Проект - презентація для учнів 8 класу для узагальнення і систематизації знань. Допоможе учням повторити і узагальнити знання з вивченої теми. Презентація цікава, доступна і може бути використана для проведення дистанційних уроків.
Кількість речовини у побуті. Розрахунки за хімічними формулами ужиткових речовин 8 клас Проект на тему: NaCІ
Номер слайду 2
Над проектом працювали учні 8 класу
Номер слайду 3
Ми знаємо, що хімія – наука про речовини. А в побуті ми стикаємось із різноманітними речовинами. Нас зацікавили питання : Чи використовується в побуті поняття “кількість речовини”? Чому 1 кг солі і 1 кг цукру – це різні порції речовин? Мета проекту: Ознайомитись із поняттям “Кількість речовини, встановити якими фізичними величинами користуються в побуті для вимірювання кількості речовини, навчитись виконувати розрахунки за хімічними формулами найбільш уживаних речовин. NaCІ
Номер слайду 4
Наші групи Хіміки - теоретики Хіміки - практики Хіміки – теоретики вивчали питання кількості речовини, маси та об'єму, одиниці вимірювання, основні формули, якими користують при обчисленнях. Хіміки – практики виконували обчислення за формулами ужиткових речовин.
Номер слайду 5
Кількість речовини – це фізична величина, яка визначається числом структурних частинок, що містяться в даній порції речовини. Одиниця вимірювання кількості речовини – моль. 1 моль – це порція речовини, яка містить 6,02∙1023 структурних частинок речовини – атомів, молекул, йонів. Хіміки - теоретики n – кількість речовини
Номер слайду 6
Хіміки - теоретики Кількість речовини – це певна порція речовини. В побуті одиниця вимірювання кількості речовини – моль не використовується ! В побуті порції речовин ми зважуємо і відміряємо, тобто використовуємо такі поняття як “маса” і “об'єм”, виміряні в г, кг, л, мл тощо. Ці величини пов'язані між собою. І цей зв’язок виражається формулами.
Номер слайду 7
Основні хімічні формули n = m/M n = V/Vm N = n∙NА Хіміки - теоретики
Номер слайду 8
Чому 1 кг солі і цукру – це різні порції речовин? Це пояснили хіміки – практики. Дано: m(NaCI) = 1 кг m(С12Н22О11) = 1 кг n(NaCI) - ? n(С12Н22О11) - ? Розв'язання Скористаємось формулою: n = m/M М(NaCI) = 58,5г/моль М(С12Н22О11) = 342г/моль n(NaCI) = 1000/58,5 = 17 моль n(С12Н22О11) = 1000/342 = 2,9 моль Відповідь: 1кг солі та 1кг цукру містять різне число структурних частинок, тому це різні порції речовин. 1кг 1кг
Номер слайду 9
Нормальні умови цукор Порції різних побутових речовин кількістю 1 моль Хіміки - практики Н2О Н2SО4 NaCI С12Н22О11 Чим більша молярна маса речовини, тим більша маса 1 моля цієї речовини. 1 моль
Номер слайду 10
Дано: n(Н2О) = 1 моль n(Н2SО4) = 1 моль n(C12Н22О11) = 1 моль n(NaCI) = 1 моль m(Н2О) - ? m(H2SO4) - ? m(C12H22O11) - ? m(NaCI) - ? Розв'язання Скористаємось формулою: m = n∙M Таким чином, згідно з формулою, m(Н2О) = 18г m(H2SO4) = 98г m(C12H22O11) = 342г m(NaCI) = 58,5г Відповідь: різні речовини кількістю 1 моль мають різну масу тому, що маса одного моля речовини рівна величині її молярної маси. Чому різні речовини кількістю 1 моль мають різну масу? Це пояснили хіміки – практики. М(Н2О) = 18г/моль М(Н2SО4) = 98г/моль М(С12Н22О11) = 342г/моль М(NaCI) = 58г/моль
Номер слайду 11
крохмаль Розрахунки за формулами ужиткових речовин Задача У побуті часто користуються речовиною, назва якій – крохмаль (С6Н10О5)n . Його використовують для накрохмалювання білизни, для варіння кисілю та інших потреб. Скільки молекул містить 2,5 моль крохмалю? Розв'язання Скористаємось формулою: N = n∙NА ; N = 2,5∙6,02∙1023 N = 15,05 ∙1023 Відповідь: 15,05 ∙1023 молекул. крохмаль
Номер слайду 12
Розрахунки за формулами ужиткових речовин Задача для самостійного розв'язування У побуті часто користуються речовиною, назва якій – кальцинована сода. Її формула Nа2СО3. Вона застосовується для чистки посуду, сантехнічних виробів, для пом'якшення води в домашніх умовах. Визначте яка кількість речовини ( моль ) міститься в одній пачці, вагою 1кг?
Номер слайду 13
Висновки Проект У хімії використовують поняття “кількість речовини”, яка вимірюється в молях. У побуті одиниця вимірювання “моль” не використовується, а кількість речовини вимірюється в г, кг, л, мл. ЦІ величини повязані між собою і цей зв’язок виражається формулами: n = V/Vm; n = m/M; N = n∙NА. Для подальшого вивчення хімії необхідно вміти користуватися цими формулами при розвязуванні задач.