Урок природознавства в 3 класі
Тема: Використання енергії вітру
Мета:
- розширити уявлення учнів про використання енергії вітру людиною; формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки;
- розвивати уяву, логічне мислення, пізнавальну активність учнів;
-виховувати бажання відповідально ставитися до природи, її багатств;
-формувати природознавчу компетентність.
Тип уроку: сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Обладнання: предметні малюнки, презентація «Використання енергії вітру»
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Назвіть переваги використання сонячної енергії. Чи є недоліки? -Зараз ми з вами проведемо дослід :
Трава –кролик –людина.
Для цього викликати 3 дітей, на голову 1 дитини одягаємо - Трава, іншої Кролик, іншої - Людина.
(над всіма компонентами)
-Зараз я вам це доведу.
Вчитель наливає кожній дитині в стакани сік (бажано оранжевий),коментуючи це як:
–Я - Сонце даю вам всім енергію. Отож траві - щоб рости, потрібна енергія?(Так! )То, будь ласка, «трава» випий 4 ковтки «енергії-соку». Тепер переходимо до кролика-йому потрібно рухатись, бігати, стрибати? Йому потрібна енергія? Отож, «кролик» випиває теж 4 ковтки. Переходимо до «Людини» їй потрібно бігати, стрибати, рухатись, розмовляти, писати і т. д. Їй теж потрібна енергія! Отож «Людина» теж випиває 4 ковтки.
-Ну а тепер, як відомо кролик їсть траву, і вся енергія капусти переходить до кролика.(«Трава» переливає свій сік до стакана «Кролика». Вчитель відмічає поділкою на стакані «Кролика», скільки тепер у нього «енергії-соку». Але кролик отримавши енергію, продовжує рости, рухатись-отож випиває ще 3 ковтки). Ну і як відомо, людина їсть кролика-отже «Кролик» переливає свій «сік-енергію» «Людині»-вчитель відмічає чорним фломастером мітку на стакані. Видно, що поділка на стакані «Кролика» вища, ніж на стакані у «Людини».
-Отже, більше енергії отримують від рослинної їжі, ніж від тваринної!
-Який висновок робимо?(Потрібно більше бувати на Сонці, і їсти рослинну їжу , щоб отримати більше сонячної енергії !)
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
1.Відгадування загадок.
*Сам не бачить і не чує,
Ходить, бродить, свище, виє.
Хто назустріч попадає —
Все б'є та обнімає. (Вітер)
* Він шепоче: «Шу-шу-шу...
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю». (Вітер)
ВІТЕР
Тема нашого уроку: «Використання енергії вітру» Слайд 1
ІV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
- Як людина використовувала раніше вітер для власних потреб? Слайд 3
Ще з давніх-давен, спостерігаючи за руйнівною силою ураганів, людина замислилася над тим, як можна використати енергію вітру для власних цілей.
Так, у Давньому Єгипті вітрові двигуни застосовували для підйому води і розмелювання зерна. Вітряки з крилами-вітрилами з тканини першими почали споруджувати давні перси.
Пройшло більш як п’ятдесят століть, але вітряні млини майже не змінили свого вигляду. Споконвіку в Україні на них мололи зерно.
На певному етапі розвитку технології почали будувати вітроелектростанції. Їх встановлювали у важкодоступних місцях, куди було незручно передавати струм із звичайних електростанцій.
А тепер давайте згадаємо: - А що таке енергія? Слайд 4
Вітер виявився чудовим джерело дешевої енергії.
Енергія вітру дуже потужна. Її можна отримувати, не
забруднюючи навколишнє середовище.
Нині у світі працює понад 30 тисяч вітро-установок.
Україна здатна ефективно використовувати енергію вітру в окремих зонах при середньорічній швидкості вітру понад 4-5 м/с. Такі швидкості, достатні для будівництва ВЕС мають: Хмельницька і Волинська області, Азово-Чорноморське узбережжя (Донецька і Херсонська), зони на Кіровоградщині та Дніпропетровщині, вітрові зони в Харківській області, Криму, Карпатах.
Отже, можна зробити висновок, що … Слайд 6
Слайд 7
Давайте тепер конкретно розглянемо про вітрильники. Слайд 8
А так працюють вітряки. Слайд 9
Найпершу вітроелектростанцію в Україні було побудовано аж 1937 в Криму.
Слайд 10
Фізкультхвилинка
Гра «Каліфорнійський дощ»
Переш ніж будувати вітроелектростанцію вчені перевіряють силу вітра на території, його потужність. Тому є спеціальні прилади - флюгери для цих потреб. Щоб побудувати таку станцію потрібно приблизно 200 млн. грн. і приблизно 10 років.
Слайд 12. Види вітрових станцій. Вигляд зверху.
А тепер давайте пригадаємо яка поверхня нагрівається швидше, повільніше –суходіл, чи водний простір?
Об'єднайтесь в групи. Уявіть, що ви спеціалісти по будівництву вітрових електростанцій. Що ви врахуєте, вибираючи місце для спорудження вітрової електростанції? Зробіть висновок: чи доцільно встановлювати вітрові установки у вашій місцевості. Кожній групі дається карта України. Діти повинні поставити червоні крапки на місцях побудови вітроелектростанцій.
Слайд 15
Слайд 18
Отож, робимо висновок. Слайд 19
Слайд 20- 21
Переваги вітроелектростанцій |
Недоліки вітроелектростанцій |
|
|
|
|
|
|
10.Розповідь про царя Соломона.
Слайд 23
V Рефлексія. Кубування
Як раніше було? Де раніше використовували? Скільки зараз вітрових електростанцій? Коли перша станція з̕ явилась? Для чого вони?
VІ Підсумок уроку Слайд 24
Я бажаю вам, діти, досягти успіхів у вивченні питання вітроелектростанцій, сонячних електростанцій, бо як ми бачимо за цим майбутнє. І досягнувши успіху в цих галузях- ви виведете Україну на нові висоти. До дешевої електрики, тепла і врешті решт проживання в квартирах, будинках.
VІІ Домашнє завдання
Опрацювати параграф 19. Приготувати повідомлення про вітроелектростанції.