Природничо – географічний конкурс
ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ГЕОГРАФІЇ
(для учнів 6 – 7 класів)
Тема: Подорож країною ГЕОГРАФІЇ
Мета: Удосконалити, узагальнити і систематизувати знання, уміння і навич-ки учнів з географії. Розвивати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок під час розвязування завдань різного рівня складності. Активізувати логічне мислення учнів, кмітливість, уяву, творчість, допитливість. Формувати пізнавальний інтерес до вивчення географії та природничих дисциплін, потребу до постійної самоосвіти, продуктивної творчої діяльності. Виховувати вміння працювати в групі, допомагати один одному, співпереживати.
Формувати групи компетентностей: інтелектуальну, комунікативну, інформаційну, соціальну, загальнокультурну, уміння вчитися.
Методи: узагальнення, інтерактивні, ігрові.
Прийоми: «Інтелектуальне змагання», «інтелектуальна розминка», «інтелек-туальне лото», «зайве слово», «пошта материків», «коментування», «незакін-чені речення», «відгадай загадки», заповнення кросвордів.
Форми навчання: групова, колективна.
Засоби: Наочний посібник «Материки», фізична карта світу, глобуси, атласи, демонстраційний та роздатковий матеріал.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційна частина
1. Привітання: Збиратися разом – це початок,
Триматися разом - це процес,
Працювати разом – це УСПІХ.
Г. Форд
2. Класи обєднані у дві команди.
3. Обрання та представлення членів журі.
ІІ. .Мотивація діяльності
1. Девіз заняття:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
2.Правила гри:
Дозволяється: - активно брати участь у конкурсах,
- відповідати голосно на всі запитання;
- високо піднімати руку;
- звертатися до «бібліотеки»;
- братии 30 секунд на обговорення.
Забороняється: - викрикувати;
- відповідати невпопад;
- бігати по класу;
- забирати собі чужі відповіді.
- За порушення правил т команда може втратити бали.
ІІІ. Природничо- географічний конкурс «Подорож країною ГЕОГРАФІЇ»
1.Представлення команд.: емблеми, назва, девіз, привітання. (5 балів.)
2.Конкурс «Розминка» (По 1 б.)
- Яка площа нашої планети? (510 млн.кв.км.).
- Який материк був відкритий останнім? (Антарктида).
- На території якого материка проживає лінивець? (Пд. Америка).
- Який океан має площу 91 млн.кв.км.? (Атлантичний).
- Скільки всього нараховується кліматичних поясів? (13).
- На честь якого мореплавця назвали о. на пд. Австралії? (Тасман).
- Який острів розташовується на пд.- сх.від материка Африка? (Мадагаскар).
- Як називаються сезонні вітри, які дмуть взимку з суходолу на море, влітку – з моря на суходіл?(мусони).
- Хто здійснив першу кругосвітню подорож? (Магеллан).
-Яку площу займають суша і вода на нашій планеті? (149 млн.кв.км.;361).
- Чи можна найбільшу у світі гору “потопити” в океані?У якому?(можна, у Тихому океані).
- Які яйцекладні ссавці водяться в Австралії? (качконіс, єхидна).
- Чому найбільший океан на Землі називається Тихим? Хто його так назвав? (Магеллан).
- Яке море саме мілководне на земній кулі? (Азовське ).
3.Конкурс «Хто зайвий?» (По 1б.)
Роздаються малюнки – картки із зображенням тварин різних широт . Визначити, хто третій зайвий і пояснити чому? .
(1 ряд –відповідає команда, яка найшвидше справилась із завданням;2 ряд – друга команда; 3 ряд – перша команда; 4 ряд - друга команда; 5 ряд - перша команда).
4.Конкурс «Загадки» (По 2 б.)
- Про яку тварину ці рядки?
Це не звір, а лихо-горе:
Півнячі у нього шпори,
Тулуб жирної собачки,
Ніс – як дзьоб роззяви-качки.
Хвіст – лякливого бобра –
Аж сміється дітвора. (Качкодзьоб)
(Качкодзьоб. Перехідний тип від рептилій до ссавців.)
- Про яку тварину пустелі йдеться?
У пустелі є тварини:
Підставляють людям спини,
«Видруковують» сліди
Без краплиночки води.
А коли самум наскочить
І піском шпурляє в очі,
Їм залазять під живіт,
Щоб вернутися у світ. (Верблюд)
- Про яких тварин ці рядки?
Ці тварини шолудиві,
Дуже підлі та лякливі.
Тихо падаль підбирають,
Жертву в зграї загризають,
І у місто на поживу
Уночі біжать лякливо. (Гієни)
-Яку поживу знаходять вони у нічному місті?
(Зграєю можуть нападати на овець і велику рогату худобу. В Аддис-Абебу, столицю Ефіопії, забігають вночі за поживою. Виють тихо. На світанку зникають. Їх не зачіпають як санітарів. Вони їдять усе, що смачно пахне:пакети, обгортки тощо.
- Як зрозуміти таку ситуацію?
А в пустелі, а в пустелі,
Вигарцьовують газелі.
Чом слони сюди не йдуть,
А газелям можна буть?
(Слон великий і повільний. У пустелі йому важко було б знаходити їжу. А газелі невеликі, прудконогі, тому розв’язати проблему корму для них набагато легше).
Море є – плавати не можна, дорога є – їхати не можна, Земля є- орати не можна , поля є – косити не можна. ( Географічна карта)
Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води.
5. Отже, правильно, географічна карта і наступний конкурс «Географічна естафета» ( По1б.)
Від кожної команди запрошуються по одному учаснику – кращому знавцю географічної карти. По черзі кожен учасние називає географічну назву, інший – показує її на карті, потім міняються.( Всього 5б.)
6. Конкурс «Материки» (По 1б.)
Кожна команда набирає по 10 карточок – лото із зображенням тварин .
Поверніть тварин на материк, де вони мешкають і не помиліться «адресою» їх проживання.
7. Конкурс «Пантоміми» (По 2б.)
Пригадати, уявити і зобразити цю тварину чи прилад так,щоб зрозуміли всі присутні, а команда повинна відгадати:
Пінгвін, коала, глобус, жирафа, анаконда, мурахоїд.
Лев, кенгуру, компас, слон, мавпа, страус.
8. Конкурс «Географічна вікторина» (№ запитання – це кількість балів)
- Учасники команд по черзі вибирають сектор (розділ) географічної вікторини. Номер запитання – це кількість балів, які ви можете принести своїй команді, давши правильну відповідь.
1. Планета Земля
і світять відбитим сонячними світлом? (планети).
2. Географія
3. Рослини
4.Тварини
мешкає? (кенгуру, Австралія).
5. Географічні рекорди
9. Конкурс «Невеликі заморочки із маленької бочки» (По 2б.)
більшу частину року уявляє собою солончак? (Ейр).
4. У якій частині світу немає річок? (в Антарктиді).
5.Чому в південній і північній Африці різні пори року в один і той же час?
6. Хто й коли відкрив Антарктиду?(1820р. Беллінсгаузен Ф.іЛазарєв М.)
7. Чи скрізь на Землі буває так, що чим далі на південь, тим тепліше, а чим далі на північ, тим холодніше?
8.Чому Австралія має таку назву?
10. Конкурс «Розгадування кросвордів» (9б.)
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
11.Конкурс «Темний ящик» (По 5 б.)
Конкурс «Темний ящик» - конкурс – загадка, що знаходиться в темному ящику. Оцінювання проводиться таким чином: після першої підказки – 5 балів; з кожною наступною підказкою зменшуються бали.
- Раніше з нього робили найкращу і найтоншу пудру. А ще його називають другим хлібом людства. Це улюблена їжа китайців. Про цю рослину є загадка «Кинь мене в грязь – будеш князь» (Рис)
- Латинська назва її перекладається як «справжня дитяча каша». У Греції атлети – олімпійці змішували його з вином і медом перед змаганнями. У Білорусі його додають у пшоняну кашу на весіллі. У Японії це – «квітка радості самураїв». А поліцейські всього світу вважають цю квітку «ворогом № один».Насіння якої рослини у ящику? (Мак)
12.Конкурс «Далі, далі, далі…» (По 1б.) Кожна команда за 1хв має відповісти на максимальну кількість питань, якщо учасники не знають відповіді то говорять «далі». Кількість балів відповідає правильним відповідям.
І команда
ІІ команда
13. Конкурс «Художній» ( 5б.)
Намалювати на дошці із закритими очима нашу Землю
14. Конкурс «У народі кажуть:» (1 бал)
Спробуйте згадати, як і про кого у нас в народі кажуть:
1. Працьовитий, як (мураха, бджола)
2. Підступна, як (змія)
3. Хитра, як ( лисиця)
4. Впертий, як (віслюк, баран)
5. Стрекоче, як (сорока)
6. Слизький, як (змія)
7. Запасливий, як (білка, кріт)
8. Важний, як (індик)
9. Клишоногий, як (ведмідь)
10. Колючий, як (їжак)
11. Хижа, як (акула)
12. Сидиш тихо, як (миша)
Заключне слово вчителя:
В одній пісні нас закликають зупинитися, й озирнутися навколо: «Який чудовий цей світ, подивись». Так, він справді прекрасний, повний загадок і чудес. Кожного дня ми зустрічаємося з його таємницями. Випадково намагаємося відгадати яку - небудь загадку природи і дивуємося відкриттю, що зробили мимохіть. Ось і сьогодні ми відкрили багато таємниць. Закінчується наша гра, сподіваюсь, що вам всім сподобалось сьогодні і ви будете із задоволенням згадувати сьогоднішній день.
До нових зустрічей!
ІV.Підведення підсумків. Слово журі.
V. Нагородження команд. Медалі за І і ІІ місця