Принципи тривимірної навігаціїПідготувала рябцева дар’я
Номер слайду 2
Тривимірна навігація, або 3 D-графіка, – це розділ комп’ютерної графіки, який вивчає методи та засоби створення зображень просторових об’єктів з використанням комп’ютерних програм.
Номер слайду 3
Особливості 3 D-зображень:забезпечена просторова перспектива, тіні, відблиски та інші світлові ефекти;відтворено особливості поверхонь (шорсткість, нерівність, пухнастість тощо).3 D-анімація - анімоване 3 D-зображення, створене з послідовності тривимірних зображень, у якому моделюється рух об’єктів або їхніх частин.
Номер слайду 4
Просторова модель об’єкта (тривимірна, або 3 D-модель) призначена для того, щоб на екрані комп’ютера можна було розглядати деталі об’єкта з різних боків. Тривимірне моделювання - процес створення 3 D-моделей.3 D-зображення - плоскі зображення тривимірних об’єктів, створені на основі просторових моделей.
Номер слайду 5
Сфери застосування тривимірного моделювання:інженерне проєктування;архітектура;освіта та наука;кінематографія та мультиплікація;комп’ютерні ігри;3 D-друк та ін.
Номер слайду 6
3 D-модель будується з тривимірних примітивів – об’ємних і плоских геометричних тіл, які отримали узагальнену назву меш (сітка). Кожен тривимірний примітив – елемент мешу – може бути описаний математично. Основні тривимірні елементи: Плоскі – квадрат і коло. Об’ємні – куб, сфера, циліндр, конус, тор. Поверхня 3 D-моделі об’єкта розділяється на невеликі плоскі ділянки – грані, що мають форму багатокутника (переважно трикутники та чотирикутники). Грань обмежена відрізками – ребрами. Кожне ребро має дві вершини.
Номер слайду 7
Перетворення, що можуть виконуватись над елементами 3 D-моделі:переміщення всього об’єкта або окремих вершин, ребер, граней;поворот;масштабування (змінення розмірів) та ін. Основні властивості 3 D-моделей:кількість вершин, ребер і граней, їх розташування на поверхні моделівиди матеріалів, які покривають поверхню.
Номер слайду 8
Інструменти тривимірної навігації: Мишка;Клавіатура;Інструмент гізмо (кольорові кружечки в правому верхньому куті сцени);Інструменти Масштаб, Рука, Перемкнути огляд камери, Перемкнути між перспективною та ортогональною проєкціями поточного вигляду (знаходяться під іструментом гізмо)Використання мишка та клавіатури. Обертання 3 D-простору - утримуючі коліщатко миші перемістити мишу;Переміщення 3 D-простору - утримуючі Shift та коліщатко миші перемістити мишу;Збільшити/зменшити масштаб - коліщатко миші;Home - автоматично підібрати масштаб, щоб було видно всі об'єкти сцени;Delete - видалити обраний об’єкт.
Номер слайду 9
Операції тривимірної навігації:
Номер слайду 10
Дякую За увагу. Джерела інформації:informatik.pp.ua