Природнича гра- квест для учнів початкових класів
Мета: сприяти розширенню, закріпленню знань, розвивати вміння працювати в команді, творчу уяву, кмітливість, пам'ять ; узагальнювати отримані на уроках знання; виховувати любов до природи.
Форма проведення: пізнавальна гра-мандрівка
Вік учасників: діти з 1-4 класів
Обладнання: фото з місцями де сховані завдання для учасників, папір, олівці, ручки, картки з завданнями, букви слова-відгадки, які учасники отримають за кожне правильно виконане завдання(осінь).
Опис гри: гра-мандрівка здійснюється за маршрутом по фотографіям, знаючи де росте те чи інше дерево чи кущ під яким сховано завдання діти його знаходять. На кожній зупинці учасники виконують завдання та приносять журі. Якщо діти правильно виконали завдання отримують 1 букву слова-відгадки і наступне фото де сховано завдання . Якщо завдання виконано часткого правильно – отримують пів фото, що ускладнює знахідку завдання. Завдання виконано не правильно – букву не отримують. Після закінчення гри, журі визначає команду переможця.
ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ
Місце збору - шкільний спортивний майданчик.
Місце проведення квесту – шкільне подвір’я .
На майданчику шикуються команди. Укожного учасника кольорова краватка.
1клас-жовтий
2клас-зелений
3клас-червоний
4клас-синій
Ведучий оголошує правила .
Правила гри: Квест – це ігрова пригода, під час якої учасникам потрібно пройти 5 станцій для досягнення мети, за кожну пройдену станцію команда отримує букву , з 5 букв складає слово-відгадку. Переможцем Квесту стає команда, яка пройде всі станції максимально швидко (фіксується загальний час проходження маршруту від початку до кінця) і набере найбільшу кількість балів-правильно складе слово. Та команда, яка швидше за всіх впоралася із завданнями перемагає.
Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Презентують свою назву і гасло.
Після привітання команди отримують перші фото-вказівки за якими будуть подорожувати класи. Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.
1.Зупинка «Загадкова»
2.Зупинка «Квіткова»
3. Зупинка «Понятійна».
4. Зупинка «Питальна»
5.Зупинка «Легендарна»
1клас
1.
Чорно-біла одежина, Зверху — листяна хустина. Як весна – дарує сік, П’ємо радо цілий рік. |
(береза)
2. Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло.
У давнину її вважали «еліксиром життя».
У листках її багато вітамінів. З неї готують салати.
Настій – чудовий засіб від опіків. (Кульбаба)
3. Жива природа -
4. . Пронумеруй, у якій послідовності одна пора року змінює іншу, починаючи з осені.
___зима ___літо ___ весна ___осінь
2 клас
1. Диво в лісі уродило
Знайдеш його пощастило
Щоб дістатись серединки,
Зруйнувати слід хатинку.
Ця хатиночка тверденька.
Серединочка ж смачненька. ( Горіх)
2. На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять,
Мов шматочки неба голубого
Виграють, виблискують, горять.
Використовують при хворобах нирок і сечового міхура,
при підвищеній температурі, для примочок на очі. (Волошки)
3. Річка -
4. В кожному рядку підкресліть слова, які вказують на осінь.
* Дощ, заметіль.
* Цвітіння яблунь, збирання грибів.
*Ластівки прилітають з вирію, білочка збирає горішки
3 клас
1. Що за диво? На гіллі
їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
та зелені кожушки. (Каштан)
2. Виросли на лузі
Сестрички маленькі.
Очки – золоті,
А вічки – біленькі.
Використовують при хворобах шлунку, кишечника.
Відваром користуються для промивання гнійних ран. (Ромашки)
3. Гірські породи - це
4. Які зміни відбуваються в природі восени? Підкресли.
Сонце дужче пригріває Відлітають у вирій птахи
Випадає сніг Звірі народжують дитинчат
Йдуть холодні дощі Комахи літають з квітки на квітку
4 клас
1. Як дерево називається,
Що влітку в білий пух одягається. (тополя)
2. Стоїть тичка,
На тичці—капличка
А всередині повно людей
(Мак)
3.Світовий океан –
4. . Які зміни відбуваються в природі восени? Підкресли.
