Тема уроку. Вибір теми проекту. Конструкційні матеріали та їх вибір.
Мета уроку: ознайомити учнів з історією прикраси декоративного вінка та її значення; спонукати дітей до самостійного визначення послідовності виготовлення проєкту, продовжити знайомити учнів з властивостями конструкційних матеріалів, правилами їх підбору; формувати навички у роботі з інформаційними джерелами, у створенні графічного зображення; розвивати естетичний смак, пам'ять, логічне мислення; виховувати свідоме дотримання учнями правил безпечної праці.
Основна технологія: виготовлення штучних квітів.
Презентація за покликанням:https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-proektu-dekorativniy-vinok-212642.html
7_____клас
Проєкт . Декоративний вінок.
Основна технологія: виготовлення штучних квітів.
Допоміжні технології: аплікація, технологія декорування природними і штучними матеріалами
Тема уроку. Вибір теми проекту. Конструкційні матеріали та їх вибір
Мета уроку:
ознайомити учнів з історією прикраси декоративного вінка та її значення;
спонукати дітей до самостійного визначення послідовності виготовлення проєкту, продовжити знайомити учнів з властивостями конструкційних матеріалів, правилами їх підбору;
формувати навички у роботі з інформаційними джерелами, у створенні графічного зображення;
розвивати естетичний смак, пам’ять, логічне мислення;
виховувати свідоме дотримання учнями правил безпечної праці.
Обладнання: зразки предметів інтер’єру ( декоративного вінка), ілюстрації вінків, технологічні картки, мультимедійний супровід
Інструменти і матеріали: ножиці, олівці, картон, шнур (мотузка, пряжа), термоклей, пістолет для термоклею, скотч, різні конструкційні матеріали для декору
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
1. Організаційний момент
1.1 Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.
1.2 Створення позитивного настрою на урок
2. Актуалізація опорних знань
Пропоную проаналізувати свій досвід з виконаних проектів, оцінити результати проектування, визначити інші варіанти розв’язання проблеми
3. Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання:
Яким чином підняти настрій і натхнення перед святами ( змінити прикраси інтер’єру, придбати щось нове, виготовити прикрасу своїми руками)
Сьогодні перед нами важливий етап у виготовленні виробу – організаційно-підготовчий. Дослідження проблеми і збір інформації – це крок до визначення правильного рішення щодо виготовлення виробу.
4. Повідомлення теми і мети уроку Слайд 2
5. Вивчення нового матеріалу
Починаючи розробку проекту, необхідно визначити, що саме буде результатом виконання проекту, тобто вибрати форму продукту проектної діяльності
( Під час пояснення вчитель демонструє зразки різних проектів).
5.1 Визначення джерел інформації (Фронтальна бесіда)
5.2 Банк ідей
Асоціативний кущ Слайд 3
5.3 Вимоги до проектованих моделей: Слайд 4
- технологічність,
- функціональність,
- економічність,
- естетичність
5.4 Види вінків
Які саме на вашу думку зображені на слайді?
5.6 Історія різдвяного вінка Слайд 7
Виступ підготовлених учнів:
5.7 Символіка різдвяного віночка Слайд 8,9,10
5.8 Основа для віночків. ( Приклади і обґрунтування декількох способів виготовлення) Слайд 11
6. Закріплення нових знань Слайд 12,13
«Кросворд» (Додаток) робота в парах
7. Інструктаж перед практичною роботою Слайд 14
Повторення правил безпеки .
8. Практична робота Слайд 15
1. Знайти у мережі інтернет декілька прикладів декоративних вінків. Зберегти зображення.
2. Визначити найкращі ознаки у виробах-аналогах.
3. Визначити оздоблюючі матеріали, які можна застосувати під час виготовлення проєкту. Обгрунтувати підбір.
4. Створити графічне зображення виробу.
5. Виконати основу для майбутнього різдвяного віночка за технологічною карткою або за своїми вподобаннями.
9. Поточний інструктаж
Контроль і допомога у разі необхідності з боку вчителя
Дотримання учнями правил безпечної праці
10. Рефлексія знань учнів
11. Підсумки уроку Слайд16
Оцінювання робіт учнів.
Демонстрація розроблених основ для віночків
Фантазія сучасних дизайнерів у виготовленні різдвяних вінків невичерпна.
І все-таки, ніщо не зрівняється з виробами, виготовленими власними руками
у родинному колі. Створені з веселою фантазією, терпінням і майстерністю,
вони приносять ту теплоту і радість, яку не купиш у магазині.
12. Домашнє завдання Слайд17
Підготувати матеріали, які на вашу думку можна використати для виготовлення вашої моделі віночка, принести основу для вінка, клей.
Додаток
Кросворд (для вчителя)
У виділених клітинках – назва нашого проєкту (ВІНОК)
1. Який вінок виготовляють на традиційні українські свята? (Обрядовий)
2. З чого виготовляють бантики на вінках , більшість червоного або сріблястого кольорів? (Стрічки)
3. Яке символічне значення має форма кола у вінку? (Безкінечність буття)
4. Які смаколики використовують на різдвяному віночку? (Солодощі)
5. Назвіть плоди хвойного дерева, які дуже часто є атрибутом різдвяного вінка? (Шишки)
Кросворд (для учнів)
У виділених клітинках – назва нашого проєкту
1. Який вінок виготовляють на традиційні українські свята?
2. З чого виготовляють бантики на вінках , більшість червоного або сріблястого кольорів?
3. Яке символічне значення має форма кола у вінку?
4. Які смаколики використовують на різдвяному віночку?
5. Назвіть плоди хвойного дерева, які дуже часто є атрибутом різдвяного вінка?
Практична робота
1. Знайти у мережі Інтернет декілька прикладів декоративних вінків. Зберегти зображення.
2. Визначити найкращі ознаки у виробах-аналогах.
3. Визначити оздоблюючі матеріали, які можна застосувати під час виготовлення проєкту. Обгрунтувати підбір.
4. Створити графічне зображення виробу.
5. Виконати основу для майбутнього різдвяного віночка за технологічною карткою або за своїми вподобаннями.
Технологічна картка
Виготовлення основи для Різдвяного віночку
№з/п |
Зміст дії |
Графічне зображення |
1. |
Розмітити на картоні коло бажаним розміром, в середині цього кола ще одне меншого розміру, щоб утворилося кільце |
|
2. |
Вирізати два однакових кільця і склеїти їх разом, приєднати петельку |
|
3. |
Обмотати кільце мотузкою, тканиною чи тасьмою ( за бажанням ялинковою мішурою)
|
|
4. |
Закріпити край клеєм.
|
|
Вимоги до моделей:
- технологічність
- функціональність
- економічність
- естетичність