Заняття для школярів з ООП «Товари та їх різноманітність».

Про матеріал
Без економічних знань не можна уявити собі реалізацію таких завдань, як соціалізація дитини з ООП, формування у неї цілісної картини світу, життєвої компетентності. Цей матеріал про практику формування у школярів з ООП адекватних уявлень про елементарні економічні категорії та навичок економічної поведінки.
Перегляд файлу

                   Заняття для школярів з ООП                             

                 «Товари та їх різноманітність».

          Мета. Дати уявлення про товар, його сутність і необхідність для життя людей та задоволення різноманітних потреб. Розширити уявлення про різні групи товарів (продовольчі та промислові), вчити  їх  розрізняти та використовувати  за призначенням.

             Продовжувати знайомити з об’єктами торгівлі – ринок, магазин, супермаркет, інтернет.  Закріплювати  назви професій людей, які працюють в магазинах, їх обов’язки. Виховувати  культуру поведінки споживача.

             Матеріал. Малюнки з зображенням предметів та продуктів; реклама продуктів (прийом ейдетики-символи та малюнки); мультимедійна презентація «Відділи супермаркету»; комп’ютерна гра «Збери портфель до школи»; іграшковий «Супермаркет».

                                                          

                                                            ХІД ЗАНЯТТЯ

 

1.Віночок спілкування. 

Тут у тебе друзі всі – подивись,

Всім,хто зліва,всім,хто справа – посміхнись!

  Друга ти привітай,його ім’я  називай.               (Слайд 2)

 

2.     -   Діти,сьогодні  у нас буде дуже цікаве заняття. А про що на ньому буде йти мова,ви дізнаєтесь,відгадавши загадку:

                                       Все,що в житті продається,

                                       Однаково скрізь зветься.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

                                       Чобіток і рукавичка,

                                       І серветка, і спідничка,

                                       І крупа,і самовар

                                       Називаються … (ТОВАР)          (Слайд 3)

    - Так,сьогодні  ми з вами дізнаємось,що таке товар і які бувають товари, для чого вони потрібні і як ними користуватися.   Уважно подивіться  і назвіть ті предмети, які вас оточують.

     -А що із названих предметів можна продати  і купити? Назвіть.

     -Хто знає,що таке ТОВАР ? Товар – це предмети чи речі, створені людиною для задоволення  потреб, які можна продати  і купити (їжа, одяг,  взуття, будинки, авто-         мобілі, підручники, праска, телевізор тощо).                 (Слайд 4)

   - Чи ходите ви разом з батьками до магазину?

   -Які товари ви там купували? 

   -Для чого вони  потрібні?

                                                                                                                                                                                                                                                                                                           3.Гра «Який товар зайвий?»                                          (Слайд 5)

        Пропоную дітям розглянути малюнки  і помітити олівцем предмети і продукти,           потрібні мамі для приготування їжі та пояснити свій вибір.

        Обговорюю з дітьми призначення кожної речі і нагадую про одну з найважливі-    ших потреб людини - потребу в їжі (щоб поповнювати запас енергії, рости, мати силу, працювати, вчитись і т.д.). Для приготування їжі необхідні різноманітні продукти: фрукти,овочі,м’ясо, риба, молоко, яйця і багато інших.

         Уточнюю, як називаються товари, з яких виготовляється їжа (продовольчими).              -   То які товари ми купуємо в продуктовому магазині? (Продовольчі).                                                                            

 

4.- Діти, щоб краще люди купували необхідні продукти, давайте привернемо увагу покупців до них рекламою.                                                (Слайди 6-9)             

     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Реклама  продуктів».                                                                                                       

  1. Гей, увага, всі довкола!               (Діти, стоячи, піднімають руки вгору

Новина у нас чудова!                  й махають ними).

 

  1. Магазин побачте новий!             (Діти  утворюють  руками «бінокль»,

                                                           приставляючи до очей, і виконують

                                                      повороти в сторони).

 

  3. В нас продукти – вищий клас!   (Виставляють кулачок з піднятим  угору                                                  

                                                             великим  пальцем).                                 

   

4. Завітайте-но  до нас!                   (Виконують закличні рухи руками).                                                                                      

                                                                  

       5.М’ясо, риба, крупи, сало!           (Гладять себе долонею по животі,  імітують

                                                                  кистю руки рух рибки в воді, трьома

                                                                  пальчиками  посипання крупи, надувають   

                                                                  щічки).

 

      6.Фруктів, овочів чимало!                (Стають струнко, розводять руки в сторони).                            

 

      7.Вибір в нас завжди чудовий!        (Виставляють кулачок з піднятим  угору                                                  

                                                                   великим  пальцем).

 

      8.Завітайте до нас знову!                  (Виконують закличні рухи руками).                                                                                        

 

 5.  – Діти, але крім продуктів, людям потрібні  одяг, взуття, меблі, іграшки та книжки і                                                                  

      ще багато чого.  Такі товари називаються промисловими.  Кожен з них має своє

      певне призначення. Яке?

     - Взуття? ( Захищає ноги від холоду та вологи).

      -Книжки? ( Дізнаємось багато цікавого).

      -Парасолька? (Укриває від дощу) тощо.

             -Діти, всі товари можна купити на ринку, в крамниці, універсамі, супермаркеті тощо. 

  -Які бувають відділи в магазинах? («Продукти», «Меблі», «Спортивні товари»,                                                                        

   «Господарські товари», «Одяг», «Взуття», «Посуд» тощо).

                         (Екскурсія по відділах магазину – мультимедійна презентація).   

                                                                                                                       (Слайди 10-21)

   6. – Діти, а товари для школи, це які – промислові чи продовольчі? (Промислові).

       - Давайте  відвідаємо інтернет-магазин і «купимо» канцелярські товари. Але тут

   всі товари разом  і нам треба все необхідне вибрати.

                    (Комп’ютерна гра «Збери  портфель до школи»).         

 

     7.- Діти, у який час доби відкривається  магазин?   (Вранці).                    

        - Як ви  думаєте,  магазин  вже  відкрито?  (Так).

        - Зараз  ми  з  вами  підемо  за  покупками  до  нашого  магазину «Супермаркет»,

     але спочатку  я  хочу  пригадати  з  вами  правила  поведінки  у  магазині.

                                                                                                                      (Слайд 22)

          *Перш  ніж зайти  до  магазину, треба  пропустити  тих,  хто  виходить.

*Заходячи  до зали  магазину, беремо корзинку для товару.

*Якщо  ви  хочете  придбати  певний  товар,  треба  ввічливо  попросити              

   продавця- консультанта  показати  його,  подякувати.

*З   товаром  покупець  прямує  до каси та  в порядку  черги  оплачує його.

*Отримавши  покупку,  не  забувати  подякувати  касиру.

             -Діти,  наш  магазин  іграшковий.  Тому сьогодні  ми будемо  робити  особливі

  покупки:  дівчатка – продукти, тобто  продовольчі  товари,  а хлопчики – про-

  мислові.  А  касир замість  оплати  вами  товару  перевірить  правильність

  його  вибору.

                                        Дидактична  гра «Супермаркет».       (Слайд 23)

  8.-А зараз,  коли  ви  «купили» товар, я  перевірю, чи знаєте  ви його  призначення

та місце (умови) зберігання.

                                             Гра «Так чи ні?»                                (Слайд 24)

                  Всі котлети та млинці 

                  Треба класти в шафу…(ні). А куди?

                  А годинник і мобільник

                  Треба класти в холодильник…(ні). А куди?

                  Знає кожен, знає всяк —

                  Книжки — на полицю…(так).

                  Вафлі, торт та ескімо

                  До портфеля кладемо…(ні). А куди?

                  Тримають люди в кожнім місті

                  Речі на своєму місці.

                  Ви про це не забувайте —

                  Там, де треба, зберігайте.

                  Дорослі люди і малеча,

                  На місці зберігайте речі —

                  Складайте їх, не розкидайте,

                  Про чистоту й порядок дбайте.

                  А  під кінець скажіть мені,

                  Цікава гра у «Так чи ні»?

        ПІДСУМОК  - Який висновок  можна  зробити  з сьогоднішнього   заняття? (Всі  товари  поділяються  на  продовольчі  і  промислові  та призначені  для задоволення  різноманітних  потреб  людей).

                                                                                                                                                                       

         ТРАДИЦІЙНЕ ПРОЩАННЯ.        (Слайд 25)

     

Ось прийшов прощання час,                        

Було в нас  усе гаразд,

Все зуміли, все змогли,

           «До побачення», - пішли.

docx
Додано
9 жовтня 2021
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку