1
Природничо-мистецька акція патріотичного спрямування
«Квіти – посланці миру»
Для учнів 1-11 класів
Мета: формувати в учнів поняття про те, що від бережного ставлення до природи напряму залежить процвітання нашої держави; розвивати почуття гордості за Україну та впевненості в тому, що наша країна тільки завдяки нам стане найкращою; виховувати любов до природи рідної Батьківщини та її символів.
Наочне оформлення: плакат з порядком розміщення композицій на місцевості, надувні кульки (10 шт.), різноманітні квіти.
Музичне оформлення: музика П. Майбороди, слова А. Малишка «Пісня про рушник», слова Т. Г. Шевченка, музика М. Мельник «Зацвіла в долині», музика і слова М. Поплавського «Хай завжди буде сонце», музика і слова О. Пономарьова «Прапор України», музика і слова Корома Міли «Україна моя», музика і слова Світлани Весни «Це край, де я родилась і живу», слова С. Д. Добривечир, музика А. Д. Добривечир «Ми хочемо миру»
Обладнання: магнітофон, мікрофон
Місце проведення: шкільний парк
Хід акції
І. Підготовка до проведення акції
1. Бесіди по класах:
1-2 класи – «Ми любимо тебе, мій рідний краю»
3 клас – «Без верби і калини немає України»
4 клас – «Хай завжди буде сонце і безхмарне небо над Україною-ненькою»
5 клас – «Рушник – яскравий символ українського народу»
6 клас – «Наш жовто-блакитний прапор – символ того, що ми мирна нація»
7-8 класи – «Герб України – Тризуб»
9 клас – «Ми живемо в найкращій країні – Україні»
10-11 класи – «Мир в Україні – понад усе»
2. Оголошення тем композицій класам
1-2 клас – «Серце доброти для рідної України»
3 клас – «Верба та калина – символи України»
4 клас – «Хай завжди буде сонце»
5 клас – «Український рушничок»
6 клас – «Прапор України»
7 -8 класи – «Герб України»
9 клас - «Карта України»
10-11 класи – «Мир українській землі»
3. Продумування класами композицій, підбір квітів для створення квіткових композицій.
4. Складання плану розміщення композицій на місцевості.
ІІ. Проведення свята.
(Учні вишиковують разом із квітами на шкільному подвір’ї)
1 ведучий . Велика і красива Україна: неозорі степи, зелені Карпати, пущі, лани. Кожна доріжка, деревце, колосок, квітка, травинка – невід’ємна частина її природи, її багатства і краси, без яких нам не прожити. Ми дуже любимо свою землю.
2 ведучий. Ми складаємо про неї свої вірші. І перш ніж ви приступите до складання ваших композицій, ваші товариші прочитають вам свої вірші про свій рідний край, щоб ще більше надихнути вас на творчість.
1 учень
Іванківщино!
Ти мій любий краю!
До тебе серцем завжди лину я.
Нехай тебе незгоди обминають!
Нехай завжди цвітуть твої поля!
Нехай же Тетерів тече і далі гордо,
А сонце усміхається тобі з небес!
Нехай цвітуть нові таланти в твоїх школах!
Нехай завжди тебе благословля Отець!
2 учень
Куди б мене не закидала доля
Я знову повернуся в рідний край.
Іванківщина! Ось де мені воля!
Іванківщино, ти мене чекай!
Іванківщина – частка України.
Прекрасний, гордий й волелюбний край.
Іванківщина – це мала країна.
Для мене це, неначе справжній рай.
1 ведучий. Надихнувшись такими словами, що виражають любов до краю, в якому ви живете, просимо приступити до продуманих вами композицій.
Приклади готових композицій.
(Діти стають біля своїх композицій у дружнє коло)
1 ведучий
Квіти – вічні супутники нашого життя. Палахкотять біля вікон українських осель золотим сяйвом мальви і жоржини, чорнобривців і маків, буяють нагідки, троянди та айстри.
2 ведучий
Квіти і музика створюють піднесений настрій, надихають на творчість. Ось і сьогодні вони надихнули вас на створення в мініатюрі нашої рідної Батьківщини та її символів. Тож розкажіть всім, які думки у вас виникли в процесі створення квіткових композицій.
Захист композиції 1-2 класів «Серце доброти для рідної України»
1 учень. Я живу в такій країні,
Де Дніпро міцний реве,
Де народ завжди єдиний
Й визнання є світове.
2 учень. Де степи навкруг жовтіють
Під блакитним небосхилом.
Де повсюди люди мріють,
Де завжди хай пахне миром
3 учень. Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.
4 учень. «У» — то урожай в країні,
5 учень. «К» — то Київ, що стоїть.
6 учень. «Р» — рівнини під степами,
7 учень. «А» — то армія міцна,
8 учень. «Ї» сховалась за лісами,
9 учень. «Н» — то ненька дорога.
10 учень. «А» — то аґрус, абрикоси,
І акація струнка,
Що розпустить свої коси,
Коли прийде вже весна
11 учень. Миру в Україні - бути!
Миру хочуть добрі люди
І дорослі, і малі
Прагнуть миру на Землі!
12 учень. Хай літають завжди журавлі,
Колоски видзвонюють налиті,
Разом. Ми за те, щоб мир був на землі
Для усіх дітей на цілім світі.
Захист 3 класу до композиції «Верба та калина – символи України»
1 учень. Верба – одне з найулюбленіших у народі дерев. Здавна вона супроводжує людські поселення й оселі. Верби над ставом – традиційна прикмета українського села.
2 учень. Люди давно помітили: де ростуть верби, там чисті джерела, де копали колодязь – на дно клали вербову дощечку.
3 учень. Верба – символ родинного вогнища, навколо дерева водили молоду пару, щоб був міцний шлюб.
4 учень. Верба і калина міцно пов’язані між собою.
5 учень. Говорила мати:
— Не забудься, сину:
Як збудуєш хату,
Посади калину.
6 учень. Білий цвіт калини —
Радість України.
А вогнисті грона —
Наша кров червона.
Виконання пісні на слова Т.Г.Шевченка
1.Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
2. Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
Пташечка зраділа
І защебетала.
3. І вийшов до неї
З зеленого гаю
Козак молоденький;
Цілує, вітає.
4. Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Захист квіткової композиції 4 класу «Хай завжди буде сонце»
1 учень. Дякую мамі, що народила
Дякую татові, що маю сили
Дякую Боже, тобі, за Вкраїну
Милу і рідну мою Батьківщину.
2 учень. Хай літають завжди журавлі,
Колоски видзвонюють налиті,
Разом. Ми за те, щоб мир був на землі
Для усіх дітей на цілім світі.
Виконання пісні «Хай завжди буде сонце»
1. Рідна земля, жовті поля
Небо блакитне і чисте
Мріє про це кожне маля,
І на весь світ промовля
Приспів:
Хай завжди буде сонце,
Хай завжди буде небо,
Хай у щасті зростає гомінка дітвора
Хай завжди буде сонце,
Хай завжди буде небо
Хай завжди буде мама
Хай завжди буду я.
2. Пройдуть часи
Змінимось всі, справжніми станем зірками
Та залюбки спільні думки
Ми пронесем крізь роки
Приспів:
3. Поки є мир маємо ми
Гарне казкове дитинство,
То ж хай живуть довгі роки
Діти всієї землі!
Захист композиції 5 класу – «Український рушничок»
1 учень. Висить рушник у хаті на кілочку,
Калина червоніє на столі,
А біля неї - житні колосочки,
Мов пустотливі братики малі.
2 учень. Це все - моя земля, моя Вкраїна.
Це рук моєї матері тепло.
І цей рушник, яким і дочку й сина
Благословляє мати на добро…»
Виконується пісня на слова А.Малишка «Пісня про рушник»
1.Рідна мати моя, ти ночей не доспала
І водила мене у поля край села.
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя дала.
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя на долю дала.
2. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка
І зелені луги, й солов’їні гаї,
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші твої.
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші блакитні твої.
3. Я візьму той рушник, простелю наче долю
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушникові оживе все знайоме до болю.
І дитинство, й розлука, і вірна любов.
І на тім рушникові оживе все знайоме до болю.
І дитинство, й розлука, і твоя материнська ласкава любов
Захист композиції 6 класу «Прапор України»
1 учень Прапор — це державний символ
Він є в кожної держави;
Це для всіх — ознака сили,
Це для всіх — ознака слави.
2 учень. Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє — небо, жовте — жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він — святиня, знають діти.
3 учень. Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки вже — народом,
Українським, в Україні.
Виконується пісня «Україна»
1.Рідна ненька Україна,
Незалежна, горда, вільна,
Діти ми усі, усі твої,
Сила рідної землі!
Моя рідна Україна,
Твоя пісня солов'їна
Буде линути в віках
Добрим в радість, злим на страх.
Приспів:
Слава Україні! Україні слава!
Всім її героям, дітям всім її!
Підіймемо гордо ми над головами
Прапор України, прапор рідної землі!
2. Рідна ненька Україна,
Золотом в небесну синь
Прапор рідної країни
Ми піднімем в височінь!
Приспів.
Захист композиції 7 – 8 класу «Герб України – Тризуб»
1 учень. Наш герб — тризуб,
Це воля, слава й сила;
2 учень. Наш герб — тризуб.
Недоля нас косила,
3 учень. Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо
Ми людям.
4 учень. Моя славетна Україна,
Земля незламних козаків,
Була ти мужня і нетлінна
На протязі значних років.
5 учень. І незалежною ти стала,
Майбутнє жде тебе значне,
На цілий світ вже пролунало
Слівце віршоване міцне.
6 учень. І мова наша солов’їна
Завжди лунає у серцях
У патріотів України
По всім далеким манівцям!
Виконується пісня «Україно моя»
1.Сонячно мріями квітне
Небо високе ,блакитне
Знов одягнула калина
В пишне намисто гілля
Щедро добром колоситься
В золотих хвилях пшениця
Все це моя Батьківшина
Це українська земля.
Приспів:
Україно моя - це пісні солов’їні
Україно моя - щастя в кожній родині
Обереги святі подаровані дітям
Україно моя - ти найкраща у світі
Україно ти найкраща у світі*
2. Пісню любов материнську
Славу квітучу батьківську
Що на козацьких могилах
В диво волошках зійшла
Я лише зоряну мрію
На рушники пересію
Щоб для дітей України В щасті земля розцвіла
Захист композиції 9 класу «Карта України»
1 учень. Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине,
От де, люди, наша слава,
Слава України.
Виконується пісня «Це край, де я родилась і живу»
Вдалині за річкою срібний зорепад
І вином порічковим всіх частує сад,
Літньою долиною йду не поспіша
Вишнею й калиною втішена душа.
Приспів:
Це край, де я родилась і живу,
Де все для мене рідне — не байдуже,
Де зірка з неба впала у траву,
Щоб ти мене побачив милий друже.
Це край моєї втіхи і сльози,
Із рідним словом, з рідними піснями
Тулюся до вкраїнської краси,
Бо це взяла від батька і від мами.
Пахнуть луки травами, пахнуть до знемог
Грішне разом з праведним в силуетах двох,
Музика над тишею, хоч на струнах грай
І душа утішена — це мій рідний край!
Захист композиції 10 та 11 класів «Мир українській землі»
1 учень. Діти кожного народу,
на усіх материках,
з олівцевого заводу
держать зброю у руках.
2 учень. Олівцевий, кольоровий,
неабиякий завод —
бойовий, та не військовий,
повен гомону, турбот.
3 учень. З олівцями на планеті
діти йдуть у бій за мир —
хто в хустинці, хто в береті,
хто в пілотці набакир.
4 учень. Діти зброєю своєю
написали: “Геть війну!”
Вже малюнків галерею
спорядили не одну.
5 учень. І бажання викладають
у малюнках залюбки:
хай цукерки розкидають,
а не бомби, літаки.
Звучить пісня «Ми хочемо миру»
1.Я не хочу війни, тато
Хочу море блакитно-синє
Коли сонце лягає спати
Помолюся за Україну
Хай ті постріли, що лунають
Завмирають у нас назавжди
і всі діти разом бажають
повернути в країну казку
Приспів:
Не треба стріляти
Ми хочемо миру
та небо блакитне
Щоб голуб крилатий
Зберіг Україну -
не треба війни
2. Я не хочу війни, тато
Хочу з мамою бути вранці...
Зупиніться усі стріляти
По полям золотистої барви
Подивись журавлі злякались
і гніздо залишили раптом.
Всі почуйте як діти благають
Повернути в країну казку
Приспів.
3. Хоча ми діти іще,
Але вже патріоти...
Не треба війни, не треба війни
Всі разом. Не треба війни - ми проти.
Підведення підсумків акції
(Замість захисту композицій можна просто придумати девізи, які з ними співзвучні та відповідають темі)
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