Сонце дужче пригріває Відлітають у вирій птахи
Випадає сніг Звірі народжують дитинчат
Йдуть холодні дощі Комахи літають з квітки на квітку
Легенда 1 Русалки не повинні були у давні часи при світлі дня показуватися над озером. Як тільки перші промені сонця пробивалися над озером - русалка мала піти у свій прохолодний дім. І рік за роком так і жила собі одна юна русалка. Але одного разу загралася і не встигла сховатись. Побачила вона Бога всемогутнього сонця Хорса і полюбила його. І йому запала в душу її вдумлива краса. Потягнувся він до неї своїми променями. Спочатку зігріваючи, а потім обпалюючи. Спробувала було піти від нього русалка, але не відпустив її Хорс. І Русалка перетворилася на дерево. Зелень волосся обернулася листям, гілками вгору зметнулися руки, тонкий стан обернувся стволом, а ніжна шкіра - білою корою з обпеченими плямами на ній від поцілунків-променів бога Сонця.
|
Легенда 2 Коли Господь створив землю, тварин і рослини – всі були щасливі, окрім Ночі. Як не старалася вона розсіяти свій глибокий морок, та приходив ранок. Тоді Господь створив Сон, сновидіння і марення, і разом з Ніччю вони стали бажаними гостями. З часом в людях прокинулися пристрасті, одна людина навіть задумала убити свого брата. Сон хотів зупинити її, але гріхи цієї людини заважали йому підійти. Тоді Сон в гніві ввіткнув свій чарівний жезл в землю, а Ніч вдихнула в нього життя. Жезл пустив коріння, зазеленів і перетворився на……..
|
Легенда 3 У ті дні, коли магія мала силу, а світ був молодий, природа була мінливою. Древнє чаклунство було надмірним для людської душі, і люди тільки спостерігали, як усе навкруги міняється під дією чаклунських чар. Соняшник, згідно з грецькими легендами, не завжди ріс на землі і з’явився завдяки водяній німфі на ім’я Клітія. Одного разу Клітію викинуло хвилею з прохолодних глибин моря на піщаний берег. Русалка, здивована яскравим світлом, немов зачарована спостерігала за золотою кулею, яка переміщалася по небу. Через деякий час зовнішність німфи стала мінятися. Клітія виявилася прикованою до місця, коли її русальний хвіст пішов в глиб піску. Срібне волосся згорталося в пелюстки навколо обличчя, з рук виростало зелене листя. Через дев’ять днів свого перебування на землі, Клітія повністю перетворилася на квітку сонця. Відтоді і донині, ця рослина завжди наслідує рух золотого сонячного диска, обертаючись в його сторону.
|
Легенда 4 У лісі стояв козацький загін, який прийняв нерівний бій з ворогом-супостатом. Козакам довелося на деякий час відступити. Раптом серце дівчини відчуло, що її брата-козака вбито. Вона помчала через село у лісову гущавину і таки знайшла свого брата, який вже стік кров’ю і назавжди закрив очі. Дівчина плакала над ним гіркими сльозами… Навколо все буяло, співали птахи. Але травнева краса природи не стала для дівчини милою, не змогла втішити її, заспокоїти. Невдовзі повернулися козаки, з почестями поховали свого побратима. А на землі, яка була зрошена сльозами сестри, проросли квіти.
|
Легенда 5 Коли у Віфлеємі народився Ісус, у небі запалала нова яскрава зірка, наче вітаючи подію. Зрозумілим став зміст цього чудесного знамення. Світло Віфлеємської зорі покликало до себе пастухів, які неподалік пасли овець, та мудреців-волхвів. Але не тільки їх: птахи і звірі полинули до новонародженого з усіх куточків світу. Рослини також принесли Немовляті свої подарунки. Одні - чарівний аромат, інші — смачні плоди, треті — яскраві квіти і приємне листя. Дерево, яке ви маєте відгадати, прийшло останнім і скромно стало обіч. «Чому не хочеш увійти?» — здивувалися всі. «Я б хотіло, але у мене немає чим обдарувати Немовля. Є тільки шишки - тверді й несмачні. Та ще смола — така липка, що не віддереш. Уже краще я здаля подивлюсь на Малюка, а то ще ненароком злякаю Його». І тоді рослини поділилися з нашим деревом своїми дарами. Зарум’янилися на його гілках круглі яблука, заспівали дзвіночки квітів. Зраділо деревце, осміліло, підійшло до Немовляти. Побачивши його, маленький Ісус усміхнувся. І Віфлеємська зоря яскраво запалала просто над його верхівкою. Відтоді, як повідомляє легенда, це дерево завжди залишається зеленим, а раз на рік приходить у кожен дім і радує дітей та дорослих своїм святковим вбранням. |
Відповідь: 1.береза; 2.мак; 3. соняшник; 4. конвалія; 5. ялинка.
о |
о |
с |
с |
і |
і |
н |
н |
ь |
ь |