ПЛАН - КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ТИП УРОКУ: контрольний, змішаний
ТЕМА: Професійно - прикладна фізична підготовка
ЗАВДАННЯ: Дати теоретичний аналіз фізичних вправ, як ефективного засобу підвищення працездатності людини. Перевірка умінь самостійно проводити комплекси фізичних вправ. Створювати основну базу молодого покоління до подальшого успішного життя та швидкої адаптації до майбутньої трудової діяльності. Виховання бережного ставлення до власного здоров'я, потреби до самостійних занять фізичними вправами і естетичного самовдосконалення.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: спортивний зал
ІНВЕНТАР ТА ОБЛАДНАННЯ: тонкі гімнастичні мати або м'яке покриття, скакалки, мячі метбольні, гімнастичні палиці, мячі волейбольні, секундомір.
ПЛАН УРОКУ
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
|
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
7 -10 XB |
|
1 |
Шикування. Рапорт. Вимірювання ЧСС. Повідомлення завдань уроку. |
|
ЧСС за 10 с X на 6 Тема сьогоднішнього заняття є важливою і актуальною, бо вона дає змогу вдосконалити вже набуті та вивчити нові вправи, що формують і розвивають основну систему м'язів, прикладні та морально-вольові якості, які будуть вкрай необхідні вам в майбутній професійній діяльності. Щоб досягти, мети І виконати головні завдання нашого заняття, пропоную перейти до виконання вправ загально- розвиваючого характеру, що допоможуть вашому організму підготуватися до фізичних навантажень основної частини. |
2 |
Перешикування в коло. Виконання комплексу ЗРВ по колу |
|
Слідкувати за правильною поставою, рівномірним диханням |
|
1) хода на повній стопі, на |
15 - 20 м |
|
|
півпальцях, на п'ятах; |
|
|
|
2) у русі колові оберти кистями рук, зажатими в |
По 8 разів |
|
|
кулак, руками, зігнутими в |
|
|
|
ліктьовому суглобі, рукою в |
|
|
|
цілому вперед і назад; |
|
|
|
3) проти хід з виносом |
10 - 20 м |
|
|
протилежної руки вперед; |
|
|
|
4) приставний крок правим і |
По 8 разів |
|
|
лівим боком; |
20 - ЗО м |
|
|
5) біг у повільному темпі |
|
|
|
вперед лицем, спиною, |
|
|
|
лицем вперед за сигналом; |
|
|
|
6) у русі вправи на |
|
|
|
встановлення дихання. |
|
|
3 |
загальнорозвивальні вправи з опором партнера; вправи з набивними м'ячами: кидки лівою, правою, двома від грудей, із-за спини |
|
|
4 |
Вимірювання ЧСС. |
|
ЧСС за 10 с X на 6 |
|
ОСНОВНА ЧАСТИНА |
30-32 хв |
|
1 |
Бесіда про значення професійно - прикладної фізичної підготовки. |
3 |
Фронтальний метод Додаток 1 |
2 |
розгинання рук в упорі лежачи на пальцях (юнаки), в упорі від стінки (дівчата); присідання; |
3 |
Груповий метод (3 групи)
|
|
присідання з вистрибуванням; |
|
|
3 |
Стрибки зі скакалкою: на двох ногах; із поворотом стопи вправо-вліво; що рухається по колу з ловінням й передачею м'яча партнеру; |
5 |
Груповий метод (3 групи) |
4 |
просторове орієнтування рук; здійснення тонких м'язових зусиль (кидки набивних м'ячів різних за вагою) знаходження шахових фігур за допомогою пальців без зорового контролю; балансування гімнастичної палиці на пальцях із переводом її із пальця на палець |
6 |
Груповий метод (3 групи) |
5 |
Вивчення комплексу вправ для укріплення м'язів черевного пресу: Базова вправа. - В.П. лежачи на підлозі - руки зігнуті, кисті біля скроні, ноги зігнуті в колінах. Поперек щільно прижатий до підлоги.
|
5 |
Фронтальний метод |
|
|
|
|
6 |
«Естафетний» тест (швидкість реакції, см) Тест Копилова (координова-ність рук, с) |
5 |
Груповий метод (2 групи) Додаток 2 |
8 |
Вправа для встановлення дихання. В. П. стоячи, ноги нарізно. Руки опущені. 1 - вдих, руки через сторони підняти вгору, з'єднати в |
2 |
Фронтальний метод |
|
замок. 2- нахилитись в правий бік. 3 - повернути лице донизу. 4 - В.П. |
|
|
|
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
3-5 хв |
|
1 |
Шикування. Перевірка ЧСС |
|
|
2 |
Оцінювання учнів, коментарі. Підсумок уроку. |
|
|
3 |
Домашнє завдання |
|
Повторення і виконання комплексу вправ для пресу |
4 |
Вихід із спортзалу |
|
|
Додаток 1
Однією із першорядних проблем нашого буття є проблема здоров'я нації. Особливу роль у розв'язанні цієї проблеми відіграє фізичне виховання, яке водночас є важливим засобом формування необхідних фізичних якостей та особистісних властивостей школярів. Одним із важливих розділів фізичного виховання є професійно-прикладна фізична підготовка, яка створює основну базу молодого покоління до подальшого успішного життя та швидкої адаптації до майбутньої трудової діяльності. Варіативний модуль «Професійно-прикладна фізична підготовка» (ППФП) спрямовано на підтримку та розвиток основних професійно-прикладних фізичних та психологічних якостей, формування прикладних умінь та рухових навичок, підвищення функціональної стійкості організму учнів/учениць до умов обраної професійної діяльності майбутніх фахівців.
Сучасна людина більшу частину дня проводить сидячи: приймає їжу, їде в транспорті, працює, відпочиває в кафе чи вдома за комп'ютером/телевізором, очікує своєї черги до перукаря або лікаря. Більше ніж інших категорій населення ця проблема стосується офісних працівників - вони можуть провести в сидячому положенні практично весь робочий день. Безумовно, такий спосіб життя рано чи пізно виллється в досить серйозні захворювання.
У радянські роки існувала виробнича гімнастика, обов'язкова для всіх категорій працівників. У визначений час всі організації включали радіо і під рахунок провідного виконували комплекс фізичних вправ. Сьогодні ж відчувають відповідальність за здоров'я своїх підлеглих роботодавці організовують для них спортивні зали, а якщо такої можливості немає, пропонують їм групові заняття фізкультурою. Якщо вам не дуже пощастило з начальником і він не вважає за потрібне турбуватися про ваше здоров'я, подбайте про неї самі -1-2 рази протягом робочого дня виконуйте комплекс нескладних вправ. Саме про них і піде мова Але спочатку хочемо вам розповісти, до яких саме хвороб може призвести сидячий спосіб життя.
Щоб зменшити ймовірність зустрітися з такими хворобами лицем до лиця, чоловік, який працює в офісі, проводить весь робочий день сидячи за комп'ютером, просто зобов'язаний періодично робити перерви, протягом яких виконувати нескладні фізичні вправи. Підібрати відповідний комплекс ви можете самостійно, грунтуючись на рівні фізичної підготовки, наявності/відсутності соматичних захворювань і з урахуванням ряду інших факторів. Виконуючи їх регулярно, хоча б по 1-2 рази протягом робочого дня, ви вже через кілька занять помітите, як ваше самопочуття покращилося, зменшилися болі в голові, спині і суглобах, стали менше набрякати ноги, а працездатність і настрій, навпаки, підвищилися. Адже не дарма кажуть, що рух - це життя!
Додаток 2
Орієнтовні навчальні нормативи
Рік вивчення |
Навчальні нормативи |
Рівень компетентності |
||||
низький |
середній |
достатній |
Високий |
|||
1 рік вивчення |
«Естафетний» тест (швидкість реакції, см) |
Хл. |
19,0 |
18,0 |
17,3 |
16,3 |
Дівч. |
19,5 |
18,5 |
17,5 |
16,5 |
||
Тест Копилова (координованість рук, с) |
Хл. |
12,0 |
11,0 |
10,3 |
9,3 |
|
Дівч. |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
9,5 |
Примітки:
Швидкість рухової реакції визначається за допомогою «естафетного» тесту (хват падаючої гімнастичної палиці). Зміст цього тесту такий: учень/учениця набуває вихідного положення - ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях і притиснуті до тулуба, пальці однієї руки стиснуті у кулак і вертикально утримують градуйовану в сантиметрах палицю діаметром 3-5 см і завдовжки 70-80 см. За сигналом учень/учениця швидко розтискає кисть і також швидко тією ж рукою захоплює палицю. Менша різниця (см) між двома хватами свідчить про кращу рухову реакцію. Тест повторюється 2-3 рази. Враховуються середні значення показника.
Координованість рук визначається за допомогою тесту Копилова (1987) «Десять вісімок».
Обладнання. Тенісний м'яч, секундомір.
Проведення тесту. Учень/учениця набуває вихідного положення - нахил тулуба вперед, м'яч тримає в одній руці. За командою «Можна!» максимально швидко виконує м'ячем уявну вісімку між ногами на рівні колін. При цьому м'яч передається з руки в руку.
Результат. Час виконання десяти «вісімок», реєструється з точністю до ОД
Загальні вказівки та зауваження.
Робоче місце № І
Робоче місце № Il
Робоче місце №