Науково-творче завдання під час літньої школи для учнів 7 класу лепбук за темою «Трикутник» в рамках дослідно-експериментальної роботи за
темою «Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEMосвіти» під керівництвом вчителя математики Єфремової В.М.
Мета, яка стояла перед нами – це систематизувати, узагальнити та поглибити теоретичні знання з теми «Трикутник», розширити знання учнів про трикутник, про вчених, які зробити внесок в розвиток вчення про трикутник, розібрати різні побудови трикутників: за допомогою лише лінійки або за допомогою лінійки та циркуля, побудова трикутників на місцевості, знайти зв’язки з життям людини, навчитися презентувати власну роботу через відеозвіт.
Завдання: опрацювати підручник, збірники задач, Інтернет, виготовити у вигляді піраміди лепбук та продумати його оформлення, записати відеоогляд лепбука.
Трикутник - одна з найпростіших фігур геометрії. Чи так це? Чи є в трикутника ще які-небудь таємниці? Чи потрібні трикутники в житті? Відповіді на ці питання ми досліджували в рамках проєкту «Трикутник».
Тема "Трикутники"- одна з найважливіших тем у геометрії для семикласників. Від глибокого її вивчення залежать їх подальші успіхи в геометрії та успіх під час складання іспитів після дев’ятого, а потім і після одинадцятого класу. Це дає фундамент для успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання і як наслідок вступ до омріяного вищого навчального закладу для здобування обраної професії. Цим проєктом я прагну підкреслити важливість теми, розвити інтерес дітей до математики, допомогти придбати навички самостійної роботи, навчити одержувати задоволення від самостійного пошуку знань і розв'язку завдань, розвити бажання ставити свої завдання, побачити зв'язок між наукою й життям.
Основою проєкту є освітні стандарти:
• опановування системою математичних знань і вмінь, необхіднихдля застосування в практичній діяльності, вивчення суміжних дисциплін, продовження освіти;
• інтелектуальний розвиток, формування якостей особистості,необхідних людині для повноцінного життя в сучасному суспільстві: ясність і точність думки, критичність мислення, інтуїція, логічне мислення, елементи алгоритмічної культури, просторових уявлень, здатність до подолання труднощів;
• виховання культури особистості, відношення до математики як дочастини загальнолюдської культури, розуміння важливості математики для науково-технічного прогресу.
Процес створення тематичного лепбука
Результатом нашої науково-творчої роботи став лепбук багатофункціональна розкладна тематична папка із теми «Трикутник».
Тематична, адже присвячена одній темі та має вигляд теки. Її зручно розглядати, користуватися вміщеними матеріалами, можна постійно доповнювати чимось новим.Створення лепбука допоможе збагатити, закріпити та систематизувати інформацію.
Для створення лепбука знадобилися такі матеріали: 2 штуки білого картону формату А3; кольоровий папір; ножиці; клей-олівець для паперу; олівець; лінійка; циркуль.
Розбили тему на підтеми, на дрібніші частини інформації. Учні систематизували та занотували теоретичний матеріал з теми «Трикутник, його елементи, ознаки рівності трикутників».
Продумали, за допомогою яких завдань це краще зробити. Ці підтеми можна буде використовувати як тему дня під час літньої школи.
Дослідили, де в житті можна зустріти трикутники. Для цього їм потрібно буде опрацювати інформаційний матеріал, ресурси інтернету, енциклопедії, систематизувати матеріали, застосувати до теми уроку.
Створили шаблон (ескіз). Для створення шаблону тематичної папки ми креслили на білому картоні трикутники за допомогою креслярських інструментів, попередньо розібравши різні види побудови трикутників. Вирізали всі деталі, розфарбовували, обклеїли кольоровим папером та згинали, склеювали.
Основа для лепбука достатньо жорстка, має декілька сторінок та вклеєних вкладок-розгортайок. Всередині лепбука розташували всі необхідні матеріали.
На зовнішню сторінку наклеїли титульний листок. Деякі матеріали були роздруковані з інтернету, а деякі виготовлені власноруч.
На основі розмічали місця розташування матеріалів і приклеювали підготовлені малюнки, мінікнижечки, конверти, та інші дрібні деталі.
Записали відеозвіт проєкту.