Природничий квест для учнів 5, 6 класів «Пошук скарбів»
Мета: стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес до біології, вміння працювати в групі, самостійно мислити, робити висновки.
Обладнання: оголошення, конверти з завданнями, шипшина, мікроскопи, розчин йоду, цибулина.
Хід проведення
На дошці оголошень, вивішується оголошення:
Оголошення
Увага! Увага! Учні 5 та 6 класів! Усі, хто любить пошук та пригоди. У школу надійшов загадковий лист. Просимо командирів команд отримати загадковий конверт у вчителя біології.
Команди, відповідно інструкцій конвертів виконують завдання, рухаються зазначеним маршрутом.
Загадковий лист
О, вельмишановні та наймудріші юні біологи! Дуже давно у нашій школі я заховав цілющі плоди однієї рослини. У давнину її прозвали «лісовим лікарем» за особливий чудодійний лікувальний склад ягід. Вам необхідно знайти цей природній скарб! Шлях пошуку Вам підкажуть чарівні конверти. Нехай Вам допоможуть Ваші знання з біології, Ваша ерудиція та кмітливість.
Щиро Ваш Авіценна.
Перший конверт.
Дайте відповідь на шість запропонованих запитань і , взявши з кожного слова вказану літеру, складіть слово-пароль. Із цим словом-паролем зверніться до вчителя географії, який передасть Вам другий конверт.
1. Одно кинеш – цілу жменю візьмеш. (1-ша літера)
2. І літом і зимою одне вбрання у нас, а можна нас побачити, як рік почався у вас. (4-та літера)
3. Ні птах, ні звір – щось змішане, а спить завжди підвішене. (2-га літера)
4. У зеленім кожушку, костяній сорочці, я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. (5-та літера)
5. Перша квіточка весняна
Тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
І з’явився цвіт біленький. (5-та літера)
6. Мов маленький м’ячик, висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке, на смак солоденьке. ( 1-ша літера)
Відповіді: 1. Зерно 2. Ялинка 3. Кажан 4. Ліщина 5. Підсніжник 6. Яблуко
Слово – пароль ЗНАННЯ
Другий конверт:
Завдання друге «Ребуси»
Дорогі друзі! Перед Вами чотири ребуси. Розгадайте їх.Зі словами розгадками зверніться до вчителя фізики, який передасть Вам третій конверт.
Третій конверт:
Завдання третє «Кросворд»
Юні біологи! Вітаю Вас з успішним виконанням попередніх завдань та поспішаю оголосити наступне. Вам необхідно розгадати кросворд та отримати ключове слово-підказку, яке допоможе знайти Вам четвертий конверт на подвір’ї школи. Удачі!
Питання кросворду:
1.Рятівник Мухи-Цокотухи.
2.Цій безхребетній тварині приписують статус найповільнішої.
3.Найбільш поширений хатній гризун.
4.Найбільший нелітаючий птах.
5.Найбільша змія.
6. Личинка метелика.
Четвертий конверт:
Завдання четверте «Практика»
Ви подолали вже довгий шлях! До перемоги недалеко! Вашій команді необхідно зайти в в кабінет біології, виготовити мікропрепарат лусочки цибулини та налаштувати мікроскоп, знайшовши чітке відображення об’єкта на мікропрепараті. Подати роботу вчителю біології і отримати п’ятий конверт.
П’ятий конверт
О, найрозумніші! Вітаю Вас з перемогою! Ви знайшли справжній скарб, який також можуть знайти всі бажаючі. Ці цілющі плоди дійсно можна вважати справжнім скарбом.
У північних широтах шипшину називають «апельсином Півночі». І недарма вона отримала таку назву, адже «дика троянда» містить багато вітаміну С, який зміцнює імунітет людини. Крім того, вона містить багато інших вітамінів: А, В1,В2, Е, РР.
Раджу Вам готувати чай із цих чудодійних плодів і бути здоровими та сильними!