Важливість дошкільного періоду у становленні особистості. Ця теза є ключовою і в змісті державних нормативних документів. Йдеться про:повагу до батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу; працьовитість; високу художньо-естетичну культуру; патріотичну самосвідомість та громадянську відповідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її; повагу до Конституції, законів Української держави; досконале знання державної мови.
Завдання громадянського виховання дошкільників відповідно до змісту нової редакції Базового компонента дошкільної освіти: Освітня лінія «Особистість дитини» - формувати елементарні уявлення дитини про себе як носія свідомості та самосвідомості, сприйняття себе в контексті відносин з іншими. Освітня лінія «Дитина в соціумі» - формувати уявлення дитини про країну, народи, нації, суспільств, людство. Виховувати готовність сприймати соціальний досвід, робити добрі вчинки. Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» - формувати моральні норми гуманної взаємодії з природним довкіллям. Виховувати любов до природи рідного краю.
Освітня лінія «Дитина у світі культури»- залучати до надбань національної культури, формувати ціннісне ставлення до українських мистецьких традицій та творів українських митців. Виховувати інтерес до українського декоративно - прикладного мистецтва. Освітня лінія «Гра дитини» - ознайомлювати з українськими народними іграшками та місцями їх виготовлення. Вчити відповідально ставитися до обов'язкі, пов'язаних із роллю в грі. Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі - формувати інтерес до довкілля та самої себе. Стимулювати активне сприймання людей та подій, що відбуваються в соціумі. Освітня лінія «Мовлення дитини» - формувати уявлення дітей про українську мову як державну. Вчити вести діалог, використовуючи етикетну українську лексику.
Форми та методи організації роботи з громадянського виховання: Заняття, бесіди, розповіді;Екскурсії вулицями рідного міста до історичних пам'яток;Читання та інсценування творів художньої літератури;Дидактичні, сюжетно-рольові ігри;Розв'язування проблемних ситуацій;Заняття з циклу « Історичні цікавинки»;Розглядання ілюстративних матеріалів;Відвідування музеїв;Тематичні вечори, розваги, свята, виставки.