призентація "Реалізація наскрізних ліній на уроках фізики"

Про матеріал
Наскрізні лінії ключових компетентностей відображають основні соціально і особистісно значущі ідеї, які послідовно розкриваються в процесі навчання і виховання учнів. Вони відповідають виклику сучасності, урівноважують знаннєвий і компетентісний компоненти змісту освіти, являються інструментом для використання інноваційних методик навчання, функціональним документом для учнів, вчителів та батьків у пошуку відповіді на питання «Для чого це потрібно вивчати?»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація змістових ліній на уроках фізики

Номер слайду 2

Наскрізні змістові лінії: “ Екологічна безпека та сталий розвиток ”“ Громадянська відповідальність ” “ Здоров'я і безпека ” “ Підприємливість та фінансова грамотність”

Номер слайду 3

Змістові лінії відбивають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів.  Є засобом інтеграції навчального змісту, корелюються з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.

Номер слайду 4

Реалізація наскрізних змістових ліній полягає у відповідному трактуванні навчального змісту тем і не передбачає будь-якого його розширення чи поглиблення.

Номер слайду 5

Екологічна безпека та сталий розвиток Змістова лінія націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. 

Номер слайду 6

У процесі навчання фізики учні можуть:- використовувати отриманні на уроках фізики знання для вирішення проблем довкілля; - визначати причино-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на екологічний стан довкілля;- критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, усвідомлювати важливість ощадного природокористування;- прогнозувати екологічні та соціальні наслідки використання надбань фізики та сучасних технологій у природному та соціальному середовищі, оцінювати їх значення для сталого розвитку;- бути готовим брати участь у природоохоронних заходах, грамотній утилізації побутових відходів; - ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією екологічних проектів, розв’язувати проблеми довкілля, залучаючи членів родини, місцеву громаду та ширшу спільноту до природоохоронних заходів

Номер слайду 7

Громадянська відповідальність Реалізація змістової лінії сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

Номер слайду 8

У процесі навчання фізики учні можуть:- працювати в команді, приймати виважені рішення, що сприятимуть вирішенню науково-технологічних, економічних, соціальних чи інших проблем сучасного суспільства; - ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією різноманітних проектів, залучаючи родину та ширшу спільноту; - визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їх громадянську позицію, моральні якості; - розуміти, що стан надходження інвестицій в Україну, а отже, рівень добробуту в громадах, суспільстві в цілому залежить від рівня фізико-математичної та технологічної освіти, розвитку високотехнологічного виробництва; - аналізувати і критично оцінювати події в державі на основі статистичних даних соціально-економічних, демографічних, екологічних та інших явищ і процесів в Україні та світі, протистояти маніпулюванню свідомістю, що застосовується в інформаційному просторі; - діяти як активний та відповідальний член громадянського суспільства.

Номер слайду 9

Здоров'я і безпека Націлена на вивчення питань, що належать до змістової лінії, прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Номер слайду 10

У процесі навчання фізики учні можуть:- застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров'я та здоров'я інших; - дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів, у надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру; - оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини і безпеки довкілля; - виявляти ціннісне ставлення до власного здоров'я та здоров’я інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки.

Номер слайду 11

Підприємливість та фінансова грамотність Змістова лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Номер слайду 12

У процесі навчання фізики учні можуть:застосовувати фізичні знання для генерування ідеї та ініціатив щодо проектної, конструкторської та винахідницької діяльності, для вирішення життєвих проблем, пов’язаних із матеріальними та енергетичними ресурсами;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва; оцінити можливості застосування набутих знань із фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;оцінювати власні здібності щодо вибору майбутньої професії, пов’язаної з фізикою чи технікою;розвивати ініціативність, працьовитість, відповідальність як запоруку результативності власної діяльності;прагнути досягти певного соціального статусу в суспільстві, внести вклад у економічне процвітання держави;презентувати власні ідеї та ініціативи;аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет;орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, протистояти маніпуляціям, що використовуються

Номер слайду 13

Фрагмент уроку “ Екологічні проблеми атомної енергетики ”

Номер слайду 14

Вправа “Факти в капелюсі”Час: 20 хв. Мета: поглибити розуміння відповідальності та участі.9 клас Розділ: Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики.

Номер слайду 15

Очікуваний результат: Знає про суспільні проблеми,пов'язані із розвитком атомної енергетики;Вміє аргументувати власну точку зору, розуміє взаємозв'язок між діяльністю людини та суспільними проблемами;Усвідомлює важливість активної участі та відповідальності

Номер слайду 16

Складові громадянської компетентності, які можна розвивати за допомогою пропонованої вправи. Усвідомлення відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства;Уміння аргументувати власну точку зору;Навички критичного та аналітичного мислення;Толерантне ставлення до поглядів іншої особи;Громадська відповідальність.

Номер слайду 17

Інструкція. Підготувати картки з тезами, що стосуються переваг та недоліків атомної енергетики. Скласти їх до капелюха. Запропонувати учням по черзі діставати картки з капелюха та коротко коментувати відповідні тези протягом 1 хв.

Номер слайду 18

Роздатковий матеріалкартки:”переваги використання атомної енергії”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}доступність. Значно менший викид парникових газів при експлуатації атомних станцій у порівнянні з іншими видами традиційних джерел. Виробництво електричної енергії на атомних станціях дешевше. Великі кількості запасу урану. Розташування орієнтоване на споживача. Розташування не залежить від наявності ресурсів. Високий енергетичний вихід. Забезпечення робочих місць. Створення реакторів на швидких нейтронах. Створення умов для енергетичної незалежності країни. Одного завантаження паливом реактора вистачає на рік. Зростання обсягів споживання електричної енергії

Номер слайду 19

Картки: ”Недоліки використання атомної енергії”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Забруднення води, що використовується для охолодження реактора. Непоновлюваність ресурсів. Проблеми захоронення відходів. Небезпека для здоров'я працівників. Ризик розповсюдження ядерної зброїВисока вартість будівництва нових реакторів. Високі втрати на системи безпеки реакторів. Потребують висококваліфікованих працівників. Важкі наслідки аварій на станціях. Проблема виведення ядерних об'єктів з експлуатаціїФабрики по збагаченню урану є екологічно небезпечними. Можуть бути побудовані у сейсмічно нестійких місцях

Номер слайду 20

обговорення. Чи важко було говорити без зупинки протягом хвилини на відповідну тему?Які аргументи, висловлені товаришами, здалися вам найбільш переконливими?Яким чином проблеми розвитку атомної енергетики пов'язані з правами людини?Що, на вашу думку, можна зробити, щоб розвиток атомної енергетики не призводив до загроз для людини та навколишнього середовища?

Номер слайду 21

підсумки. Підведення до висновку про важливість активної участі та відповідальності у вирішенні суспільних проблем.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Клепікова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Татьянчук Володимир
    Презентація ємка, стисла і зрозуміла. Щиро дякую автору.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сержанюк Олена Вікторівна
    Гарно створена презентація, для сьогодення є дуже актуальною для вчителів фізики. Дякую за працю автору.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали для друку
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
3561
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку