Трудове навчання "Український віночок"

Про матеріал
Конспект уроку з трудового навчання для учнів 4 класу на тему "Український віночок".
Перегляд файлу

Тема: Художнє оздоблення та дизайн. Виготовлення Українського віночка.

Мета:

навчальна: навчити учнів виготовляти український віночок (бісероплетіння); естетично оздоблювати виріб; удосконалювати навички роботи з ножицями; учити економно використовувати матеріал;

розвивальна: розвивати творчі здібності, фантазію, акуратність, образне мислення, дрібну моторику рук, вміння доводити роботу до кінця;

виховна: виховувати охайність у роботі, старанність, естетичні смаки, культуру праці.

Вік: 4 клас

Обладнання: крупний бісер жовтого та блакитного кольору, дротик для бісеру (20-30см), ножиці, тоненька атласна стрічка (жовта та блакитна, по 20см кожна).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент Слайд 1

 

Нумо, діти, підведіться!

І приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

 

- Доброго дня. Мене звуть Христина Юріївна. Я сьогодні проведу у вас урок трудового навчання.

 

(Перевірка готовності учнів до уроку)

– У кожного на парті має бути крупний бісер, дротик для бісеру (20-30см), ножиці, тоненька атласна стрічка (жовта та блакитна, по 20см кожна).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слайд 2.

 

До барвистого віночка

Вишиваночка сорочка,

Фартушок і чобітки,

Й різнокольорні стрічки.

Це Оленка – українка,

Як вона співає дзвінко!

Як сміються оченята,

Як танцюють ноженята!

 

- Чи сподобався вам цей вірш? Про кого розповідається в ньому? (Про дівчинку – українку). Як би ми не читали цей віршик, можна сказати, що ця дівчинка – українка? (Можна). Чому? (Дівчинка одягнена в українське національне вбрання).

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Слайд 3

 

У незалежній Україні, особливо тепер, зважаючи на піднесення патріотичних настроїв народу, увійшла в моду національна символіка – повернулася із забуття і розквітла. Слайд 4,5

 

- Які техніки декорування ви знаєте?( Аплікація, вишивка, плетіння з природних матеріалів, бісероплетіння, ткацтво, витинанка)

 

Для українського народу здавна традиційним оберегом був вінок. Зображення вінків було на одязі, скатертинах, рушниках, досить часто його використовували як елемент декорування будинку. Слайд 6,7

 

- Що таке декор (Сукупність елементів, що становлять зовнішнє оформлення архітектурної споруди або його інтер'єрів.)

- Що таке бісер? (Маленькі різнокольорові намистинки зі скла, металу чи пластмаси з отвором для нани- зування на нитку, волосінь або дріт)

- А що таке бісероплетіння? (Бісероплетіння — різновид декоративно-ужиткового мистецтва з використанням дрібних скляних або металевих намистинок.)

- Отже, сьогодні ми будемо виготовляти оберіг - віночок.

 

Інструктаж

  1. Протягуємо один кінець дротини через 6 намистин. Слайд 8
  2. Зроби петлю та закріпи кінець через першу намистину. Слайд 9
  3. Нанижи на робочий (довший) кінець дротини ще 2 блакитні намистини, а потім 8 жовтих.
  4. Зроби петлю й закріпи жовті намистини через третю жовту.
  5. Знову нанижи 8 блакитних намистинок, зімкни коло і кінець дротика протягни через третю блакитну. У такій послідовності продовжуй роботу, чергуючи жовті та блакитні квіти. Слайд 10
  6. Виготов 5 жовтих та 5 блакитних квіточок. Слайд 11
  7. Вільні кінці дроту в заготовці замкни в кільце, утворюючи віночок. Слайд 12
  8. Протягни стрічки, зігни їх навпіл та перев’яжи кінці. Почепи застібку, щою повісити на грудях як оберіг чи прикрасу. Слайд 13

 

- Приступаємо до роботи, пам’ятаємо про правила безпеки. Слайд 14

  1. Перед початком роботи звільнити робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.
  2. Необхідно застосовувати інструмент тільки за його призначенням.
  3. Заборонено розміщувати пальці рук проти ріжучої частини інструмента.
  4. Після завершення роботи слід упорядкувати робоче місце, прибрати сміття.
  5. Інструменти і матеріали очистити і розмістити у визначеному для них місці.
  6. Передавати інструмент з гострими кінцями можна лише ручкою від себе.

 

Фізкультхвилинка Слайд 15

Учні встали біля парт,

Будемо відпочивать.

Руки вгору, потягнулись,

Вниз, до ніжок, всі нагнулись,

І на місці пострибали

Раз, два, три.

Дружно всі поприсідали,

І за парти посідали.

 

ІV. Практична робота учнів. Слайд 16

V. Виставка та оцінювання робіт учнів.

- Який віночок вам сподобався найбільше?

- Чи все у вас вийшло?

- Що б ви хотіли виправити? Покращити?

VI. Підсумок уроку.

- Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Який настрій створив у вас урок?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Олена Тернівська
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Rosokha Vita
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
2388
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку