Навчальний посібник із зарубіжної літератури «Навчатися легко!» 6 клас є частиною навчально-методичного комплексу, який складено відповідно вимогам Державного стандарту базової і повної загальної середньої школи та новой Програми із зарубіжної літератури (2012 р.) В основу посібника покладено матеріали підручника Николенко О.М. «Світова література» 6 клас. Посібник базується на технології проведення уроків з мультимедійною підтримкою, принципах особисто зорієнтованого навчання, диференціації, компетентісного навчання. У ньому запропоновано завдання до програмних тем і вивчення художніх творів, що вивчаються у 6 класі.
Навчально-методичний
посібник
зі світової літератури
«Навчатися легко»
6 клас
II семестр
Рецензент:
М.Є.Чубарова – завідувач навчально-методичної лабораторії
російської мови і світової літератури ДОІППО
Автор: Гудим Г.І. вчитель світової літератури вищої категорії, вчитель-методист, переможець конкурсу «Презентація к уроку» в рамках фестивалю «Відкритий урок», лауреат II премії Міжнародного фонду М. та І.Рогачів.
Навчальний посібник «Навчатися легко»: Робочий зошит зі світової літератури 6 клас, розділ II.
Навчальний посібник зі світової літератури «Навчатися легко!» 6 клас є частиною навчально-методичного комплексу, який складено відповідно вимогам Державного стандарту базової і повної загальної середньої школи та новой Програми зі світової літератури (2012 р.) В основу посібника покладено матеріали підручника Николенко О.М. «Світова література» 6 клас. Посібник базується на технології проведення уроків з мультимедійною підтримкою, принципах особисто зорієнтованого навчання, диференціації, компетентісного навчання. У ньому запропоновано завдання до програмних тем і вивчення художніх творів, що вивчаються у 6 класі. Посібник складається з трьох частин: Зошит зі світової літератури для б класу I семестр , II семестр (окремо) та Довідник (таблиці, схеми, пам’ятки).
Посібник допоможе системно і творче організувати роботу учнів на уроці світової літератури, сформувати у них навички аналізу тексту, самостійності мислення, творчі здібності.
Для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, учителів.
2015 рік.
ЗМІСТ
Людські стосунки…………………………………………………… 4
Поетичне бачення світу……………………………………………. 16
Образ майбутнього в літературі………………………………….. 19
Відповіді до деяких запитань ………………………………………… 32
Умовні позначки:
Вивчаємо теорію літератури
Працюємо з текстом
Дослідницька робота
Позакласне читання
Повторюємо
Це цікаво
Творче завдання
Завдання з базового рівня знань
Людські стосунки
Гідність людини визначається її справами,
а не тим, що про неї говорять.
Т Едісон.
Знайомимось з письменником
Яким чином вказані у схемі місця пов’язані з життям
А.П. Чехова?
Прочитай текст картки, поділись інформацією з учням іншої групи
1 картка А. Чехов писав: «У моїх жилах тече українська кров». І справді, його батьки мали українське коріння. Батько письменника жив у селі Вовча Балка на Харківщині. Бабуся письменника по батькові, Єфросинія Шемко, в якої він часто гостював, розмовляла українською мовою. Звідси у творах А. Чехова так багато українізмів.
2 картка «Україна дорога і близька моєму серцю. Я люблю її літературу, музику і прекрасну пісню, сповнену чарівної мелодії. Я люблю український народ, який дав світові такого титана, як Тарас Шевченко», писав А. Чехов літературознавцю А. Кримському. Україна постала в оповіданнях письменника «Степ», «Щастя», «Печеніг», «У рідному кутку», «На шляху». Знаменита п’єса «Чайка» була задумана А. Чеховим у період його знайомства з українською актрисою М. Заньковецькою, яка й стала прототипом головної героїні.
3 картка Наприкінці 1898 р. за станом здоров’я А. Чехов приїхав до Ялти. Тут він купив ділянку землі, на якій посадив сад і збудував будинок. У вересні 1899 р. письменник переїхав туди із сестрою та матір’ю. Саме там були написані п’єси «Три сестри» і «Вишневий сад», знамените оповідання «Дама із собачкою».
4 картка Після смерті Чехова його сестра, Марія Павлівна, утримувала будинок у Ялті на кошти від постановок п’єс письменника і від видання епістолярної спадщини знаменитого брата. Саме сестра зберегла архів митця і всю обстановку ялтинського будинку. З 1950 р. цей будинок став музеєм.
Оповідання – невеликий за обсягом прозовий твір, сюжет якого заснований на одному (іноді кількох) епізоді з життя якогось персонажа (іноді кількох). Має однолінійний нерозгалужений, чіткий за будовою сюжет. Містить стислі, лаконічні описи.
Завдання №1
Назвіть події, що відповідають складникам сюжету оповідань А.Чехова
«Хамелеон»
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
«Товстий і тонкий»
Завдання №2
Прочитай уривок з тексу оповідання «Хамелеон» та розкажи про події, які відбулися далі за сюжетом.
Завдання №3
Зверніть увагу, автор в оповіданнях не дає розгорнутих портретних описів. Чехов використовує досить прості, але яскраві подробиці (деталі). За допомогою одного-двох штрихів він створює і розкриває характер персонажа. Ці штрихи – так звані художні деталі. Ці художні деталі надають комічності героям, над якими іронізує автор.
Художня деталь – засіб створення художнього образу: виділений автором елемент, який несе значне смислове й емоційне навантаження у творі.
Гумор – різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах.
Іронія – прийом, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення, прихована насмішка, коли висловлювання набуває протилежного значення.
Завдання №4
Який з видів комічного використовує автор в оповіданні «Товстий і тонкий»? «Хамелеон»? Обґрунтуй свою думку?
Завдання №5
У творах А.Чехова немає відкритого повчання, моралізаторських настанов. Вони завжди приховані у підтексті, який є надзвичайно глибоким.
Підтекст – прихований внутрішній зміст висловлювання, (коли більше значення має не те, що сказано, а те, що не сказано).
Антитеза – прийом у художньої літературі. Що полягає в ризькому протиставленні понять або явищ. Антитеза посилює емоційну забарвленість твору.
Завдання №6 (по групах)
Усно відтворить хід думок персонажів оповідання «Хамелеон» (те, про що вони не кажуть):
Прослідкуйте, як змінюється настрій юрби?
Завдання №7
Знайди приклади антитези в оповіданні «Товстий і тонкий»
Завдання №8
Остання фраза твору «Товстий і тонкий» «Усі троє були приємно ошелешені».
Він був одержимий жагою правди.
Ірвінг Стоун.
Знайомимось з письменником
Слухаючи доповіді учнів (розповідь учителя) заповни «біографію письменника».
Завдання №1
Розташуй елементи сюжету твору «Жага до життя» в їхньої послідовності.
Завдання №2
Пригадай визначення і ознаки оповідання.
.
Пейзаж – опис природи. Один з композиційних прийомів.
За допомогою пейзажу автор конкретизує дію, .дає можливість зрозуміти
Завдання №3
Проаналізуй, як автор описує природу в кожний із днів, добери цитати, заповни таблицю. Сформулюй, яку роль відіграє пейзаж у цьому творі?
Підказка вчителя: автор використовує прийом психологічного паралелізму.
Початок оповіді |
|
Перший день |
|
Другий день |
|
Третій день |
|
Четвертий день |
|
День порятунку |
|
Завдання №4
Роздивись репродукції картин з зображенням пейзажу, який, на твою думку, відповідає психологічному стану героя в різні моменти його подорожи?Підтвердь текстом.
Завдання №5
Завдання №6
Завдання №7
Пригадай епізод боротьби людини з вовком.
Підказка вчителя: В оригіналі оповідання Дж. Лондона має назву «Love of life». Саме так перекладено російською мовою – «Любовь к жизни». В українському перекладі ця назва звучить як «Жага до життя».
З’єднання м’якості і сили відчувається
в його творах і додає особливу красу
духовному образу… письменника,
людини з великим і сильним серцем.
Г. Бялий.
Знайомимось з письменником
Користуючись назвами, словами, датами розкажи про життя та творчий шлях письменника.
1853 р., Житомир, Рівненська гімназії.
1871 р., Петербург, 1874 р. Москва, студентські виступи.
1876 р. , під наглядом поліції.
1879 р., шість років у тюрмах та на засланні.
1885 р., Нижній Новгород. «Яшко», «Убивець», «Сон Макара», «Соколинець» та ін.
1886 р., перша книга, повість «Сліпий музикант»
90-х рр. XIX ст. подорожі.
1893 р., Чикаго (США).
1900 р., Полтава.
1921 р. Кінець життя.
1973 р., будинок-музей.
У 1990 р. літературна премію.
Сімейна традиція, живопис.
В. Короленко був не тільки письменником, а й громадським діячем. Він обрав шлях захисника знедолених і скривджених і залишався вірним цьому вибору до останку. Виступи письменника з публіцистичними творами на злободенні теми відіграли помітну роль у суспільному житті його епохи. Саме письменники В. Короленко і Л. Толстой привернули увагу громадськості до голодомору 1891–1892 рр. (цикл нарисів «У голодний рік»). Митець виступив на захист удмуртів (одна з народностей Сибіру) від наклепницького звинувачення у вбивстві людини (під час ритуалу), опублікувавши серію статей під рубрикою «Мултанська справа». Його викривальна промова в суді приголомшила всіх. Після чотирьох років бюрократичної тяганини несправедливий вирок було скасовано.
У 1900 р. Короленко був обраний почесним академіком Петербурзької академії наук, але в 1902 р. покинув її на знак протесту проти виключення письменника Максима Горького.
Відомо, що в роки безкінечної зміни влади (1917–1918) письменник урятував життя десяткам людей, стаючи на захист їхніх прав. У Полтаві письменника називали «народним губернатором», його слово було вагомим навіть для влади.
До останнього дня Короленко боровся за правду і справедливість.
Завдання №1
Склади схему – систему образів твору «Сліпий музикант» в їхньому взаємозв’язку.
Завдання №2
Завдання №3
Знайди у тексті портрети Евеліни в різному віці.
Завдання №4
Порівняй гру Петра до подорожі і після.
«Художня логіка «Сліпого музиканта» повинна була привести читача до думки. Що навіть людина, жорстоко ображена природою, в змозі подолати егоїстичну зосередженість на своєму нещасті, що і для неї існує… необхідність прагнення до … повноти людського щастя»?
Завдання №5
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Поетичне бачення світу
Знайомимось з письменником
Роздивись ілюстрацію з портретом Масьо Басьо.
Мацуо́ Басьо́ традиційно вважається одним з найвизначніших поетів хайку, а також найвідомішим поетом Японії періоду Едо. За життя Мацуо Басьо прославився завдяки коротким і чітким хайку. Басьо почав писати поезію у ранньому віці. Поет заробляв собі на життя вчителюванням, але відсторонювався від міського громадського життя та літературних кіл, і був схильний часто подорожувати Японією, вирушаючи на захід, схід і в далекі північні дикі місця, шукаючи натхнення для творчості. Мацуо Басьо писав поезію, перебуваючи під безпосереднім впливом навколишнього світу, часто концентруючи увесь зміст у кількох простих реченнях. Його поезія відома у багатьох країнах світу і перекладена на багато мов, а в Японії твори Басьо відстворені на пам'ятниках і у визначних місцях.
Хайку – вірш силабічної форми, що виник у Японії і має читку структуру: 17 складів розподілені між 3 рядками за схемою 5-7-5.За темою – це стислий опис природного явища, миттєве переживання без чіткого коментаря, але з певним філософським підтекстом.
Завдання №1
Прочитай хайку, які вміщені у підручнику.
Визнач основні теми поезій Мацуо Басьо.
Завдання №2
Пригадай знайомі тобі засоби виразності.
Підказка вчителя: метафора, епітети, звукопис
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Образ майбутнього в літературі
Майбутнє народжується із сьогодення …
Р. Бредбері.
Знайомимось з письменником
Опрацюй стать підручника «Рей Бредбері»
Продовж речення (робота в парах).
Ознайомся з біографією Рея Бредбері на сторінках медіа ресурсу https://ru.wikipedia.org/wiki/Брэдбери,_Рэй
№ |
Анкета письменника |
|
|
Ім’я при народженні |
|
|
Дата народження |
|
|
Місце народження |
|
|
Дата смерті |
|
|
Місце смерті |
|
|
Громадянство |
|
|
Рід діяльності |
|
|
Роки творчості |
|
|
Жанр |
|
|
Мова творів |
|
|
Дебют |
|
|
Премії |
|
|
Нагороди |
|
Дізнайся та підготуй доповідь:
Завдання №1
Дайте визначення поняття «фантастика» і підкресліть ключові слова у цьому визначенні.
Фантастика – це ________________________________________________
________________________________________________________________
Наукова фантастика – жанр художньої літератури, основі якого полягають роздуми на теми науки та нових технологій. Наукова фантастика описує світ чітко, фізично і логічно, без надприродного і стає спробою автора передбачити майбутнє.
Соціальна фантастика – різновид фантастики, в якому висловлено роздуми (припущення) щодо теперішньої та подальшої долі суспільства та людської цивілізації, Усесвіту.
Завдання №2
Знайди риси наукової фантастики у творі Р. Бредбері «Усмішка».
Завдання №3
Вікторина «Перевір себе». Обери вірні твердження.
Завдання №4
Знайди в тексті і зачитай:
Завдання №5
Розкажи від імені Тома про те, що відбувалося на площі.
Дослідницька робота
Завдання №6
Випиши з тексту цитати, які пояснюють внутрішній стан Тома.
Завдання №7
Зачитай опис натовпу підчас знищення картини.
_________________________________________________________
_________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________
Завдання №8
Визнач у творі образи-символи.
Вивчаємо теорію літератури!
Конфлікт – зіткнення в художньому творі протилежних інтересів і поглядів, напруження і загострення суперечностей, що призводять до активних дій, ускладнень, протистоянь. Конфлікт у літературному творі реалізується через сюжет.
Завдання №9
У чому полягає конфлікт в оповіданні «Усмішка»?
Завдання №10
В одному з інтерв’ю Рей Бредбері сказав «Майбутнє народжується із сьогодення… У кожну хвилину, яку ми проживаємо, нам дана можливість творити його».
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання №11
Візьми участь у проектної роботі «Сьогодні ще можна змінити майбутнє».
Зміст проектної роботи:
Більш детально у додатку № 10 ст. 11
Завдання №12
Користуючись медіа ресурсом www.youtube.com/watch?v=C_GQzul7vNk переглянь відеофільм «Все літо в один день». Порівняй фільм з текстом однойменного оповідання.
Неможливо завжди бути героєм,
але завжди можна залишатися людиною.
Й.В. Гете.
Знайомимось з письменником
Користуючись медіа ресурсом http://sheckley.info/about
заповни «Анкету письменника» Роберта Шеклі, обравши вірну відповідь з перелічених у таблиці.
№ |
Анкета письменника |
|
|
Ім’я при народженні |
Роберт Шеклі |
|
Дата народження |
1928 1954 1936 |
|
Місце народження |
Бруклін, Флорида, Мадрид |
|
Дата смерті |
2010, 2005 1997 |
|
Місце смерті |
США, Україна, Ізраїль |
|
Громадянство |
США, Канада, Італія |
|
Рід діяльності |
перекладач, журналіст, письменник |
|
Роки творчості |
1954-2005, 1972-1988, 1947-2004 |
|
Жанр |
наукова фантастика, історичний роман, детектив |
|
Мова творів |
англійська,французька, українська |
|
Дебют |
1951, 1947, 1954 |
|
Премії |
1998 – «Страннік», «Брема», «О'Генрі» |
|
Нагороди |
1954 – «Лучший дебют» 1991 - «ім.. Даниєля Галлана» медаль національної книжної премії |
Підготуй доповідь на тему:
За необхідність звернись за допоміжними матеріалами додаток №, ст. або до медіа ресурсів https://ru.wikipedia.org/wiki/Шекли,_Роберт
Завдання №1
Користуючись медіа ресурсом https://ru.wikipedia.org/wiki/Фантастика https://ru.wikipedia.org/wiki/Научная_фантастика опрацюй схему «Класифікація наукової фантастики» ( додаток № 9)
Визнач до якого піджанру фантастики відноситься твір «Усмішка»
Завдання №2
Дай відповіді на запитання:
Завдання №3
Поділіть оповідання на частини відповідно до розвитку сюжету.
Назвіть кожну з них цитатами з тексту.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання №4
Побудуй «ланцюжок вдосконалення думки» головного героя оповідання «Запах думки».
Завдання №4
Завдання №5
Визнач головну думку твору підтвердь її словами з тексту.
__________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Завдання №6
Порівняй у чому полягає конфлікт в оповіданні Р. Шеклі «Запах думки» та Р.Бредбері «Усмішка».
Використай отриману інформацію для створення власної презентації «Історія наукової фантастики»
Поява наукової фантастики була викликана промисловою революцією в XIX столітті. Спочатку наукова фантастика була жанром літератури, що описує досягнення науки й техніки, перспективи їхнього розвитку тощо. Засновниками жанру НФ були класики всієї фантастики Жуль Верн, Герберт Уеллс, Карел Чапек. На той час багато хто вважав їхні твори абсурдними, але вже в 20-их роках настав «Золотий Вік» наукової фантастики. Цій розквіт приніс фантастиці нових класиків Артур Кларк, Айзек Азімов, Клінффорд Саймак, Станіслав Лем, Роберт Шеклі. Твори класиків фантастики завжди мали певну пророчість – Жуль Верн передбачив посадку на Місяць і появу сумбарини, Герберт Веллс – польоти, Олексій Толстой – лазер, а Станіслав Лем – електронні книжки. Часто описувався (як правило, у вигляді утопії) світ майбутнього. Класичним прикладом такого типу фантастики є твори Жуля Верна. Пізніше розвиток техніки став розглядатися в негативному світлі (антиутопія). В якості прикладів можна навести твори «Машина часу» Герберта Уеллса чи «451° за Фаренгейтом» Рея Бредбері. Антиутопія розглядає негативні наслідки не тільки технічного прогресу. В XX столітті з'явилася також соціальна фантастика, що описує майбутні зміни не техніки, а суспільства. Найвідоміший приклад – антиутопія «1984» Джорджа Орвелла.
У 20-30-их роках XX сторіччя відокремився жанр фентезі, або «чарівної казки для дорослих». Утім, наукова фантастика та фентезі — зовсім різні напрямки фантастики. Якщо в основі НФ полягають теоретично можливі події, то фентезі оперує магією та міфологією та більше схоже до казки. Попри це, деякі письменники поєднують ці жанри у своїй творчості, що призводить до появи великої кількості відгалужень та нових напрямків.
У Радянському Союзі найбільшої популярності наукова фантастика досягла приблизно у 60-х роках. Саме в цей період було написано одні із найвідоміших зразків жанру. Із шестидесятими роками пов'язана творчість відомих радянських фантастів: брати Стругацькі, Ілля Варшавський, О. Шалімов, І. Можейко, відомий як Кір Буличов, та багато інших. Велика доля фантастики тої епохи була присвячена космічним пригодам. Слід згадати, що в ті ж самі роки відбувався швидкий розвиток космонавтики, а у 1961 році в космосі уперше побувала людина.
Хоча деякі вважають, що наукова фантастика — суто розважальний жанр, нерідко письменники руйнують такийстереотип, перетворюючи свої книги в серйозні доробки, навантажуючи їх прихованим філософським, соціальним чи прямим науковим змістом. Саме завдяки такому поєднанню захоплюючого сюжету та справжньої науки, написаної популярною мовою, науково-фантастичні оповідання деяких авторів і здобувають велику популярність: «Хроніки Дюни» Френка Герберта,«Фундація» (Foundation) Айзека Азімова. Прикладами оповідань з досить серйозним науковим змістом можна назвати «Паштет з гусячої печінки» Айзека Азімова — хімія та «Подорож в ніщо» Іллі Варшавського — фізика. В Укураїні сьогодні в царині наукової фантистики працюють О. Бердник, М. і С. Дяченко, Г.Л. Олді та ін. Нові теми в 1990-х рр. включають екологічні проблеми, наслідки глобальної мережі Інтернет та розширення інформації про Всесвіт, питання про біотехнології та нанотехнології, а також після закінчення холодної війни зростаючий інтерес до постдефіцітного суспільства.
Героями фантастики можуть бути необов'язково люди; героями часто бувають тварини, які внаслідок генетичних експериментів або іншого збігу обставин стали розумними. Окрім того героями фантастичного твору можуть стати і роботи, й інопланетяни (чужі), що часто практикують різні автори, намагаючись описати специфічну психологію, систему цінностей і логіку таких розумних істот (наприклад, три закони робототехніки придумані Айзеком Азімовим). У фентезі вибір героїв не-людей дуже широкий — від гномів до драконів
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
колектив: д.філол.н., проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка О. М. Ніколенко (керівник колективу), к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України К.В. Таранік-Ткачук, зав. Сектору Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту С.П. Фоміна, зав. навчально-методичного кабінету світової літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського О. В. Ревнивцева, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва Т.П. Сегеда, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва Н.В. Онищенко.
Відповіді
1 семестр
Міфи народів світу
Ст.9 Завдання №3
Користуючись отриманими знаннями заповни таблицю
Міф |
Герой |
Провідний мотив |
Міфологічний образ |
Переносне значення |
Прометей |
Прометей |
Пояснення появи вогню |
Прометеїв вогонь |
Самовідданість, вогонь знання |
Нарцис |
Нарцис |
Пояснення появи квітки, луни |
Самозакохана людина |
Надмірна любов до себе |
Пігмаліон і Галатея |
Пігмаліон |
Кохання як воля богів |
Митець, відданий праці |
Людина, закохана у свій витвір |
Орфей і Еврідіка |
Орфей |
Вплив мистецтва на людину |
Митець високої майстерності |
Могутність мистецтва |
Деметра і Пересефона |
Деметра |
Зміни пори року |
Мати, яка страждає з дитиною |
Достаток та мир |
Пригоди та фантастика
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня у прозі».
Ст. 26 Завдання №2 Дай відповіді на запитання вікторини «Одним словом».
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом»
Ст. 29 Знайди та виправи фактичні помилки в біографії письменника.
1. Микола Васильович Гоголь народився 20 березня 1829 р. у селі Новоселівка Миргородського повіту Полтавської губернії.
2. Батько письменника, Василь Опанасович, був купцем. Мати, Марія Іванівна, була дуже освіченою жінкою, походила з дворянського роду.
3. Хлопчика назвали Миколою на честь прадіда. Дитячі роки майбутнього письменника пройшли в селі Діканька, де зараз створено музей-заповідник письменника.
4. У 1818 р. Миколу Гоголя віддали навчатися до Ніжинської гімназії вищих наук Юнак навчався іноземним мовам, живопису, брав участь у спортивних змаганнях. У той же час Микола почав писати.
5. Відомим Гоголя зробила його перша поема, яка вийшла у 1830 р. У цьому же році вийшов друком твір «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
6. Гоголя цікавила історія України. У 1839 році як результат поїздки до Москви стає збірка художніх творів «Миргород».
7. Останні роки життя Гоголь важко хворів. У 1849 р. він востаннє приїхав у Василівку. Це було його прощання з рідною землею, що давала силу й наснагу.
8. Саме там було написано останній його твір п’єса «Ревізор» 21 лютого 1855 р. Микола Васильович Гоголь помер. Поховано письменника Москві на Новодівичому цвинтарі.
2 семестр.
Людські стосунки
А.Екзюпері «маленький принц»
Ст. 15 Завдання №1 Установи відповідність.
Назва твору Художня деталь
Ст. 17 Завдання №4 Вікторина «Перевір себе». Обери вірні твердження.
Ст. 17 Завдання №6 Реальними чи символічними є образи мешканців планет. З’ясуйте алегорію цих образів, поєднавши стрілками
2. Пихатість
1. Безглуздість
6. Обов'язок
3. Порок
5. Обмеженість
4. Непотрібніст
Пригоди і фантастика
Р.Бредбері «Усмішка»
Ст. 22 Завдання №3 Вікторина «Перевір себе». Обери вірні твердження.
1