"Природні зони Америки"

Про матеріал
Дати уявлення учням про особливості природних зон Південної Америки, надати учням систему знань про рослинний і тваринний світ материка, сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної поясності; продовжити формувати учнів уміння користуватися раніше набутими знаннями, самостійно добувати знання з різних джерел, уміння самостійно мислити; виховувати самостійність, культуру спілкування.
Перегляд файлу

      Тема уроку: Природні зони Південної Америки

Мета: дати уявлення учням  про  особливості природних зон Південної Америки, надати учням систему знань про рослинний і тваринний світ материка, сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної поясності; продовжити формувати вучнів уміння користуватися раніше набутими  знаннями, самостійно добувати знання з різних джерел, уміння самостійно мислити; виховувати самостійність, культуру спілкування.

Обладнання: Карта «Природні зони Південної Америки», атласи, підручники, робочі зошити, таблиці, ТЗН.

Тип уроку урок:розширення та поглиблення знань (самостійна творча робота в групах)

Форма проведення: урок-подорож.

                                                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель. Дорогі діти, посміхніться гостям, один одному; зберіться з думками; будьте уважні, активно працюйте з джерелами інформації; не бійтесь помилитись, висловлюючи свої думки. Добувайте знання, навчайтесь, ви можете, ви здатні вам це під силу.

Прийом «Сьогоднішній настрій».

Учитель .

Я думаю ви всі готові до уроку. Свій настрій ви можете представити за методикою «Кольоропис» через смужку, яка лежить перед вами на парті. Будь – ласка, виберіть ту смужку, яка відповідає вашому настрою:

Учні характеризують свій настрій за допомогою сигнальних смужок (слайд№1)

  • Червона- радісний, захоплений;
  • Жовтогаряча – радісний, теплий;
  • Жовта – світлий, приємний;
  • Зелена – спокійний,урівноважений;
  • Синя –незадоволений, сумний;
  • Фіолетова – тривожний, напружений;

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00703.JPG

Вчитель.

Ви налаштовані на урок, у деяких відчувається тривога, але ми з вами зможемо подолати всі труднощі.

 Я бажаю всім гарного настрою, результативної роботи, взаєморозуміння, успіху.

А девізом нашого уроку будуть такі слова «Знання – багатство, а вміння навчитись – це ключ до нього».

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Учитель.Вивчаючи  материки Африки та  Австралії, ми вже говорили про їхні природні комплекси. Отже, …

 

Бесіда

 

Що таке природна зона?

Відповідь учнів. Природна зона – це великі ділянки земної поверхні, які відрізняються кліматом.

 

Що таке широтна зональність?

Відповідь учнів. Широтна зональність – це закономірна зміна природних зон від екватора  до полюсів, яка пов’язана із зменшенням постачання сонячного тепла та нерівномірним зволоженням.

 

Що таке висотна поясність?

Відповідь учнів. Висотна поясність – це  зміна природних зон в горах з висотою, яка пов’язана зі зменшенням температури, тиску та збільшенням кількості опадів.

Вчитель. Дякую вам, молодці.

 

Давайте пограємо в гру «Географічний футбол»

Метод «Географічний футбол

Ось уже декілька уроків поспіль ми вивчаємо який материк?

  • На карті покажіть, де знаходиться Південна Америка?

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00706.JPG

  • Що ви знаєте про гори і рівнини?
  • Яка найповноводніша річка Південної Америки?
  • Які кліматичні пояси притаманні Південній Америці?

ІІІ. Повідомлення теми та постановка мети уроку.

Вчитель.

Тож, ми продовжуємо знайомство з материком Південна Америка,  щоб більше дізнатися про його неповторну природу, піднімемось на вершину Анд, дізнаємось, чи змінилась природа під впливом господарської діяльності людини і тема нашого уроку звучить так: Природні зони Південної Америки. (повідомлення теми уроку Слайд№2)

Запишіть тему уроку, будь ласка, в зошит. (діти записують)

  • А зараз, дізнавшись тему, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(Учні говорять.)

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00708.JPG

Я думаю наша подорож виправдає ваші очікування.

До нас на урок я запросила науковця, мандрівника-дослідника, учасника поетичного клубу «Перлина», мого помічника – Шафранську Зоріну.

Учитель. Сьогодні на уроці ви будите працювати в групах, дотримуючи правил, а я певна, що ви їх знаєте. Кожна з дослідницьких груп докладно вивчатиме певну природну зону Південної Америки,  а потім учасники груп проінформують нас про результати своїх досліджень.

Діти, на столах  лежить картка № 1 (показ картки, слайд №3), де ви будете записувати найголовніші відомості про природні зони материка у свої таблиці.

Вчитель. Групи, визначте свого спікера, який повинен оцінити роботу кожного учня команди у відповідній картці. (Картка №2Слайд №4)

Спікери, будьласка, озвучте ваші станції.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Перш ніж почнемо подорож, давайте пригадаємо план характеристики природної зони (Картка №3 Слайд №5).

План характеристики природної зони

  • Географічне положення
  • Клімат
  • Грунти
  • Рослинність
  • Тваринний світ
  • Зміна природних комплексів людиною.

(озвучую план)

 

Наша подорожпочинається. Під час роботи вас, діти, буде супроводжувати легка, чарівна мелодія, яка допоможе вам зорієнтуватися, а вам, шановні колеги, отримати насолоду від краєвидів Південної Америки. Після закінчення відеоролика, який триває 7 хв. ви, діти, почнете звітувати про виконану роботу. (відеоролик)

Міні – практикум (робота в групах)

(Після розв’язання своїх завдань, представники груп за допомогою підготовлених заздалегідь презентацій звітують про результати своїх

досліджень. Слухаючи звіти команд учні класу заповнюють таблицю. Та доповідають.)

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00711.JPG

Ми розпочинаємо нашу подорож з екватора літаком.

(прикріплюю аплікацію літака на карту)

1 станція - «Сельва»

(доповідь) (слайд №6-№8)

Далі продовжуємо свою подорож джипом.

2 станція – Савани і рідколісся

(доповідь) (слайд №9-№10)

Фізкультхвилинка «Вулкан»

До вулкана ми прийшли (на місці крокують)

Сіли на підніжжя (присіли)

Десь високо у горі кратер в небі висне (піднімають руки в верх і дивляться в гору сидячі)

Піднялись до нього ми (навшпиньках тягнемось у гору в верх)

Заглянули в кратер

Магма там вирує в нім ( в один бік крутяться)

Крутиться, лютує (в інший бік крутяться)

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00725.JPG

Схил на захід (нахил в бік)

Схил на схід (нахил в бік)

Та нема різниці ( руки розводять, щоб лопатки зійшлися)

Біжимо хутчіш з гори, щоб не запізниться (біжать на місця)

3 станція – «Пампа»

( доповідь) (слайд №11-№12)

4 станція – Напівпустелі та пустелі

(доповідь) (слайд №13)

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00731.JPG

Наступна станція – Анди, які є для нас своєрідним підсумком природних зон, так як вони об’єднують всі зони континенту.

5 станція -  Висотна поясність в Андах. (слайд №14)

V. Узагальнення нового матеріалу

Вчитель. Молодці, ви активно попрацювали, намагалися бути кращими.Ще декілька слів я надам своїй помічниці. (власна поезія)

Давайте повернемося ще раз до нашого девізу: «Знання – багатство, а вміння навчитись – це ключ до нього».

На скільки ви збагатили свої знання, дізнаємось за допомогою вправи «Перевір себе». (слайд №15)

Увага на екран. Працюємо з карткою №4

Оцінювання

Вчитель.  Діти разом з спікерами, передайте заповнені картки оцінювання мені. Після чого я зможу оцінити ваші знання і виставити бали, які ви отримали за урок, результати будуть оголошені на наступному уроці.

VІ. Підсумок уроку

Вчитель.

Усе має свій початок і кінець… Завершається і наш урок, на якому ви отримали і нові знання, і узагальнили набуті, і я сподіваюся він залишив у кожного з вас певні враження.

Прийом  «Теперішній настрій»

 Вчитель. А тепер перевіримо, як змінився ваш настрій під час нашого уроку (діти сигналять кольоровими смужками.)

C:\Users\Анна\Desktop\Новая папка\DSC00738.JPG

Чому змінився?

  • Збагатила свій досвід...
  • Покращила свої знання…
  • Мені сподобалося…
  • Я хотів би…..
  • Довідалася багато цікавого…

Завдяки вашій активності, увазі, спостережливості, допитливості ми докладно вивчили особливості природних зон Південної Америки.

Заключне слово вчителя. (зачитую вірш)

Природа нам – як рідний дім,

Вона усім як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати.

 

Земля не рабиня наша, мати.

Сонце – не вітчим наш, а рідний батько.

Ліси наші – брати, річки – сестри,

А ми на своїй планеті –

Не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Вчитель.

Цією доброю нотою і закінчуємо нашу подорож, але пізнання, відкриття для кожного з нас продовжується! (слайд №16)

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф. Скласти ребуси, кросворди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №1

Природні зони Південної Америки

Назва природної зони

Клімат

Грунти

Рослинність

Тваринний світ

  1. Вологі екваторіальні ліси (сельва)

 

 

 

 

  1. Савани:

а) на півночі- льянос

б) на півдні – кампос

 

 

 

 

  1. Степи (пампа)

 

 

 

 

 

 

  1. Напівпустелі та пустелі:

а) на півдні материка – Патагонія;

б) на західному узбережжі – пустеля Атакама

 

 

 

 

  1. Висотна поясність в Андах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №2

Картка оцінювання роботи в групі

ПІБ

Географічний футбол

Відповідь - захист

Хвилинка-цікавинка

Активність на уроці

Бал розуміння матеріалу

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

Картка №3

План характеристики природної зони

 

  1. Географічне положення
  2. Клімат
  3. Ґрунти
  4. Рослинність
  5. Тваринний світ
  6. Зміна природних комплексів людиною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №4

Перевір себе

ЯКИЙ ПРИРОДНИЙ КОМПЛЕКС:

Запитання

Відповідь

Результат

1

Є найбільшим за площею на материку?

 

 

2

Називають в Південній Америці пампою?

 

 

3

Має сезон дощів та сезон засухи?

 

 

4

Є місцем існування лам, шиншили, кондора, очкового ведмедя?

 

 

5

Є місцем існування мурахоїда, дикобраза, броненосця?

 

 

6

Майже не зберігся у природному стані?

 

 

7

Має червоно-жовті ферраллітні малородючі ґрунти?

 

 

8

Має місцеву назву “льянос”?

 

 

9

Є місцем існування гризунів, таких як мара, віскача?

 

 

10

Сильно постраждала через підсічно-вогняну систему землеробства?

 

 

11

Має місцеву назву “кампос”?

 

 

12

Є місцем життя лінивця, анаконди, капібари, оцелота?

 

 

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
1705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку