2.Тема: Світ тварин
Мета: створити доброзичливу і позитивну атмосферу для роботи в колективі; розвивати уяву, словниковий запас; активізувати працездатність дітей на цілий день; виховувати пізнавальну активність та бажання доглядати за тваринами.
Хід ранкової зустрічі
І. Вітання
«Добрий день!»
Вчитель. Зручно сідайте на килим , заплющіть оченята, руки покладіть долонями догори. Привітаймо природу і людей, повторюйте за мною:
Доброго ранку, життєдайна земле!
Доброго ранку, джерельна водице!
Доброго ранку, чисте повітря!
Доброго ранку, звірі!
Доброго ранку, люди!
Повітря, земля і вода —
це Природа.
Тварина, рослина і птах —
де Природа.
Природа — це я.
І ти — це Природа.
Повинні ми жити у злагоді.
Наприкінці діти утворюють коло, беруться за руки, стискають їх легенько і усміхаються одне одному, а потім дарують свою усмішку Всесвіту.
ІІ. Групове заняття
1.Гра «Кошенятко»
Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно, сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його й говорить добрі слова.
2.Розгадування загадок.
Ця тварина добра дуже,
Познайомся з нею, друже!
В морі плаває,пірнає,
Із води людей спасає.
Виринає із глибин
Щирий помічник — …(дельфін)
На голові його корона з гілля,
Копитця топчуть буйнее зілля.
На спинці плямки білі, наче день,
Звірятко звати це ...(олень)
Рудий м’ячик вправно скаче
з гілочки на гілку.
— То не м’ячик, — кажутьдіти, —
ми впізнали … (білку).
У кішки китиці на вухах,
Щоб звуки всі уважно слухать.
Ти не скажеш кішці: «Брись!»
Обережно, боце — … (рись).
Ой, великий упертюх
Цей сіренький капловух.
Кличе «І-а» до ясел,
Називається… (осел)
Назвіть тварин, зображених на малюнках.
Де вони живуть? Як їх називають?
Які з цих тварин живуть у дикій природі, а які біля людей?
Наведіть власні приклади свійських тварин.
3. Прослухайте «Пісню про усмішку» (музика В. Шаїнського, слова М. Пляцковського) з мультфільму «Крихітка Єнот» і поміркуйте, чого вона нас навчає.
Під час слухання пісні потрібно відобразити рухами, мімікою настрій, характер пісні.
«Пісню про усмішку»
Від усмішки хмарний день ясніш,
Від усмішки засія веселка в небі…
Поділись усмішкою щедріш,
і вона не раз повернетьсядо тебе.
Приспів: І тоді хмарки склика
в танець музика дзвінка,
і на скрипці коник грає веселіше…
Із блакитного струмка
Починається ріка,
ну а дружба починається
з усмішки.
ІІІ.Обмін інформацією
Правила поведінки поводження з свійськими тваринами , треба тільки навчитися їх виконувати:
IV. Щоденні новини
Вчитель наголошує, що протягом тижня на заняттях говоритимуть про тварин і диких, і свійських. Кожен розповість про свійську тваринку, яка живе у його домі.
І добрим день має бути не лише протягом цього тижня, а кожного дня.