Природознавство 2 клас.

Про матеріал
Розробка містить презентацію, таблиця «Органи рослин», ілюстрації, реферати, гербарії, пам’ятки. Ребуси, репродукції картин К.Білоус.
Перегляд файлу

Природознавство 2 клас. Тема: «Будова рослин»

Мета: збагатити знання учнів про царство рослини як частину живої природи;

забезпечити формування поняття «Органи рослин», уявлення про будову рослин і значення її органів;

розвивати у дітей спостережливість, логічне мислення,вміння аналізувати, розкривати взаємозв’язки між органами рослин; виховувати любов до рідного краю, гуманне ставлення до всього живого

Обладнання: таблиця «Органи рослин», зошити з друкованою основою, ілюстрації, слайди «Царство рослин», реферати, гербарії, пам’ятки. Ребуси, репродукції картин К.Білоус, Велика ілюстрована енциклопедія школяра.

 

  1.    Створення емоційного настрою. Привітання.

Я усміхаюсь сонечку,- Я усміхаюсь друзям —

Здрастуй,золоте! Зичу їм тепла

Я усміхаюсь квіточці - гостям усміхаюсь —

Хай вона цвіте! Зичу їм добра.

  1.    Повідомлення червоного синоптика.

Робота з «Календариком Зими»

Загадка : ... рік кінчає

Зиму починає Прикмети. Прислів'я

Грудень — назва означає нерівний шлях,укритий грудками. Грудень - Сонце - на літо, зима на мороз.

Перевір :  Грудень сніжний і холодний обіщає багаті жнива.

■ падає лапатий сніг - на непогоду і мокроту.

 

  1.    Актуалізація опорних знань.

Називаю предмети природи, треба дати спільну назву.

  •        Ведмідь, щука,синиця,метелик - тварини
  •        Сонце, вода,грунт,повітря - нежива природа.
  •        Дитина, дерево,соловей,квітка,мама - жива природа
  •        Дуб, конвалія,верба,кропова,кактус – рослини
  •         
  1.     Мотивація навчальної діяльності Загадка : Що за книга :

Без букв,сторінок.

А багато чого навчить? (Книга природи)

  1.   Повідомлення теми, мети уроку.

 

Зелене диво Землі

Метод « Прогнозування »

1 .Рослини утворюють і виділяють кисень, вбираючи з повітря вуглекислий газ.

  1.   Рослини — зелені друзі людини. (їжа,одяг,меблі,папір,олівці)
  2.   Рослини своєю красою прикрашають наше життя.

Девіз уроку : Бережімо кожну квітку і травку,

Бо ми всі природи рідної частинка !

План уроку

  1.   Демонстрація слайдів «Царство Рослин» з коментуванням вчителем. Вчитель: Флора - давня богиня,

Зелен - роду берегиня,

І вродлива .й сановита.

Вся квітами оповита,

Розсіває квіти всюди.

Аби радість мали люди.

Флора : Дивосвіт -Хто придумав оцей світ ?

Землю красну отаку у зеленому вінку?

Всі ці квіти,і ліси, і пташині голоси ?

Ліс, і річки, і поля - це ж усе моя Земля !

Вчитель : « Флора» із старолатинської означає «квітка»

Давні італійці називали Флору богинею квітів.

Флора : На Землі біля 5000 тисяч видів рослин.

- Запрошую вас у Царство Рослин.

 

Це цікаво :

1,2 слайд

Баобаб - найтовстіше дерево (Африка) ,товщина стовбура 25-40 м, живе до 5 тисяч років.

3,4 слайд

Рафлезія - найбільша квітка (Індонезія), маса 6 кг, розміри - їм.

  1.   слайд

Ротангова пальма (ліана) - найдовше листя.

  1.   слайд

Гігантська секвоя - висота понад 100 м,діаметр 6-11 м.

7,8,9 слайд

Евкаліпти - найвищі у світі дерева (Австралія). висота сягає до 162 м.

  1.   слайд

Вельвічія (Африка) - стовбур діаметром до 1,2 м, ледве виступає над землею,2 кожистих листка довжиною 2-3 м,іноді 8 м, ширина до 1,8м , живе до 2000 років .

  1.   слайд

Пальма Рафія - дуже велике перисте листя довжиною до 15-20 м.

  1.   слайд

Ряска Вольфія - крихітна плаваюча рослина ( розмір 0,5 мм)

  1.   слайд

Гігантська водяна лілія ( Амазонка) - найбільша водяна рослина,  листя до

 2 м. може витримати дитину.

Словник : Флора - сукупність усіх видів рослин на планеті.

VII. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Рефлексія :  готовий працювати, труднощів не виникає не зовсім впевнений у своїх силах не впевнений у своїх силах,потрібна допомога вчителя
  2. Бесіда про рослини як частину живої природи

Загадка. Що воно таке? Дихає,росте,

                    Живиться, розмножується,

                    А не ходить? (Рослина)

~ Які ознаки властиві рослинам як частині живої природи ?

~ Що потрібно рослинам для дихання ?

~ Чим живляться рослини ?

~ Відгадайте слово, яким назвав великий учений Тимерязев К.А. рослини стосовно Сонця?

Це слово є назвою родинних стосунків у людей

Р

О

С

Л

И

Н

И

Д

І

Т

И

С

О

Н

Ц

Я

 

~ 3 чого може народитися назва рослини?

~ Чи вічно живуть рослини ?

~ Чи рухаються рослини?

~ Яка рослина повертається за Сонцем квіткою?

  1. Розповідь з елементами бесіди та використанням ілюстрацій.

Метод «Навчання через навчання» (асистент учень)

Розглядання рослин ~ Чи схожі вони між собою?

- Для чого рослині потрібен корінь ?

- Яке значення має листя ?

~ Як стебло допомагає листям ?

~ Найгарнішим органом рослини є ...

~ Що утворюється на місці квітки після ЇЇ відцвітання ?

Словник : органи рослин

 

  1. Фізкультхвилинка у музичному супроводі

 

Флора : Ви перетворилися на чудові квіти

                   Погляньте,як квіти сонце вітають !

                   Голівки та листячко вгору здіймають,

                   Ось вітер узявся ці квіти хитати

                   І в різні боки стеблинки схиляти.

                  А потім вони нахилилися додолу

                  І кожного дня все повторюють знову.

  1. Робота з підручником.

Опрацювати статті «Будова рослини», (с. 107-108)

а) читання статті Легенда :

Колись сільський пастушок Грицько пошкодив ногу. Що робити Кров струмочком біжіть, не зупинити. Тоді зірвав він жмут невідомої трави, приклав до рани, і кровотеча із тухла. Відтоді вдячні нащадки і назвали цю непоказну рослину грициками.

б) робота в парах

Порівняння однакових органів 2-х рослин : грициків та огірків,

в) бесіда за питаннями

- Що називається органом рослини ?

- В якій послідовності треба називати органи рослини ?

VIII. Закріплення і осмислення знань

  1. Робота у зошиті ( с. 39) - підписати органи рослин

Взаємоперевірка

  1. Показ частин рослини на гербарії ( полуниця)
  •      Яке значення має для рослини кожен орган ?
  1. Випереджаюче творче завдання.

Використовуючи додаткову літературу про рослини, свої власні спостереження і накопичений досвід, підібрати матеріал до уроку.

 

  • Ботанік. Наукові данні про материнку (душицю)
  • Краєзнавець. Барвінок
  • Лікар-фітотерапевт. Шипшина
  • Фольклористи. Легенда про конвалію, Деревій.

 

Квіткова вікторина «Віночок»

Відгадки знайдіть у віночку.

  • Квітка гарненька, із сонечком схожа
  • біленькі, а середина жовта

(Ромашка)

  • Синьоока чарівниця
  • Часто в полі в нас  вертиться
  • Де вінки вона спліта,

- рідкі там пшениці й жита.

(Волошка)

  •    На городі тичка, а на тичці капличка.

Без вікон, без верха, а в неї людей без числа.

( Мак)

  • Цвіте,синьо,лист зелений Квітки прикрашає.

Хоч мороз усе побив

- Його не займає.

(Барвінок)

♦ У вінку зеленолистім

   У чарівному намисті,

Видивляється у воду

На хорошу свою вроду.

(Калина)

З.Художня галерея

Споглядання репродукцій картин К.Білокур

К.Білокур малювала серцем сповненим любові до краси рідної землі, до квітів. « Мало бачити. Мало розумій. Треба любити!

Нема загадки таланту. Є вічна загадка Любові»

  1.   Домашнє завдання

Стаття у підручнику (с. 107-108), переказ; творче завдання : придумати свою легенду про рослини.

  1.   Підсумок уроку

Презентація «Великої ілюстрованої енциклопедії школяра»

Гостинці від Флори (фіто чай)

Літературознавець

Батьківщина

Ось повзе мурашка!

Ось хлюпоче річка!

В зелені діброва,

В китицях ліщина.

Не зривай ромашку,

Не топчи травинку,

Глянь, яка чудова

Наша Україна!

Заключне слово вчителя:

« Колись , ще в дитинствія зірвала квітку — вона зів’яла. Я спіймала метелика - він загинув у мене на долоні І тоді я зрозуміла, що доторкуватися до краси можна тільки серцем...»

Краса завжди живе і житиме в серці людини. Майте чуйне, щедре, велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці, і травинці. Нехай вам світить сонце і посміхаються квіти.

Урок: Я і Україна 2 клас

Тема: Зима щедра святами

Мета: Розширити та уточнити зміст свят: День Святого Миколая, Нового року, Різдва Христового. Виховувати інтерес до вивчення звичаїв нашого народу.

Обладнання: Малюнки - ілюстрації про святкування різних зимових свят, таблиці: «Пори року», «Природа», зображення птахів, сніжинка, зима, літери на магнітах для гри, сніговички для гри, БУГ), мультфільм, СБ - магнітола, диск з музикою для фізкультхвилинки, мікрофон – їжачок, ялинка, новорічна шапочка, мішечок з подарунками, книги: Олекса Воропай «Звичаї нашого народу», Василь Скуратівський «Місяцелік».

Хід уроку

І.. Організація класу

Стали, дітки, всі рівненько,

 Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

 Й працювати почали.

Працюватимем старанно.

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти просто молодці!

 

- Сьогодні до нас завітала сніжинка - веселинка, яка запрошує нас у веселу мандрівку.

II. Перевірка набутих знань, вмінь

1. Гра „ Розшифруй слова “

  • аорпрд (прирола)
  • цосне (сонце)
  • рвтаини (тварини)

2. Бесіда

  •     Що таке природа?
  •     Природа поділяється на … (за таблицею)
  •     Що ми відносимо до живої природи?
  •     Тварини поділяються на ... (за таблицею)
  •     Що ми відносимо до неживої природи?
  1. Гра «Жива і нежива природа»

— Якщо відноситься до живої природи — плещемо в долоні, а до неживої — мовчимо.

 

Місяць, тополя, ведмідь, зорі, дощ, грунт, жаба, небо, лисиця, вода, ялинка, дівчина, калина, повітря, сонце.

  1. Бесіда

— Що дає сонце? (світло, тепло)

— Від чого залежить зміна пір року? (Залежить від висоти сонця над землею)

  1. Відгадай загадку:

Сніг на полях,

Лід на річках,

Віхола гуляє,

Коли це буває?

  1. Яка зараз пора року? Назвіть зимові місяці?
  •           Яка зараз пора року? Назвіть зимові місяці.
  •           Який зараз місяць?
  •           Якого кольору небо? Чи є на ньому хмаринки?
  •           Чи були сьогодні опади?
  •           На вулиці тепло чи холодно?
  •           Чи є сьогодні вітер?
  •           Які птахи залишаються зимувати у нас? (Горобці, синички, дятли, сороки, ворони,сойки)
  1. Гра «Мікрофон» (за допомогою мікрофона – їжачка)
  •           Складіть речення
  •           Чому птахи взимку наближаються до житла людей?
  •           Як допомогти птахам узимку? (використовувати малюнки - ілюстрації)

Отже зробимо висновок:

Важко птахам узимку холодно і голодно. Тому вони потребують людської допомоги.

ІІІ. Засвоєння нових знань, вмінь і навичок

Зима приходить до нас не з порожніми руками, а з святами.

Сніжинка-веселинка завітала до нас не просто так, бо хоче познайомити нас із зимовими святами.

Тема сьогоднішнього нашого уроку: Зима щедра святами. Наша мета: дізнатися більше про зимові свята та звичаї і обряди українського народу.

  1.  Бесіда
  •    Які свята ми святкуємо взимку?
  •    Якого свята чекаєте з нетерпінням? Чому?

Вірш (учень 1)

Хоч рік Новий іще не близько,

Хоч холодно надворі й слизько,

Та до нас вже скоро
Миколай прийде до школи
І принесе усім гостинці
Та подарунки у торбинці.

  •    Коли ми відзначаємо свято Миколая? (19 грудня) (використовувати малюнок - ілюстрацію)
  •    Діти, а ви знаєте, хто такий Миколай?
  1.    Розповідь вчителя

      Це було дуже давно. В одній сім’ї ріс хлопчик на ім’я Миколай. Він вдався добрим і щирим, за що його всі любили. Хлопчик зростав у заможній і віруючій родині. З дитинства Миколай горнувся до бідних і скривджених, голодних і знедолених. Своє життя присвятив справі милосердя. Ще за життя його називали „ батьком сиріт, вдів і бідних” . Все своє багатство він роздав нужденним. За такі благодійства його називали чудотворцем. Після смерті його було визнано святим, тому що свою допомогу він робив таємно, щоб ніхто не знав.

  1.    Робота з підручником
  •    Відкрийте, будь ласка підручники на сторінці 96. Уважно подивимося на зображення Святого Микола я та прочитаємо текст.

Вірш (учень2)

Як настане тиха нічка,

Почорніє ліс та гай,

Тоді з неба тихо сходить
Чудотворець Миколай.

Вірш (учень2)

Святий отче, Миколай,

Мою хату не минай!

Подаруй мені потіху
   І торбину, повну сміху,

І здоров’я для родини,

Красну долю для Вкраїни.

  1.    Гра „ Добрі справи” ( за допомогою мікрофона - їжачка)
  •    Назвіть які добрі справи можна зробити.
  1.    Бесіда
  •    Яке свято приходить у кожен дім разом з ялинкою?

( Новий рік) (використовувати малюнок - ілюстрацію)

  •    Коли ми зустрічаємо Новий рік? ( У ніч з 31 грудня на 1 січня)

Фізкультхвилинка

А зараз трішечки відпочинемо під новорічну пісеньку.

Вірш (ученьЗ)

Новий рік, Новий рік
Скоро у нас буде.

А ялинку лісову
Рубати ми не будем.

Купимо ялинку
В магазині штучну,

Пишненьку та гарну,

Ніби натуральну.

  •    Що повчального ви почули у віршику?
  •    Чому не треба рубати ялинку?
  •    А хто приносить подарунки на Новий рік?(Дід Мороз)

Сніжинка - веселинка з пухнастої хмаринки дарує вам мультфільм Коли запалюються ялинки (перегляд мультфільму)

Відгадайте загадку:

Очки — намистинки,

Носик— із морквинки,

Тулуб сніговий
Хто ж бо він такий?

(Сніговик)

  1.    Гра „ Склади сніговика

(робота в парах)

На партах розрізані малюнки-деталі сніговика.

  1.   Розповідь вчителя 

7 січня наступає Різдво (використовувати малюнок - ілюстрацію)

За християнською вірою у цей день народився Ісус Христос. Різдво святкують три дні, а передує йому 6 січня Святвечір. Готують 12 пісних страв: узвар, кутю, вареники, капусту смажену, рибу, квасолю, борщ, гриби, пироги, картоплю, буряки, голубці з пшоном.

Вечеряють одразу після заходу сонця, коли на небі з'являється перша зірка. За столом мусить зібратися вся родина. Повечерявши, діти із зіркою йдуть колядувати. Та йдуть до своїх хрещених батьків.

Лунає запис пісні Р.Л. Кириченко „ До батька до хрещеного...

  1.    Гра «Віднови колядку»

Коляд, коляд, (колядниця)
добра з медом (паляниця)

а без меду — (не така)

Дайте, дядьку, (п ’ятака),
а ви, тітко, (гроші)
будьте хороші.

9. Розповідь вчителя

  1.   січня «Щедрий вечір» Діти співали щедрівочки.

Вірш (учень4)

Щедрівочка щедрувала,
до віконця припадала:

— Чи ти, тітко, наварила,

Чи ти, тітко напекла?

Неси мені до вікна.

  1.     січня Новий рік за старим стилем (Ще називають Василя). Хлопчики посівають зерном і співають засівальні пісні.
  •    Пригадаємо народну пісню, яку вивчили на уроці читання.

Учень 5

Сію, сію, посіваю,
з Новим роком вас вітаю!

Хай вам буде рік добрий,
а вік довгий!

Сійся, родися,

Жито - пшениця!
на Новий рік.

Щоб вам у новому році
було краще, ніж торік!

  •    19 січня Святе Водохреще. (використовувати малюнок - ілюстрацію) Отже, робимо висновок:

Зима щедра святами.

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів

Бесіда

  •    Коли ми відзначаємо свято Миколая?
  •    Що ви чекаєте від Святого Миколая?
  •    Коли ми зустрічаємо Новий рік?
  •    Що ми святкуємо 7 січня?
  •    Що ми святкуємо 14 січня?
  •    Що ми святкуємо 19 січня?

V. Домашнє завдання

Опрацювати статтю „ Зима щедра святами “.

VI. Підсумок уроку

— Ось ми і помандрували із сніжинкою - веселинкою, дізналися про зимові свята, а ще більше дізнатися допоможуть книги: „ Місяцелік“ Василя Скуратівського та „Звичаї нашого народу“ Олекси Воропая. З якими ми познайомимося на наступних уроках та виховних годинах. На згадку про нашу мандрівку дарую кожному календарик із символом нового року.

Рік Новий — казковий час!

Хай здивує щастям Вас

Рік добра і рік кохання.

Тож приймайте привітання:

Будьте щедрі та здорові,

Побажаємо любові,

Світла й радощів багато,

Щоб життя було, як свято!

 

 

docx
Додав(-ла)
Рипік Ольга
Додано
3 березня 2019
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку