ПРИСЛІВНИКИ ЯК ЗАСІБ ЗВ’ЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ. МОРФОЛОГІЧНИЙ РОЗБІР ПРИСЛІВНИКІВ

Про матеріал
Поглибити знання учнів про прислівник, його виражальні можливості у висловлюваннях; структурувати вивчений теоретичний матеріал шляхом здійснення морфологічного розбору прислівників; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, доводити й обґрунтовувати; сприяти естетичному й морально-етичному розвиткові семикласників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИСЛІВНИКИ ЯК ЗАСІБ ЗВ’ЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ. МОРФОЛОГІЧНИЙ РОЗБІР ПРИСЛІВНИКІВr

Номер слайду 2

поглибити знання учнів про прислівник, його виражальні можливості у висловлюваннях; структурувати вивчений теоретичний матеріал шляхом здійснення морфологічного розбору прислівників; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, доводити й обґрунтовувати; сприяти естетичному й морально-етичному розвиткові семикласників. Мета:

Номер слайду 3

Гра «Відгадай загадки»Прочитати. До якого жанру усної народної творчості належать ці вислови? Виписати прислівники.1) Іде верхи, а ноги за вухами. 2) Воно належить мені, але інші його вживають частіше за мене. 3) Що взимку в хаті замерзає, а надворі ні? 4) Круглі озерця ніколи не замерзають. 5) Завжди в роті, а не проковтнеш.

Номер слайду 4

Перевір себе1. Окуляри. 2. Ім’я. 3. Скло. 4. Очі. 5. Язик.

Номер слайду 5

Пошуково-вибіркова робота. Прочитати українські народні вислови. Про які пороки й вади характеру людей у них йдеться? Згрупувати й записати прислів’я за тематичними групами: а) лукавість й улесливість; б) ледарство: в) скупість і заздрісність; г) розумова обмеженість. Визначити ступені порівняння прислівників та способи їх творення.1) Скупому душа дешевше гроша. 2) Більше вір своїм очам, ніж чужим речам. 3) Краще з розумним загубити, ніж з дурнем знайти. 4) Лінь — гірше хвороби.5) Нехай заздрять гірше, щоб прибуло більше. 6) Ледар живе, аби землі важче. 7) Скоріше в курки молока випросиш (Нар. творчість).

Номер слайду 6

Творче спостереження з елементами аналізу. Прочитати текст. З’ясувати стиль та тип мовлення. Виписати з тексту прислівники. Визначити способи їх творення. Я безмежно люблю своє місто. Не любити його неможливо — це мій дім, моє життя, моя праця, моє натхнення. Міста мають не тільки свої силуети, а й свої обличчя, свої голоси, а то й щось схоже на свої душі. Усе це відчуваєш у Гірському. Йдеться про віру в надійний прихисток, добропорядність, тепло. Є й таке, що й зовні ніби невидиме. Його збагнеш не тоді, коли переступиш пороги міста, а коли й сам щось зробиш для нього. Гірське неповторне — уранці чи ввечері, навесні чи восени, сполоскане липневою зливою чи притрушене молодим сніжком.

Номер слайду 7

Робота з підручником, с.126 АЛГОРИТМ морфологічного розбору прислівника

Номер слайду 8

Прочитати текст. Знайти прислівники та визначити ступені порівняння прислівників. Зробити морфологічний розбір 2-ох прислівників. Поступово, коли людина стала менше залежати від природи, а тривалість її життя збільшилася, кількість населення стала зростати швидше. Тепер сім’я народів світу становить уже понад 6 мільярдів осіб, а до 2010 року, за прогнозами вчених, на Землі буде не менш як 7 мільярдів. Чи багато це? Якби поставити в шеренгу 1 мільярд чоловік, то вона розтяглася б на 500 тисяч кілометрів. Люди постійно живуть на всіх материках, окрім Антарктиди. Розселилися вони на Землі нерівномірно. Найбільше людей живе в Азії. Значно густо заселені території на сході, півдні та південному заході Азії, а також у Західній і Центральній Європі. На ці райони припадає майже 70 % населення планети (О. Скуратович).

Номер слайду 9

Подумати і дати відповіді: Що таке прислівник? Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови?2. Як творяться прислівники? На кожен спосіб творення дібрати по 2–3 власні приклади. Назвати ступені порівняння прислівників. Навести приклади3. Назвати прислівники, яким властивий подвійний наголос.4. Яку стилістичну роль виконують прислівники в мовленні?

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Виписати з художнього твору невеликий текст . Визначити роль прислівників у тексті. 2–3 прислівники розібрати як частину мови. Виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/7063264

pptx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку