Урок - захист проекту "Збережемо природу"

Про матеріал
Форма проведення: урок-захист проекту. Завдання спрямовані на розкриття значення природоохоронної роботи, підведення дітей до усвідомлення необхідності зберігати примножувати природні багатства, виховання любові та бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу


Проект "Охорона природи"

І ЕТАП. ПІДГОТОВЧИЙ.

 Мета: Узагальнити знання учнів про значення природи у житті людей та їх вплив на навколишнє середовище, розкрити значення природоохоронної роботи у нашій країні, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; познайомити з Червоною книгою України., розкрити таємницю кольорових сторінок Червоної книги; виховувати любов та бережливе ставлення до живої природи.

 

 ІІ ЕТАП . ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНОЇ МЕТИ .

Збір інформацію про Червону книгу  України, рослини і тварини, які зникають, причини їх зникнення.

 Що буде головним результатом роботи? Урок – захист проекту.

 

 ІІІ ЕТАП.ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ.

 Клас поділяється на групи

 

 І група

 Екологи

 Поглибити екологічні знання, знання про значення екологічно чистого середовища для життя людей.

 Збір інформації про наслідки «підкорення» природи людиною.

 

 ІІ група

 Флора

 Зібрати інформацію про рослини які зникають, причини їх зникнення.

 Збір інформації про рослини

 

 ІІ група

 Фауна

 Зібрати інформацію про про тварин , які зникають, причини їх зникнення

 Збір інформації про тварини

 

 ІV група

 Червона книга

 Зібрати інформацію про Червону книгу, її сторінки.

 Збір інформації про Червону книгу України

 

 V ЗАХИСТ ПРОЕКТУ

 

 

 

 

 

 

 

 УРОК – ЗАХИСТ ПРОЕКТУ

 

 Обладнання: Дитячий проект « Охорона природи – неодмінна умова її збереження. Червона книга України» , ілюстрації, малюнки , дидактичний матеріал для проведення ігор.

 

ХІД УРОКУ

 1. Привітання

 Діти, до нас сьогодні прийшли гості. Привітайтеся з ними і подаруйте їм свою посмішку, адже в нас не просто урок, а урок доброти.

 До цього ми готувалися заздалегідь.

 З чого ми починали? Згадаємо:

 * вибрали тему, яка нас зацікавила;

 * поділилися на групи;

 * кожна група виконувала своє завдання, для цього ми:

 - зверталися до батьків, до вчителя, до бібліотеки,

 - вивчали статті в енциклопедіях,

 - малювали малюнки,

 - готували доповіді, реферати,

 - вчили вірші.

 А яким би ви хотіли побачити наш урок?

 Мені дуже хочеться, щоб ви після цього уроку стали добрішими, уважнішими до своїх вчинків та вчинків ваших товаришів, щоб ви усвідомили необхідність збереження і примноження багатств природи. Думаю, що з вашою допомогою урок буде саме таким.

 Отож бо починаємо!

 2. Повідомлення теми і мети уроку

 3 . Робота над темою уроку

 1) Читання вірша


 Все, що довкола тебе, -

 Поля і гори й ріки –

 Все на святій землі твоє

 Від роду і до віку.

 Це ліс, що піснею дзвенить,

 Коли весна прилине.

 Метелик, що на цвіт летить

 Від кущика калини.

 Гаряче сонечко вгорі,

 А в нічку зорі ясні,

 І клен крислатий угорі,

 І зірочки прекрасні

 Струмок і чисте джерело,

 Моря і океани…

 І небо, холод і тепло.

 І дощики й тумани.

 Верба, що сумно до ставка

 Спустила довге гілля.

 А в небі хмаронька легка –

 Все це і є довкілля!

 Он звір , он пташечка летить.

 Жучок заліз на зілля.

 Усе прийшло у світ, щоб жить,

 Усе і є довкілля!


 

 2) Слово вчителя

 Дякую! Людина – частина живої природи, яка живе серед природи і бере з неї все необхідне для життя: повітря, воду, продукти харчування, корисні копалини, ґрунт.

 Колись давно люди брали від природи всього набагато менше. У них не було ні фабрик, ні заводів, ні сучасних жител. Життя давніх людей залежало від капризів природи. Наприклад, якщо полювання було невдалим, доводилося голодувати. Сильні морози чи засуха загрожували загибеллю.

 Але поступово багато що змінилось. У людей з`явилися поля і ферми, заводи і тепле житло, машини і багато іншого. І людям здалося, що вони не залежать від природи, що вони сильніші за неї. Озброївшись могутньою технікою, люди вирішили, що можуть підкорити собі природу. Пройшов час і вони побачили, що це не так.

 До чого привело це так зване «підкорення» природи розкажуть нам учасники групи «Екологи»

 

 

 

 

 3) Виступ учасників І групи «Екологи»

 Чи ми з природою єдині,

 Чи вірно спрямували крок?

 Ми кожну річку і горбок

 Від лиха зберегти повинні!

 Екологія – це наука., яка вивчає закономірності взаємовідношень суспільства і навколишнього середовища. Екологи вивчають питання охорони природи.

 Земля дарує людям величезні багатства. Нас годують поля і ліси, луки і пасовиська. Добре було б зберегти дари Землі надовго. Та людина будує міста. Захоплюючи родючі землі, прокладає дороги, трубопроводи. Щоб видобути глину, пісок, вугілля, знімає верхній шар ґрунту в кар`єрах, будує шахти. Земля починає хворіти, висихати, давати менші врожаї.

 Підкорення природи призвело до забруднення повітря і води, руйнування ґрунтів, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин і тварин. І люди зрозуміли , вони тисячами ниток зв`язані з оточуючою природою і так само залежать від неї, як дерево від коренів, якщо вони доведуть природу до загибелі, той самі не зможуть жити

 Це ми повинні знати і пам`ятати. Адже через деякий десяток років ми будемо дорослими і від нас залежатиме, чи буде здоровою наша планета, а отже і людина на ній.

(презентація)

 

 Вчитель. Екологи нам повідомили, що люди втрутилися в природу і це негативно вплинуло на рослинний і тваринний світ.

 Послухаймо учасників наступної групи.

 

 4) Виступ учасників 2 групи «Флора».

 І ні стеблинку, гілку чи травичку

 Я не ображу: це – страшенний гріх.

 Бо в кожній з них живе тремка живинка,

 Що світиться довірою до всіх!

 

 Флора – давняя богиня,

 Зелен – роду берегиня.

 І вродлива й самовита,

 Вся квітами оповита.

 Розвіває квіти всюди.

 Аби мали радість люди.

 Отже:

 Флора – це сукупність усіх видів рослин на планеті.

 Рослини – це живі істоти, які ростуть на землі й у воді. Вони бувають найрізноманітнішими: від крихітних водоростей до величезних дерев. Рослини – це основне джерело їжі та енергії для всіх інших форм життя на Землі. Відомо більше 500 тисяч видів рослин, які поділяються на вищі та нижчі.

 Рослини дуже гостро реагують на забруднення середовища. Кількість їх зменшується, а деякі зовсім гинуть, зникаючи з лиця землі. Людина вирубує ліси. Деревину використовує на будівництво будинків, для виготовлення меблів, паперу або просто спалює. Причиною зменшення кількості рослин стало осушення боліт, розорювання степів. Багато рослин зовсім зникли через винищування їх людиною.

Розповіді учнів про квіти – первоцвіти

 Підсніжники – це перші квіти – усмішки рідної землі , користуються великим попитом, тому їх безжалісно зривають, викопують цибулини. Через це у багатьох місцевостях, де колись підсніжників було багато, вони зникли.

 Сон – трава, це багаторічна трав`яниста рослина заввишки 10 – 40 сантиметрів. Через масове зривання на букети частина місцезростань зникла. Тепер вирощують їх у ботанічних садах.

а) Гра «Встав пропущені букви, що означають голосні звуки» і дізнаєшся, які рослини нашої місцевості занесено до Червоної книги

 П * дсн * жн * к (підсніжник)

 К * в * л * дн * пр * вськ * (ковила дніпровська)

 С * н – тр * в * ( сон – трава)

 Пр * л * с *к (пролісок)

 К * нв * лі * ( конвалія)

Ф * * лк * з * п * шн * (фіалка запашна)

 

 ВЧИТЕЛЬ. Тепер послухаймо учасників наступної групи .

 

 5) Виступ учасників 3 групи «Фауна».

 Любіть тварин маленьких і великих,

 В далекім лісі, поруч у селі.

 Любіть усіх приручених і диких -

 ми з ними не самотні на землі!

 

 Фауна – це сукупність усіх видів тварин на планеті.

 Тварин на планеті нараховується більше 2 мільйонів видів.

 На відміну від рослин, які самі «виробляють» їжу із сонячного світла, тваринам потрібна їжа . Тварини поїдають рослини або інших тварин. Люди вирубали ліси, осушили болота. Не стало рослин, на стало чим живитися тваринам, де будувати житло, де ховатися.

 Без лісу вітер легко здуває віками накопичений родючий шар, втрачають свій дім звірі та птахи.

 Багато тварин зовсім зникли через хижацьке винищення їх людиною. Уже ніколи ніхто не побачить дикого бика, дикого коня.

Гра « Поміняй місцями склади, прочитай слова» і дізнаєшся, які тварини занесено до Червоної книги.

 КУСРОБ (борсук)

 ЛЕКАЛЕ (лелека)

 ВЕЛЬРАЖУ РИЙСІ (сірий журавель)

 КАББА (бабак)

 КАПІРУК РАСІ (сіра куріпка)

 ХВАДРО (дрохва)

 НЬОЛЕ - КУЖ (жук-олень)

 

 

 ВЧИТЕЛЬ. Екологи стали бити на сполох: Зникають тварини, рослини. Вчені вивчають кількість яких тварин зменшилася, а які перебувають на межі зникнення. Що було зроблено, нам розкажуть учасники наступної групи.

 

 6) Виступ учасників 4 групи «Червона книга».

 Екологи і вчені створили Червону книгу.

 Червона книга – це список рідкісних видів тварин та рослин, що перебувають під загрозою зникнення.

 Уперше Червона книга була створена в 1966 році. У нашій країні видана в 1980 році.

 Вона Червона тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи.

 В ній є такі сторінки:

 Чорні;

 Червоні;

 Оранжеві;

 Зелені.

 Чорний колір – це колір трауру. На чорних сторінках записані назви тварин, які вже зовсім зникли з лиця Землі. Це – дикий кабан, біла куріпка, соболь.

 На червоних сторінках записані тварини, які є рідкісними або перебувають під загрозою зникнення. Це – шульга, лісовий кіт, підсніжник.

 На оранжевих сторінках відзначено ті рослини, і тварини, що можуть скоро зникнути. Це тритон карпатський, лелека, сон – трава, конвалія, пролісок.

 Відгадайте: Стоїть тоненький хлопчик

                        Наче риска,

                         А зверху ліхтариків низка.

 Так – це конвалія. Квітка, яка цвіте у квітні – травні. Її використовують для виготовлення ліків, одеколонів.

 

 Відгадайте: У лісі на галявині синій вогонь горить. Що це?

Так - це проліска. Проліска – рослина трав`яниста , невелика, до 20 – 25 сантиметрів висоти має два листочки, голе стебло. Квіточки складаються із 6 пелюсток. На Землі існує близько 92 видів пролісок.

 

 Вчитель. Коли квітнуть ці квіти? Як їх називають? Чи можна ці квіти рвати?

 

 УЧИТЕЛЬ. Діти, добре те, що люди не просто заносять до книги тварин та рослин. Люди почали працювали над збереженням і відновленням втрачених видів. Тому в Червоній книзі існують і зелені сторінки.

 На зелених сторінках записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилась завдяки турботі людей. Це – зубр, дрофа, фазан, бабак.

РЕЛАКС

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9KIP8KPM\MP900341692[1].jpg 4. Узагальнення і систематизація знань

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\R8NP8174\MM900309713[1].gif 

 Робота в групах.

 

 Який внесок у справу охорони природи можуть зробити молодші школярі ? Виберіть правильні відповіді.

 * Не ламати гілок дерев та кущів.

 * Не пошкоджувати кору дерев

 * Не рвати в лісі та на луках квітучих рослин

 * Не ловити комах, не знищувати павуків, жаб., змій та вужів.

 * Не ловити диких тварин і не забирати їх додому.

 * Не руйнувати гнізда і не зачіпати їх, якщо натрапиш випадково.

 * Не розводити багаття в лісі чи на луках.

 * Не залишати сміття на природі, не викидати сміття у водоймища.

 

 

 Гра « Вчимося любити природу»

 Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить людина природу чи ні і чому.

 * Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.

 * Людина садить біля будинку дерева.

 * Людина кинула недопалок у кущі.

 * Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.

 *Водій миє машину на березі річки.

 * Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

 * Діти вішають на дерева шпаківні.

 * Після відпочинку у лісі люди зібрали сміття.

 

 

 

 

5. Підсумок уроку.

 На цьому ми не закінчуємо свою роботу . Наша робота тільки починається. Ми і надалі будемо не тільки опрацьовувати питання охорони природи , але й самі будемо приймати у цьому посильну участь

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку