Тема. Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево (практичне заняття №1)
Мета: формування гуманістичного світогляду, поваги до минулого свого роду;
розвивати вміння створювати родинне дерево,добирати інформацію з сімейних фотоальбомів, наводити приклади, які свідчать про зв'язок предків з історичними подіями ;
сприяти вихованню зацікавленості своїм родоводом, розвитком життєвих компетентностей.
Тип уроку: практична робота з інтерактивними елементами.
Обладнання: схема родинного дерева, фотографії з сімейного альбому
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань.
Гра « Де, коли, чому». Учні готують запитання до класу, використовуючи три питання. Наприклад: «Де зберігаються писемні пам’ятки?», «Коли було створено літопис «Повість минулих літ»?», «Чому найцінніші документи перезнімають на плівку?»
ІІІ. Основна частина уроку. Практична робота.
Робота в групах та парах
Практична робота починається з гри. Діти, відповідаючи на загадки, піднімають фотографії тих членів родини, про яких йдеться.
Хитрі очі, дві косички.
У веснянках ніс та щічки.
Непосида невеличка
називається … (сестричка.)
Сильний, добрий, справедливий,
біля нього ми щасливі.
Знає, вміє він багато.
Гордимось, бо це наш … (тато.)
Ніжна, лагідна, рідненька,
як голубонька сивенька.
Нам би небо прихилила.
Це … наша мила. (бабуся)
Він чимало літ прожив,
на повагу заслужив.
Для матусі він — татусь,
а для мене він — … (дідусь.)
Пестить, ніжить, і голубить
розуміє, дуже любить.
Я до неї пригорнуся,
бо вона моя … (матуся). © Леся Вознюк
1. Підготовлені фотографії членів родини розкласти таким чином: діти – це крона, батьки – гілля, чим нижче до коренів, тим старші члени родини. Вийшло родинне дерево
Завдання. Спробуйте, використовуючи підказки, визначити, хто кому з членів родини доводиться.
Слова-підказки: дівер - брат чоловіка, зовиця - сестра чоловіка, невістка - дружина чоловіка, свекор - батько чоловіка, свекруха - мати чоловіка, тесть - батько дружини. теща - мати дружини, шурин - брат дружини, свояк - чоловік сестри дружини, свояки - чоловіки одружені на сестрах.
2. Перенести зображене дерево у зошит, де замість фотографій написати імена та прізвища, рік народження, місце проживання, рід занять або професія.
3. Підготувати розповідь про свою родину. Працюючи в парах, розповісти про свою родину.
4. Працюючи в парах, скласти розповідь за запитаннями, вміщеними на с. 43
ІV. Узагальнення.
На дошці розміщено фотографії з життя людей у різні вехи нашої держави з надписами періодів та датами.
Завдання. Роздивившись фотографії, розміщені на дошці, співвіднесіть їх з фотографіями своєї родини, визначте приблизний час їх створення.
V. Підсумок уроку.
Самооцінка, оцінка головуючого в групі, оцінка вчителя. Виставлення середньої оцінки
VІ. Домашнє завдання.
Написати про цікавий випадок з життя родини (твір-мініатюра) або есе на тему «В чому цінність фотодокументів для історика»
|
2) Я склав (склала) розповідь про сім'ю на основі фотографій |
3) Я навчився (навчилася) описувати те, що зображено на фотографії |
4) Я заготовив (заготовила ) вдома макет родинного дерева для використання під час практичного заняття |
5) Я знаю, що таке родинне дерево і можу пояснити це поняття |
6) Я можу пояснити, чому важливо знати своє родинне дерево |