Інтегрований урок природознавства у 3 класі "Використання енергії вітру"

Про матеріал
Інтегрований урок з використанням методів критичного мислення, вправ з кінезіології, розвитку емоційного інтелекту.
Перегляд файлу

Тема: Використання енергії вітру

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися:

під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

міркує взаємопов’язаними судженнями;

робить висновки за допомогою учителя;

соціальна: співпрацює в команді;

предметні компетентності:

розширити уявлення учнів про використання енергії вітру людиною;

оцінити переваги та недоліки енергії вітру;

навчити пояснювати, які джерела енергії є невичерпними і чому саме;

розвивати навички 4К, логічне мислення, уяву, інтерес до предмета;

виховувати бажання відповідально ставитись до природи та її багатств.

Тип уроку: інтегрований.

Зінтегровано зміст предметів і види діяльності: природознавство, читання, рідна мова й мовлення, самостійна пошукова діяльність дітей з природознавства, трудове навчання, елементи музики.

Головні дидактичні цілі:

формувати в учнів уявлення про енергію вітру, переваги й недоліки його використання;

Розвивати уміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки;

Формувати потребу в пізнанні природи;

Стимулювати спостережливість, мислення.

Супровідні цілі ( з читання та української мови і мовлення, трудового навчання):

розвивати вміння вживати влучні слова для передачі своїх думок і почуттів, встановлювати міжпонятійні зв’язки;

формувати елементи фізичних знань про опір повітря, сили, що діють на крило літака;

проводити дослідження й робити висновки;

розвивати вміння конструювати літаючі моделі.

Очікувані результати щодо критичного мислення: після цього уроку учні зможуть аргументувати переваги й недоліки енергії вітру, висловлювати власну думку і пояснювати власні передбачення, висловлювати логічні припущення, вибирати місце для спорудження вітрової електростанції.

Обладнання: інтерактивна дошка, ЕОІР ТМ «Розумники» ( «Smart Kids»), мультимедійна презентація,  Гільберг Т. Г. Природознавство:,  підруч. для 3 класу.-К.: Генеза, 2013.-176с.,картки для парної, групової роботи, електричні прилади: вентилятор для дослідів, модель літака.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Хід уроку:

  1. Організація класу

1 Привітання

2. Блок налаштування:

  • очищення долоньками;
  • вухо-Ніс;
  • постукування;
  • розбудимо вушка.
  • Кулак. Ребро. Долоня.

3. Хвилинка настрою.

Сьогодні наш урок буде теплим, ясним, радісним, як це сонечко. Погляньте на нього і кожен візьміть частинку тепла.

Які почуття виникають , коли ви бачите сонечко? (Приємні, радісні, позитивні)

У вас на партах є картинки із зображенням сонечка.

Підніміть ті сонечка, які посміхаються.

Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці було тільки сонячно, затишно і тепло.

4. Блок включення:

- КЛАС!

- Розумники!

- ВСЕ БУДЕ…

- Класно!

II. Хвилинка метеоролога. Робота на інтерактивній дошці з ЕОІР «Розумники»( Ч.1.Т.10. З.2.)

Щоб відкрити сьогоднішній день, пропоную скласти зашифровані пазли.

( учні розв’язують вирази, закріплюючи таблицю множення на 8 і поступово відкриваються пазли. На екрані діти бачать анімацію «Осінь».)

-Діти, а яка пора року зображена? З чого ви зробили висновок?

-А яка у нас пора року за вікном?

-Який сьогодні день?, місяць?

-Який стан неба?

-Чи були опади?

-Яка температура повітря?

III. Актуалізація опорних знань.

-Діти, я до вас сьогодні прийшла з чарівною скринькою знань. Що ж там може бути? (У коробці запитання)

-Що є найпотужнішим джерелом енергії?

-Як сонячна енергія перетворюється на інші види енергії?

-Чому сонячна енергія може стати найважливішим джерелом енергії?

-Які недоліки в спалюванні горючих корисних копалин для отримання електроенергії?

 

Колективне опитування. Складання кластера «Енергія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах. Гра «Розстав на свої місця»

Розпізнай джерело енергії за описом. Встанови відповідність.

Ці джерела енергії знаходяться під землею або біля її поверхні. Їх використовують для опалення приміщень, руху машин, виробництва електроенергії. Їхні запаси не безмежні.

 

Енергія Сонця

В Україні здавна використовували цю енергію – за її допомогою мололи зерно на борошно, її використовували на кораблях.

Енергія вітру

Це основне джерело енергії на Землі. Без цієї енергії не було би життя на Землі

Енергія води

У цього джерела анергії немає ані запаху, ані смаку, ані кольору. То найбільше багатство у світі.

Енергія корисних копалин

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Постановка проблеми.

- Діти, що буде, якщо сонце зникне? Буде похмура погода?

- Чи є ще інші джерела відновлюваної енергії?

Саме сьогодні ми поговоримо про вітер як альтернативне джерело енергії. Ми з вами будемо збирати фішки енергії, які потім, у кінці уроку, зможемо обміняти на корисну для нас усіх енергію.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ви

1). Дізнаєтеся про використання людиною енергії вітру.

2). Виявимо переваги і недоліки ВЕС.

3). Будемо розвивати навички 4К.

4). Сформуємо бережне ставлення до природи.

 

1. Робота на фліпчарті.

А зараз  ми з вами попрацюємо з таблицею «Знаємо-Хочемо дізнатися-Дізналися».

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Вивчення нового матеріалу.

1.Вправа «Навчаючи вчуся»

-Зараз ви отримаєте короткі фрази-факти про вітер і зачитуєте всьому класу. Всі інші уважно слухають і піднімають картку зі знаками:

+ - якщо це знайома інформація для вас;

- – якщо це нова інформація;

? – хочу дізнатися більше.

  1. Ще 3500 років до нашої ери мореплавці використовували силу вітру, щоб йти під вітрилами. Вітряні човни ходили по Нілу в Давньому Єгипті.
  2. Вітряки з крилами – вітрилами з тканини першими спорудили перси.
  3. Пройшло більше, як 50 століть. Але вітряні млини майже не змінили свого вигляду. Споконвіку в Україні мололи зерно.
  4. Де сьогодні можна побачити вітряні млини? Там, де постійно дмуть вітри (в Карпатських горах, Кримських горах, в країнах Західної Європи.) .
  5. Вітряні млини використовують у невеликих господарствах, підприємствах.
  6. Вітрові електростанції не забруднюють повітря хімікатами.
  7. Енергію вітру використовували для переробки лісу.
  8. Енергію вітру використовували як помпу для перекачування нафти.
  9. Енергію вітру використовували для зрошування полів.
  10.          Які недоліки у вітряних електростанціях?
  • Вітер може змінювати свій напрямок.
  • Іноді затихає.
  • А іноді навіть ламає вітряки.
  • Вітряки створюють багато шуму.

Нейрогімнастика

А зараз пропоную вам створити для вітряків  свою музику, щоб вона не дратувала наш слух, а розвивала почуття ритму.

VII. Робота з підручником. (С.65-66)

-Прочитайте уважно статтю і знайдіть, будь ласка, нову  інформацію, про яку ми ще не чули на уроці. 

Читання з маркуванням( ! ). Самостійне ознайомлення з текстом

Бесіда з метою формування уявлення  про вітроелектростанції.

 -Де встановлювали електростанції? (У важкодоступних місцях, куди незручно було доставляти струм із звичайних електростанцій).

-Скільки вітроустановок працює нині у світі? (30000)

- Що відбувається на вітроелектростанціях? (Енергія вітру перетворюється на електричну енергію).

VIII. Проведення дослідів. « Звідки береться і куди зникає вітер?»

Дослід 1.

Давайте і ми проведемо з вами досліди.

 Увімкнемо світло. З’явилася світлова енергія внаслідок дії електричного струму. Тобто електрична енергія перетворилася на світлову енергію.

Дослід 2.

Увімкнемо в розетку вентилятор.

  • - Що ви відчули? (Вітер.)
  • - Як він з’явився? (Електрична енергія перетворилася на енергію вітру)

- Отже, енергія ні з чого не виникає і не зникає. Вона переходить з одного стану в інший. І навпаки.

Бесіда з метою формування уявлення про переваги і недоліки енергії вітру.

Як ви думаєте, чи може вичерпатися енергія вітру?( Енергія вітру-це поновлюваний вид енергії. Вона є невичерпною, оскільки вітер постійно утворюється).

-Чи можна енергію вітру вважати чистою енергією? Чому?( Чиста, бо вона не забруднює повітря).

-Чому енергію вітру вважають доступною ( Бо вітроустановки можна поставити в будь-якому місці. Бо енергія з вітроустановок буде в любому випадку дешевша від енергії, отриманої внаслідок спалювання палива).

Отже, чи можу я стверджувати, що енергія вітру у всьому має переваги ? Може, давайте перейдемо на цей вид енергії? Чому? (Вітер – непередбачуваний,  швидко і постійно змінює свій напрямок. Може мати руйнівну силу . Іноді припиняє працювати навіть у найбільш вітряних районах земної кулі).

Вправа «Закінчи речення».(на екрані)

Вітер виявився джерелом…    дешевої енергії.

Енергія вітру дуже…    потужна.

Енергія вітру навколишнє середовище…  не забруднює.

У світі нині працює  вітроустановок…  понад 30 тисяч.

В Україні також є…    вітроустановки.

Фізкультхвилинка («А ти лети…»)

VII. Читання легенди.

Людина здавна мріяла приручити вітер, використати  його енергію. А починали люди зі звичайного спостереження за тваринами в природі. Згодом вони мріяли про польоти і  намагалися створити літальні апарати. Свої припущення виливали в піснях, приказках, фразеологізмах, легендах. Одним словом, всьому початок – народна мудрість.

Послухайте українську народну пісню « Якби я мала крила орлині…» і дайте відповідь:

-Чому люди не літають? (Потрібні крила)

Багато, хто мріяв про польоти і намагався створити літальні апарати. Зараз ми з вами прослідкуємо за цим процесом у легенді про Дедала та Ікара. Уважно слухайте і спробуйте закінчити його самі…

  1. Читання вчителем і учнями.

-Як би ви його закінчили?

Легенда про Дедала та Ікара

У Давній Греції жив талановитий чоловік на ім’я Дедал. Він був чудовим скульптором, художником, архітектором.

Сталося так, що ним заволодів цар Мінос і не схотів відпускати на волю. Він закрив усі виходи – і морем, і суходолом.

-Тоді, - подумав Дедал, якщо я не можу втекти ні суходолом, ні морем, для мене відкрите небо.

Взявся Дедал за роботу і змайстрував крила для себе і для свого сина  Ікара, який був з ним…

  1. Розвиток зв’язного мовлення. Вправа «Передбачення»

-Чим закінчиться текст? (Діти висловлюють припущення, свої думки).

3. Попрацюйте в парах. Робота з фразеологізмами.

Вітер в голові марно витратити.

Вітра ганяти немає грошей.

Пустити за вітром легковажний, несерйозний.

Вітер у кишені байдикувати.

VIII. Робота в авіамодельному гуртку.

  1. Вступна бесіда.

Час ішов, але людей не покидала мрія злетіти в небо. І вона здійснилася. Першим детально пропрацював проекти літальних апаратів у ХVстолітті італійський вчений, дослідник, винахідник і художник Леонардо да Вінчі. Яскравою зіркою в історії авіації став німецький інженер XIX століття О. Лілієнталь. І тільки американські конструктори брати Райт першими піднялися на літальному апараті. Це сталося у 1903 році.

  1. Практична робота. Виготовлення літачка в парі способом згинання.

Ми також з вами об’єднаємося в пари, обіймемося і спробуємо зробити літачок, загадати мрію, запустити в небо, щоб вона здійснилася. Один з вас буде робити його лівою рукою, а інший з вашої пари правою. Підтримайте один одного.

 

 

  1. Випробовування моделі літака.

Щоб літак не зазнав аварії,його випробовують льотчики-випробувачі, потім конструктори удосконалюють літак, щоб він був безпечним. Давайте ми також випробуємо їх.

X. Рефлексія.

-Що запам’яталося на уроці найбільше?

-Чи здійснилися Ваші очікування?

-Давайте повернемося до таблиці З-Х-Д. Чи усе ви дізналися, про що хотіли?

  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • Чи змінився настрій в кінці уроку?

 

Шкала ставлень.

А зараз підійдіть до дошки і покажіть своє ставлення до використання енергії вітру, чи актуальне воно для глибшого вивчення? Виберіть свою позицію.

  • Питання заслуговує глибокого вивчення
  • Це цікаво
  • Не цікавить зовсім

Обмін фішок енергії

Щоб отримувати енергію, людина здавна навчилася використовувати енергію Сонця, води та вітру. А людині щоб бути сильною та енергійною, що потрібно робити? (Харчуватися) Тому сьогодні ми обміняємся енергією, ви мені фішки, а я вам невеличкий заряд енергії.

 

ХІ. Домашнє задоволення

С.65 – 66, читати і відповідати на питання.

Завдання для допитливих: «Легенда про Дедала та Ікара».

 

docx
Додано
24 грудня 2019
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку