Проект - дослідження "Якої шкоди завдають цукерки дитячому організму"

Про матеріал
Проведене дослідження розкриває шкідливий вплив цукерок на дитячий організм У сучасному виробництві кондитерські вироби містять всілякі харчові добавки, ароматизатори, барвники та хімічні речовини, які є шкідливими для людського організму. Які ж солодощі нам обирати? Було помічено, що корисніше обирати натуральні солодощі. Їсти багато солодощів виявилося шкідливо!
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект - дослідження

 

ЯКОЇ ШКОДИ ЗАВДАЮТЬ ЦУКЕРКИ

ДИТЯЧОМУ ОРГАНІЗМУ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП …………………………………………………………………………    3

РОЗДІЛ 1. ШКІДЛИВИЙ ВПЛИВ СОЛОДОЩІВ НА ОРГАНІЗМ  ДІТЕЙ…4

1.1 Історія виникнення цукерок………………………………………………...  4

1.2 Види цукерок та їх склад …………………………………………………. .. 4

1.3 Як солодощі впливають на організм людини    …………………………… 5

1.4 Натуральні солодощі. Поради до вживання……………………………….. 5

РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДНИЦЬКО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА ….........6

2.1 Дослідження складу цукерок………………………………………...……....6 

2.2 Аналіз анкетування…………………………………………………...............7

Висновки…….……………………………………………………………………..8

Список використаної літератури………………………………………………...9

Додатки…………………………………………………………………………..10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

ВСТУП

Практично всі люди полюбляють солодке, а особливо діти. Щодня вживаючи ці солодкі смаколики,  ми піднімаємо собі настрій, не задумуючись про те, яку користь чи шкоду завдають вони нашому організму.

Величезний світ солодощів неможливо уявити без цукерок. У наш час їх настільки багато різних видів, що складно навіть перелічити. Я також дуже люблю цукерки. Іноді можу з’їсти їх забагато. Мама не втомлюються повторювати, що багато їсти солодкого – шкідливо! Так які ж біди підстерігають ласунів, в чому полягає шкода солодкого? Яку шкоду завдає нашому організму зловживання цукерками? Спробую це дослідити.

Переконуюсь та розумію, що тема зловживання солодощами надзвичайно актуальна та необхідна. Адже любителі цукерок є і в моєму класі, а ще більшість з них зловживають солодким, що шкідливо впливає на їх організм.

Мета моєї роботи: з'ясувати, яку шкоду організму людини може принести зловживання цукерками; привернути увагу до проблеми надмірного вживання солодощів однолітками, що призводить до зайвої ваги та інших хвороб, обґрунтувати важливість нормованого вживання цукру з метою правильного  харчування, що не шкодить здоров’ю дітей.

Для досягнення мети ставлю такі завдання:

       дослідити проблему шкідливого впливу цукерок на дитячий організм;

       з′ясувати, як вирішується дана проблема у сім’ях моїх однокласників;

       провести анкетування серед однокласників та їх батьків щодо даного питання;

       проаналізувати отримані результати;

       розробити поради щодо зменшення вживання цукерок  та заміни  їх натуральними без шкоди для здоров’я.

Об’єкт дослідження: цукерки.

Предмет дослідження: вплив цукерок на дитячий організм та заміни  їх натуральними без шкоди для здоров’я

Методи дослідження:

  теоретичні – опрацювання літературних джерел;

  практичні – анкетування, розроблення порад щодо вживання натуральних цукерок без шкоди для здоров’я.


4

РОЗДІЛ 1

Шкідливий вплив солодощів на організм дітей

1.1 Історія виникнення цукерок

Світ цукерок дуже різноманітний. А коли ж з’явилися перші цукерки? Якими вони були спочатку? З давніх – давен люди в різних країнах виготовляли  солодощі,  що були схожі на сучасні цукерки, тому можна впевнено стверджувати, що цукерки з’явилися в стародавньому світі. Хоч тоді вони мали інші форми та склад.

Цукерки – це солодкі  вироби, зазвичай виготовлені з цукру, шоколаду, горіхів, карамелі або інших інгредієнтів. Вони вперше з’явилися дуже давно – більше ніж три тисячі років тому. В давнину єгиптяни випадково  змішали горіхи, інжир, фініки з медом. Так вперше з’явилися цукерки.

На сході солодкі смаколики виготовляли з мигдалю і меду. А от у Київській Русі для приготування солодощів використовували кленовий сироп, патоку та мед. Крім цього додавали різні горішки, ягоди та плоди.

Визначення цукерок походить від латинського «confectum», що означає «зроблений». Спочатку це слово використовували фармацевти в 16 столітті. Вони використовували це слово для опису зацукрованих або фаршированих фруктів, які використовувалися в лікувальних цілях.

Однак перші шоколадні цукерки були створені в Брюсселі в 1857 році фармацевтом Джоном Нойхаузом. Він винаходив ліки від кашлю, коли випадково створив продукт, який ми сьогодні називаємо шоколадом.

1.2 Види цукерок і їх склад

Цукерки - це кондитерський виріб чи продукти з багатьма невідомими? Тому спробуємо розібратися в тому з чого їх виготовляють.

Цукор-пісок, мед, рослинні жири, тваринні жири, молочні продукти, яєчні продукти, какао-боби, горіхи, фрукти, ягоди, кунжут, соняшник та інші олійні культури, желатин. Аналіз інгредієнтів показує, що більшість продуктів не викликають занепокоєння, але цукерки містять барвники, консерванти та модифіковані крохмалі, які є шкідливими для здоров'я.

Цукерки - це солодкі кондитерські вироби, що містять 40-70% цукру. Вони бувають глазуровані та неглазуровані. Глазуровані кондитерські вироби покривають шоколадом, помадкою або карамеллю. Залежно від ваги начинки вони по5діляються на помадні, фруктові, молочні, горіхові, лікерні та марципанові.

На сьогоднішній день практично на всіх подібних виробах є вказівки «без ГМО», «з наповнювачами, ідентичними натуральним», «із замінником какао-масла». Так що це значить? За багатьма незрозумілими назвами ховаються всім відомі транс-жири, тобто замінники дорогих молочних жирів, а ще цукрозамінники, харчові барвники, такі як Е102, Е104, Е110 і інші. Їх застосовують з метою здешевлення продукції, при чому вони мають більш солодкий смак на відміну від натурального цукру. Найбільш шкідливими для організму, зокрема, для печінки є сахарин (Е954), а також цикломати (Е952), аспартам (Е951).

  Слід обмежити безконтрольний прийом «неякісних» солодощів, бо це шкодить організму.

 

5

1.3 Як солодощі впливають на організм людини

Всі без винятку діти — справжні ласуни! Вони люблять солодощі й часто вживають їх без міри.

Наш мозок виробляє гормон щастя – дофамін, коли ми споживаємо продукти, які містять цукор у великій кількості. Цей гормон покращує нам настрій, викликає задоволення, прилив сил. Однак глюкоза має швидкоплинний ефект, а коли  її рівень у крові людини різко падає, це спричиняє відчуття голоду і стрес для нашого організму.

Слід також зазначити, що солодощі можуть швидко призвести до карієсу. Щоб уникнути цього, зуби слід чистити після кожного прийому їжі. Важливо зазначити, що надмірна кількість цукру в раціоні послаблює кістки, судини, суглоби та кровотворну систему, а дефіцит вітамінів групи В часто призводить до неврологічних та психічних захворювань.

Деякі дослідження показали, що надмірне споживання солодких продуктів може негативно впливати на здатність дітей до навчання та пам'ять.

Яка щоденна норма цукру і чому багато цукру шкодить організму? (Додаток 5)

То чи  потрібно повністю відмовитися від цукру? Ні, не потрібно. Лише потрібно знати міру. Шкоду несе не сам цукор, а його надмірна кількість в раціоні.

1.4 Натуральні солодощі. Поради до вживання

Серед великої кількості продуктів харчування є чимало корисних солодощів, які не завдають шкоди нашому організму і при цьому приносять не менше задоволення, ніж цукерки та інші смаколики.

Корисні солодощі містять багато вітамінів та мінералів. Я раджу при виборі натуральних смаколиків обов’язково звертати увагу на такі моменти. Перший – це склад продукту. Потрібно уникати продуктів, що містять підсолоджувачі, шкідливі олії та підсилювачі смаку. І обов’язково слід обирати кондитерські вироби, виготовлені з натуральних фруктових соків та з мінімальним використанням цукру. Цукор повинен надходити з натуральних джерел, які є корисними для організму. А головне – потрібно контролювати споживання солодощів. Сухофрукти корисні для нашого організму, містять велику кількість клітковини. Корисні солодощі – курага, чорнослив, родзинки, інжир, фініки. Крім сухофруктів корисними смаколиками є пастила, яку виготовляють із фруктів. Зефір, желе та суфле – це солодощі, які виготовляють без кулінарних жирів, а їхня загальна калорійність невисока.

А ще до корисних солодощів можна віднести і чорний шоколад. Його можна їсти навіть тим, хто притримується правильного харчування. Але щоб стати корисним, шоколад має містити не менше 72% какао-бобів. А найголовніше, попри всю користь цих продуктів не треба  зловживати ними, щоб не перевищувати денну норму цукру.

 


6

РОЗДІЛ 2

Дослідницько – експериментальна частина

2.1 Дослідження складу цукерок

З метою вивчення питання щодо шкідливого впливу цукерок на дитячий організм нами було проведено дослідження серед учнів та батьків 4 класу КГ №13 КМР. Кількість респондентів – 18 учнів та  16 батьків.

Дослідження, яке ми проводили включає в себе два компоненти:

І. Дослідження   складу шоколадних цукерок «Ромашка» виробника «Київська кондитерська фабрика «Рошен», та натуральних фруктових цукерок «Яблуко» (Равлик Боб) виробника ТОВ «Еко Снек», Україна.

ІІ. Школярам і батькам розіслали анкети, щоб з'ясувати, як діти і батьки ставляться до солодощів, як часто вони їдять солодощі, чи обмежують батьки споживання солодощів своїми дітьми та чи готові вони замінити солодощі натуральними і корисними закусками.

Дослідження здійснювалося за такими параметрами: назви цукерок, склад цукерок. За результатами  першої  частини  дослідження,  ми подаємо протокол спостереження за складом цукерок.

                                                                                                      Таблиця 1

Протокол спостереження за складом цукерок

Назви цукерок

Склад цукерок

Шоколадні цукерки «Ромашка» «Київська кондитерська фабрика «Рошен»

цукор, шоколадна глазур (цукор, какао-терте, еквівалент масла какао (рослинні олії), какао-порошок, емульгатор: лецитин соєвий Е476, ароматизатор “Ванільний”), молоковмісний продукт із замінником молочного жиру, вироблений за технологією консервів молочних згущених з цукром

Натуральні фруктові цукерки «Яблуко»(Равлик Боб) виробника ТОВ «Еко Снек», Україна.

яблуко-100%, без доданого цукру, без консервантів, без барвників.

Якісний шоколад повинен містити лише три інгредієнти: какао-боби, какао-масло та цукор. Какао-масло - найдорожчий інгредієнт справжнього шоколаду, але недобросовісні виробники часто замінюють його пальмовою або кокосовою олією, позначаючи на упаковці як "рослинна олія".

Внаслідок обробки та якісного аналізу всіх даних цього протоколу, я дійшла висновку, що шоколадні цукерки «Ромашка» у своєму складі містять рослинні олії, замінники молочного жиру, лецитин соєвий Е476 ( присутність соєвого лецитину в раціоні може негативно позначитися на якості обміну речовин, що призводить до появи зайвої ваги у людей), тому надмірне вживання цих цукерок шкодить дитячому організму.

Також я дослідила склад натуральних фруктових цукерок «Яблуко» (Равлик Боб) і дізналася, що до їх складу входять: яблуко-100%, без доданого цукру, без консервантів, без барвників.

 

7

Натуральні фруктові цукерки зберігають практично всі корисні речовини (вітаміни, мінерали, мікроелементи), які містяться в свіжих плодах. Саме тому

вживання фруктових цукерок, на відміну від традиційних солодощів, не завдає шкоди дітям і дорослим, а приносить лише задоволення та користь.

2.2.Аналіз анкетування

Другою складовою нашого дослідження було анкетування, проведене серед учнів та батьків класу. Мета проведення ‒ з’ясувати, погляди на солодощі, частоту вживання солодощів та чи обмежують батьки споживання солодощів своїми дітьми.

У процесі проведення анкетування кожен респондент  отримав опитувальник, який складався із 7 запитань для учнів та 6 запитань для батьків. (Додатки 1 і 2).

Опрацювавши результати цього опитування (Додатки  3 і 4), ми зробили висновки про те, що всі учні люблять цукерки, що становить  100%,  вживають  цукерки 1 раз в день -39%, 3 рази в день - 28%, без обмежень – 33%; віддають перевагу шоколадним цукеркам - 56%, желейним - 22%, карамелькам -5%, іншим цукеркам -17%; зазвичай їдять цукерки коли захочуть - 67% учнів, вдень -17%, вранці - 11%, а ввечері -5 % учнів класу.78% учнів знають про те, що цукерки шкодять нашому організму  та все ж їх вживають у великій кількості, 11% - вважають,  що цукерки не завдають шкоди нашому організму і 11% відповіли, що не знають чи шкодять цукерки їх організму; 44% зазначили, що батьки їх не обмежують у вживанні цукерок, а 56% навпаки вказали, що батьки обмежують; 56% опитаних учнів повідомили про те, що свої кишенькові гроші вони витрачають на цукерки та різні солодощі, 22% - на чіпси та сухарики, а по 11% учнів витрачають свої кошти на солодкі газовані напої та інше.

 Результати опитування батьків показали, що щодня купують цукерки 31% опитаних, 1-2 рази на тиждень - 44 %, рідко купують - 25%, а от на питання чи обмежують батьки своїх дітей у вживанні цукерок - 81 % відповіли так і 19 % - ні; у 81% дітей, зі слів батьків немає зайвої ваги, а у 19% - є проблеми із надлишковою  вагою; на питання, що частіше в раціоні  їх дітей є овочі і фрукти, чи цукерки і смаколики, то відповідь виявилась -50% на 50 %, батьки зазначили, що діти часто вдома знаходяться без нагляду дорослих і самі обирають собі такий раціон. При виборі цукерок більшість батьків звертають увагу на ціну - 63%, на склад цукерок - 25 %, а на виробника -12%; на питання чи готові батьки обмежити свою дитину у вживанні цукерок та замінити на натуральні корисні солодощі - 44% відповіли так і 12 % - ні, а 44% - подумають; чи знають батьки  про норму  вживання цукру дітьми  без шкоди для здоров’я тільки 12 % опитаних респондентів відповіли стверджувально, а 88 % не знають про цю норму.

Таким чином, піддавши аналізу результати анкетування, можемо зробити висновки, що більшість учнів та батьків надмірно вживають солодощі. Але є й ті, що обмежують вживання солодощів, бо розуміють їх шкоду для здоров’я, і навіть готові подумати про заміну цукерок на натуральні, що не шкодять дитячому організму. Думаю, що ми змогли привернути увагу учнів та батьків до цього питання і замислитися про шкідливий вплив надмірного вживання цукру та заміну на натуральні корисні солодощі.


8

ВИСНОВКИ

Досліджуючи  тему «Якої шкоди завдають цукерки нашому організму?» ми знайшли багато цікавої та корисної інформації про солодощі:

зрозуміли, що тема зловживання солодощами надзвичайно важлива та необхідна;

дізналися про історію виникнення цукерок;

з’ясували, що солодощі мають як позитивний, так і негативний вплив на організм людини;

встановили, що надмірне споживання солодкого виснажує запаси вітамінів в організмі, руйнує зуби, викликає цукровий діабет, порушує обмін речовин і призводить до надмірної ваги, а помірне споживання солодких продуктів позитивно впливає на настрій людини і є джерелом енергії;

розібралася зі складом та вмістом цукерок,  нормами вживання цукру без  шкоди для організму.

  У сучасному виробництві кондитерські вироби містять всілякі харчові добавки, ароматизатори, барвники та хімічні речовини, які є шкідливими для людського організму. Які ж солодощі нам обирати? Було помічено, що корисніше обирати натуральні солодощі. Їсти багато солодощів виявилося шкідливо!

Отже, я довела, що їсти багато солодкого - це шкідливо! Але зовсім відмовлятися від цукерок не варто. Можна вживати натуральні фруктові снеки, які  зберігають майже всі поживні речовини (вітаміни, мінерали та мікроелементи),  які містяться у свіжих фруктах. Тому, на відміну від звичайних солодощів, вживання фруктових снеків не шкодить дітям і дорослим, а приносить лише задоволення і користь. Чорний шоколад - ще один корисний смаколик. Його можна їсти навіть тим, хто дотримується здорового харчування. Однак, щоб бути корисним, шоколад повинен містити не менше 72% какао-бобів. І найголовніше - його не варто їсти в надлишку.

  Щиро сподіваюся, що після отриманих знань під час дослідження,  гормон щастя, який вироблятиме мій  мозок під час нормованого і правильного  вживання цукерок,  буде покращувати мені настрій, викликатиме задоволення і не шкодитиме моєму  організму. А мої однокласники та їх батьки також задумаються над цією проблемою і будуть зважено ставитися до вибору цукерок та нормі вживання цукерок без шкоди для організму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Енциклопедія для дітей. - М .: Аванта, 2000р.
  2. Івченко З. Домашні солодощі та цукерки. Робимо самі. М .: Клуб сімейного дозвілля, 2016р.
  3. Історія речей: для дітей серед. шк. віку / авт.-упоряд. М. О. Панкова, В. М. Скляренко, Я. О. Батій ; худож.- іл. В. М. Юденков ; худож.- оформ. А. С. Ленчик. — Харків: Фоліо, 2005. — 319 с.: ілюстр. — (Дитяча енциклопедія)
  4. Харчування людини / Т. М. Димань, М. М. Барановський, М. С. Ківа та ін./під ред. Т. М. Димань. — Біла Церква, 2005. — 300 с.
  5. Інтернет джерела

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

ДОДАТКИ

Додаток А

Анкета (для учнів)

 

1.Чи любиш ти цукерки?

А)Так

Б) Ні

2.Як часто вживаєш цукерки?

А) 1 раз в день
Б) 3 рази в день
В) Скільки хочу

3.Перевагу яким цукеркам ти віддаєш ?

А) Шоколадним

Б) Карамелькам

В) Желейним

Г) Льодяникам

Д) Іншим

4. Коли ти зазвичай їси цукерки?

А) Вранці

Б) Вдень

В) Ввечері

Г) Коли захочу

5. Як ти гадаєш, чи шкодять цукерки твоєму організму?

А) Так

Б)  Ні

В) Не знаю

6. Чи обмежують тебе батьки у вживанні цукерок?

А) Так

Б)  Ні

7. На що зазвичай ти витрачаєш кишенькові гроші?

А) На цукерки та солодощі

Б) На чіпси та сухарики

В) Солодкі газовані напої

Г) Інше

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

Анкета (для батьків)

 

1.Як часто ви купуєте цукерки?

А) Щодня

Б) 1-2 рази на тиждень

В) Рідко

2.Чи обмежуєте свою дитину у вживанні цукерок?

А) Так

Б)  Ні

3.Чи має ваша дитина зайву вагу?

А) Так

Б)  Ні

4. Що частіше в раціоні у вашої дитини?

А) Цукерки і смаколики

Б) Фрукти і овочі

5.На що звертаєте увагу при виборі цукерок?

А) На склад

Б) На ціну

В) На виробника

6.Чи готові ви обмежити свою дитину у вживанні цукерок та замінити на натуральні корисні солодощі?

А) Так.

Б) Ні

В) Подумаю

7. Чи знаєте Ви про норму вживання цукру дітьми  без шкоди для здоров’я?

А) Так

Б) Не знаю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

 

Аналіз опитування учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Д

 

Аналіз опитування батьків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Е

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Ж

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 травня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку