Прийом "Граматичний теніс" використовується для активізації граматичних явищ, повторення та закріплення вивченого матеріалу, Даний прийом можна використовувати як для учнів середньої, так і для учнів початкової ланки,
Назва прийому: «Граматичний теніс».
Мета застосування прийому: формування граматичних компетенцій; удосконалення навичок утворення граматичних форм; розвиток уваги, швидкої реакції.
Етап уроку, де застосовується прийом: активізація граматичних явищ; повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Зміст прийому: учні розподіляються на дві команди. Представник від кожної команди займає місце на стільці біля дошки обличчям один до одного. За командою вчителя перший гравець називає, наприклад, будь-який прикметник, другий учень повинен озвучити ступені порівняння цього прикметника (або перший учень називає неправильне дієслово, а другий учень – всі форми цього дієслова). За кожну правильну відповідь команда отримує тенісний м’яч (картку з зображенням тенісного м’яча). Перемагає команда, яка отримала найбільшу кількість «тенісних м’ячів».
Обладнання, яке використовується: два стільці, імпровізований тенісний стіл, картки з зображенням тенісного м’яча.
Скільки хвилин відводиться на застосування прийому: 5-10 хвилин.