ПРОЄКТНЕ НАВЧАННЯ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА З ПРОФЕСІЇ «ЕЛЕКТРОМОНТЕР З РЕМОНТУ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ЕЛЕКТРОУСТАТКУВАННЯ»

Про матеріал
Проєктна діяльність – конструктивна і продуктивна діяльність особистості, спрямована на розв’язання життєво значущої проблеми, досягнення кінцевого результату в процесі цілепокладання, планування і здійснення проєкту. Проектна діяльність належить до унікальних способів людської практики, пов’язаної із передбаченням майбутнього, створення його ідеального образу, здійсненням та оцінкою наслідків реалізації задумів. Вона забезпечує продуктивний зв’язок теорії і практики в процесі навчання і виховання; сприяє формуванню у здобувачів освіти життєвих компетенцій. Робота над проєктами надихає педагогів знаходити багато нових питань для обговорення, бути винахідливішими, робити навчальний процес інтенсивнішим та цікавішим. Саме метод проєктів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей молоді.
Перегляд файлу

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка з теми

 

ПРОЄКТНЕ НАВЧАННЯ  ПРИ ПІДГОТОВЦІ  КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА

 З ПРОФЕСІЇ «ЕЛЕКТРОМОНТЕР З РЕМОНТУ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ  ЕЛЕКТРОУСТАТКУВАННЯ»

 

                                                                               

 

                                                                       

                                                                         Підготував:

                                                                         майстер виробничого  навчання

                                                           Ланько Андрій Станіславович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    

                Проектна діяльність - навчальний процес, у якому обов’язково

                   беруть участь розум, серце і руки, тобто осмислення самостійно

        добутої інформації здійснюється крізь призму особистого  

                 ставлення до неї і оцінювання результатів у кінцевому продукті

                 А. Флітнер 

 

Проєктна діяльність – конструктивна і продуктивна діяльність особистості, спрямована на розв’язання життєво значущої проблеми, досягнення кінцевого результату в процесі цілепокладання, планування і здійснення проєкту. Проектна діяльність належить до унікальних способів людської практики, пов’язаної із передбаченням майбутнього, створення його ідеального образу, здійсненням та оцінкою наслідків реалізації задумів. Вона забезпечує продуктивний зв’язок теорії і практики в процесі навчання і виховання; сприяє формуванню у здобувачів освіти життєвих компетенцій.

Робота над проєктами надихає педагогів знаходити багато нових питань для обговорення, бути винахідливішими, робити навчальний процес інтенсивнішим та цікавішим. Саме метод проєктів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей молоді.             

В основі методу проєктів лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок здобувачів освіти, умінь самостійно вдосконалювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.

Етапи роботи над проєктом:

  •                     підготовчий етап (визначення теми і мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);
  •                     планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);
  •                     дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент;
  •                     аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;
  •                     оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;
  •                     творчий звіт, презентація отриманих результатів.

Розрізняють:

- дослідницький проєкт, який включає обгрунтування актуальності обраної теми; визначення мети, завдань дослідження, гіпотези з наступною її перевіркою, аналіз отриманих результатів; використання таких дослідницьких методів, як лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування та інші;

- інформаційний проєкт, спрямований на збирання інформації про певний об’єкт, явище з метою аналізу, узагальнення і представлення її широкій аудиторії. Результатом такого проєкту може бути публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті;

- творчий проєкт, який передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів.

- практично орієнтований проєкт, націлений на соціальні інтереси самих учасників проєкту або зовнішнього замовника. Результат заздалегідь визначений і може бути використаний у житті  міста чи держави.

Обов’язкові вимоги до сучасного визначення проєкту:

  •                     наявність освітньої проблеми, складність і актуальність якої відповідає навчальним запитам і життєвим потребам вихованців;
  •                     дослідницький характер пошуку шляхів вирішення проблеми;
  •                     структурування діяльності відповідно до класичних етапів проектування;
  •                     моделювання умов для виявлення здобувачами освіти навчальної проблеми;
  •                     самодіяльний характер творчої діяльності здобувачів освіти;
  •                     практичне або теоретичне значення результату діяльності і готовність до впровадження;
  •                     педагогічна цінність діяльності (які нові знання та навички здобули здобувачі освіти в процесі здійснення проєкту).

Кінцевий результат проектної діяльності здобувачів освіти може бути представлений у вигляді: відеофільму, електронної газети, стенду, моделі, статті, колективної творчої роботи.

З точки зору педагога, проєктна діяльність – це освітня технологія, націлена на придбання здобувачами освіти  знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку, це засіб розвитку, навчання і виховання, що дозволяє розвивати і формувати у здобувачів освіти специфічні вміння, а саме:

  •                     планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати;
  •                      використовувати велику кількість джерел інформації, виокремлювати та засвоювати необхідні знання;
  •                      самостійно збирати, систематизувати і накопичувати матеріал;
  •                      проводити дослідження (аналіз, синтез, висування гіпотези, деталізація та узагальнення);
  •                      співставляти факти, аргументувати свою думку;
  •                      приймати рішення;
  •                      установлювати соціальні контакти (розподіляти обов'язки, взаємодіяти один з одним);
  •                      створювати ,,кінцевий продукт” – матеріальний носій проєктної діяльності (презентація, фільм, стенд та ін.);
  •                      презентувати створене перед аудиторією;
  •                      оцінювати себе та інших (здійснювати самоаналіз успішності та результативності вирішення проблеми проекту).

На мою думку, метод проєктів підсилює та заохочує щире прагнення здобувачів освіти до навчання, а отже, на практиці є надзвичайно ефективним. Проєктування завжди особистісно орієнтоване та дозволяє вчитися на власному досвіді й досвіді інших учасників у конкретній справі, а не занурюватися у навчальну діяльність.

У проєкті здобувачі освіти стають основними дійовими особами освітнього процесу, вони є рівноправними учасниками творчого колективу.

Під час роботи здобувачів освіти над проєктом майстер виробничого навчання  виконує такі функції:

  •  допомагає здобувачам освіти у пошуку джерел, необхідних їм для роботи над проєктом;
  •  сам є джерелом інформації;
  •  координує весь процес;
  •  створює умови для розвитку творчої активності;
  •  підтримує і заохочує здобувачів освіти;
  •  підтримує безупинний зворотній зв’язок, щоб допомагати здобувачів освіти просуватися в роботі над проєктом.
  •  допомагає оцінити отримані результати і виявити шляхи вдосконалення діяльності.

Портфоліо проєктів, сонячні електростанції | Avenston GroupВажливим етапом у підготовці здобувача освіти до проєктної роботи є вибір теми. Наведу приклад роботи над проєктом «Сонячні батареї - технологія майбутнього»  після вивчення теми "Технічне обслуговування сонячних і вітрових станцій понад 50 Квт"

Тип проєкту: предметний, професійний,  інформаційний, творчий, груповий.

Об΄єкт пізнання: сонячна станція.

Освітній продукт:  мультимедійна презентація зі схемою підключення сонячної станції.

Мета проєкту: проаналізувати види альтернативної енергії, розширити знання здобувачів освіти    про енергозберігаючі технології, поглибити знання про будову сонячних панелей та роботу сонячних станцій.

Проблемне питання: Чи можуть сонячні станції у майбутньому стати основним джерелом енергії?

Передбачений результат: після виконання проєкту здобувачі освіти  зможуть давати характеристику монокристалічним та полікристалічним сонячним батареям, зрозуміють, що контролер заряду сонячних батарей –зв’язна ланка між панеллю та акумуляторною батареєю, а сонячний інвертор підключає сонячні панелі до мережі.

Актуальність проблеми полягає в тому, що застосування сонячної станції  дає змогу досягти безкоштовно використовувати  електричну енергію, мати енергетичну незалежність і продавати енергетику за зеленим тарифом. 

Новизна проєкту полягає у вирішенні проблеми ефективного енергозбереження, впровадження нових систем постачання енергії шляхом застосування сонячних панелей.

В структуру  нашого проєкту   входять такі елементи як:

 -пошукова діяльність (знайти джерело енергії сонця, вибрати обладнання та матеріали для виготовлення міні сонячної станції);

-встановлення та кріплення обладнання;

-монтаж проводів;

 -підбір необхідних інструментів та пристосувань.

 Визначено структуру й послідовність проєктно-технологічної діяльності здобувачів освіти у такому вигляді:

  1. Етап підготовки та організації проєктного навчання;
  2. Етап технологічного проєктування.
  3. Етап технічно-творчого конструювання;                
  4. Підсумковий етап.

Полікристалічні та монокристалічні сонячні батареї - відмінностіНа І етапі здобувачі освіти складали порівняльну характеристику монокристалічних і полікристалічних батарей:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Властивості

МОНОКРИСТАЛІЧНІ СОНЯЧНІ БАТАРЕЇ

ПОЛІКРИСТАЛІЧНІ СОНЯЧНІ БАТАРЕЇ

Ціна

коштують дорожче

коштують дешевше

Ефективність

     мають ККД 18,5 – 23,5%

     ККД експериментальних аналогів монопанелей становить близько 43,6%.

     Продуктивність на 15-20% вище, ніж у полікристалічних зразків. За 10 років вироблять на 35-40% більше електроенергії за рахунок більш низького рівня деградації кремнію, а також більш високих показників роботи при низькому рівні сонячної інсоляції.

 

мають ККД 15,5 - 18%

Розмір

Оскільки монокристалічні панелі більш ефективні, їх фізичний розмір менше, ніж у полікристалічних аналогів такій же потужності.

Розмір більший

Зовнішній вигляд

 

Мають приємний однорідний колір і мають більш округлу форму.

Полікристалічні клітини розміщуються квадратами і мають невідповідності в кольоровій гамі, подібній граніту.

 

Термін служби

Може прослужити до 50 років, але більшість виробників сонячних батарей заявляють гарантійний термін на лінійну продуктивність до 25 років.

Гарантійний термін на лінійну продуктивність до 25 років.

 

 

Особливості виробництва

Монокристалічні сонячні батареї виготовляються з чистого кремнію. Для цього використовується кварцовий пісок. Монокристалічний кремній створюється шляхом повільного витягування монокристалічного затравочного кристала кремнію з розплавленого монокристалічного кремнію з використанням методу Чохральського для освіти злитка кремнію. Початковий кристал являє собою невеликий шматочок кремнію, який використовується в якості основи для розплавлених молекул. Маючи основу, розплавлені молекули здатні швидше з'єднуватися один з одним, утворюючи злиток. Поки початковий кристал витягується, він повільно обертається, і температура поступово опускається. Це допомагає сформувати циліндричну форму, поки вона не буде мати необхідний діаметр. Після затвердіння кристал розрізають на тонкі пластини. Оскільки такий процес досить трудомісткий і витратний, на такі панелі встановлюється більш висока ціна.

 

Полікристалічні сонячні панелі виробляються по менш дорогій технології і більш простим способом. Замість того, щоб проходити через повільний і дорожчий процес створення монокристала, розплавлений кремній міститься в виливок і охолоджується затравочним кристалом. Полікристал має неоднорідну структуру, оскільки після осадження молекули застигають у вільній орієнтації.

 

 

Вибір споживачів

 

Якщо немає бажання заощадити, монокристалічні є кращим та відмінним вибором

Якщо немає обмежень по площі, і є бажання заощадити, полікристалічні є відмінним вибором. Статистика показує, що за частотою використання полікристалічні випереджають монокристалічні. Кількість продажів такого обладнання становить 52,9%.

 

Провідні виробники

Jinko Solar, Trina Solar, Yingli Solar, Canadian Solar, Ja Solar, Hanwha Q CELLS.

Jinko Solar, Trina Solar, Yingli Solar, Canadian Solar, Ja Solar, Hanwha Q CELLS.

 

 

 

 

 

 

 

Контролер заряду KLD mppt Мпт 100А 12/24/36/48v до 4800 Вт, фото 4Також на І етапі здобувачі освіти розглядали функції контролера заряду сонячних батарей як зв’язної ланки між панеллю та акумуляторною батареєю та робили висновки про найважливіші завдання пристрою:

  • зарядка акумулятора;
  • ввімкнення навантаження після того, як відновився заряд;
  • відключення пристрою, коли батарея зарядилася повністю;
  • припинення навантаження під час повної розрядки;
  • автоматичне увімкнення струму, коли потрібна зарядка.

 Здобувачі освіти розглядали функції сонячного інвертора, як приладу для перетворення постійного струму, який виробляється сонячними панелями, у змінний струм, який споживають наші побутові прилади в будинку або квартирі.

До додаткових можливостей інвертора можна зарахувати максимізацію функції сонячної панелі. Ще пристрій забезпечує такі опції:

  • виявлення заземлення;
  • визначення постійного струму;
  • регулювання;
  • моніторинг та управління потужністю;
  • системна модуляція та інше.


На ІІ - технологічному етапі здобувачі освіти вивчали схему підключення сонячної установки.

На ІІІ етапі здобувачі освіти виконували  монтаж та підключення спроєктованих сонячних установок,  займалися складанням сонячної установки, виконували поетапне підключення схеми. 

  На підсумковому етапі здобувачі освіти аналізували виготовлену схему,  зробили висновки про доцільність використання сонячної установки. Результати проєкту  оформлені у програмі  Power Point.

Досвід роботи з проєктного навчання показує, що здобувачі  освіти можуть виступати активними учасниками процесу створення проєкту, аналізувати інформацію, шукати шляхи вирішення проблеми. Здобувачі освіти навчаються  на власному досвіді й досвіді інших виготовляти конкретні установки,  бачать продукт власної праці.

Лише така цілеспрямована діяльність може дати необхідний результат у розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, підготувати кваліфікованого конкурентно спроможного електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, який зможе самостійно генерувати ідеї та втілювати їх в життя.

 

 

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку