20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок з природознавства у 3 класі на тему "Різноманітність культурних рослин"

Про матеріал

Протягом уроку використано різноманітні методи роботи з дітьми. Підібрано цікавий матеріал про культурні рослини.Учні працювали в групах, парах, провели дослідницьку роботу. У школярів виховувались любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Демянівська ЗОШ III ступенів

 

Урок – подорож

з природознавства у 3 класі

на тему: «Різноманітність культурних рослин»

Підготувала: вчитель Железняк Галина Павлівна

Тема. Різноманітність культурних рослин та їх значення для життя людини.

Мета.Поглибити знання учнів про культурні рослини, їх походження, про значення культурних рослин в житті людини,удосконалювати навички роботи з джерелами інформації; розвивати уміння знаходити нове, досі невідоме, ставити запитання, доводити правильність власної думки, розвивати увагу, память, логічне мислення; сприяти вихованню любові до природи, до рідного краю, почуття гордості за свою землю, бережливе ставлення до природи, виховувати дружні стосунки, заохочувати до співробітництва.

Обладнання. Картки для роботи в групах, парах;   ілюстративний матеріал про зернові культури, овочі, фрукти, ягоди; насіння зернових культур, гербарій фруктових дерев, плакат для проведення гри «Естафета»; презентація на тему  «Різноманітність культурних рослин»; підручник, проектні роботи учнів. 

Тип уроку. Засвоєння нових знань, умінь, навичок. 

Форма проведення уроку. Урок – подорож.

Форми роботи  на уроці.Фронтальна,групова, парна, індивідуальна, проектна, інтерактивні вправи «Асоціативна павутинка», «Мікрофон», інсценізація.

 

 

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Скринька гарного настрою.

 Добрий день, вам, добрі люди!

Хай вам щастя – доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий, довгий вік!

Вчитель. Усміхніться гостям, друзям, мені. Дякую, сідайте.

II.Хвилинка спостережень. Гра «Мікрофон».

Вчитель. Отже, розпочнемо з хвилинки спостережень.

-Яка зараз пора року? Який місяць року? Яка сьогодні температура повітря? 

Якого кольору небо? Чи є опади? Яким був сьогоднішній ранок?

-Погода сприятлива, морозна, але в нашому класі тепло і затишно. Отож бажаю вам гарного настрою і плідної праці.

А урок у нас сьогодні незвичайний. Ми будемо подорожувати  у прекрасний світ рослин.За правильне виконання завдань ви будете отримувати  призи – фігурки плодів рослин. Це і буде ваш бал за урок. Перш ніж розпочати нашу подорож, повторимо.

III.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

1.Фронтальне опитування. 

- Що таке ботаніка? На які групи діляться рослини7  Про які рослини ми говорили на попередньому уроці? 

2. Робота в групах. Дітям даються картки.

- У якому ряду названі тільки квіткові рослини?

Ялина, горобина, ромашка.

Морська капуста, кульбабка, троянда.

Липа, калина, конвалія.

3. Робота в парах.

- Позначте правильне твердження. 

Культурні рослини:

а) це найкрасивіші рослини;

б)споживають тільки люди;

в) спеціально вирощуються людьми.

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Сьогодні на уроці природознавства ми продовжимо роботу над темою «Рослини», побуваємо у цікавому світі культурних рослин, навчимося їх розрізняти за групами, та дізнаємося про їх значення для людей. Отож починаємо нашу подорож.

Фізкультхвилинка. 

Встало сонечко вгорі, посміхнулось дітворі.

Віє вітер їм в лице, захиталось деревце.

Присіли всі біля доріжки,

Вирвем ягідок тут трішки.

А тепер ми поплигаєм, відпочинем й посідаєм.

V.Робота над новим матеріалом.

! зупинка «Шкільне подвір’я».

1.Створення проблемної ситуації.

-Які дерева ростуть на шкільному подвірї? Чи є серед них культурні? З яких дерев ви любите їсти ягоди?Які квіти вам найбільше подобаються?Які рослини ми називаємо культурними?Для чого люди їх вирощують?

2.Робота за підручником.Читання статті (стор.94)

-Для чого люди вирощують культурні рослини?

-На які групи ділять культурні рослини?            Слайд 2.

3.Індивідуальна робота.Інтерактивна вправа «Асоціативна павутинка». 

-Запишіть ключові слова біля павутинки.

 

                                                        Культурні рослини      

 

 

II зупинка «Поле».

1.Вчитель. Ось ми опинилися серед поля. Закрийте очі, вдихнемо свіжого повітря, почуємо шепотіння колосочків,прислухаємося до співу пташок. Гарно навкруги? (На дошці картинки зернових культур).

-Які зернові культури вирощують на наших полях фермери?

-Головна зернова культура,яку вирощують у нашій державі – пшениця.

2.Виступ групи дослідників,які приготували  свої дослідження на тему «Що виготовляють із пшеничного борошна?»

3. На столі лежить коровай.

Вчитель. Хлібина народжена  землею, сонцем, вітром,вогнем та любовю до праці. Тому немає нічого смачнішого в світі як український хліб. Існує давній звичай – дорогих гостей зустрічати хлібом – сіллю. Сьогодні у нас на уроці теж присутні гості. Давайте пригостимо їх короваєм, який нагадає нам, що наш край щедрий і багатий.(Діти вручають коровай).

4.Вчитель. Ще із зернових культур на полях вирощують жито, ячмінь,овес,

просо,кукурудзу.  Слайд 3.

5.Виступ дослідників на тему «Що виготовляють з цих зернових культур».

6.Самостійна робота за підручником  (стор.95).

- Прочитайте і скажіть, які технічні культури найпоширеніші на Україні і що з них виготовляють?  Слайд 4.

7. Робота в групах.Гра «Будь уважним».

- Подивіться на свої зернинки.Кожна група повинна розпізнати, з якої рослини це насіння.

I група.Зерна пшениці, кукурудзи, квасолі, гарбузове насіння.

II група.Насіння соняшника,  проса,гороху, огірків.

III зупинка. «На веселому городі».

1.Вчитель. Нині у нашій країні вирощують понад 70 видів овочевих культур.

-Які овочі  ви знаєте?          (На дошці картинки овочів).    

2. Відгадування загадок про овочі.

І печуть мене, і варять, і їдять ,і хвалять, бо я добра.(Картопля).

Сидить баба серед літа в сто сорочок одіта.(Капуста).

На городі родилася, у віночку сушилася,

Хто в її нутро загляне – тимчасово сліпим стане.(Цибуля).

Хто каже, що гарбуз  - господар? Я найкращий на городі!

Гарбузам поміж рядками не зрівнятись з …(кавунами). 

Люблять мене і в борщі, і в салаті,

Я червоний, красивий, смачний, скажіть, хто я такий?(Помідор).

3.Інсценізація.

-Із нашого веселого городу завітали до нас гості.(Виходять учні в костюмах овочів).

Морква.Кожен знає, що морквиця на городі – мов цариця:

Коси довгі, кучеряві, та ще й платтячко яскраве!

Я смачна і вітамінна, і не гірше апельсина,

Той , хто моркву поважає, до ста років доживає!

Буряк.Ой, розхвалилася, дивіться! Ти не схожа на царицю!

Я від тебе красивіший, червоніший і жовтіший.

Український борщ чудовий по усіх краях відомий,

У борщі я -  головний, борщ без мене не смачний! 

Огірок.А зелені огірочки всі вживають залюбки!

Нас шанують недаремно: смак наш свіжий і приємний,

На канапці  і в салаті, ми і в будні, і  на святі!

Помідор. Що ж то огірок – вода, як немає  - не біда.

Помідор смачний, кругленький,має щічки червоненькі,

Соус, борщик  і салат люди з радістю їдять!

Диня.Кожен знає: жовта диня на городі – господиня.

Я – солодка, соковита, покуштуй – не схочеш пити,

А як їстимеш саму, всі хвороби прожену!

Гарбуз.Вихвалятись, друзі, годі!Я найстарший на городі!

Я – великий і бокастий, жовтогрудий і смугастий,

Хто їсть кашу гарбузову- буде сильним і здоровим!

Вчитель.Любі ,друзі, не сваріться, один одному  всміхніться,

Дуже ви потрібні всі. Ви корисні і смачні! 

4.Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон». 

 -Так, які культурні рослини ростуть на городі? (Овочеві).

 -Для чого їх садять люди? А ви допомагали батькам саджати город? Які рослини ви садили?

- Подивіться на екран і назвіть рослини, які ви бачите.        Слайд 5. 

IV зупинка.  «Сад».        Слайд 6.

Вчитель. Рослини, які вирощують у садах називають плодово – ягідні.

Слайди 7 – 8.

1.Робота з гербарієм.  «Впізнай рослину!»(Показую гербарій, а діти називають рослину).

2.Бесіда за малюнками, що на дошці.

3.Хвилинка поезії.

Наші Пізнайки склали невеличкі віршики про плодові рослини. Послухаємо їх.(Учні читають напам’ять вірші, які склали  самі). 

VI. Систематизація і узагальнення знань, умінь і навичок.

1.Гра «Що зайве?».  Слайд 9.

2. Гра «Четвертий «зайвий». Слайд10. 

3. Гра «Естафета»

На дошці записано 2 стовпчики слів:  назви культур та продукти харчування.

Прочитайте та зєднайте стрілочками назви культурних рослин та продукти харчування, які з них виробляють.Передайте естафету іншому учневі.Назвіть групу, до якої належить названа рослина.

Картопля фрі               пшениця

Булочка                        соняшник

Халва                            картопля

Вівсяні пластівці        яблуко, вишня 

Компот                         льон

Скатертина                 морква

Олія                               овес

Салат «Літо»               цибуля

4.Перегляд презентації.      Слайди 11 – 16.

VII.Підсумок уроку. 

-Які рослини ми сьогодні вивчали?

- Що вам сподобалося на уроці?

- Який  у вас настрій?                        (Підрахунок балів).

VIII.Домашнє завдання.

Опрацювати  статтю підручника на стор.94 – 95.Дати відповіді на запитання. Намалювати рослину та її плід, який вам найбільше подобається.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку