"Прикметник як частина мови"

Про матеріал
Урок узагальнення й систематизації знань з української мови в 6 класі на тему "Прикметник як частина мови " Мета: - повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про основні граматичні ознаки прикметників; удосконалювати вміння і навички вживати різні форми прикметників у нестандартних ситуаціях; - розвивати мислення, пам’ять, увагу, мовлення; формувати творчу компетентність учнів; - виховувати активність, інтерес до вивчення рідної мови.
Перегляд файлу

Українська мова, 6 клас

Тема: Прикметник як частина мови

Мета: - повторити, узагальнити й систематизувати знання учнів про основні граматичні ознаки прикметників; удосконалювати вміння і навички вживати різні форми прикметників у нестандартних ситуаціях;

- розвивати мислення, пам’ять, увагу, мовлення;

  формувати творчу компетентність учнів;

- виховувати активність, інтерес до вивчення рідної мови.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, умінь та навичок

Форма проведення уроку : урок - подорож

Обладнання: карта, на якій зображено море з невеличкими острівцями, роздавальні картки, плакат „Збери плоди”, кросворд.

Література: Н. Остапенко. До питання нетрадиційних форм навчання рідної мови //Українська мова в школі// - 1999.-№3.- с.64-69.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. Організація класу

1.Об’єднання колективу класу у дві команди, вибір капітанів, журі.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Слово вчителя

- Сьогодні у нас незвичайна форма проведення уроку - ,,морська мандрівка” двох команд, які вирушають у пошуки чарівної країни „Прикметник”. На них чекають цікаві пригоди, розваги. Проте під час подорожі можуть виникати певні труднощі, з’являтися перешкоди, до яких необхідно бути готовим.

ІІІ. Узагальнення й систематизації знань, умінь та навичок

Перед стартом ми проведемо розминку з метою перевірки готовності команд. Пропонуємо вибірковий диктант. Членам однієї команди слід виписати з тексту лише якісні прикметники, а іншій - відносні.

 

Текст для розминки.

За плечима вже найулюбленіше, найрадісніше свято всіх людей - Новий рік. Весело було в школі перед цим святом. А давайте уявимо собі, як готувалися зустріти Новий рік лісові мешканці.

 

Пухнаста(якіс.) білочка збирає до святкового(відн.) столу горішки та ялинкові(відн.) зернятка. Веселі(якіс.) зайчики проводять останню(відн.) репетицію танцю до вечірнього(відн.) концерту, хитра(якіс.) лисичка чистить свою хутряну(якіс.) шубку, щоб бути на святі найпривабливішою(якіс.) Тільки ведмідь - сонько не поспішає з підготовкою до новорічного(відн.) свята. Він спить у теплому(якісн.) земляному(відн.) бар лозі.

 

2.Після розминки команди ,,вирушають” у подорож. (Кожен наступний етап роботи починати умовними сигналами)

       Слово вчителя

      - Неподалік від наших човнів плаває якась дивна пляшка. Капітанам команд надається право дістати й відкоркувати. Вони повинні прочитати текст-послання, вписати літери, які розмило водою.

Посилання до капітанів.

Корабель капітана Врунгеля натрапив на нездоланну перешкоду біля бухти Чорної. Вже третій день величезні хвилі заливають палубу. Страшенний вітер не дає пристати до берега. Допоможіть, будь ласка, на кораблі знаходиться цінний вантаж.

         Капітан Врунгель.

  1. Завдання для команд.
  2. - І ось на нашому шляху острів ,,Зійди сходинками”. Щоб його обминути, треба розв’язати кросворд. Яка команда швидше.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

1. Антонім до слова чорний.

2. Вищий ступінь порівняння прикметника глибокий (проста форма).

3. Прикметник від слова олово.

4. Синонім до прикметника низький.

5. Прикметник від іменника Запоріжжя.

6. Найвищий ступінь порівняння прикметника зелений (проста форма).

 

Примітка. Гравцям І команди зробити морфологічний розбір передостаннього прикметника, гравцям ІІ команди. - останнього прикметника з кросворда.

 

  1. Острів естафет. Кожна команда одержує картку із завданням для естафети. На ній для кожного учасника гри записаний прикметник, від якого слід утворити просту форму найвищого ступеня порівняння.

 

Слова І команди: білий, вузький, сумний, важкий, старий, ніжний, гіркий, гарний.

Слова ІІ команди: чорний, широкий, веселий, легкий, близький, поганий, дорогий, ароматний.

 

  1. Гра ,,Збери плоди”

 Слово вчителя.

 Увага ! Перед нами казковий острів з екзотичним рослинним і тваринним світом. Оскільки ми вже довго перебуваємо у подорожі, то настав час перепочити і поповнити запас прісної води. Я пропоную пристати до острова і залишити свої човни. Але що це? Нас тут зустрічають два чудернацькі дерева, віти яких переплелися. Придивимося ближче.

 Виявляється, що це фруктові дерева з достиглими плодами. Напевне, вже багато років плоди ніхто не зривав, і гілля від цього страждає.

 Я запрошую по одному учаснику від кожної команди. Ваше завдання - «зібрати плоди, які належать лише одному з дерев.” Виконати завдання допоможуть написи на плодах: плоди 1 дерева. є назвами прикметників. вищого ступеня порівняння, а плоди другого дерева - назвами прикметників найвищого ступеня порівняння.

 

6. Острів творчих завдань

     Пропоную учасникам обох команд написати листа рідним (другові) про незвичайну мандрівку. У листі необхідно максимально використати прикметники з часткою не.

 

ІV. Підведення підсумків

Слово журі.

 Члени команди, яка здобула перемогу, одержують ,,візу” для постійного в’їзду до країни ,,Прикметник”.

 

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку