Нормативна база. Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» від 05.06.2014 № 1324- VII, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», Постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»,Постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»,
Нормативна базалиста Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя», листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання», листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.01.2013 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання», листа Міністерства освіти і науки України від 31.08.2020 №1/9-495 «Методичні рекомендації щодо навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти у 2020/2021 навчальному році»
Для надання якісних послуг дітям з ООП у ліцеї :розроблено ІПР для кожної дитини з ООП та проводиться моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;створено належні умови для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;проводяться корекційно-розвиткові послуги, що надаються в межах закладу на підставі висновку ІРЦ;проводиться консультативна робота з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
Виконання індивідуальної програми розвитку дітей з ООПЗ метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини команда супроводу переглядає ІПР у закладі двічі на рік (у разі потреби частіше);У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.
Висновки за аналізом проведеної роботи: Уважати роботу команди супроводу в розробці програми індивідуального розвитку успішною;Роботу спеціалістів, що проводять корекційно – розвивальні заняття з дітьми з ООП уважати такою, що задовольняє потреби. Продовжити роботу за індивідуальною програмою розвитку дитини, погодженою у серпні місяці, без внесення жодних корективів.
Рекомендації: При підготовці до уроку розробляйте індивідуальні завдання, спираючись на особливості дитини;Шукайте сторони, до яких більше здібна дитина і застосовуйте їх;Використовуйте презентації для засвоєння матеріалу на візуальному рівні;При оцінюванні, хваліть сильні сторони;Мотивуйте батьків до спільного навчання і взаємопідтримки.
Підхід до роботи з дитиною з ООП Інтелектуальні порушеннякористуватися різними видами наочності, поступово ускладнювати засоби наочності (від реальних предметів та об’єктів до символічної наочності) задіювати якомога більше аналізаторів (слух, зір, дотик), поєднувати наочні методи зі словесними та практичними уповільнювати процес навчання, враховуючи інертність нервових процесів учня; застосовувати принцип повторюваності у навчанні та вихованні з метою ліквідації фрагментарності сприймання учнем матеріалу, труднощів із запам’ятовуванням. Повторення має бути систематичним, варіативним, із різним ступенем залучення учня; залучати учня до діяльності, спрямованої на подолання труднощів, — усі теоретичні відомості, правила учень має засвоювати через практичну діяльність різного ступеня складності і новизни; виявляти позитивні емоції у взаємодії з учнем — вони є засобом стимулювання дитини до навчальної діяльності та спілкування, формують її віру у свої можливості.
Підхід до роботи з дитиною з ООП Затримка психічного розвитку ЗПРдопомагати йому в оволодінні знаннями про навколишнє середовище, розвивати в нього спостережливість і досвід практичної діяльності максимально стимулювати й підтримувати його активність (наочність на улюблені теми); додатково пояснювати навчальний матеріал, пропонувати полегшені вправи, ставити навідні запитання, наводити аналогії тощо у разі, якщо виникають труднощі під час практичної роботи; застосовувати поетапну інструкцію і поетапне узагальнення за наявності труднощів з розумінням завдання; пропонувати завдання з опорою на зразок — наочний, словесний, конкретний; розвивати навички планування своєї діяльності, самоконтролю і словесного звіту; працювати з учнем в уповільненому темпі, поступово прискорюючись; зменшувати кількість ігрових методів навчання, формуючи прийоми навчальної діяльності; підвищувати мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності.
Підхід до роботи з дитиною з ООППорушення слухувизначати відповідні місця в класі, щоб дитина мала можливість читати з губ вчителя; звертатися тільки обличчям повернутим до дитини; давати інструкції чітко та голосно, попередньо привернувши увагу учня; регулярно давати завдання на розвиток мовлення, формувати правильну вимову; використовувати наочні демонстраційні матеріали.