Прийоми вітагенного навчання на уроках російської мови та літератури. Прийом творчого синтезу освітніх проекцій

Про матеріал
Головною метою використання цього методу вчителями-словесниками є формування в учнів художнього мовлення та розвиток творчих здібностей за допомогою міжпредметних зв’язків.
Перегляд файлу

Горева Оксана Володимирівна,

учитель-методист  російської мови і літератури

Южноукраїнської загальноосвітньої школи №4

 

Прийоми  вітагенного навчання на уроках російської мови та літератури

Прийом творчого синтезу освітніх проекцій

 

    Головною метою використання цього методу вчителями-словесниками є формування в учнів художнього мовлення та розвиток творчих здібностей за допомогою міжпредметних зв’язків. Ураховуючи те, що на вітагенний досвід дитини впливають багато факторів, серед яких суспільно-політичне, соціальне-економічне, екологічне та культурно-етнографічне середовище, результат синтезу проєкцій кожного з них із цим самим досвідом кожного учня буде унікальним, неповторним.

 

Приклади використання прийому на уроках мови:

1. Нарисовать иллюстрации к правилу.

2. Создать словарь  школьных жаргонизмов.

3. Сочинить сказку по теме урока, например, о частях речи, о твердом и мягком знаках, о междометиях.

4. Зарифмовать правило.

5. Подготовить диктант-молчанку по теме, например, с заимствованными словами, с собственными именами существительными и др.

 

Приклади використання прийому на уроках літератури:

1. Коллаж «Я и книга» (5-11 класс, групповая работа).

2. Диафильм по сказке, мифу (5-6 класс, групповая работа к уроку внеклассного чтения).

3. Иллюстрирование произведений литературы (5-11 класс).

4. Создание пластилиновых фигур славянских богов и духов (6 класс).

5. Создание интерьеров комнат героев романа «Преступление и наказание» (10 класс, парная работа).

6. Создание костюмов героев повести «Ночь перед Рождеством» (6 класс).

7. Создание презентаций о связи литературы и других видов искусства, например, «Тема украинского Рождества в произведениях разных видов искусства ХІХ-ХХ веков», «Горе от ума» в театре и кино», «Модернизм в литературе и живописи».

8. Создание буктрейлеров.

9. Создание кроссенсов, викторин по творчеству любого из писателей.

10.   Создание обложки для произведения (парная работа).

         Використання вітагенних технологій на уроках російської мови та  літератури – це один із інноваційних підходів до формування компетентностей сучасних учнів, який формує ціннісне ставлення до знань, дозволяє обирати джерела інформації та максимально використовуючи свій життєвий досвід , будувати свою власну систему знань. За цієї технології між учителем та учнем складаються особливі стосунки співпраці, адже вчитель максимально наближається до досвіду життя учня, передає  йому не лише знання, а й свій власний життєвий досвід.

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку