ПРОЄКТ «ЇЇ ВЕЛИЧНІСТЬ - ЕЛЕКТРИКА»

Про матеріал
Проєкт "Електрика" направлений, щоб удосконалити та доповнити знання учнів з теми «» Електричні явища, «Постійний електричний струм», «Електричний струм в різних середовищах»; при формуванні організаторські здібності учнів;
Перегляд файлу

ПРОЄКТ «ЇЇ ВЕЛИЧНІСТЬ - ЕЛЕКТРИКА»

Цілі проєкту:

  • удосконалити і доповнити знання учнів з теми «» Електричні явища, «Постійний електричний струм», «Електричний струм в різних середовищах»;
  • формувати організаторські здібності учнів;
  • організація колективного пошуку спрямованого на запитання: «Електрика – це прогрес?»;
  • продовжувати вдосконалювати навички роботи з фотоапаратом та ПК.

Тип проєкту: колективний.

Учасники проєкту: учні 9 класу

Керівник проєкту: вчитель фізики Столярчук Євгенія Архипівна.

Очікувані результати:

  • оволодіння знаннями, вміннями, навичками самостійної дослідницької роботи;
  • вдосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • створення презентації, публікації, веб-сайта;
  • розвиток уміння працювати в команді.

Епіграф:

«Мої учні дізнаватимуться про нове не від мене; вони відкриватимуть це нове самостійно. Моє основне завдання – допомогти їм розкритися.»

                                                                                                              М. Пісталоцці

Актуальність вибраної теми проєкту говорить про те, що пошук відповіді на ключове запитання спонукає учнів розмірковувати над тим, що електричної енергії з кожним роком споживається все більше і більше. Методи, якими отримують електричну енергію негативно впливають на навколишнє середовище, на здоров’я та безпеку людства.

З іншого боку, без електрики ми не можемо існувати. Який вихід з такого становища буде показано в нашому проєкті.

Перший етап реалізації проекту

Тема: «Її величність – електрика!»

Мета: Ознайомити учнів з проектною технологією; поділ учнів на групи; повторити та удосконалити знання з тем: «Електричні явища», «Постійний електричний струм», « Електричний струм в різних середовищах»; закріпити навички роботи з електричними приладами, розвивати вміння працювати самостійно, проводити спостереження та досліди; розвивати творче мислення; виховувати наполегливість; виховування уміння працювати в команді.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Як ви думаєте навіщо нам електрика?

Складання «асоціативного куща»

                                        

                                            Наукове знання                 

                           Світло                                                                  гальванічний елемент

 

 

          Пральна машина                                                                                    блискавка

 

                                                          Електростанція

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

  • Отже, сьогодні на уроці ми почнемо створювати проєкт, який має назву  « Її величність – електрика!». Ми з’ясуємо шляхи розвитку людської думки при вивченні електричних явищ. Ми дослідимо залежність сили струму від напруги, створимо прості прилади для дослідження електричних явищ, дослідимо доцільність економії електричної енергії. Під час роботи над проектом користуватимемося фотоапаратом, відеокамерою, комп’ютером.

ІV. Розповідь вчителя:

 Щодня ми користуємося найрізноманітнішими електричними приладами й так звикли до їхніх послуг, що вкрай рідко цікавимося, а як же працюють ці «розумні» пристрої? Вимовляючи слово «електричний», ми навіть не замислюємося над тим. Яких дивовижних природних явищ природи воно стосується.

Електрика настільки міцно увійшла наше життя, що нам здається, що ми не мислимо своє існування без неї.

  • Як отримати електричну енергію?
  • Чи завжди електрична енергія приносить користь?
  • Чи змогли б ви жити без електрики?

 

Розповідь вчителя:

 Відповісти на ці запитання для кожної людини не складає труднощів. А я вам пропоную відповісти на таке запитання: « Електрика – це прогрес?»

(показ презентації вчителем)

(На презентації записане ключове питання, тематичні питання та змістовні. Також для кожної підгрупи записані окремі теоретичні та практичні завдання)

 

V. Робота в групах.

 Клас поділений на три підгрупи .

І  підгрупа – «Фізики»

Завдання:

Відповісти на ключове питання: « Електрика – це прогрес?»

Тематичні питання:

  • Навіщо нам електрика?
  • Яким би був світ без електричної енергії?

Створити презентацію в програмі Power Point.

В презентації висвітлити такі питання:

  • Як винайшли електрон?
  • Яка природа електричних явищ?
  • Що таке електричний струм?
  • Які закони описують електричні явища?
  • Що називають джерелами електричної енергії?

Практичне завдання: довести справедливість закону Ома для ділянки кола. Накреслити схему електричного кола, скласти коло за допомогою обладнання, дослідити залежність струму від напруги. Побудувати вольт-амперну характеристику. Результати досліджень розмістити в презентації.

По закінченню дослідження зробити висновок.

ІІ група – «Лірики»

Завдання:

  • Відповісти на ключове питання: «Електрика – це прогрес?»
  • Тематичні питання
  • Навіщо нам електрика?
  • Яким був би світ без електричної енергії?

Створити бюлетень в програмі Publischer

Практичне завдання: провести журналістське розслідування і написати статтю під назвою «Економіка має бути економною». В статті необхідно висвітлити такі питання:

  • Скільки енергії витрачається без користі у вашому класі протягом тижня. Скільки коштує це марнотратство.
  • Запропонуйте шляхи збереження енергії.
  • Зробити підбірку цікавих висловів і думок про електричні явища.

Виготовити буклет на тему: «Грім і блискавка – нерозлучна двійня». Розповісти про природу блискавки і грому у цікавій формі. Також зверніть увагу на правила поводження під час грози.

ІІІ група – Веб-дизайнери

На своєму сайті розмістити інформацію, яка відповідає на тематичні питання.

Також написати статтю і розмістити на сайті «Енергії потрібно все більше і більше. Який вихід з енергетичної кризи ви запропонуєте?».

Практичне запдання: створити найпростіші прилади з підручних матеріалів для дослідження електричних явищ. (електроскоп, «султанчик»).

Створити фотоальбом під назвою «Прилади своїми руками»

VІ Підсумок уроку.

VІІ  Домашнє завдання:

  • Збір інформації, фотоматеріалів;
  • Засідання творчих груп;
  • Опрацювання літератури з даної теми.

Другий етап створення проєкту

Творча робота учнів в групах. Консультація вчителів фізики та літератури:

  • провести практичні дослідження, зафіксувати за допомогою фотоапарата або відеокамери;
  • написання статей та рефератів;
  • розробка плану створення проєкту кожної групи.

Третій етап (продовження)

Захист власних проєктів підгрупами

Мета: узагальнити і систематизувати зібрані матеріали у вигляді презентації, публікації, блогу; формувати знання використання комп’ютерних програм для створення проєктів; вчити знаходити шляхи подолання певних труднощів; формувати вміння захищати захищати свій проєкт перед однокласниками; виховувати любов до навколишнього середовища.

Обладнання: комп’ютери.

І Організаційний момент.

Налаштування учнів на продуктивну роботу;

Критерії оцінювання роботи:

Оцінювання роботи групи відбувається за двома шляхами: учні групи оцінюють роботу кожного члена групи; а також експерти (вчителі). Які оцінюють роботу в цілому.

   Інструктаж з ТБ під час роботи з комп’ютером та електрообладнанням;

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь учителя: Сьогодні ми підводимо підсумок наших досліджень. І пригадаємо, з чого все розпочалось.(Показ презентації вчителя)

ІІІ. Захист проектів.

  • Виступ групи «Фізики»
  •  Виступ групи «Лірики»
  • Виступ групи «Веб- дизайнери»

 

ІV. Підведення підсумку уроку;

  • Що нового ви дізнались виконуючи цей прєкт?;
  • Які завдання викликали труднощі при виконанні?;
  • Який прєкт і на яку тему ви хотіли  б створити?

 

Оцінювання роботи учнів експертами.

 

V.  Домашнє завдання.

 Продемонструвати прєкт батькам.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку