Проблемні питання вчителів початкових класів

Про матеріал
даний документ допоможе вчителям початкових класів, а також і вчителям предметникам доповісти про проблему над якою працює кожен вчитель.
Перегляд файлу

ЗВІТ

про роботу над проблемним питанням

вчителя початкових класів

Мойсюк О.С.

 

      Протягом року працювала над проблемою «Ігрові технології навчання на уроках як засіб розвитку комунікативних навичок учнів».

      На початку семестру опрацювала зміни до навчальних програм та нові програми початкової школи, Нові критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів. Пояснювальні записки до навчальних предметів.

      Ставила перед собою мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, для кращого розвитку своїх  комунікативних навичок.

      Мене завжди хвилювало питання: «Як добитися, щоб всі учні, без виключення, успішно засвоювали програму? І з перших років роботи на освітянській ниві зрозуміла, що єдине правило – це вміння зацікавити дітей, розбудити потяг до пізнання невідомого. Уроки будую так, щоб всі легко й охоче засвоювали програмовий матеріал, враховуючи можливості навчального кабінету, індивідуальні можливості кожного учня. Добре вивчаю своїх вихованців, зважаю на те, як ставиться кожен учень до самого себе, як оцінює свою роботу на уроці, які емоції супроводжують його діяльність. Це дає змогу знайти правильні шляхи індивідуального підходу до кожного вихованця, дібрати відповідні методи заохочення й стимулювання.

      У формуванні пізнавальної активності учнів допомагають опорні схеми, карти, перфокарти, картини, але найбільше для найменших школярів важлива гра. Формувати сталий інтерес до навчання та моральні якості школярів допомагає єдність уроків мови, читання, природознавства, математики тощо. Це уроки-подорожі, уроки-концерти, уроки-роздуми, уроки - ігри. На таких інтегрованих уроках ніколи не послаблюється увага школярів, не знижується працездатність.

      Дитяча психіка дуже вразлива. Необережно кинута фраза може обернутися проти вчителя. А тому з перших днів перебування дитини в школі намагаюсь, щоб діти відчули в мені вірного друга.

      На перше місце в роботі ставлю розвиток розвиненої особистості, що включає розвиток мови, мислення, розвиток вміння самостійно працювати, здобувати знання і потрібну інформацію, розвиток вольових якостей, розвиток вміння учитися, розвиток здібностей, інтересів, емоцій, пам’яті.

      Ніякі поняття не даю в готовому виді. Знання здобувають учні шляхом пошукової роботи, дослідження. Саме в процесі дослідження, порівняння, аналізу формую найважливіші поняття, розвиваю уміння і навички. А закріплення цих понять відбувається за допомогою гри, де кожна дитина має змогу без зайвого навантаження висловити свої думки, цим самим розвиваючи свою мову.

      Перед вчителем стає нелегке завдання - досягти певної психологічної сумісності з учнями, вміти виявити ініціативу і самостійність одних і нерішучість інших. Моє завдання – навчити всіх, а тому і діяльність учнів на уроці різна. Кожен виконує ту роботу, яка під силу, відстаючому допомагаю, байдужого зацікавлюю. Тобто створюю психологічний комфорт для всіх.

       Обов’язковим компонентом моїх уроків є гра. Це здебільшого ігри які дають змогу учням імітувати дії дорослих з предметами (натискати кнопку, переставляти фішку, вести передачу по телевізору, розмовляти по телефону, працювати продавцем, лікарем і т. д.). Приваблюють моїх вихованців словесні дидактичні ігри, які вчать визначати зайві предмети, порівнювати, виділяти частини з цілого.

       Бажано, щоб діти усвідомили на уроці новизну, а тоді і виникає інтерес до нового, до пізнання. Для цього застосовую випереджаюче навчанням.

        Вся моя робота покладена в основу виховної системи «Я – особистість». Я люблю моїх учнів за те, що вони є, люблю такими, які вони є, не хочу їх змінити, а хочу розкрити та розвинути все найпрекрасніше, що в них є. Я просто живу разом з ними, змінююсь разом з ними, радію і страждаю також разом з ними. Таке ставлення до дітей дозволяє їм відчути і пережити власну цінність, стати впевненими у собі людьми з адекватною самооцінкою, яка допоможе їм загартовувати своє психічне здоров’я.

        Народне прислів’я «Добре слово мало коштує, та дорого цінується» для мене є аксіомою в роботі. Крім того, мене надихають слова Едмунда Берка: «Своїм терпінням ми можемо досягти більшого, ніж силою». Саме тому я намагаюсь хвалити моїх малюків за старанність так само, як за досягнення. Я даю їм зрозуміти, що інколи старанність та наполегливість навіть важливіші за результат. Я також допомагаю дітям ставити перед собою реальні, конкретні цілі; даю учням відчути справжню відповідальність (кожна дитина має певні обов’язки в класі). Та головне, я часто говорю своїм учням про те, що вони гарні, добрі, виховані, справжні друзі. І вони стають такими.

       Крім того, величезного значення я надаю роботі з книгою. На мою думку, книга – не тільки джерело знань та певного обсягу інформації, а й невичерпна криниця людських почуттів, емоцій та хвилювань, які допомагають кожному читачеві зрозуміти і висловити власні емоції та почуття. Саме тому на уроках читання уже з першого класу я намагаюся приділяти увагу детальному аналізу сюжетної лінії, характерів героїв творів, що вивчаються емоційному забарвленню та палітрі почуттів, які розкриває автор. В позакласному читанні я рекомендую дітям читати твори різних жанрів, науково-популярну літературу, дитячу періодику тощо. Учні дуже люблять читати і розповідати казки, але найбільше їм подобається проводити театралізацію казок та уривків цікавих дитячих творів.

      Працюючи з дітьми я переконалась, що будь-яка справа лише тоді по справжньому цікава для дітей, коли задумана і організована самими дітьми, тому стимулюю самостійну діяльність учнів, разом з тим даю їм можливість самостійно вибирати ігри, які найбільше вони люблять.

      Мені хочеться, щоб наші діти стали людьми з великої літери, щоб наші діти були не діловими телефонно – комп’ютерне – телевізійне пристосованими роботами без почуттів. Щоб їм було в кого вчитися я постійно працюю над собою, вдосконалюю себе, вчуся разом з дітьми пам’ятаючи слова Л. Толстого: ”Якщо вчитель має лише любов до справи, він буде хорошим вчителем. Якщо вчитель має лише любов до учня, як батько, мати, він буде кращим від першого вчителя. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий вчитель”.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 травня 2019
Переглядів
10749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку