Проєкт для початкової школи «Впровадження здоров’язбережувальних тенологій у навчально-виховний процес»
Метою роботи початкової школи є орієнтація навчально-виховного процесу на збереження та зміцнення здоров’я, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. Робота початкової школи в цьому напрямку зумовлена проблемами сучасності.
Початкова школа почала роботу над проектом «Школа – територія здоров’я та добра». Педагоги, враховуючи поради Сухомлинського, здійснюють навчальний процес з бажанням, радістю і любов’ю. Саме В.О. Сухомлинський теоретично осмислив і практично реалізував ефективну модель організації здоров’язбережувального середовища школи.
Ми розуміємо, що найважливішим завданням школи є виховання здорового покоління, формування свідомого ставлення учнів до свого здоров’я. Саме тому учителі початкових класів школи поставили перед собою мету: сприяти збереженню і поліпшенню здоров’я учнів шляхом впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.
Здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. В.О. Сухомлинський підкреслював: «… турбота про здоров’я – це найважливіша праця педагога. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». Можна з впевненістю сказати, що ідеї
В.О.Сухомлинського міцно вкоренилися в роботі проекту «Школа– територія здоров’я та добра», а творче осмислення спадщини видатного педагога збагачують нашу роботу по впровадженню здоров’язбережувальних технологій у практику.
Процес упровадження та реалізація проекту проходить за участю всіх учасників навчально-виховного процесу:
- адміністрації;
- викладачів
- психолога;
- медпрацівника,
- бібліотекаря,
- батьків;
- учнів;
- представників громадськості.
Мета проекту: Орієнтація навчально-виховного процесу на збереження і зміцнення здоров’я,формування вміння дітей вести здоровий спосіб життя на основі дбайливого ставлення до власного здоров’я, створення ділової творчої атмосфери в педколективі за формулою «Навчився сам - навчи колегу», забезпечення тісної співпраці з батьками, впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.
Завдання проекту:
Принципи проекту:
Проект реалізується за допомогою всіх навчальних предметів.
(українська мова, математика, читання, я досліджую світ, образотворче мистецтво, фізична культура…)
Учасники діяльності Школи – території здоров’я та добра - початкова школа: групи науково-педагогічної інформації);
Завдання для груп.
І група «Лабораторія інновацій» - пошукова робота
ІІ група «Методична вітальня» - методична допомога,
ІІІ група «Творча група» – створення електронного кейсу науково-досліднецької роботи
ІV група «Педагогічна майстерня» -відстеження ефективності технологій
Очікувані результати:
- орієнтація навчально-виховного процесу на збереження й зміцнення здоров’я;
- вдосконалення науково-методичної роботи педагогів;
- формування здоров’язберігаючої компетентності, життєвих навичок щодо здорового способу життя;
- стабілізація стану здоров’я учнів, зменшення простудних захворювань та пропусків занять через хворобу;
- підвищення інтересу школярів до навчання.
Проект за часом проведення довготривалий. Сьогодні школа реалізує початковий етап проекту. Багато ще слід зробити, вносяться певні корективи в діяльність, проте попередній аналіз свідчить, що педагогічний колектив рухається у потрібному напрямку.
Анотація до проекту:
Прагнучи задовольнити потребу суспільства в освічених фахівцях, сучасна школа щироко підвищує навантаження на учнів, що, безумовно, не покращує їхнього здоров’я. Саме тому особливої уваги потребує збереження та зміцнення здоров’я школярів. Здоров’я значною мірою визначає спосіб і стиль людського життя та є найважливішою умовою самореалізації особистості. Саме тому одним із головних завдань сучасного суспільства є створення такої системи освіти, яка б не лише виховувала освічену культурну людину, а й зберігала і зміцнювала її здоров’я. Отже, школа зобов’язана підготувати дитячу особистість до самостійного життя, створивши умови для збереження й зміцнення її здоров’я
Початкова школа почала роботу над проектом «Школа – територія здоров’я та добра». Педагоги розуміють, що найважливішим завданням школи є виховання здорового покоління, формування свідомого ставлення учнів до свого здоров’я. Саме тому учителі початкових класів школи поставили перед собою мету: сприяти збереженню і поліпшенню здоров’я учнів шляхом впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.
План реалізації проекту:
Перший етап(діагностично -установчий)
Порушення проблеми проекту.
Планування діяльності учасників проекту.
Формування груп для проектної роботи.
Другий етап (організаційно - формуючий, корекційний)
Пошукова діяльність.
Удосконалення комплексу заходів психолого-педагогічного захисту та умов «Школи – території здоров’я та добра».
Створення електронного кейсу науково-дослідницької роботи.
Третій етап (комплексного підходу)
Впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.
- розробки уроків, позакласних заходів;
- проведення консультацій з батьками, батьківських зборів;
- тренінги з питань збереження здоров’я для вчителів та учнів;
- засідання творчих груп, ознайомлення з методичним кейсом щодо використання здоров’язбережувальних технологій;
- проведення ШМО з питань здоров’язбережувальних технологій;
- пропаганда досвіду на педагогічних засіданнях;
- відеолекторії;
Четвертий етап(підсумковий)
Впорядкування і оформлення матеріалів проекту.
Моніторинг рівня здоров’я та комфортності освітнього середовища.