Прислівник як частина мови

Про матеріал
Такий урок сприятиме формуванню мовних компетентностей та активному використанню прислівників у мовленні
Перегляд файлу

Тема: Прислівник як незмінна частина мови

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів із прислівником як частиною мови, його значенням, морфологічними ознаками та синтаксичною роллю.
  2. Сприяти формуванню вмінь розпізнавати прислівники в тексті, визначати їхні розряди за значенням.
  3. Розвивати навички вживання прислівників у власному мовленні, розширювати словниковий запас.
  4. Виховувати увагу до краси і точності слова.

Очікувані результати:
Учні зможуть:

  • давати визначення прислівника;
  • розрізняти розряди прислівників за значенням;
  • використовувати прислівники у власному мовленні;
  • аналізувати синтаксичну роль прислівників у реченні.

Хід уроку

1. Організаційний момент (2 хв)

  • Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
  • Мотиваційне запитання: "Як можна описати свою ранкову дорогу до школи одним словом?" (Очікувані відповіді: швидко, весело, повільно, цікаво)

2. Актуалізація опорних знань (5 хв)

  • Бесіда за запитаннями:
    • Які частини мови ви знаєте?
    • Які з них змінюються?
    • Як можна визначити значення слова в реченні?
  • Гра "Знайди зайве" (учням пропонуються слова: "високо", "гарний", "тут", "швидко", "читати" – треба визначити слово, яке не є прислівником)

3. Вивчення нового матеріалу (10-12 хв)

  • Визначення поняття прислівника:
    Прислівник – це незмінна частина мови, що виражає ознаку дії, стану або іншої ознаки і відповідає на питання як? де? коли? чому? навіщо?
  • Наведення прикладів: голосно (як?), вчора (коли?), далеко (де?).
  • Види прислівників за значенням:
    • способу дії (швидко, повільно, старанно, байдуже, чітко, невпевнено);
    • місця (далеко, поруч, ліворуч, праворуч, угорі, внизу);
    • часу (вчора, зараз, тоді, згодом, нарешті, відтепер);
    • причини (з радості, з переляку, випадково, невмисно);
    • мети (навмисно, спеціально, навмисне, наперекір)

Приклади речень:

  • Він швидко побіг до школи. (прислівник способу дії)
  • Книга лежала поруч. (прислівник місця)
  • Ми зустрілися вчора. (прислівник часу)
  • Він зупинився від страху. (прислівник причини)
  • Вона прийшла спеціально, щоб допомогти. (прислівник мети)

4. Закріплення знань (15 хв)

  • Робота в групах: "Впіймай прислівник" (учні отримують текст і підкреслюють прислівники, визначаючи їхні розряди за значенням).
  • Творче завдання: "Якби я був письменником..." (написати 3-5 речень з використанням прислівників).
  • Мовний експеримент: "Зміни прислівник" (змінити прислівник у реченні так, щоб змінився зміст висловлювання)

5. Підсумок уроку (5 хв)

  • Рефлексія: "Що нового дізналися? Що було цікавим?"
  • "Плюс-мінус-цікаво" (учні на стікерах записують те, що сподобалося, що було складним, що зацікавило)

6. Домашнє завдання

  • Написати міні-твір на тему "Мій найцікавіший день" з використанням не менше 5 прислівників.
  • Виконати вправу з підручника

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
5 лютого
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку