Природний комплекс Чорного моря

Про матеріал
Дана розробка уроку дає можливість розширити уявлення про природу Чорного моря; познайомити з проблемами використання та охорони його вод; прищеплювати навички навчальної праці; сприяти екологічному вихованню; формувати переконаність у необхідності охорони природи моря як великого природного комплексу.
Перегляд файлу

Тема: Чорне море

Мета: розширити уявлення про природу Чорного моря; познайомити з проблемами використання та охорони його вод; прищеплювати навички навчальної праці; сприяти екологічному вихованню; формувати переконаність у необхідності охорони природи моря як великого природного комплексу; розвивати спостережливість, кмітливість, почуття товаристськості, вміння виступати перед аудиторією; продовжити формування екологічної культури.

Обладнання: фізична карта України, атласи, репродукції картин з морськими пейзажами, мультимедійна презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: урок – семінар

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Вправа «Геть!»

Учні закривають очі. На рівні грудей витягають руки. Вдихають повітря на повні груди. За командою вчителя видихають, розплющують очі, різко струшують кінцівками рук  і вигукують слово «Геть!»

  • Забудьте всі свої невдачі і неприємні відчуття. Скиньте із свого тіла всі негативи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

(На фоні релаксуючої музики)

Займіть зручну для кожного з вас позу. Глибоко вдихніть, видихніть, закрийте очі. Розкрийте свої серце і душу. Бо сьогоднішній матеріал ви будете сприймати не лише розумом, а й серцем та душею. Розслабте м’язи рук, ніг, шиї, тіла, голови. Ваше тіло повне енергії, душа тягнеться до джерел доброти і любові. Сьогодні ми з вами відправимося до перлини нашої держави – до Чорного моря.

Крапелька  морської води у нас в класі. Крапелька показує , що значить життя на Землі. І ми слідкуємо внутрішнім зором , як вона омиває внутрішні органи чистою водою і брудний потік опускається додолу. Ми посилаємо у простір: «Хай буде мир усім, небу і Землі, річці і морю, рівнинам і горам!». І на рахунок три повертаємось в клас.

1 - голова чиста і світла

2 - організм заспокоївся і відпочив

3 - можна потягнутися

Діти, ви вже багато чого знаєте про море. Чому ж воно так вабить людину? Чому про море написано багато пісень, віршів, створено художніх картин? Море – постійна загадка, що бентежить людину всіма своїми проявами.

Уявіть, що ви – вчені, що займаються вивченням Чорного моря та його проблем.

Питання над якими працювали діади вчених

  1. Географічне положення Чорного моря
  2. Гіпотези, щодо походження Чорного моря
  3. Клімат Чорного моря
  4. Багатства Чорного моря
  5. Екологічні проблеми Чорного моря

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ось і закінчилася ваша творчо-пошукова робота, ви працювали з додатковою літературою та іншими джерелами знань, і сьогодні будете звітувати про виконану роботу.  Хочу наголосити, що ви повинні продемонструвати наукові знання і факти. Тож запрошую до звітування.

Помічником і консультантом буду я.

В ході виступів кожен з вас оформляє роботи діад у вигляді таблиці «Природа Чорного моря».

 

ГП

 

Берегова лінія

 

Кліматичні умови

 

Гідрологічний режим

 

Флора, фауна, природні ресурси

 

Екологічні проблеми

 

 Звіт 1 – ї  діада

1. Демонстрація презентації «Загальні відомості про Чорне море».

2. Робота з картою «Характеристика ГП Чорного моря»

Завдання для класу

  • Нанести на к/к п-ови Керченський, Кримський; затоки – Феодосійську, Каркінітську, Джарилгатську; острови – Зміїний, Джарилгач, Березань; лимани – Дністровський, Дніпровський, Ягорлицький; Керченську протоку.

2-га діада

  1. Наліз тектонічної карти
  2. Історичні відомості, довідки.

3-тя діада

Робота з таблицею та картою «Клімат Чорного моря»

4-та діада

Використання демонстраційного матеріалу, що ілюструє органічний світ моря.

  1. Багатства Чорного моря
  2. Розподіл живих організмів у Чорному морі

5-та діада

Екологічний стан Чорного моря

  1. Демонстрація екологічн6ого бюлетеня
  2. «Події і факти»

ІІІ. Закріплення знань

Перевірка підсумкового завдання (взаємоконтроль) на к/к.

IV. Підсумок уроку

Сьогодні ми вивчили одне з унікальних морів України. Воно волає про допомогу! Наш обов’язок – зберегти природу, навчитися приймати її дари, але не зловживати її щедрістю. І якщо ми будемо поводитися розумно, житимемо у згоді з природою, то вона втішатиме нас своєю красою, дивуватиме досконалістю, спонукатиме до творчості.

Перегляд презентації «Чорне море»

Легенда про Чорне море

Давно це було . Жив на світі казковий богатир, сили нечуваної, сміливості небаченої. Мав він зброю дивовижну - чарівну золоту стрілу Та не тим стріла славилась, що була з чистого золота викута, коштовними каменями прикрашена, а тим, що мала чудесну властивість. Варто було богатиреві взяти свій лук, натягти тугу тятиву - і летіла стріла на край світу з такою швидкістю, що людське око не помічало польоту її . І там, де вона пролітала, спалахувало повітря, закипала вода, плавилася земля, гинуло все живе

Страшна це булла зброя. На щастя, була вона в надійних руках . Богатир був людиною чесною, справедливою і вогненну стрілу без потреби до рук не брав. На інші країни він не зазіхав, а на його вітчизну вороги не нападали – боялись. Багато-багато років жив на землі цей богатир і невсипуще беріг чудодійну стрілу Та ось настав час розставатися йому з життям . Задумався богатир: кому передати стрілу? Чи є в світі людина, якій можна було б довірити стрілу, не побоюючись, що вона використає її на шкоду людству? Не можна залишити на землі вогненну стрілу, бо злі люди, заволодівши такою страшною зброєю, можуть підпалити весь світ і зруйнувати його.

І вирішив богатир сховати чарівну стрілу, та так, щоб її ніхто не зміг знайти протягом тисячоліть! І лише тоді, коли люди навчаться цінувати й берегти світ, тоді вони знайдуть стрілу, щоб використати її чудодійну силу в мирній праці.  Покликав богатир синів своїх і говорить їм:

- Діти мої, я старий і тяжкохворий . Недовго лишилося жити мені на світі

Відімкніть підземелля ось цими ключами, візьміть золоту стрілу і киньте її посередині Чорного моря

Виконуючи волю вмираючого батька, сини тієї ж ночі вирушили в дорогу.

Зійшли брати на сині гори, піднялися до блакитного неба, і перед їхніми очима далеко внизу розкинулося величезне, безкрає море.  У його тихих водах відбивалося велике червоне сонце, що саме сходило. Це було Чорне море. І раптом брати відчули, що шкода їм розлучатися з дорогоцінною стрілою. І вирішили вони не викидати таке багатство в море. А коли б вони мали вогненну стрілу, то завоювали й підкорили б усі країни, які вони знають, збудували б на вершині гори великий замок, взяли б собі за жінок найкращих у світі красунь . І домовилися брати, що сховають стрілу в горах, а батькові скажуть, що виконали його волю . Так і зробили. Проте батько якимось чином розкрив їхній намір і з обуренням накинувся на своїх синів.

Тоді сини, переконавшись, що неможливо залишити за собою чудодійну зброю, знову вирушили до берегів далекого моря і з жалем виконали наказ батька.

Вогненна стріла впала в морську безодню. Потемніло від гніву море, закипіли, захвилювалися його тихі  води.

І відтоді не може заспокоїтися Чорне море . Трапляється, завирує воно, заклекоче, здійме величезні хвилі, марно намагаючись викинути з глибин своїх смертоносну зброю

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний текст підручника

2. Мультимедійна презентація (за вибором)

3. Випереджальні завдання.

4. скласти сенкан «Море»

 

 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку