Комарова Євгенія Володимирівна НВК №13 |
1 |
Мета: надати учням можливість застосовувати здобуті знання з математики («Побудова та перетворення графіків функцій») та інформатики («ТП Excel») під час предметно-перетворювальної діяльності.
Завдання: Продемонструвати учням важливість вивчення матеріалу. З метою сприяти зацікавленості та кращому засвоєнню теми можна запропонувати учням побудувати на координатній площині (або на комп’ютері за допомогою ТП Excel) малюнки за поданими формулами функцій та обмеженими областями визначення (для учнів середнього та достатнього рівнів) або ж визначити формули функцій за готовими малюнками, що складаються з частин їх графіків (для учнів високого рівня навчання).
Приклади завдань.
I. За поданими формулами функцій побудуйте графіки-малюнки.
Завдання 1 «ПАРАСОЛЬКА»
у1= - (х+4)2 + 2 х= -5;-4;-3
у2= - (х+2)2 + 2 х= -3;-2;-1
у3= - х2 + 2 х= -1;0;1
у4= - (х-2)2 + 2 х= 1;2;3
у5= - (х-4)2 + 2 х= 3;4;5
х=0 у6=-4;2
у7= (х+1)2 -5 х= -2;-1;0
у8= -6/25х2 + 7 х= -5;-2;0;2;5
Завдання 2 «ТЮЛЬПАН»
у1= (х+4)2 + 2 х= -5;-4;-3
у2= (х+2)2 + 2 х= -3;-2;-1
у3= х2 + 2 х= -1;0;1
у4= (х-2)2 + 2 х= 1;2;3
у5= (х-4)2 + 2 х= 3;4;5
у6= -3х – 8 х=0;1;3
у7= -(х-3)2 -7 х= 1;3;4
у8= 11/25х2 - 8 х= -5;-2;0;2;5
Завдання 3 «МЕТЕЛИК»
у1= -1/2(х-5)2 + 10 х= 0;5;9
у2= -1/2(-х-5)2 + 10 х= 0;-5;-9
у3= х - 7 х= 0;2;9
у4= -х - 7 х= 0;-2;-9
у5= -1/2х - 7 х= 0;2;9
у6= 1/2х - 7 х= 0;-2;-9
у7= 1/2(|х|-5)2 -20 х= -9;-5;0;5;9
х = 0 у8= -3;-7
Завдання 4 «ПІНГВІН»
у1= -3х2 + 27 х= -3;-2;-1;0;1;2;3
у2= 3х2 - 27 х= -3;-2;-1;0;1;2;3
у3= 4х2 - 1/2 х= -1;0;1
у4= -2х2 + 18 х= 3;3,5;4
у5= -6х + 10 х= 2,5;4
у6= -2х2 + 18 х= -3;-3,5;-4
у7= 6х + 10 х= -2,5;-4
у8= -3(|х|-1)2 -25 х= -2;-1;0;1;2
II. За поданими малюнками запишіть формули функцій з яких вони складаються, та області на яких визначенні.
Завдання 1 «БРИГАНТИНА»
Завдання 2 «ЯЛИНКА»
Завдання 3 «ПОВІТРЯНА КУЛЯ»
Завдання 4 «КІШКА»