Конспект Людське «Я». Особистісний розвиток людини упродовж життя.

Про матеріал
Тема: Людське «Я». Особистісний розвиток людини упродовж життя. Мета: ознайомити учнів з поняттям «людське «Я», навчати знаходити правильні рішення у будь-яких ситуаціях; розвивати бажання у дітей виховувати власне «я» та уважність; виховувати гуманну, творчу, соціальне активну особистість, здатну бережно ставитись до всього, що її оточує. Методи та прийоми: бесіда, розповідь, фізкультхвилинка, пояснення, демонстрація Обладнання: презентація, підручник, зошит. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема: Людське «Я». Особистісний розвиток людини упродовж життя.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «людське «Я», навчати знаходити
            правильні рішення у будь-яких ситуаціях; розвивати бажання у дітей
            виховувати власне «я» та  уважність; виховувати гуманну, творчу,
            соціальне активну особистість, здатну бережно ставитись до всього,
            що її оточує.

Методи та прийоми: бесіда, розповідь, фізкультхвилинка, пояснення,
           демонстрація

Обладнання: презентація, підручник, зошит.

Тип уроку: комбінований

План уроку

  1. Організація початку уроку
    1. Привітання
    2. Перевірка готовності до уроку
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів
  4. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу.
    1. Бесіда за малюнками
    2. Словникова робота
    3. Робота з прислів’ями
    4. Таблиця «Риси характеру»
    5. Робота з підручником
  5. Узагальнення і систематизація знань

5.1 Робота в зошиті.

5.2 Розповідь учителя

5.3 Правила «Я-людина серед людей»

  1. Домашнє завдання
  2. Підсумок уроку

Хід уроку

  1. Організація початку уроку
    1. Привітання
  • Добрий день, діти! Мете звати Ольга Ігорівна і сьогодні я проведу у вас урок за предметом « Я у світі»

1.2 Перевірка готовності до уроку

  • Давайте, підготуємось до уроку!
  • Перегляньте, щоб на ваших партах не було зайвих речей! На уроці вам будуть потрібні підручник, зошит, ручка, олівець, кольорові олівці.
  • Правило піднятої руки!
  • Дотримуйтесь дисципліни!
  1. Актуалізація опорних знань

2.1 Повторення вивченого

  • Яку тему ви вивчили на минулому занятті? (Життя людини — найвища цінність)
  • На минулому уроці ви дізналися? (я дізнався , що життя є найвищою цінністю; ніхто не має права зазіхати на життя будь-якої людини. я прагну не завдавати шкоди ні собі, ні іншим.)

2.2 Вправа « Асоціація»

-  Людське «Я»

-  Доберіть слова, які описують ваш характер і зовнішній вигляд людини

- Багата кількість варіантів, це все свідчить про те, що кожна людина має особисте «Я»

- Має свій: характер, зовнішність, інтерес, свої вчинки, своє ставлення до інших людей.

  1. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів
  • Сьогодні на уроці, ми познайомимось з темою « Людське Я»
  • Зовнішність очевидна для всіх, а внутрішній світ виявляється у вчинках, поведінці людини. Всі ми різні…
  • Недарма говориться в прислів’ї  « Красу – бачать, мудрість – чують, доброту відчувають.»
  • Чи можливо знайти у природі двох зовсім однакових людей? ( навіть близнюки мають розходження у зовнішності, характері і поведінці)
  • Сьогодні  наша розмова піде про внутрішній світ людини, її якості, характер, звички. Одним словоп про те що складає людське «Я» кожного з нас
  1. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу.

4.1  Бесіда за малюнками

- Що відчувають діти? Як ви про це дізналися?

  • Коли ти відчував страх, а коли радість?
  • Ви хочете навчитися розуміти себе й інших людей?

  1. Словникова робота
  • Як ви розумієте слова особистість, почуття, емоції?
  • Особистість — окрема людина із власними рисами характеру, поведінкою, культурою
  • Почуття — психічні і фізичні відчуття людини, здатність відчувати, сприймати навколишнє середовище.
  • Емоції  — переживання людини пов’язані із задоволенням або незадоволенням її потреб. 

4.3 Робота з прислів’ями

  • Ось перед вами людина. Що ви бачите? Яка вона? Усе це ви одразу помічаєте. Це – зовнішність людини, її перше «Я». А що ця людина являє собою всередині – тобто яка вона - добра, співчутлива чи навпаки. Це – друге я.
  • Чи знаєте ви якесь прислів’я що підходить до цього твердження?
  • Людину зустрічають по одягу, а випроваджують по розуму.
  • Зовнішній вигляд – це те, що впадає всім у вічі. По тому, наскільки охайно одягнена людина, можна судити про рівень її культури. Охайність свідчить про повагу людини до себе, до людей, які її оточують.
  • Людське «Я» – це те, що визначає поведінку людини, відрізняє від інших.
  • Чи можна дізнатися з першого погляду, яка людина: запальна чи врівноважена, відважна чи боягуз, працьовита чи ледар?
  • Для цього треба побувати з людиною в різних ситуаціях.
  • У народі кажуть: «Щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з’їсти».
    1. Таблиця «Риси характеру»
  • Відшукай слова, які підходять кожному з вас.
  • Хто хоче прочитати їх вголос?

  1. Робота з підручником


  • Відкрийте, підручник на сторінці 12. Прочитайте. Будьте уважні адже будуть запитання!
  • Яку людину називають особистістю?
  • Чого потрібно навчитися для того, щоб жити щасливо?
  •  Що таке самопізнання?
  •  Назвіть складові внутрішнього світу людини.
  • Прочитай уривок із казки Ігоря Вачкова «Чарівні дзеркала».

  • Що відображали чарівні дзеркала?
  • Проведи дослідження «Як виникають почуття». Розглядаючи малюнки.

  • Яка мрія була в Ганнусі? Чи здійснилася вона?
  • Що відчуває Ганнуся?
  • Як ти дізнався, що Ганнуся щаслива?
  • Яке бажання було в Ромчика? Чи здійснилось воно?
  • Які почуття виникли в Ромчика? Що підказує, що
  • Ромчик сердиться?
  • Читання ст. 15.

  1. Узагальнення і систематизація знань

5.1 Робота в зошиті.

  • 1. Доповни схему

  • 2. Допиши речення

Особистістю називають людину, яка працює над собою, виховує позитивні риси характеру, намагається бути корисною іншим людям.

Зовнішність людини- це зовнішній вигляд людини: її колір шкіри, волосся, форма носа тощо

Людські якості – це риси людини як позитивні так і негативні. Ми набуваємо їх протягом усього життєвого шляху, однак, найсильнішими завжди будуть саме ті, які закріпилися ще в дитинстві.

Складовими внутрішнього світу людини є зовнішній та внутрішній світ.

  • 3. Замалюй та познач.

5.2 Розповідь учителя

  • Як ви думаєте потрібно ставити собі запитання : Хто я? який? Кому краще від того, що я є на світі? Чи люблю я ближніх?
  •  Подумайте над тим, чи гарно себе перехвалювати, а інших принижувати та обманювати.
  • А зараз продовжте речення:

Мені весело, коли...

Я люблю...

Я хочу...

Мені сумно, коли...

Мені страшно, коли...

Мені цікаво, коли...


5.3 Правила «Я-людина серед людей»

- Подумайте, які правила потрібно використовувати, щоб комфортна жити серед людей?

  • Сказав – зроби.
  • Не впевнений – не обіцяй.
  • Помилився – визнай.
  • Забув – попроси пробачення.
  • Говори (правду) те, що думаєш.
  • Не можеш сказати правду – поясни, чому.
  • Не видавай чужу таємницю.
  • Не будь хвальком! Не вихваляйся своїми успіхами, знаннями, речами.
  • Допоміг товаришеві – не підкреслюй цього, нікому не хвались.
  • Старайся робити добро скромно, непомітно.
  1. Домашнє завдання
  • Виконати в зошиті завдання 4 на 7 ст.
  • Прочитати у підручнику ст. 11-15.
  1. Підсумок уроку
  • Якою була тема нашого уроку?
  • Що ви дізналися?
  • Чому навчилися? Чого прагнете?
  • Кожен скаже: треба бути хорошим! Людина народжується не для того, щоб зникнути порошинкою. Людина народжується для того, щоб лишити після себе слід – у пам’яті, в серцях інших людей.
  • Не задавайте людям зла, кривди, болю, тривоги, неспокою. Будьте до міри гордими, скромними, вимогливими, добрими.
  • Учіться жити для людей. Цього вміння не навчишся за підручником. Інколи, щоб осягнути його, потрібно ціле життя.
  • Що з’ясували для себе сьогодні?

 

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
6909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку