: «Прикрашальний розпис». Створення візерунків з елементами петриківського розпису.

Про матеріал
Ознайомлення дітей з розписом та його видами, формування знань, умінь та навичок роботи з Петріківським розписом, розвиток уваги, уяви, логічного мислення та розвиток дрібної моторики рук тощо.
Перегляд файлу

20.06.2021

4 клас, Оникіївська ЗОШ

Тема уроку: Декоративно-прикладне мистецтво. Петриківський розпис.

ТЕМА: «Прикрашальний розпис». Створення візерунків з елементами петриківського розпису.

МЕТА: Ознайомити учнів з декоративним народним розписом. Розвивати уміння створювати візерунки з елементів петриківського розпису, закріплювати  поняття про ритм, симетрію. Вчити учнів володіти такими мазками, як «гребінчик», «зернятко», «горішок» та «перехідний мазок». Удосконалювати навички роботи з фарбами. Прищеплювати любов до прекрасного. Виховувати інтерес до народного мистецтва.

Вид художньої діяльності: ДПМ. Зображення на площині.

МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: альбом, олівець, акварель або гуаш.

НАОЧНІСТЬ ТА ОБЛАДНАННЯ: зразки мазків, робіт учнів, мультимедійний проектор, комп’ютер.

ОСНОВНА ОБРАЗОТВОРЧА ПРОБЛЕМА: правильне виконання основних мазків в петриківському розписі.

ТИП УРОКУ: комбінований.

Хід урок:

  1. Організаційний момент.

Привітання;

Девіз уроку:

«Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо,

Синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

Учися дивуватись і любити

Чистеньку, мов перлиночка, росу.

Поглянь на світ – це дивовижна казка!

А квіти – це, мабуть, душа землі.

У кожній з них струмить любов і ласка,

Вони, неначе діточки малі.

Яка земля! Чарівна, пречудова!

Вона нам мати. Ми – її дитя!

Летить на землю весняна обнова,

Бурлить, вирує на землі життя!»

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо опановувати техніку петриківського розпису і малювати візерунок для прикрашення вашого подарунку рідним або друзям.

  1. Актуалізація опорних знань.

Вступна бесіда.

У кожній оселі живуть та служать нам різноманітні предмети. І якщо їх торкнулася рука художника або народного вмільця, то вони стають творенням ДПМ. На протязі віків формувались центри традиційного  українського народного мистецтва. Предмети , виготовлені у різноманітних центрах, відрізняються формою, засобами розпису, особливостям техніки виконання, кольорової гами.

Презентация: "Декоративно-прикладне мистецтво", , Английский язык. Скачать  бесплатно

Ви чули про Петриківку? Це село на Дніпропетровщині. Велике, славне село, яке зачаровує світ своїми мальвами, жоржинами, соняхами і рясною червоною калиною. Не тими, що на городі чи в саду, а мальованими – на дерев`яних тарелях, скриньках, ваза , колисках і просто на папері.

 У давні часи в багатьох селах жінки розмальовували печі, виводили узори над дверима та вікнами, щоб хата була чепурною. Славилась розписами і Петриківка, тому що це було козацьке село, кріпацтва тут не знали,  і чому не жити у красі? Згодом, мальовані квіти й годували бідняків: «мальовки» продавали на базарі. Для малювання використовували крейду, сажу, кольорову глину, саморобні рослинні фарби. Малюнки наносили за допомогою пензлика, виготовленого з котячої шерсті, а грона калини вимальовували кінчиком пальця.

 Найкращими петриківськими розписами вважаються роботи Тетяни Пати, Ярини Пилипенко, Надії Білокінь, Параски Павленко, Федора Панка, Марфи Тимченко, Палагії Глущенко, Клименка – Жукова та багатьох  інших


Від покоління до покоління тут передавались основи декоративного розпису речей. Характерною рисою творчості петриківських народних митців було використання декоративного оздоблення рослинно – квіткового орнаменту.

В орнаменти розписів вплітають садові й польові квіти, колосся різних злаків, гроно винограду. Серед усього цього різнобарв`я  вміщують всіляких птахів – павичів, зозуль. Мета художників – втілити в одному образі красу усіх.

Особливе місце займає квітка – це символ пишності природи, її розкішного цвітіння, щедрості плодів. Щоб наголосити на цьому,  майстри вдаються до фантастичних перебільшень. Не забувають і про калину – яка є символом нашої Батьківщини.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Щоб створити візерунок у техніці петриківського розпису, необхідно опанувати чотири типи мазків, традиційно названих «гребінець», «зернятко», «горішок», «перехідний мазок». Візьміть пензлик і разом почнемо працювати.

«Гребінець» — мазок, який починається з потовщення, зробленого натисканням пензля, та завершується тонким вусиком, що виконують дотиком кінчика пензля. Прокладені разом, декілька таких мазків нагадують гребінець.

«Зернятко» — мазок, який наносять починаючи з легкого дотику до сильного натискання пензлем. Коли мазки «зернятко» покладені по обидва боки стебла, кінчиком назовні, зображення нагадує колосся — звідси й назва.

«Горішок» — складається з двох гребінцевих мазків, зігнутих півмісяцями та поставлених один навпроти одного, нагадують форму підкови. Заповнивши вільне місце між півмісяцями мазками «зернятко», отримаємо форму, схожу на лісовий горіх.

«Перехідний мазок» — накладається одним пензлем, але двома фарбами. Сухий пензель занурюють в одну фарбу (наприклад, зелену), а потім — в іншу (наприклад, жовту). На папері залишається слід від жовтої фарби, яка плавно переходить у зелений колір. Перед кожним наступним мазком фарбу слід набирати знову.

Петриківський розпис | Творчество, Разное, Рисунок

  1. Постановка навчального завдання.

Вимоги до творчих робіт:

  • Акуратність виконання візерунку
  • Актуальність візерунку
  • Правильність виконання візерунку
  • Складність виконаного візерунку
  1. Самостійна робота учнів.

  Створювання  композиції за мотивами  Петриківського розпису.

Як малювати петриківський розпис, уроки, фото, майстер-класпетриківський розпис для дітей — Поиск по картинкам — [RED] | Faux stained  glass, Traditional art, Art

  1. Оцінення робіт учнів.

Перевірка кожного малюнку учнів і виставляння відповідних балів за роботу.

  1. Підсумок уроку.

- Мотиви якого розпису ми сьогодні малювали на уроці?

- Що найбільш цікавого для вас було на уроці?

- Чи хотіли ви більше займатись розписом?

- Чи подобається вам декоративно-прикладне мистецтво?

  1. Виставка малюнків дітей.
docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку