Урок "Використання енергії вітру", 3 клас, природознавство

Про матеріал
Розробка уроку "Використання енергії вітру" 3 клас, природознавство. в ньому йдеться про створення і використання вітроелектростанцій на сьогоднішньому етапі життя. Також розповідається про вітряки і вітрильні пороплави.
Перегляд файлу

                                Урок природознавства в 3 класі

Тема: Використання енергії вітру

Мета:

- розширити уявлення учнів про використання енергії вітру людиною; формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки;

- розвивати уяву, логічне мислення, пізнавальну активність учнів;

-виховувати бажання відповідально ставитися до природи, її багатств;

-формувати природознавчу компетентність.

Тип уроку: сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Обладнання: предметні малюнки, презентація «Використання енергії вітру»

                                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фенологічні спостереження
  • Яка зараз пора року? Який місяць?
  • Які зміни відбулися у неживій природі?
  • Яка температура повітря сьогодні?
  • Що можна сказати про стан неба?
  • Чи є сьогодні вітер?
  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
  • Чому Сонце називають найпотужнішим джерелом енергії?
  • Як сонячна енергія перетворюється на інші види енергії?
  • Чому сонячна енергія може стати найважливішим джерелом енергії?

Назвіть переваги використання сонячної енергії. Чи є недоліки? -Зараз ми з вами проведемо дослід :

  • Утворіть ланцюжок живлення:  Людина, Трава, Кролик.

Трава –кролик –людина.

Для цього викликати 3 дітей, на голову 1 дитини одягаємо - Трава, іншої  Кролик, іншої - Людина.

  • А якщо тепер додати до цього ланцюжка Сонце. Куди ми його поставимо?

(над всіма компонентами)

-Зараз я вам це доведу.

Вчитель наливає кожній дитині в стакани сік (бажано  оранжевий),коментуючи це як:

 –Я - Сонце даю вам  всім енергію. Отож траві -  щоб рости, потрібна енергія?(Так! )То, будь ласка, «трава» випий 4 ковтки «енергії-соку». Тепер переходимо до кролика-йому потрібно рухатись, бігати, стрибати? Йому потрібна енергія? Отож,  «кролик»  випиває теж 4 ковтки. Переходимо до «Людини» їй потрібно бігати, стрибати, рухатись, розмовляти, писати і т. д. Їй теж потрібна енергія! Отож «Людина» теж випиває  4 ковтки.

-Ну а тепер, як відомо кролик їсть траву, і вся енергія капусти переходить до кролика.(«Трава» переливає свій  сік до стакана  «Кролика». Вчитель відмічає поділкою на стакані «Кролика», скільки тепер у нього «енергії-соку». Але кролик отримавши енергію, продовжує рости, рухатись-отож випиває ще  3 ковтки). Ну і як відомо, людина їсть  кролика-отже  «Кролик» переливає свій «сік-енергію» «Людині»-вчитель відмічає чорним фломастером мітку на стакані. Видно, що поділка на стакані «Кролика» вища, ніж на стакані у «Людини».

-Отже, більше енергії отримують  від рослинної їжі, ніж від тваринної!

-Який висновок робимо?(Потрібно більше  бувати на Сонці, і їсти рослинну їжу , щоб отримати більше сонячної енергії !)

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

1.Відгадування загадок.

*Сам не бачить і не чує,
Ходить, бродить, свище, виє.
Хто назустріч попадає —
Все б'є та обнімає. (Вітер)

* Він шепоче: «Шу-шу-шу...

 

Листя обірвать спішу.

 

З ним я у осіннім гаї

 

У таночку покружляю». (Вітер)

 

  1. Асоціативний кущ до слова «ВІТЕР». Запис вчителем на дошці.

 

 

                                                  ВІТЕР

 

 

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про використання людиною енергії вітру
  • Давайте з'ясуємо, що ми вже знаємо про вітер:

 

Тема нашого уроку: «Використання енергії вітру»                                Слайд 1

ІV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Створення ігрової ситуації.  Знайомство з Вітерцем.                          Слайд 2

                                                                                                               

 

                                                                                                                                                      

- Як людина використовувала раніше вітер для власних потреб? Слайд 3

  •                     
  1. Розповідь вчителя про використання енергії вітру людиною. 

Ще з давніх-давен, спостерігаючи за руйнівною силою ураганів, людина замислилася над тим, як можна використати енергію вітру для власних цілей.

Так, у Давньому  Єгипті  вітрові  двигуни   застосовували  для підйому води і розмелювання зерна. Вітряки з крилами-вітрилами з тканини першими почали споруджувати давні перси.                                                         

 Пройшло більш як п’ятдесят століть, але вітряні млини майже не змінили свого вигляду. Споконвіку в Україні на них мололи зерно. 

На певному етапі розвитку технології почали будувати вітроелектростанції. Їх встановлювали у важкодоступних місцях, куди було незручно передавати струм із звичайних електростанцій.

А тепер давайте згадаємо: - А що таке енергія? Слайд 4

 

 

Вітер виявився  чудовим  джерело дешевої енергії.                                   

 

Енергія вітру дуже  потужна. Її можна отримувати, не

 забруднюючи навколишнє середовище.                                                    

 

Нині у світі працює понад 30 тисяч вітро-установок.                   

Україна здатна ефективно використовувати енергію вітру в окремих зонах при середньорічній швидкості вітру понад 4-5 м/с. Такі швидкості, достатні для будівництва ВЕС мають: Хмельницька і Волинська області, Азово-Чорноморське узбережжя (Донецька і Херсонська), зони на Кіровоградщині та Дніпропетровщині, вітрові зони в Харківській області, Криму, Карпатах.

  • А тепер давайте розберемось і пригадаємо що таке вітер? Слайд 5

 

Отже, можна зробити висновок, що … Слайд 6

 

Слайд 7

 

Давайте тепер конкретно розглянемо про вітрильники. Слайд 8

 

А так працюють вітряки. Слайд 9

 

Найпершу  вітроелектростанцію в Україні було побудовано аж 1937 в Криму.

Слайд 10

 

 

Фізкультхвилинка

Гра «Каліфорнійський дощ»

  1. Бесіда про побудову вітроелектростанцій. Слайд 11

Переш ніж будувати вітроелектростанцію вчені перевіряють силу вітра на території, його потужність. Тому є спеціальні прилади - флюгери для цих потреб. Щоб побудувати  таку станцію потрібно приблизно 200 млн. грн. і приблизно 10 років.

 

Слайд 12. Види вітрових станцій. Вигляд зверху.

 

А тепер давайте  пригадаємо яка поверхня нагрівається швидше, повільніше –суходіл, чи водний простір?

  1. Робота в групах . Слайд 13

                                                                                      

Об'єднайтесь в групи. Уявіть, що ви спеціалісти по будівництву вітрових електростанцій. Що ви врахуєте, вибираючи місце для спорудження вітрової електростанції?  Зробіть висновок: чи доцільно встановлювати вітрові установки у вашій місцевості. Кожній групі дається карта України. Діти повинні поставити червоні крапки на місцях побудови вітроелектростанцій.

  1. Презентація роботи груп. Слайд 14

 

Слайд  15

 

  1. Хвилинка- цікавинка. Слайд 17

 

Слайд 18

 

Отож, робимо висновок. Слайд 19

 

Слайд 20- 21

 

  1. Робота з підручником в парах ст.66 останній абзац. Прочитати і заповнити таблицю.

Переваги вітроелектростанцій

Недоліки вітроелектростанцій

 

 

 

 

 

 

 

  1. Захист роботи.
  2. Хвилинка-цікавинка. Слайд 22

10.Розповідь про царя Соломона.

  • Одного разу до царя Соломона прийшла зі скаргою старенька. Скаржилася вона, що на останні гроші на базарі купила борошна і понесла його  додому, але тут налетів вітер і все борошно розсіяв. Старенька запитала, а чи не можна стягнути збитки з вітру? Інший би послав бабцю куди подалі, але цар Соломон був мудрий і розсудив справу на її користь. Він стягнув штраф за розсипане борошно з… корабельників, які весь ранок молилися, щоб був вітер.

Слайд 23


 

  1. Люди придумали дуже багато прислів̕ їв про вітер. Слайд 24

 

V Рефлексія. Кубування

  1. Робота з запитаннями на кубі:

Як раніше було? Де раніше використовували? Скільки зараз вітрових електростанцій? Коли перша станція з̕ явилась? Для чого вони?

VІ Підсумок уроку  Слайд 24

Я бажаю вам, діти, досягти успіхів у вивченні питання вітроелектростанцій, сонячних електростанцій, бо як ми бачимо за цим майбутнє. І досягнувши успіху в цих галузях- ви виведете Україну на нові висоти. До  дешевої електрики, тепла і врешті решт проживання в квартирах, будинках.

 VІІ Домашнє завдання

Опрацювати параграф 19. Приготувати повідомлення про вітроелектростанції.

 

           

 

docx
Додано
20 грудня 2019
Переглядів
2431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку