Природознавство Зелене диво Землі

Про матеріал

Урок природознавства на тему "Рослини".

Мета уроку:ознайомити учнів з різноманітністю рослин, умовами їх існування; формувати поняття «вид»; розвивати зв'язне мовлення, уяву, мислення, допитливість , вміння аналізувати, робити висновки; виховувати почуття краси, любові до природи; прищеплювати бажання бути турбо­тливими господарями довкілля.

Перегляд файлу

Тема:   Зелене диво Землі . Як розрізняють рослини .

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю рослин, умовами їх існування; формувати поняття «вид»; розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення, допитливість , вміння  аналізувати, робити висновки; виховувати почуття краси, любові до природи; прищеплювати бажання бути турбо­тливими господарями довкілля.

Обладнання: таблиця – квітка, картки із завданням, малюнки рослин, компютер.

Форми роботи: групова, парна, індивідуальна

Методичні стратегії: «Мозкова атака», метод ПРЕС, « Незакінчене речення», асоціативний кущ

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Хід уроку

І. Психологічний настрій

  • Діти, сьогодні гарний день, посміхається лагідне сонечко. Усміхніться ви один одному, подумки побажайте добра, успіхів. І щоб дружно нам працювалося, щоб ви приходили на допомогу один одному, візьмемося за руки і промовимо наш девіз:

                Дружно візьмемось за руки

                І приступимо до науки.

                Раз, два, три, чотири, п’ять,

                Хочемо все на світі знать.

ІІ. Хвилинка фенологічних спостережень

  • Попрацюйте в групах. Проаналізуйте погоду сьогоднішнього дня.

1 група

  • Опишіть погоду, використовуючи власні спостереження за природою взимку. Вставте пропущені слова

Сьогодні…день. Сонце знаходиться … над землею. День став…, ніж ніч. Гірше прогрівається земля, тому повітря стало … Небо… Дме … вітер.

 

2 група

  • Опишіть погоду, використовуючи народну мудрість. Складіть прислів’я, з’єднуючи їх стрілками.

                                         СОНЦЕ

  1. Зимове сонце пізно сходить,                     та не гріє.
  2. Зимове сонце, хоч і світить,                      а рано заходить.

                                    ТЕМПЕРАТУРА ПОВІТРЯ

  1. Невеликий холодок,                                   а промерзнеш до кісток.
  2. Мороз лютий спитає,                                  чи взутий.

                                          ВІТЕР

  1. Без вітру й трава                                   у деревах загув.
  2. Холодний вітер подув -                       не шелестить.

 

                                    ОПАДИ

  1. Перший сніжок прийшов -                      од морозу захистив.
  2. Сніг землю накрив -                                 полежав і пішов.

 3 група

  • Складіть календар погоди на сьогоднішній день.

Сьогодні _____ грудня

    t повітря _________

    вітер_____________

   стан неба_________

    опади ____________

 

  • Отже, проаналізували погоду сьогоднішнього дня і давайте заповнимо календар природи у ваших зошитах.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Тест

  1. Верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини – це…

а)  глина              б) каміння                   в) грунт

      2. До складу грунту входить

           а)  комахи               б) повітря

      3. Перегній утворюється

         а) при повільному перегниванні відмерлих тварин і рослин;

         б) при тривалій дії сонячних променів

      4. Отрутохімікати

         а) впливають на  грунт      б) не мають ніякого впливу на нього

      5. Будувати заводи і житлові будинки треба там, де

         а) грунт родючий                б) грунт не родючий

         - Обміняйтеся листками. Перевірте роботу вашого сусіда.

       Відповіді : 1.в   2.б   3.а   4.а   5.б

       ІV. Актуалізація опорних знань

Розгадайте кросворд . Продовжіть речення: 

1. Все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людини називають… (Природа)

2. Сонце дає Землі… (Тепло)

3.П’яту частину повітря становить… (Кисень)

4. Вода, що перебуває у твердому стані  називається… (Лід)

5.Місце, де залягає багато корисної копалини називають… (Родовище)

6.Верхній пухкий родючий шар землі - це... (Грунт)

7. Під шаром піску залягає шар… (Глини)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Знайдіть ключове слово кросворда. (РОСЛИНИ)
  • За допомогою методу ПРЕС дайте відповідь на запитання : До якої природи відносяться рослини? Чому?

ІV. Повідомлення теми уроку

  • Так, діти, сьогодні ми починаємо новий розділ «Жива природа» , будемо з вами говорити про рослини - зелене диво Землі. Дізнаємося як розрізняють рослини, де вони живуть та яке значення відіграють  у природі і житті людей. 

V.Сприймання нового матеріалу

1. Розповідь з елементами бесіди

- Вчені виділяють п’ять царств природи. Я пропоную розглянути цю незвичайну квітку, яка має п’ять пелюсток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Кожна пелюстка принесена з іншого «царства», тому вони мають різні назви. Прочитайте, будь ласка, як вони називаються.

Між цими «царствами» існує тісний зв'язок – вони об’єднують усі живі організми. Завітаємо до царства «Рослини». (перегляд відеоролика)

2.Робота з підручником

Опрацювання статті «Зелене диво землі»( с.105- 106)

     3. Відповіді на запитання

     - На скільки царств поділяють живі організми?

      - Чому рослини називають зеленим дивом природи?

     -  Чому їх називають друзями людини?

    - А чи є у нас у класі рослини? Як їх називають одним словом? ( Кімнатні)

      4. Цікавинки природи

      Дифенбахія – підвищує продуктивність праці

      Фіалка – захищає від хвороб, квітка – вихователь ( впливає на дитячу енергетику)

      Кактус – поглинає випромінювання від комп’ютера, телевізора.

      - То хіба це не диво?

5. Створення проблемної ситуації  «Мозкова атака»

- Уявіть собі, що у природі зникли всі рослини. До чого це приведе?

6. Значення рослин для людей.   Складання асоціативного  куща

- Попрацюємо дослідниками.

- Яке значення відіграють рослини в житті людей?

 

 

 

 

 

 

 

- А тепер послухаємо науковця і дізнаємося чи підтвердилися наші припущення.

 ( перегляд відеоролика)

Підсумовуючи сказане, зробіть висновок.

 Фізкультхвилинка

  VI.  Узагальнення та систематизація набутих знань

  1. Гра «Подякуй рослині»

    (Діти розглядають малюнки рослин, визначають за що можна подякувати цій рослині)

 

        

 

  1.  Народні прикмети

 

На дубі багато жолудів – на сувору зиму.

Розпустився клен – буде тепло.

На пелюстках канн перед дощем з’являються краплинки роси.

  1. Робота в зошитах ( 1, 2 завдання самостійно)

Високий рівень ( розгадати кросворд)

  • А що ще потрібно для життя рослин? ( грунт)
  1. Гра «Де чий дім?» ( робота в парах)
  • Діти, а зараз ми з вами попрацюємо в парах. Природа виділила нам частинку землі, яка поділена на ділянки. Нам потрібно заселити її рослинами. Відгадайте загадки, виберіть відповідний малюнок і поселіть в «будинок».

 

 

Загадки

Ліс

  1. Батько тисячі синів має,

Кожному шапочку справляє. (дуб)

 

  1. Стовбур жовтий, мов янтар, досягає стелі.

І колючі, й довгі голочки зелені.

Шишок безліч, та маленькі,

І не довгі, а кругленькі.     ( сосна)

                               

  1. У зеленім кожушку,

Кістяній сорочечці

Я росту собі в ліску,

Всім зірвати хочеться. ( горіх)

Сад

  1. Жовте, соковите, на деревянку надіте. ( абрикос)

                                  

  1. Навесні красується білим цвітом,

А в жнива – червоним плодом. ( вишня)

  1. Навесні біле, літом зелене, восени жовте, зимою добре. ( груша)

 

Город

  1. Сидить дівка у коморі, а коса її надворі. (морква)

                           

  1. Я кругленька, червоненька,

З хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

І до столу подають. ( редиска)

  1. В кожній господі я у великій пригоді,

А хто мене роздягати візьметься,

Той слізьми заллється. ( цибуля)

                              

Поле

  1. Стоїть півень на току

У червонім ковпаку  ( мак)

  1. Як кошики, сині квіти

Пишаються серед жита. ( волошки)

         

  1. Стоять у лузі сестрички:

Золотенькі очі, білі вії. ( ромашки)

                           

 

  • Діти, ми так швидко працювали, що піднявся легкий вітерець і розвіяв прохання природи, відновіть його

     РЕЖІБЕТЬ   РОДУПРИ

  •  Природа – наш дім, а ми в нім не тимчасові жителі, а мудрі господарі. Тому правильно господарюйте в цьому домі.

 

Підсумок уроку

  •  Ось і підійшов до кінця наш урок. Про що ми сьогодні говорили ?
  • До якої природи відносять рослини?
  • Чому рослини називають зеленим дивом?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Дякую вам за урок. Мені сподобалося як ви працювали. Матінка – природа теж хоче оцінити вашу працю. Хочете дізнатися її оцінку? Для цього візьміть лист паперу, який весь цей час був у вас на партах,  спостерігаючи  за роботою, виберіть фарбу, що відповідає вашому настрою і зафарбуйте папірець.( На листках проявляється слово «молодець» )

Домашнє завдання

 Опрацювати статтю підручника. Намалювати рослину, яка найбільше сподобалася

В.р.  Підготувати повідомлення про цю рослину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ДОДАТКОВИЙ   МАТЕРІАЛ

                 Ліщина

 

  

                       Дуб

 

                     Сосна

 

 

 

                 Абрикос

 

 

                    Вишня

 

 

                     груша

 

                 Морква

 

                      редиска

 

 

                цибуля

 

 

                       Мак

 

 

                 волошки 

 

                 Ромашка

 

 

 

 

 

 

 


 

Кросворд 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд 2

 

 

 

Утвори слово, замінивши букву А на букву Е

та переставивши літери місцями

5,4,3,1,2

 

Кросворд 3

 

З перших букв назв рослин склади слово

 

 

 

 

 

 

 

Гра « Подякуй рослині»

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку