Епіграф нашого уроку : «Творю заради краси, на радість людям» Поки ще малий – учися все у світі ти робити. Рано встати потрудися, і цікаво буде жити. Ти привчай до всього руки, вчись майстерності щоднини. Пізнавай усі науки, бо ж у світі ти – людина! ДЕВІЗ: ДІЯТИ: - Активно! ДУМАТИ: - Оперативно! СПЕРЕЧАТИСЬ: - Доказово! ДЛЯ ВСІХ: - Обов’язково! Посмішка – складова майбутнього успіху! Посміхніться один одному і гарний настрій та успіх стануть супутниками нашого уроку!
Головоломка – (інструменти і пристрої для ручних робіт) – 2 учні виконують завдання коло дошки (Додаток). Переставте правильно букви в словах – отримаєте назви інструментів і пристроїв, необхідних для шиття: К а н і л і й лінійка. Ж и н о ц і ножиці П и л ь ш к и шпильки. Г а к о л голка. К н а п т о с е р наперсток. Ц і л о в і олівці
Гра «Доміно» – (правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт);Починає гру учень, якому випала перша картка. Він читає питання і сам на нього відповідає. Наступний той, у кого відповідь на це питання в першій частині картки. Цей учень читає питання в другій частині картки і теж на нього відповідає, і т.д.1. Як треба сидіти при шитті і вишиванні?Сидіти прямо,не сутулячись,спираючись на спинку стільця .2. З якого боку повинно падати світло?Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, а при вишиванні лівою рукою - справа. 3. Через який час потрібно робити перерву? Для чого?Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5-10 хвилин.4. Де зберігати інструменти?Інструменти і пристрої для пошиття зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку. 5. Як працювати голкою?Не підносити голку близько до обличчя,не залишати голку без нитки, не вколювати її в одяг, меблі штори і т. д.6. Як класти ножиці на стіл?Ножиці на стіл класти із зімкненими лезами,направленими від себе,з правого боку (при вишиванні правою рукою .7. Що потрібно зробити перед роботою з тканиною?Перед роботою з тканиною треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.
Експрес-опитування: Які потрібні інструменти, пристосування і матеріали для виготовлення моделі виробу з аплікацією? Що треба враховувати під час підбору інструментів, пристосувань і матеріалів для роботи?Чи всі інструменти і пристосування і матеріали є в наявності? «Ігри знавців» командна гра:- Що називають аплікацією?- Які вироби можуть бути оздобленні аплікацією?- Які матеріали використовуються для створення новорічної іграшки?- Яким способом можна закріпити деталі аплікації на основі?- Які види ручних швів потрібні для виготовлення пришивної аплікації?- Чим можна оздобити готову аплікацію?
Петельний шов — це ряд петельок. Найчастіше його використовують для обметування країв вишитих виробів. Застосовують також для вишивання окремих узорів — квітів, листя, стебел тощо. В аплікації петельний шов використовується для пришивання деталей аплікації та обшивання контурів виробу. Шов виконується справа наліво і зліва направо.
Фізкультхвилинка Трава низенька-низенька. (Присідають.)Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.)Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.)То направо, то наліво нахиляє.{Нахиляються праворуч, ліворуч.)То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.)То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.)Птахи летять-відлітають.(Махають руками-«крильми».)А учні тихенько за парти сідають.(Сідають за парти.)
Пришивання деталей аплікації до основи виробуІнструменти та матеріали: голки, ножиці, деталі аплікації приметані на основі, нитки, папір, лінійка, олівець. Послідовність виконання роботи:1. Натягни основу з приметаними деталями аплікації у п'яльці.2. На відстані 5—7 мм від краю кожної деталі аплікації за контуром наведи розміточну лінію.3. Закріпи нитку, проколюючи одночасно основу і тканину деталі крою .4. Вибери певну відстань між стібками.5. Проколи голку правіше на обрану відстань між стібками.та спрямуй її над робочою ниткою. Затягни поступово стібок.6. У такий спосіб виконуй усі стібки за контуром деталі.7. У кутках деталі зроби три стібки в один прокол.8. Робочу нитку закріпи з виворітного боку тканини під стібками петельного шва. Зайву нитку обріж ножицями. Завершальним етапом виготовлення аплікації є оздоблення. Яким чином можна оздобити виріб з аплікацією ми і дізнаємося на сьогоднішньому уроці. Для того, щоб виконати оздоблення аплікації можна використати різні способи. Чим оздобити аплікацію та особливості його виконання ми з Вами спробуємо з’ясувати провівши міні-дослідження.
Техніка безпеки. Роботу розпочинайте з дозволу вчителя. У процесі роботи не розмовляйте. Під час роботи тримайте своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно приберіть його. Кладіть ножиці так, щоб вони не звисали з парти. Не тримайте ножиці гострими кінцями вгору. Передавайте ножиці кільцями вперед. У процесі роботи з ножицями тримайте матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза.Із клеєм працюйте обережно, щоб він не потрапив до очей та рота. Обережно поводьтеся з гострими предметами.
Способи оздоблення виробу Оздоблення бісером, гудзиками, блискітками. Бісер — маленькі декоративні скляні намистини з отвором для нанизування на нитку, волосінь або дріт. Бісер — дуже гарний, міцний і стійкий матеріал. Для пришивання бісеру необхідно дібрати міцні нитки такого самого кольору, що й бісер або основа аплікації, та спеціальну голку для вишивання бісером. Спеціальні голки для вишивання бісером довші за звичайні і мають пласке вушко. Вишиваючи, слід уважно стежити, щоб бісеринки лягали рівно, одна за одною . Існує кілька способів вишивання бісером. Одним із них є пришивання бісеринок по одній швом «уперед голкою».
Сьогодні ми вивчали…Найбільше мені сподобалось…Для мене було новим дізнатись…У житті мені знадобиться …Заключне слово вчителя : Ось і скінчився наш урок.І зараз продзвенить дзвінок. Чи все вдалося, нам чи ні?Судити мабуть, не мені. Я дуже рада за вас, діти,Що ви змогли чогось навчитись. Отож, старайтеся й надалі,Щоби нові скорити далі.