Розробка уроку української мови, 7 клас.
Мета: поглибити й систематизувати знання з теми «Морфологія»; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання практично; виховувати самостійність; формувати в учнів моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя; виховувати морально-етичні норми життя.
Тема: Прислівник: синтаксична роль, морфологічні ознаки.
Мета: поглибити й систематизувати знання з теми «Морфологія»; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання практично; виховувати самостійність; формувати в учнів моральні чесноти, шляхетність, почуття милосердя; виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання: маршрутний лист, картки, листи-запрошення, конверти із завданнями, словники, таблиці.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.
Запишіть слова:
Далеко, охайно, близько, рідко, обов’язково, тихо, активно.
Підкресліть першу літеру в кожному слові. Яке слово утворилося? (Доброта)
Якщо людина добре серце має,
Вона іде у світ добро творить.
В її очах любов і ласка сяє,
Така людина сонечком горить.
Я дарую вам сердечка, щоб ви були добрими, щирими, розумними.
До якої частини мови належать записані слова?
Напишіть прислівником побажання своєму товаришеві – як ви бажаєте йому провести урок.
|
|
Девіз уроку: Працюємо дружно, плідно, сумлінно,
Щоб вчити рідну мову на «відмінно».
ІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.
Дорогі діти! Ми з вами вивчили великий розділ «Морфологія». Вивчили багато правил, виконали велику кількість завдань, а сьогодні підіб’ємо підсумки, узагальнимо вивчене.
ІІІ. Організація навчальної діяльності.
Це урок незвичайний. Він називається «Запрошення на гостини».
Сьогодні ми підемо в гості (уявно) до «Морфології». А от у кого ми побуваємо, де, ви прочитаєте у своїх запрошеннях.
Ми вирушаємо в гості. А яким же повинен бути господар, який зустрічає гостей? (Чемним, ввічливим, щирим, ґречним)
(Робота з тлумачним словником – лексичне значення слова «ґречний»)
Перша оселя, де ми погостюємо, – вілла «Теоретична».
Робота в групах.
(Група теоретиків – повідомлення учнів на тему «Морфологія», «Частини мови: самостійні, службові, вигук»)
Наступні гостини в оселі «Практичній».
Кодова кімната.
Учитель.
Яку визначну дату ми відзначали 9 березня 2020 року? (206-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка)
Ми на гостинах у «дослідницько-пошуковому будинку».
«Творча хатина». У ній ми на гостинах.
Учитель.
Кожен із вас готував твір-рекламу «Вивчайте українську мову».
(Виступ творчої групи)
Рефлексія. «Час зелених конвертів».
Що означає в природі зелений колір? (злагода, спокій, надія)
На ваших партах залишилися невідкритими зелені конверти. Відкрийте. Ви бачите там квіти.
Червона квітка означає, що матеріал, який сьогодні повторювали, вам здається ще не зовсім зрозумілим і ви потребуєте допомоги.
Синя – матеріал зрозумілий, проте необхідно дещо допрацювати.
Жовта – означає, що матеріал ви засвоїли на високому рівні і домашнє завдання виконаєте без проблем.
Підніміть вашу квітку вгору. Що ж прекрасно! Жовтий колір переважає!
Домашнє завдання (відповідно до кольору квітки – диференційоване).
Жовта квітка – написати твір-розповідь «Квіти в моєму житті»;
Синя квітка – заповнити таблицю «Самостійні та службові частини мови», виконати вправу 559.
Червона квітка – повторити параграф 2, вправа 574.
ІV. Підсумки уроку.
Нагородження орденом Добра найбільш активних учнів.
Учитель.
Яке слово прозвучало на початку уроку? (Доброта)
Навчаймося добра, як вчаться мови діти,
Щоб потім все життя творить його святе.
Якщо порядність, ґречність, чесність, доброта, як сонце світять,
Весело дорослим і всім дітям.
Сподіваюся, сьогодні на гостинах вам було затишно і привітно.
Пам’ятайте: добрі починання спонукають до добрих справ. Отже, будьте добрими, говоріть один одному тільки добрі слова, робіть добрі справи і добро завжди буде частим гостем у вашому домі, а головне, у вашому серці.
1