Призначення й використання основних математичних і статистичних функцій табличного процесора.

Про матеріал
Вчимося і працюємо старанно і наполегливо щоб швидше наблизити нашу перемогу! Під таким девізом в рамках методичної декади педагогічної майстерності пройшов сьогодні відкритий урок з інформатики у 9А класі на тему " Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора". "Працюємо гідно кожен на своєму фронті"- мотивувала 9-класників до активностей Яцев'юк Ганна Василівна. "Україні потрібні компетентні фахівці у галузі технологій. За вами майбутнє. Вам , діти, прийдеться відбудовувати нашу неньку- Україну!"
Перегляд файлу

Тема уроку: Призначення й використання основних математичних і статистичних функцій табличного процесора.

Мета уроку: Навчальна: вивчити види функцій; формувати навички застосування формул з використанням математичних і статистичних функцій.

Розвивальна: розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу; показати практичне застосування функцій для розв’язування математичних , економічних задач.

Виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети; формувати бережливе ставлення до використання енергоресурсів.

 Тип уроку: Комбінований урок (застосування педагогічної моделі уроку «Перевернутий клас» )

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, мережа, проектор.

Структура уроку

  1. Перевірка домашнього завдання (4 хв).
  2. Повідомлення теми уроку. (2 хв)
  3. Актуалізація опорних знань (7хв).
  4. Мотивація навчальної діяльності (7 хв).
  5. Формування практичних умінь і навичок (18 хв).
  6. Підбиття підсумків уроку (6 хв).
  7. Домашнє завдання (1 хв).

I. Перевірка домашнього завдання. Домашнім завдання було опрацювання п. 6.3 у підручнику та виконання вправи 4, ст 67, скрін виконаної вправи потрібно було прикрітити на онлайн дошці (https://padlet.com). Учитель демонструє фото, розміщені на онлайн дошці. Ті учні, які прикріпили фото ставлять собі оцінки у картку самооцінювання. Один з учнів пояснює як він виконував цю вправу.

ІІ. Повідомлення теми уроку. (2 хв)

  1. Девіз уроку: Вчимося і працюємо старанно і наполегливо, щоб швидше наблизити перемогу.
  2. Метод Кроссенс. Учні за поданими зображеннями-асоціаціями, відгадують тему уроку.

  1. Вчитель ознайомлює учнів з метою уроку. Учні визначають завдання.
  2. Учні розробляють критерії оцінювання, обираючи кількість балів за кожен вид робот на уроці у картці самооцінювання..

 III. Актуалізація опорних знань.

Завдання1.Призначення і класифікація математичних і статистичних функцій. Учні витягують із скрині певну функцію, називають її призначення і повинні розподілити запропоновані вчителем функції по категоріях, що їм відповідають. (Математичні та статистичні функції).

 Перелік функцій:

 ABS( ) - Повертає абсолютну величину числа

COS( ) Повертає косинус числа

SQRT ( ) Повертає додатне значення квадратного кореня

AVERAGE( ) Повертає середнє арифметичне аргументів

DEGREES( ) Перетворює радіани на градуси

POWER( ) Повертає число, піднесене до степеня

MOD( ) Повертає остачу від ділення

SUM( ) Підсумовує аргументи

МАХ( ) МIN( ) Повертає найбільше і найменше значення у списку аргументів СOUNT( ) Підраховує кількість чисел у списку аргументів.

Завдання 2 ( Робота в групах) : Учні складають пазли з яких дізнаються про призначення математичних та статистичних функцій.

 

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя. У важкий воєнний час, коли ворог безжально вдаряє по нашій енергетичній системі, ми маємо постійно вчитися економити електроенергію. Давайте дізнаємося скільки електрики споживають електроприлади протягом місяця. Для цього виконаємо практичне завдання  Мій вплив на енергозбереження.

V. Формування практичних умінь і навичок (18 хв).

  Ви вже попрацювали в мініпроєкті «Мій вплив на енергозбереження». Засобами табличного процесора створили електронну таблицю для планування економії споживання електричної енергії. Скористалися файлом Енергоспоживання (https://cutt.ly/WEKPuZ5) для отримання відомостей про потужність побутового пристрою. Тепер обчисліть обсяг споживання електроенергії за тиждень у вашій родині та її вартість.

А тепер давайте зробимо висновки, як ми можемо зекономити електроенергію. Звичайно маємо вимикати електроприлади в години пікового навантаження з 8:00 до 11:00 і з 18:00 до 21:00 годин. А як ще можна зекономити прошу зачитати ваші повідомлення.

Повідомлення учнів.

  1. Завжди вимикайте освітлення у кімнаті, навіть якщо виходите ненадовго. За можливості надавайте перевагу настільним лампам, бра та торшерам, щоб не витрачати енергію на освітлення всього приміщення. 
  2. Слідкуйте за станом джерел світла. Чисті вікна зменшать потребу у додатковому освітленні на 5%. Натомість пил на лампах і плафонах може «поглинати» до 20% яскравості. 
  3. Коли не використовуєте електроприлади, вимикайте їх з розетки та не залишайте у «сплячому» режимі. Після повної зарядки гаджетів від’єднуйте їх від електромережі, інакше вони будуть продовжувати споживати кВт∙години. 
  4. Перевірте, щоб відстань від холодильника до стіни була не менше 5 см. В інакшому випадку перевитрата енергії досягне 30%.  
  5. Якщо користуєтесь бойлером, не встановлюйте його на максимальну температуру нагрівання – це додаткові витрати та навантаження на прилад. Пам’ятайте, що на підтримку температури води у баку витрачається менше енергії, ніж на нагрів з нуля, тому не потрібно щоразу вимикати бойлер з мережі.
  6. Зменшіть час роботи побутової техніки. Приміром, кип’ятіть в електрочайнику лише необхідну кількість води. А щоб страва швидше приготувалася на електроплиті, використовуйте посуд із кришкою. Праскою доведеться користуватися менше, якщо не пересушувати білизну.  
  7. Якщо у вашій оселі є двозонний лічильник, за можливості вмикайте найбільш енергоємні прилади в період з 23:00 до 07:00. Адже за спожиту в ці години електроенергію можна сплачувати 50% за «нічним» тарифом. А за умови, що деякі прилади (холодильник, кондиціонер чи бойлер) можуть працювати цілодобово, двозонний лічильник дає ще відчутнішу економію на рахунках.

VІ. Підбиття підсумків уроку (6 хв).

  1. Робота в парах. Хмара слів. Користуючись хмаринкою слів заповнити пропуски в розповіді про призначення основних математичних та статистичних функцій.

  1. Самооцінювання. Учні заповнюють картки самооцінювання.

№з/п

Вид роботи

Максимальна кількість балів

Ваші бали

1

Домашнє завдання

 

 

2

Метод Кроссенс

 

 

3

Завдання 1. Призначення і класифікація математичних та статистичних функцій

 

 

4

Робота в групах. Пазли.

 

 

5

Практичне завдання. Мій вплив на енергозбереження

 

 

6

Робота в парах. Хмара слів.

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання (1 хв).

Завдання 1

Додаткове завдання

Обчисліть вартість амуніції солдата у гривнях, визначте найдорожчу річ у комплекті.

Скріни виконаних вправ прикріпіть на дошку падлет.

 

docx
Додав(-ла)
Яцев'юк Ганна
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку