Проєкт для початкової школи «Впровадження здоров’язбережувальних тенологій у навчально-виховний процес»

Про матеріал
Створення проєкту для початкової школи «Впровадження здоров’язбережувальних тенологій у навчально-виховний процес»
Перегляд файлу

Проєкт для початкової школи «Впровадження здоров’язбережувальних тенологій у навчально-виховний процес»

Метою роботи початкової школи є орієнтація навчально-виховного процесу на збереження та зміцнення здоров’я, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. Робота початкової школи в цьому напрямку зумовлена проблемами сучасності.

Початкова школа почала роботу над проектом «Школа – територія здоров’я та добра». Педагоги, враховуючи поради Сухомлинського, здійснюють навчальний процес з бажанням, радістю і любов’ю. Саме В.О. Сухомлинський теоретично осмислив і практично реалізував ефективну модель організації здоров’язбережувального середовища школи.

Ми розуміємо, що найважливішим завданням школи є виховання здорового покоління, формування свідомого ставлення учнів до свого здоров’я. Саме тому учителі початкових класів школи поставили перед собою мету: сприяти збереженню і поліпшенню здоров’я учнів шляхом впровадження  здоров’язбережувальних  технологій у навчально-виховний процес.  

Здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. В.О. Сухомлинський підкреслював: «… турбота про здоров’я – це найважливіша праця педагога. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». Можна з впевненістю сказати, що ідеї

В.О.Сухомлинського міцно вкоренилися в роботі проекту «Школа– територія здоров’я та добра», а творче осмислення спадщини видатного педагога збагачують нашу роботу по впровадженню здоров’язбережувальних технологій у практику.

Процес упровадження та реалізація проекту проходить за участю всіх учасників навчально-виховного процесу:

-         адміністрації;

-         викладачів

-         психолога;

-         медпрацівника,

-         бібліотекаря,

-         батьків;

-         учнів;

-         представників громадськості.

Мета проекту: Орієнтація навчально-виховного процесу на збереження і зміцнення здоров’я,формування вміння дітей вести здоровий спосіб життя на основі дбайливого ставлення до власного здоров’я, створення ділової творчої атмосфери в педколективі за формулою «Навчився сам - навчи колегу», забезпечення тісної співпраці з батьками, впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.

Завдання проекту:

  1. Реалізація наукового підходу до організації навчання, харчування і відпочинку учнів.
  2. Створення психолого-педагогічних і організаційно-педагогічних умов, які забезпечують психічне здоров’я і комфорт учнів за допомогою гуманізації та демократизації навчально-виховного процесу.
  3. Формування культури здорового способу життя учнів як у навчальний, так і в позаурочний час.
  4. Підвищення ефективності роботи педагогів, спрямованої на збереження та зміцнення здоров’я.
  5. Удосконалення форм фізичного виховання та оптимізація рухової активності учнів.
  6. Удосконалення системи роботи з батьками через використання новітніх інформаційних технологій.
  7. Позитивний досвід із формування здорового способу життя на засадах спадщини В.О. Сухомлинського.

Принципи проекту:

  1. Послідовність у діях педагогів, батьків, громадськості.
  2. Системність у профілактичній роботі.
  3. Єдність фізичного і психічного розвитку.
  4. Єдність поваги і вимогливості до особистості.
  5. Єдність свободи та відповідальності за свої дії.
  6. Саморозвиток особистості, формування навичок здорового способу життя.
  7. Свобода вибору особистості.
  8. Здоров'я і знання — нерозривні складові життя людини.

Проект реалізується за допомогою всіх навчальних предметів.

(українська мова, математика, читання, я досліджую світ, образотворче мистецтво, фізична культура…)

 

Учасники діяльності Школи – території здоров’я та добра - початкова школа: групи науково-педагогічної інформації);

 

 

Завдання для груп.

І група  «Лабораторія інновацій» - пошукова робота

ІІ група  «Методична вітальня» - методична допомога,

ІІІ група «Творча група» – створення електронного кейсу науково-досліднецької    роботи

ІV група «Педагогічна майстерня» -відстеження ефективності технологій

 

Очікувані результати:

-         орієнтація навчально-виховного процесу на збереження й зміцнення здоров’я;

-         вдосконалення науково-методичної роботи педагогів;

-         формування здоров’язберігаючої компетентності, життєвих навичок щодо здорового способу життя;

-         стабілізація стану здоров’я учнів, зменшення  простудних захворювань та пропусків занять через хворобу;

-         підвищення інтересу школярів до навчання.

 

Проект за часом проведення довготривалий. Сьогодні школа реалізує початковий етап проекту. Багато ще слід зробити, вносяться певні корективи в діяльність, проте попередній аналіз свідчить, що педагогічний колектив рухається у потрібному напрямку.

 

Анотація до проекту:

 

Прагнучи задовольнити потребу суспільства в освічених фахівцях, сучасна школа щироко підвищує навантаження на учнів, що, безумовно, не покращує їхнього здоров’я. Саме тому особливої уваги потребує збереження та зміцнення здоров’я школярів. Здоров’я значною мірою визначає спосіб і стиль людського життя та є найважливішою умовою самореалізації особистості.  Саме тому одним із головних завдань сучасного  суспільства є створення такої системи освіти, яка б не лише виховувала освічену культурну людину, а й зберігала і зміцнювала її здоров’я. Отже, школа зобов’язана підготувати дитячу особистість до самостійного життя, створивши умови для збереження й зміцнення її здоров’я

Початкова школа почала роботу над проектом «Школа – територія здоров’я та добра». Педагоги розуміють, що найважливішим завданням школи є виховання здорового покоління, формування свідомого ставлення учнів до свого здоров’я. Саме тому учителі початкових класів школи поставили перед собою мету: сприяти збереженню і поліпшенню здоров’я учнів шляхом впровадження  здоров’язбережувальних  технологій у навчально-виховний процес.

 

План реалізації проекту:

 

Перший етап(діагностично -установчий)

Порушення проблеми проекту.

Планування діяльності учасників проекту.

Формування груп для проектної роботи.

 

Другий етап (організаційно - формуючий, корекційний)

Пошукова діяльність.

Удосконалення комплексу заходів психолого-педагогічного захисту та умов «Школи – території здоров’я та добра».

Створення електронного кейсу науково-дослідницької роботи.

 

Третій етап (комплексного підходу)

Впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес.

-         розробки уроків, позакласних заходів;

-         проведення консультацій з батьками, батьківських зборів;

-         тренінги з питань збереження здоров’я для вчителів та учнів;

-         засідання творчих груп, ознайомлення з методичним кейсом щодо використання здоров’язбережувальних технологій;

-         проведення ШМО з питань здоров’язбережувальних технологій;

-         пропаганда досвіду на педагогічних засіданнях;

-         відеолекторії;

-         колективна творча справа.

 

Четвертий етап(підсумковий)

Впорядкування і оформлення матеріалів проекту.

Моніторинг рівня здоров’я та комфортності освітнього середовища.

docx
Додав(-ла)
Вітюгова Олена
Додано
2 січня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку