Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи.

Про матеріал
Знаннєвий компонент Формувати первинні уявлення про природні комплекси та географічну оболонку. Діяльнісний компонент Розвивати вміння виявляти взаємозв’язки між компонентами географічної оболонки, аналітичне мислення; розрізняти позитивні й негативні наслідки впливу людської діяльності на природні комплекси своєї місцевості. Ціннісний компонент Виховувати відповідальність за стан нашої планети; виявляти порушення природної рівноваги та запропонувати шляхи їх усунення;виховувати відповідальність за збереження цілісності географічної оболонки. Обладнання: підручники, атласи, мультимедійне обладнання, презентація, фломастери. Тип уроку: засвоєння нових знань (урок з позиції здоров’язбереження). Очікувані результати: учні зможуть розкривати суттєві ознаки понять «природний комплес», «географічна оболонка», наводити приклади природних та змінених людиною комплексів, називати закономірності та властивості географічної оболонки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

•Найпрекрасніше видовище на світі – це бачити дитину, яка впевнено іде дорогою життя, яку їй показали ви. Конфуцій

Номер слайду 2

Тема Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи

Номер слайду 3

Знаннєвий компонент. Формувати первинні уявлення про природні комплекси та географічну оболонку. Діяльнісний компонент Розвивати вміння виявляти взаємозв’язки між компонентами географічної оболонки, аналітичне мислення; розрізняти позитивні й негативні наслідки впливу людської діяльності на природні комплекси своєї місцевості. Ціннісний компонент Виховувати відповідальність за стан нашої планети; виявляти порушення природної рівноваги та запропонувати шляхи їх усунення;виховувати відповідальність за збереження цілісності географічної оболонки. Обладнання: підручники, атласи, мультимедійне обладнання, презентація, фломастери. Тип уроку: засвоєння нових знань (урок з позиції здоров’язбереження). Очікувані результати: учні зможуть розкривати суттєві ознаки понять «природний комплес», «географічна оболонка», наводити приклади природних та змінених людиною комплексів, називати закономірності та властивості географічної оболонки.

Номер слайду 4

Друзі! Перш, ніж зайти до класу, я отримала таємниче завдання, яке лежить у цьому конверті. Коли вручали цього листа,то просили зачитати його на уроці всім учням. … “ Ініціативна група розробила програму «Природні комплекси». Для реалізації даної програми необхідно провести ряд досліджень. Їх виконаєте ви. Під час експедиції ви повинні дослідити:1. Природні компоненти та їх взаємозв’язки.2. Що таке природній комплекс.3. Різноманітність природних комплексів.4. Вплив людини на природні комплекси.”

Номер слайду 5

«Географічна асоціація»•Коли ми чуємо словосполучення «природне середовище», що ми уявляємо в першу чергу?«Природне середовище»

Номер слайду 6

«Географічна асоціація»•Коли ми чуємо словосполучення «природне середовище», що ми уявляємо в першу чергу?«Природне середовище» гірські породи тваринирослини грунт водаповітря

Номер слайду 7

«Мозковий штурм»•Чи може людина - творець власного світу – жити незалежно від світу природи?

Номер слайду 8

Знайди пару

Номер слайду 9

Складання схеми «Природний комплекс»породи Рельєф Грунти Рослини ЛЮДИНА Повітря Тварини. Прийом «Проблемне питання»1. Чому у центрі схеми розміщено людину?2. Чому стрілки на схемі спрямовані в протилежні сторони?

Номер слайду 10

Хмара слівhttps://worditout.com/word-cloud/5474948

Номер слайду 11

«Бесіда»Природний комплекс — сполучення компонентів (складових частин) природи, які взаємодіють між собою й утворюють єдину систему. До компонентів природного комплексу належать повітря атмосфери, води гідросфери, рельєф і гірські породи літосфери, ґрунти й живі організми. Висновок 1. У природі все взаємопов’язане. При зміні одного компоненту природного комплексу змінюється весь природний комплекс.

Номер слайду 12

2. Формування поняття «географічна оболонка»

Номер слайду 13

Верхня межа географічної оболонки розташована на висоті близько 50 км від поверхні Землі. Шари атмосфери до цієї висоти тісно взає­модіють з іншими оболонками. Сюди з повітряними потоками потрап­ляють живі організми, приміром бактерії, а також спори і пилок.

Номер слайду 14

Нижня межа географічної оболонки розташована в літосфері й сягає здебільшого глибини в кілька сотень метрів, а подекуди 4 км. Саме тут утворюються мінерали і гірські породи, накопичуються підземні води, живуть найпростіші організми.

Номер слайду 15

Географічна оболонка — цілісна і безперервна оболонка Землі, що включає в себе нижню частину атмосфери, верхню — літосфери, усю гідросферу і всю біосферу. Потужність географічної оболонки становить близько 55 км, однак цей найтонший шар (1 % від усього об’єму Землі), на думку вчених, є найбільш складно улаштованою частиною нашої планети. Складання в зошитах рисунка-схеми. Географічна оболонка

Номер слайду 16

Висновок 2. Усі оболонки взаємодіють між собою та проникають одна в одну, утворюючи географічну оболонку. Географічна оболонка є найбільшим природним комплексом Землі. Прийом «Проблемне питання»Завдяки чому розвивається географічна оболонка?Основний чинник – це енергія Сонця і внутрішнє тепло. Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=A-G__Bujr. O0

Номер слайду 17

Різноманітність природних комплексів. Метод «Практикум» (робота зі схемою)Укажіть райони, найбільш сприятливі для існування окремих представників рослинного чи тваринного світу. Для цього дайте відповіді на такі запитання:1. На якій висоті можна виявити бактерії та пилок рослин?2. На якій максимальній глибині в океані ще можна зустріти представників ссавців?3. Які райони океану найбільш освоєні живими організмами?4. Якірайони суходолу найбільш сприятливі для життєдіяльності представників тваринного і рослинного світу. Відповіді позначте на схемі цифрами.

Номер слайду 18

Будь-яка господарська діяльність людини пов’язана з використанням багатств природи. У сиву давнину зародилися землеробство і скотарство. З часом діяльність людини розширювалася у масштабах. Зараз формуються нові види господарської діяльності. Зі зростанням благ збільшується вплив на природу. Тому я пропоную вам виявити позитивні і негативні наслідки розвитку господарської діяльності людини та зробити узагальнюючий висновок.

Номер слайду 19

Метод «Творча лабораторія»Землеробство:позитивний – рослинна їжа, негативний – зміна видового складу рослинності. Тваринництво: позитивний - їжа, одяг, взуття; негативний – зникнення багатьох видів тварин. Транспорт: позитивний- засіб пересування; негативний –вихлопні гази, будівництво шляхів забирає екологічні ніші існування живої природи, зміна ландшафтів. Промисловість: позитивний-матеріально- технічна база суспільства; негативний-зміна складу атмосферного повітря, вод, виникнення техногенних форм рельєфу, розвиток «міських» видів хвороб населення.Інформаційне поле: позитивний-засіб передачі, зберігання інформації; негативний – шкідливі звички для здоров’я випромінювання,широке використання рідкісних і дорогоцінних металів. Освоєння космосу: позитивний- перспективи гарантованого існування людства; негативний –- руйнування та зміна складу атмосфери, небезпека інфікування з космосу.

Номер слайду 20

Висновок: у результаті господарської діяльності виникли глобальні проблеми людства, що становлять загрозу існування на Землі людини. Я можу

Номер слайду 21

Рефлексія. Доповніть речення описанням власної поведінки в нижче наведеній ситуації:•Сьогодні я дізнався нового...•Найцікавішим було…•Найбільшою екологічною проблемою, на мою думку, є...•Якщо б мені вдалося вирішити одну екологічну проблему, це було б...

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Обговорення: (Завдання «Зеленого пакету»)Уявіть що ви – Міністр екології та природних ресурсів України і бажаєте зменшити обсяги атмосферного забруднення. Ваші експерти пропонують вам кілька альтернатив. Яку з цих альтернатив ви вважаєте найефективнішою?Уявіть, що ви обіймаєте посаду керівника місцевого водоканалу. Наявне водопостачання не може задовольнити загальні потреби. Які варіанти ви оберете для подолання цієї проблеми?Забудовник придбав ділянку лісу, озера та болота поблизу вашого міста. Забудовник осушить озеро та болото й побудує будинки. Ця ділянка є місцем відпочинку мешканців. Ви вирішуєте подати запит в органи місцевого самоврядування щодо законності будівництва. Які аргументи ви використаєте у зверненні. Проблемі забруднення грунтів та зміні ландшафтів приділяється менше уваги, ніж проблемам води та повітря. На які екологічні проблеми,пов’язані з грунтом, ви звернете увагу, щоб довести актуальність проблеми?

Номер слайду 23

pptx
Пов’язані теми
Географія, Презентації
Додано
3 січня
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку