Урок розвитку зв'язного мовлення «У зимовому лісі»

Про матеріал

Урок спрямований вчити учнів бачити прекрасне у навколишньому середовищі; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати спостережливість, зв'язне мовлення, вміння передавати побачене художнім словом; виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Українська мова

[Введите подзаголовок документа]

 

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ `ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

 

Кандела О.С.

23.12.2018

 

 

Картинки по запросу "ЗИМОВИЙ  для дітей"
Українська мова

 3клас

Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Написання твору за спостереженнями

«У зимовому лісі»

Мета. Вчити учнів бачити прекрасне у навколишньому середовищі; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати спостережливість, зв'язне мовлення, вміння передавати побачене художнім словом; виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку:  розвиток зв’язного мовлення(нетрадиційний, урок-подорож).

Обладнання. Плакат-маршрут, слайди: картини зимової природи, картинки із зо­браженням зимуючих птахів, картки з робочими матеріалами, крос­ворд.

                                                     Хід уроку

І. Організація класу

Картинки по запросу "картинка зимового лісу для дітей"             Добрий день вам, добрі люди!

     Хай вам щастя-доля буде,

               Не на день і не на рік,

  А на довгий-довгий вік.

     Є у нас предмет чудовий –

               Урок розвитку мови.

   Ласкаво просимо ми вас

    Сьогодні на урок до нас!

(Стук у двері)

        (Заходить учениця, в руках малюнок сови і завдання.)

Картинки по запросу "МУДРА СОВА для дітей"               Прошу. Прошу. Зачекайте,

                       Забарилась, вибачайте!

              Добрий день! В добрий час!

               Рада бачити всіх вас,

               Не сама до вас прийшла,

               А від Мудрої Сови

               Завдання вам принесла.

Учитель. А де ж ти її зустріла?

Учениця. У чарівному зимовому лісі. Де дружно живуть усі звірі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку

  •                                  Сьогодні ми будемо подорожувати на чарівних санках-самоходах країною Зимового лісу і запишемо у свої «журнали спостережень», тобто в зошити, все, що ми у цій країні побачимо. А подорожувати ми будемо за таким маршрутом.             

 

Наше завдання-навчитися за допомогою художнього слова на письмі пере­дати свої враження від подорожі.

ІІІ.  Подорож у країну зимового лісу

Станція 1 «Загадкова»

 Мудра Сова.  Щоб потрапити у ліс нам потрібно виконати завдання, які я вам принесла.  Діти,чи любите ви відгадувати загадки? Тоді, будь ласка, загадайте їх один одному.

1. Робота в парах

(Загадки на карточках)

Сніг на полях. 

Лід на річках. 

Віхола гуляє.

Коли це буває? (Взимку)

 

Білі мухи налетіли.

Все подвір'я стало біле.(Сніг)

 

Без рук, без олівця,

а малює без кінця.(Мороз)

 

Зимою в білому, як сніг,

А літом в сірому гуляє. (Заєць)

 

У нас зимою білим цвітом

Ліс зацвів, неначе літом. (Іній)

 

Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не пє

І не ходить, не гуляє

А у лігво залягає. (Ведмідь)

 

Хто у ліс приходить рано,

Кожне дерево догляне,

Всякий звір до цього звик.

Ну звичайно ж, це …  (Лісник)

Станція 2 «Поетична»

(Під повільну мелодію діти читають вірші).

                                 *      *       *

            Ось і знов зима настала.

                           Землю ковдрою заслала –                                

                             Білою обновою,

                           СнІжною, пуховою.

 

                                   *      *       *

            Ставки замерзли і річки.                                        Струмочки не дзюрчать.

                            Сніжинки, наче різьблені,

                      Летять, летять, летять.

                            Мов дівчата балеринки.

 

                                *     *        *

         Білі мухи налетіли.

         Все подвір'я стало біле.

         Не злічити білих мух.

                         Що летять, неначе пух.

Діти, доберіть спільнокореневі слова до слова зима.

(Діти: Зимовий, зимно, зимонька, зимувати, перезимувати).

1. Каліграфічна хвилинка.

Письмо букв Зз та буквосполучення з нею.

Зз зм оз дз

Придумати і записати іменник, прикметник і дієслово. Які містять букву з. Скласти речення із словом зима.

(Діти: Прийшла чарівниця -  зима. Зима настала несподівано. Цього року зима холодна.)

Підсумок каліграфічної хвилинки.

(Продемонструвати кращі зошити.)

1. Колективна робота

– Зараз спробуємо самі скласти вірш про зиму. У ньому відсутні слова. Нам потрібно їх підібрати.

В білих валянках, в білім  .. . (кожусі)

Ходить зимонька в полі і в  .. . (лузі).

Носить зимонька білий  .. . (мішок),

Трусить з нього на землю  .. . (сніжок).

  Теплу постіль готує  ...  (землиці),

  Квітам, травам, озимій  ...  (пшениці).

  Не замерзнуть від снігу  .. . (вони),

  Будуть спати до самої  .. . (весни)

М. Познанська

Станція 3 «Чарівна природа»

  • Діти, а зараз розглянемо чарівні картини зимової природи. Якою ви бачите зиму? Які кольори переважають? (Робота за картинами на слайдах).

Слайд – шоу № 1-22А «Картини зимової природи».

(Діти: Зиму на картинах ми бачимо чарівною, сніжною. Дерева вдяглися у білі, теплі, пухнасті шуби. Земля вкрита білою ковдрою. Зимовий вечір. Надворі крутить завірюха. Взимку переважають білі та блакитні кольори з сіруватим відтінком.)

Фізкультхвилинка

                   Щось не хочеться сидіти,

                   Треба трішки відпочити.

                    Руки вгору, руки вниз,

                    На сусіда подивись.

                    Руки вгору, руки вбоки

                    І зроби чотири кроки.

                    Вище руки підніміть

                    І спокійно опустіть

                    Їх у сторони розведіть

                    Плесніть, діти, кілька раз,

                    За роботу, все гаразд.    

«Релаксація». (Діти заплющують очі, уявляють собі картину зимового лісу).

Станція 4 «Фантазії»

1. Робота в парах

-А зараз пофантазуємо. Давайте запишемо всі красиві вислови, якими ми опи­сували зимову природу у вигляді опорних слів і виразів у свої чарівні журна­ли спостережень.

(Діти: Чарівниця-зима, морозний день, легкі сніжинки, падають, кружляють, встеляють, вкриті інеєм, колючий, пухнастий.)

Після закінчення роботи кожна пара прочитає свої записи.

2. Самостійна робота. Перевірка робіт

Станція 5 «Ігрова»

– Пограємо разом у сніжки. Розбийтеся на групи за кольором сніжок: білі, голубі, сині.

У конвертах із сніжинками в кожної групи є завдання.

І група

1. Скласти вірш.

Ой, як снігу намело!     Стало (яким?) …  все село.

  (Яка? ) … стежка, ( яка? ) … річка.

  (Яка?) … хата і смерічка.

  (Яка?) … хата, (які?) … коні,   

  Тільки носики (які?) … .

 

  2. Придумати про зиму слова і вирази, вжиті в переносному значенні.

(Діти: прийшла зима, закружляли сніжинки, вкрила землю білим килимом).

ІІ група

 1. З'єднайте початок і закінчення кожного прислів'я.

  Сніг сипле, а розтануть мусить.

  Скільки сніг не лежить, та стояти не велить.

  Мороз не великий, кожний молодий.

  В зимові холоди мов з рукава.

 

2. Підібрати слова для опису зими. 3има(яка?) – …

(Діти: чарівна, білосніжна, сувора, холодна, красива).

             ІІІ група

1.Прочитайте анаграми.

Інсг ан опялх, діл ан ічкарх, ховіла єгуля.

Ілбосако лібоцяли мокавур ємаха-білсром све кравиєв.

2. Які ознаки зими ви ще знаєте?

(Діти: зима рання, зима пізня, зима затяжна, морозна).

 Станція 6 «Мешканці лісу»

  • Діти, чи знаєте ви зимуючих птахів?

3араз ми це перевіримо за допомогою кросворда.

 

  1. Пташка маленька –

    Грудка червоненька.

    Хто б це був? (Снігур)

 

2. В кого дзьоб –

Долото і молоток?

Хто дупло довбе у дубі

Для своїх діток?(Дятел)

 

  З. Маленький хлопчик

   У сірій свитинці.

   По дворах стрибає.

   Крихти збирає. Горобець)

 

   4. Жовті грудки.

   Чорна спинка.

 Це проворненька ...(Синичка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, а чим ми можемо допомогти птахам?

(Діти: Ми можемо зробити годівнички для птахів та повісити їх на деревах. У годівнички ми будемо насипати насіння та крихти хліба. Для синичок повісимо сало.)

  Станція  7 «Творча»

  • А тепер час і нам написати про свою подорож до зимового   лісу.

             Зачин

У ліс завітала зима-чарівниця.

    Основна частина 

Слова-помічники: білою ковдрою; казкове вбрання; іній іскриться; пахне морозом; дерева дрімають; ліс спочиває; скачуть, перелітають; холодно птахам; діти допомогли. 

   Кінцівка

  Ліс, чарівний, взимку

Діти складають і записують твори.

    Станція 8 «Кінцева»

  • Діти, хто хоче зачитати свій твір?

(Діти вибірково зачитують свої твори).

IV. Підсумок уроку

  • Ось і закінчилась наша подорож до зимового лісу.

Що ми робили під час подорожі?

(Діти: Ми переглянули картини зимової природи.)

На яких станціях побували?

(Діти: Ми побували на таких станціях: Станція 1 «Загадкова», Станція 2 «Поетична», Станція 3 «Чарівна природа»,  Станція 4 «Фантазії», Станція 5 «Ігрова», Станція 6 «Мешканці лісу»,  Станція  7 «Творча», Станція 8 «Кінцева».)

Чи сподобався вам урок ?

(Діти: Так, сподобався. Ми побачили чарівну природу зимового лісу. Мандруючи до нього, ми спостерігали, як чарівниця-зима розфарбувала наш край білими фарбами. Ми задоволені повернулися у клас.)

V. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до свого твору.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку