яке потрібно вам виконати

Я роздам кожній групі конверт із словами ,а вам потрібно з розкиданих слів скласти речення.  

У кожної групи буде своє речення. Хто складе та запише  речення у правильній послідовності піднімає руку. Ви зрозуміли завдання ,що вам потрібно зробити.

Я роздаю вам конверти з розкиданими словами

1 група:1. ліс осінь У прийшла (слова для 1 речення в конверті)

2 група:2. одягли сукні Дерева жовті(слова для 2 речення в конверті)

3 група:3. у Птахи краї теплі відлітають(слова для 3 речення в конверті)

 

  Спільно з вами ми склали вірш давайте зачитаємо його.

(вірш  зображений на екрані)

У ліс прийшла осінь.

Дерева одягли жовті сукні.

Птахи відлітають у теплі краї.

 

- Давайте назвемо послідовно усі приголосні звуки 1 речення (учні один за одним називають їх).

-А тепер давайте назвемо послідовно лише голосні звуки.

-А в 3 реченні назвіть послідовно усі приголосні звуки.

 

5.Рефлексія  уроку

 

—  На які дві групи поділяються звуки української мови?

— Скільки в українській мові є  приголосних звуків?

  -Назвіть приголосні звуки

—  Як впізнати і розрізнити на слух приголосні звуки? (Приголосні звуки відрізняються від голосних тим, що при їх вимові повітря потрапляє на

перешкоду.)

 

— За участю чого вимовляються приголосні звуки? (Голосу і шуму або тільки шуму).)

5.2.Повідомлення домашнього завдання

-На домашнє завдання вам потрібно виконати завдання ,але спершу я роздам вам картки з домашнім завданням,а потім ви уважно послухайте , що вам потрібно зробити вдома

—  Прочитайте вірш та перепишіть його у зошити.

—  Підкресліть букви , що позначають приголосні звуки. Назвіть приголосні звуків.

Лось і лосенятко з ним.

Ліс для лосів — рідний дім.

Літо в ліс гукнуло осінь.

 Лист летить на спини лосям.

5.3 Робота з куточком настрою. Покажіть смайликом  , який настрій у вас після сьогоднішнього уроку,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ  УРОКУ

з української мови

у 2 класі

 

 

 

 

                                                       Вчитель Медведівської ЗОШ І-ІІ

                                                               ступенів

                                                       Попович Ольга Богданівна

docx
Додав(-ла)
Попович Ольга
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
5682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку