ПРОЄКТ «ЇЇ ВЕЛИЧНІСТЬ - ЕЛЕКТРИКА»
Цілі проєкту:
Тип проєкту: колективний.
Учасники проєкту: учні 9 класу
Керівник проєкту: вчитель фізики Столярчук Євгенія Архипівна.
Очікувані результати:
Епіграф:
«Мої учні дізнаватимуться про нове не від мене; вони відкриватимуть це нове самостійно. Моє основне завдання – допомогти їм розкритися.»
М. Пісталоцці
Актуальність вибраної теми проєкту говорить про те, що пошук відповіді на ключове запитання спонукає учнів розмірковувати над тим, що електричної енергії з кожним роком споживається все більше і більше. Методи, якими отримують електричну енергію негативно впливають на навколишнє середовище, на здоров’я та безпеку людства.
З іншого боку, без електрики ми не можемо існувати. Який вихід з такого становища буде показано в нашому проєкті.
Перший етап реалізації проекту
Тема: «Її величність – електрика!»
Мета: Ознайомити учнів з проектною технологією; поділ учнів на групи; повторити та удосконалити знання з тем: «Електричні явища», «Постійний електричний струм», « Електричний струм в різних середовищах»; закріпити навички роботи з електричними приладами, розвивати вміння працювати самостійно, проводити спостереження та досліди; розвивати творче мислення; виховувати наполегливість; виховування уміння працювати в команді.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Складання «асоціативного куща»
Наукове знання
Світло гальванічний елемент
Пральна машина блискавка
Електростанція
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
ІV. Розповідь вчителя:
Щодня ми користуємося найрізноманітнішими електричними приладами й так звикли до їхніх послуг, що вкрай рідко цікавимося, а як же працюють ці «розумні» пристрої? Вимовляючи слово «електричний», ми навіть не замислюємося над тим. Яких дивовижних природних явищ природи воно стосується.
Електрика настільки міцно увійшла наше життя, що нам здається, що ми не мислимо своє існування без неї.
Розповідь вчителя:
Відповісти на ці запитання для кожної людини не складає труднощів. А я вам пропоную відповісти на таке запитання: « Електрика – це прогрес?»
(показ презентації вчителем)
(На презентації записане ключове питання, тематичні питання та змістовні. Також для кожної підгрупи записані окремі теоретичні та практичні завдання)
V. Робота в групах.
Клас поділений на три підгрупи .
І підгрупа – «Фізики»
Завдання:
Відповісти на ключове питання: « Електрика – це прогрес?»
Тематичні питання:
Створити презентацію в програмі Power Point.
В презентації висвітлити такі питання:
Практичне завдання: довести справедливість закону Ома для ділянки кола. Накреслити схему електричного кола, скласти коло за допомогою обладнання, дослідити залежність струму від напруги. Побудувати вольт-амперну характеристику. Результати досліджень розмістити в презентації.
По закінченню дослідження зробити висновок.
ІІ група – «Лірики»
Завдання:
Створити бюлетень в програмі Publischer
Практичне завдання: провести журналістське розслідування і написати статтю під назвою «Економіка має бути економною». В статті необхідно висвітлити такі питання:
Виготовити буклет на тему: «Грім і блискавка – нерозлучна двійня». Розповісти про природу блискавки і грому у цікавій формі. Також зверніть увагу на правила поводження під час грози.
ІІІ група – Веб-дизайнери
На своєму сайті розмістити інформацію, яка відповідає на тематичні питання.
Також написати статтю і розмістити на сайті «Енергії потрібно все більше і більше. Який вихід з енергетичної кризи ви запропонуєте?».
Практичне запдання: створити найпростіші прилади з підручних матеріалів для дослідження електричних явищ. (електроскоп, «султанчик»).
Створити фотоальбом під назвою «Прилади своїми руками»
VІ Підсумок уроку.
VІІ Домашнє завдання:
Другий етап створення проєкту
Творча робота учнів в групах. Консультація вчителів фізики та літератури:
Третій етап (продовження)
Захист власних проєктів підгрупами
Мета: узагальнити і систематизувати зібрані матеріали у вигляді презентації, публікації, блогу; формувати знання використання комп’ютерних програм для створення проєктів; вчити знаходити шляхи подолання певних труднощів; формувати вміння захищати захищати свій проєкт перед однокласниками; виховувати любов до навколишнього середовища.
Обладнання: комп’ютери.
І Організаційний момент.
Налаштування учнів на продуктивну роботу;
Критерії оцінювання роботи:
Оцінювання роботи групи відбувається за двома шляхами: учні групи оцінюють роботу кожного члена групи; а також експерти (вчителі). Які оцінюють роботу в цілому.
Інструктаж з ТБ під час роботи з комп’ютером та електрообладнанням;
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розповідь учителя: Сьогодні ми підводимо підсумок наших досліджень. І пригадаємо, з чого все розпочалось.(Показ презентації вчителя)
ІІІ. Захист проектів.
ІV. Підведення підсумку уроку;
Оцінювання роботи учнів експертами.
V. Домашнє завдання.
Продемонструвати прєкт батькам.