Проект "Папір у нашому житті"

Про матеріал
НАДАТИ УЧНЯМ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ІСТОРІЮ ВИНИКНЕННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЮ ВИГОТОВЛЕННЯ ПАПЕРУ; ФОРМУВАТИ НАВИЧКИ РОБОТИ З ЕНЦИКЛОПЕДИЧНОЮ ТА ДОВІДКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ; ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ПРО ПАПІР І ПРО ТЕ, ЯК ЛЮДИНА ЙОГО ВИКОРИСТОВУЄ ; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ СВОЇ ЗНАННЯ; ПРОВОДИТИ ДОСЛІДИ, СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ОБРОБЛЯТИ ОДЕРЖАНІ РЕЗУЛЬТАТИ;
Перегляд файлу

Характеристика проекту:

      за діяльністю: дослідницько-інформаційний;

      за кількістю навчальних предметів: міжпредметний (природознавство,        трудове навчання)

      за кількістю учасників проекту: груповий;

      за характером контактів: внутрішній;

      за тривалістю виконання: короткостроковий;

Мета та завдання:

надати учням інформацію про історію виникнення та технологію виготовлення паперу;

формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;

закріпити знання про папір і про те, як людина його використовує ;

формувати вміння застосовувати свої знання;

проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати;

тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; розвивати вміння обмінюватися думками;

формувати пізнавальний інтерес до природи;

виховувати екологічну свідомість.

Керівник проекту: Кононенко анастасія Олександрівна.

Учасники проекту: учні 3-А  класу та їх родини.

База реалізації проекту: Смолінське НВО

Передбачувані продукти проекту: урок-проект, вироби в техніці оригамі, проведення акції «Дамо паперу друге життя».

Термін реалізації проекту:  2 тижні

Ресурси:

Людські: учні та учителі Смолынського НВО, батьки учнів, бібліотекар.

Матеріально - технологічні: комп’ютер, сканер, принтер, папір, фотоапарат.

Інформаційні: доступ до мережі Інтернет, необхідна література.

 

ХІД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

І етап.  Організація проекту

Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.

 ІІ етап. Планування проектної діяльності

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Формування груп для проведення дослідження. «Склади листівку».

«Історики» - готують інформацію про історію створення паперу;

«Науковці» - готують інформацію про процес виготовлення паперу,та використання в сучасному житті.

«Екологи» - готують інформацію про те, як зберегти ліс; економити папір та повторно його використовувати.

«Умілі ручки» - готують вироби з паперу з описом техніки.

ІІІ етап. Реалізація проекту

Складання учнями плану роботи над проектом.

Розподіл обов’язків між членами групи.

Самостійна творча робота учнів(пошук необхідної інформації, відвідування бібліотеки).

Виготовлення освітнього продукту (узагальнення і систематизація підібраної інформації, виробів з паперу, проведення акції).

Похід до пункту здачі макулатури.

IV. Презентація проекту

Захист проводиться на уроці «Природознавство» за темою «Запитання до природи. З чого виготовляють папір?». Оцінювання результатів роботи над проектом в цілому, наскіль​ки вдалим він був. 

Створення лепбука.Листівки- інструкції «Бережи папір»

Висновки.

Підсумок виконання проекту

У ході виконання проекту учні дізналися про історію винайдення і процес виготовлення паперу, під час проведення дослідів ознайомилися з властивостями паперу, з допомогою батьків і шкільного бібліотекаря підготувалися потрібну інформацію, вчилися працювати у групі, висловлювати свою думку, застосовувати одержані знання в повсякденному житті. Робота над проектом викликала в учнів зацікавленість. Робота має авторський характер.

Хід презентації проекту

І. Організаційний момент

Слово вчителя.Показ презентації .Оголошення теми і мети проекту.

ІІ. Спрямування до теми.

Розгадування загадок


Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама зажди мовчу. (Книга)

 

В ньому я пишу весь час
І не тільки я  - весь клас!
Пишем гарно, як один!
Бо «обличчя учня» він. (Зошит)


Як ви думаєте, що об’єднує усі ці предмети? (Зроблені з паперу)

Папір – це матеріал, що добре відомий кожному. А сьогодні ми отримаємо ще більше інформації про нього.

Робота в групах «Асоціативний кущ»

                                                       Папір

ІІІ. Визначення проблеми проекту.

Сьогодні ми в прямому сенсі цього слова розглянемо папір до найменших дрібниць.

Проведення дослідів. Властивості паперу.

— Розгляньте папір на світло. Зверніть увагу на світлі ділянки й згущення. Це відбувається через нерівномірний розподіл волокон паперової маси.

— Розгляньте папір низької якості (обгортковий, пакетний). Зверніть увагу на механічні домішки.

— Розгляньте обірваний край аркуша паперу на світлі або через лупу. Зверніть увагу на дрібні волокна на місці обриву.

— Проведіть мокрим пензликом по краях паперового аркуша. Зверніть увагу, що з одного краю папір згорнеться рівномірно, значить, волокна йдуть уздовж, з іншого боку край аркуша стане хвилястим — волокна розташовуються впоперек.

IV. Обговорення та презентація проекту.

Зараз папір дуже популярний матеріал,і важко уявити що колись замість паперу людство використовувало стіни печер, каміння, кору дерев тощо.Група істориків нам розкаже про довгий шлях людства до винайдення паперу.

І група «Історики»

 (повідомлення учнів)

Потреба записувати інформацію виникла ще у первісних людей.Вони зображували свої малюнки на каменях, шкурах та кісткох тварин. Ці малюнки добре зберігалися але їх було не зручно переносити.

Люди міркували як отримати матеріал зручніший у використанні.У пошуках такого матеріалу наші предки  пробували писати на глиняних та воскових дощечках.

Єгиптяни навчилися робити схожий на папір матеріал із розплющених стебел папірусу – болотяна трав’яниста рослина, що росте на берегах річки Ніл. Папірус був зручніший у використанні,але для того щоб його зробити треба було витратити багато часу і зусиль.У багатьох сучасних мовах слово «папір» походить від єгипетського слова «папірус».

Пергамент став новим кроком до винайдення паперу, адже був м’яким, міцним і зручним, порівняно із  папірусом. Пергамент – це спеціально оброблена шкіра худоби.На пергаменті писали гусячим пером. Недоліком цього матеріалу була висока вартість, адже для створення однієї великої книги, потрібно було забити ціле стадо тварин.

Люди навчилися робити папір понад 2 тис. років тому в Давньому Китаї. Винахідник Цай Лунь придумав спосіб робити папір із кори шовковиці. Кору мочили у воді й товкли разом із ганчір’ям та попелом. Цю суміш клали на сито, розгладжували камінцями і висушували. Хоча з того часу процес виробництва паперу дуже змінився, його і донині виготовляють із деревини.

  

 

Гра «Так чи Ні»

Винайшли папір в Китаї (Так)

Єгиптяни  робили папір із кори дуба (Ні)

Винахідник паперу -  Цай Лунь (Так)

Записи на каменях було легко переносити? (ні)

 Пергамент – це спеціально оброблена шкіра худоби (Так)

Група інженери розкаже як зараз виготовляють папір.

ІІ група «Інженери»

 (повідомлення учнів)

Папір виготовляють на паперових фабриках. З лісу на фабрику привозять колоди. Найчастіше використовують лісові породи дерев: сосну, ялину, березу — а також евкаліпт, тополю, каштан.

На спеціальному майданчику з колод здирають кору та подрібнюють на друзки. Потім на конвеєрі друзки транспортують до целюлозного заводу, де вони варяться у спеціальному розчині. Внаслідок цього виходить целюлоза — основна сировина для виготовлення паперу.Найбільш економний спосіб отримати деревну целюлозу — механічний. Деревообробне підприємство подрібнює деревину на тріски і змішує з водою. Так виготовляють папір низької якості — наприклад, для газет.А от для виготовлення високоякісного паперу — для журналів, книг та брошур — застосовують хімічний спосіб. За допомогою сит друзки сортують за розміром. Далі подрібнена деревина з додаванням кислоти вариться у спеціальних машинах.Потім целюлоза проходить крізь фільтри і промивається, звільняючись від домішок.Наступний етап — додавання клеїв та смол. Клей — відштовхує вологу, смола — запобігає розтіканню чорнил, які  виготовляються на водній основі. Саме завдяки цим процесам написане у наших зошитах не розмазується і легко читається.

 

Перегляд відеоролика «Із чого виготовляють папір»

( https://www.youtube.com/watch?v=1eTgApkwjWo&t=13s)07с.-1хв.30с.

3.Складання «ланцюжка»: як із дерева утворити зошит?

А наступна група розкаже та покаже як можна використовувати папір для творчості.

 

ІІІ група «Умілі ручки»

Оригамі переводиться з японської мови як «складений папір» тобто це — мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення виробів шляхом згинання паперу не використовуючи ножиць чи клею.

Квілінг мистецтво виготовлення плоских або об'ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу.

Паперопластика - це конструювання об'ємних  форм з паперу шляхом його  обробки та трансформації.

Паперова мозаїка це зображення чи візерунок, виконані з кольорових шматочків паперу.

Аплікація –вид  мистецтва, заснований на створенні зображень шляхом вирізання,накладання, наклеювання, частин на площину.

Аплікація може бути пласкою,об'ємною.

Вчитель:Наша планета багата на природні ресурси і щедро ділиться ними з людьми.Але люди незавжди цінують і бережуть те,що отримують.

IV група «Екологи»

3.Група «Екологи»

Одне дерево дає 45 тис. аркушів паперу. 45 тис. аркушів паперу не дають ні кисню, ні затінку, ні плодів, ні сировини. Саме тому ми повинні бережливо ставитися до дерев і економно використовувати деревину та папір.

Росте дерево у сотні разів повільніше, ніж рубається. Отже, щоб скоротити рубки та використання деревини, папір треба використовувати повторно, віддаючи його у переробку.

У тонні сміття близько 30% паперових відходів. Але, потрапивши на смітник, вони губляться безповоротно і переробці не підлягають. Тому макулатуру заготовлюють окремо.

Макулатуру ділять на 13 сортів - від відходів білого паперу до старої шпалери і мішків від цементу. Сучасні технології дозволяють перетворювати макулатуру не тільки на туалетний папір, але й на тканину, газетний папір, звичайний папір,серветки,паперові рушники,одноразовий посуд.

Папір вважають одним з найголовніших винуватців глобального потепління. Гази, які виділяються при виробництві паперу, згубно впливають на навколишнє середовище і посилюють парниковий ефект.

Вчитель:нажаль Земля має зароз ось такий вигляд .(На дошці зображення Землі у смітті).Сміття не відємна частина нашого життя.А що ж робити як врятувати землю?(Сортувати сміття та переробляти його)

Я пропоную подивитися відео як переробляють папір.Перегляд відео.

Отже ми можемо врятувати планету від сміття.У нашому селищі і в нашій школі вже є така можливість.Зꞌявилися контейнери для паперу,пластикових пляшок,кришечок,батерейок.Якщо ми будемо сортувати сміття то очистимо нашу планету.І замість сміття виростуть квіти.Ці квіти є у вас зараз на парті,напишіть на них побажання для нашої планети та посадіть на неї.

Я бажаю вам щоб ви були відповідальними жителями Землі.Любили і цінували природу.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку