Прислівник як частина мови. Незмінюваність- основна граматична ознака прислівника

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з прислівником як частиною мови; формувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови, правильно їх писати та вживати в усному мовленні; розвивати фонематичний слух; збагачувати активний словник учнів; поповнювати знання учнів краєзнавчим матеріалом про рослини-символи України; виховувати бережне ставлення до рослинного світу, культуру мовлення та спілкування.

Перегляд файлу

Тема: Прислівник як частина мови. Незмінюваність- основна граматична ознака  прислівника

Мета: ознайомити учнів з прислівником як частиною мови; формувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови, правильно їх писати та вживати в усному мовленні; розвивати фонематичний слух; збагачувати активний словник учнів; поповнювати знання учнів краєзнавчим матеріалом про рослини-символи України; виховувати бережне ставлення до рослинного світу, культуру мовлення та спілкування.

                                          Хід заняття

1 Організаційний момент

   Сьогодні у нас незвичайний урок.

   Сьогодні ми зробимо ще один крок

   в країну казкову, країну чудову,

   де ми досконало вивчаємо мову.

– Сьогодні на уроці ми будемо плести віночок-символ молодості та кохання.

Кожна квіточка, яка має бути вплетена у віночок, принесла нам завдання, які ми повинні виконати. А для цього треба:

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.

2 Мотивація навчальної діяльності

     На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з новою частиною мови. А як вона називається, ви дізнаєтесь розгадавши кросворд. Тож бажаю вам успіхів у роботі.

3 Вивчення нового матеріалу

1 Гра « Красворд»

--- До кожного поданого слова дібрати антоніми.

1.Рано( пізно) 2.Косо( рівно) 3.Голосно( тихо) 4.Весело( сумно) 5.Важко (легко) 6. Вправо ( вліво) 7.Вдень (вночі) 8.Грубо( ніжно) 9.Брудно ( чисто) 10.Прямо( криво)

---Перша квіточка, яку ми вплетемо у віночок, –  це яблуневий цвіт – символ материнської любові. (Після закінчення роботи прикріпляється квіточка яблуневоного цвіту до символічного віночка)

 

 

1п

і

з

н

о

і

в

н

о

и

х

о

 

 

у

м

н

о

е

г

к

о

6вл

і

в

о

 

 

 

н

о

ч

і

і

ж

н

о

и

с

т

о

 

 

10к

р

и

в

о

   ---  На яке питання відповідають ці слова?

2 Оголошення  теми і мети уроку

 3. Робота з підручником.

--- Виконання вправи 378.

– Коли ви виконаємо  завдання, ми зможемо вплести другу квіточку до віночка. А це буде барвінок, який символізує віру в свої сили, всепереможність природи. (Після закінчення роботи прикріпляється квіточка барвінку до символічного віночка)

4. Робота з правилом на ст.166

– Третя квіточка – це любисток. Наші предки вважали, що її різкий запах відлякував злого духа. А ще любисток – символ краси та дівочої вроди. Щоб вплести цю квіточку, ми повинні виконати вправу 379

--- Виконання вправи  379

  • Зверніть увагу , що  у  прислівниках  немає закінчення.
  •  А як  ви думаєте чому?

Прислівник – це незмінна частина  мови і тому у них все слово основа. (Після закінчення роботи прикріпляється квіточка любистку до символічного віночка)

4 Закріплення  нового  матеріалу

1   Гра « Впізнай прислівник»

  •                 Слідуючою квіткою у нашому віночку буде гроно калини. Калинові кущі ростуть по всій Україні. Садять їх біля криниці, щоб вода була чиста і холодна. Калина також має цілющі лікувальні властивості: рятує від застуди, знижує кров’яний тиск. Це символ краси та дівочої вроди. Виконавши завдання ми вплетемо цю квітку в віночок

       Люди від природи страшенно цікаві. Подивилися вони ліворуч, поглянули праворуч, роззирнулися довкола – і нарешті звели погляд угору.

        А там – матінко рідна! – блакитний купол з чистого кришталю, що десь далеко – далеко сперся на обрій. Удень на ньому вогняною колісницею впевнено роз’їжджає Сонце. Вночі повільно мандрує Місяць на срібному чумацькому возі…

Після закінчення роботи прикріпляється квіточка калини до символічного віночка)

2 Фізкультхвилинка

Стомилися, мої малята,

настав нам час відпочивати.

– Сядьте, діточки, зручно, заплющіть оченята і уявіть, що ви лежите на зеленій, пахучій травичці. Ваші обличчя пестить ласкаве весняне сонечко, повіває легесенький вітерець. А по небу пливуть кудлаті хмарки. Ось  ця схожа на сердитого діда, що насупив брови. А інша – на лагідного песика. Далі – казковий будинок, ще якісь химерні споруди. Гарно навкруги… Світить сонечко, дихає вітерець і тихо-тихо…

(Всі слова промовляє вчитель ніжним голосом, повільно. Лунає спокійна мелодія. Надається можливість дітям декілька секунд посидіти в тиші)

  •                 Повертайтеся, малята, час нам знову працювати.

3. Групова  робота

–Слідуюча квіточка – волошка. Вона символізує людське прозріння, красу та велич неба. Дістаньте з конвертиків завдання , обговоріть його в групі, а потім виконайте у зошитах. Коли виконаєте завдання вплетемо квіточку волошку. (На картці завдання замінити вислови синонімічними прислівниками)

       Лягати разом з курми. (рано)

       Шукати по гарячих слідах. (одразу)

       Надворі, хоч в око стрельни. (темно)

       Працює як сонна муха. (повільно)

       Дав, як кіт наплакав. (мало)

       Прийде, коли рак свисне. (ніколи)

       З хвилини на хвилину. (незабаром)

(Завдання виконують діти у групах. Коли виконають – вплітається квіточка)

4. Гра « Анаграми»

Слідуюча квіточкамак, символ боротьби українського народу за волю. Попрацюємо з анаграмами.

КУРЗАН (зранку), ЛОВЕСЕ (весело), ДНОХОЛО (холодно), НОРГА  (гарно), ОЛМА (мало),  КОЛЕГ (легко),  КОЖВА  (важко),  ЛОСНОГО (голосно).

(Завдання виконують учні індивідуально. Після завершення завдання вплітається квіточка)

5.Диференційована  творча  робота

   Слідуюча квіточка – ромашка, символ доброти та ніжності. Вона також має лікувальні властивості. Відвари та настої цієї рослини використовують при запальних процесах, під час застуди. А ще у відварі ромашки купають немовлят. Щоб і цю квіточку вплести до віночка, ми повинні виконати ось таке завдання

Завдання. Утворити від поданих прислівників (уночі, дзвінко, весело) іменники, прикметники та дієслова.

Відповіді дітей:

Уночі – ніч, нічний, ночує.

Дзвінко – дзвінок, дзвінкий, дзвонить.

Весело – весілля, веселий, веселиться.

(Учням з високим рівнем досягнень у навчанні можна запропонувати добрати по декілька варіантів відповідей. Коли виконано завдання—вплітаємо чергову квіточку.)

5. Підсумок уроку

– Сьогодні, діти, ви гарно працювали. А результат вашої праці – сплетений віночок, знання які ви здобули на уроці.

  • Чим зацікавив вас сьогоднішній урок?
  • – Що нового ви дізналися?

– Чи були труднощі на уроці?

6. Домашнє завдання: виконати вправу 381, с. 167.

 

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
3799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку