Проєкт-дослідження "Город на підвіконні"(вирощування цибулі)

Про матеріал
Проєкт-дослідження "Город на підвіконні" - це дослідження учнів 1 класу поетапного висаджування і подальшого догляду за рослиною взимку. Розробила вчитель початкових класів Плавинищенського ліцею - Давиденко Н.В.
Перегляд файлу

Проєкт  на тему: «Город на  підвіконні»

Вирощування рослин (цибулі, квасолі) на підвіконні.

Автор проєкту: Давиденко Наталія Володимирівна, вчитель початкових класів.

  Учасники проєкту: діти 1 класу,вчитель.

Місце проведення: Плавинищенський ліцей Роменської міської ради.

Характеристика проєкту:

за метою проєктної діяльності: пізнавально-дослідницький;

за змістом: інтегрований;

за кількістю учасників: груповий;

за тривалістю: довгостроковий;

за характером контактів: у межах одного класу.

Мета проєкту:

  • навчити  розрізняти і називати рослини;
  • навчити послідовно виконувати дії: саджати рослини, поливати рослини , а потім доглядати їх;
  • уточнити уявлення про цибулю та її корисні вітаміни в зимову пору року;
  • спостереження  за зростанням рослин;
  • формувати у дітей пізнавальний  інтерес до рослин.

Завдання проєкту:

- створити умови для проєкту;

- розширити знання  дітей про рослини;

- вчити  доглядати за рослинами взимку в кімнатних умовах;

- сприяти розвитку творчих здібностей у дітей;

- розвивати інтерес до рослинного світу;

- розширювати словниковий запас;

- узагальнювати  уявлення дітей про необхідність світла,тепла, вологи для росту рослин;

- виховувати повагу до праці.

Методи проєкту:

  • словесні: читання і  розповідання віршів, бесіда, розповідь;
  • наочні: фотографії, показ предметів, розглядання  предметів для спостереження,презентація.
  • практичні: догляд за рослинами, спостереження, спільні дії вихователя і дитини.
  • ігрові: рухливі ігри, дидактичні ігри.

Мотивація:

По дорозі до садочку я зустріла Сороку. Вона дізналася, що у нас сьогодні цікавий урок. І попросилася до нас у гості. Будемо її чекати.

( У Сороки коробочка з насінням)

- Які зернятка вам знайомі?

- Що може вирости із цієї зернини?

- Що потрібно, для росту рослини?

- Де можна виростити рослину взимку?

- Виберіть зернятка, які можна посадити зараз?

- Для чого вирощують рослини?

Очікувані результати:

- розширити знання про рослини;

- формування бережливого ставлення до рослинного світу;

- отримання необхідних знань для вирощування рослин;

- учасники отримають позитивні емоції від отриманих результатів.

Хід заняття

I етап- підготовчий

 Доброго ранку, мої дітки!

Дуже рада вас вітати!

Наберемо в долоні сміху,

Кинемо усім на втіху.

Напорошимо наші вуха,

Щоб могли уважно слухати

Ручки будуть працювати,

Результатів досягати.

Всі поплескаємо завзято,

Розпочнемо урок  наш!

Дітки, хоч за вікно зима, дують холодні вітри, а у нашому класі тепло, затишно та весело. Сьогодні у нас з вами буде цікавий урок, на якому ми будемо дружньо працювати.

(Чути голос Сороки)

Сорока.

- Скре-ке-ке, скре-ке-ке

Недалеко пролітала , щось таке тут назбирала.

Все в коробочку я склала, і до вас я принесла.

На хвіст оце причепила, щоб ніде не загубила.

(Коробочку віддає вчителю)

  • Ти , Сороко , не кричи! Краще ти нам розкажи, що ти нам тут принесла, і де це ти взяла?

(Відкриває вчитель коробочку і показує дітям)

  • Ой, та тут якісь зернятка. Давайте відгадаємо загадки і дізнаємося, що лежить в коробці?
  1. Що то за голова,

Що лиш зуби й борода?

(Часник)

  1. На городі молода пишні коси розпліта, у зелені хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)
  2. Сімсот поросят на кілочку висять. (Квасоля)
  3. Ні вікон, ні дверей - повна хата людей. (Гарбуз)
  4. Їде пані в золотім жупані.

Хоч жупан той латка на латці,

Та приймають в кожній хатці.

(Цибуля)

  1. Повна хата горобців, та нікуди вилетіти (Горох).

- Молодці!

- Як ці рослини можна виростити взимку? (На підвіконні)

- Отже, ми сьогодні з вами будемо створювати проєкт, який має назву «Город на підвіконні».

Слухання пісні «Ходить гарбуз по городу»

  • Про що ця пісня?

Розфарбовування картинок «Веселі  овочі»

  • Молодці, дітки. Гарні роботи. Пропоную вам переглянути відео матеріал про культурні рослини і як їх вирощують.

(Перегляд відео)

  • Сьогодні ми з вами будемо вирощувати рослину на підвіконні. Робота у нас – групова, довготривала. Ми повинні навчитися розрізняти і називати рослини, послідовно виконувати дії (саджати рослини, поливати , а потім доглядати їх), дізнатися чи корисні вони. Що ж приступаємо до роботи.

II етап - основний (практичний)

  • Ви чуєте, наші овочі сперечаються? Як ви думаєте, чому ці овочі сперечаються? (відповіді дітей).
  • Я знаю, чому ці овочі сперечаються, тому що кожен намагається довести, хто з них найкорисніший. Але хочу вам, дітки сказати, що всі вони корисні та незамінні, тому що кожен з них містить велику кількість вітамінів. Тому їм сперечатися не варто, усі дають людям силу, здоровʼя.
  • Часник – вживають у їжу і використовують для лікування різних недуг.
  • Цибуля – має велику кількість вітаміну С,що потрібен людині.

А щоб бути здоровими та сильними, треба вживати ці овочі. Про цю суперечку почула дівчинка Іринка. (Дістаю ляльку з кошиком в руках, в якому лежить велика і маленькі цибулинки).  Дівчинка Іринка дуже любить працювати на городі, бо це дуже цікаво самому посадити насіннячко, побачити перші сходи, доглядати за рослинами, спостерігати, як вони ростуть. Але так, як на вулиці ще зима, дуже холодно, все вкрите білим килимом Іринка пропонує створити свій город і виростити зелену цибульку на підвіконні.

  • Ви хочете допомогти Іринці?

(З кошика дістаю цибулину)

Бесіда

- Що ви можете розповісти про цибулину?

- Яка вона?

- Якого кольору?

- Тверда чи мʼяка?

- Солодка чи гірка?

- Так, наша цибуля гірка, але є цибуля і солодка. Вона росте там, де тепло. В неї навіть інший колір. Розглядаючи цибульку, ви побачили, що вона є рудого кольору.

- Дітки, де використовують цибулю?

- Бабуся Цибулина хоче, щоб ми сьогодні посадили її онуків. Разом будемо всі спостерігати за ростом зелених пагонів цибулі. А що потрібно для того, щоб вона росла? (грунт,сонце, вода). Пропоную вам пограти в гру.

Дидактична гра «Знайди і покажи»

Щоб росла цибулька гарненько,

Їй потрібна земелька мʼякенька.

(Діти показують на відерце із землею)

Щоб великою росла, їй необхідна вода.

(Показують відерце з водою)

Пірʼячко, щоб зеленіло,

Треба сонце, щоб світило.

(Показують на вікна)

  • Перед тим, як розпочати практичну роботу, пропоную вам трішки відпочити.

Руханка

Наші ніжки туп, туп ,туп,

До городу тихо йдуть.

Ми цибульку ідем саджати, поливати, доглядати.

Щоб виросла вона така, як дідова голова.

  • Хочу вам сказати, що вирощування зелені на підвіконні не тільки корисне, але і дуже цікаве. Цибуля не вибаглива, але дуже багата на вітаміни. Для того, щоб рослина росла, їй потрібне світло, вода, мінеральні солі. Отже, до роботи!

Практична робота

Для садіння цибулі спочатку насипемо земельку в ящик. Зробимо ямочки. Туди кладемо шкарлупу. Очистимо цибулю від лушпиння – це пришвидшить появу пагонів. У цибулі є корінець і пагони. Корінцем саджаємо цибулину у землю, а паростком угору і присипаємо землею. Дуже заглиблювати у землю не потрібно. Що тепер слід зробити? (Полити). Правильно, полити. Водички цибулі потрібно небагато. Тепер ящик поставимо на підвіконник, і щодня поливати невеличкою кількістю теплої водички. За таких умов цибуля буде добре рости і даватиме гарний урожай.

Ти, цибулько, проростай!

Гарну зелень нам давай!

Коли виросте цибулька, ми її використаємо в салат.

Бесіда

  • Діти, де взагалі росте цибуля?
  • А що ще росте на городі?(морква, огірки , капуста)
  • Як це можна назвати одним словом?(Овочі)

Дидактична гра «Який на смак?»

  •    Уявіть, що куштуєте лимон, яблуко, моркву, цибулю. Пригадайте, які вони на смак? Як змінюватиметься вираз вашого обличчя залежно від того, що ви їсте? (Показати вираз обличчя). Ваші носики зморщилися, коли ви пригадали смак лимону і цибулі, але їх треба їсти, бо вони містять вітаміни.

Цибулинка, цибулинка,

Золота її хустинка.

Спідниць вона багато має,

Вітаміни зберігає.

Корисні дуже вітаміни

І дорослим і дитині.

III етап – заключний

  •    Зараз ми з вами розподілимо обовʼязки. (Розподіл обовʼязків між дітьми.)
  • Ми з вами посадили цибульку. І тепер будемо доглядати за нею.

1 група - поливання рослини.

2 група - розпушування грунту.

  1. група - вимірювання довжини пагонів.
  1. група - запис результатів (інформацію зображають схематично).
  •         Дітки, чи справилися ми з вами? Чи допомогли дівчинці Іринці? Чи задоволені ви своєю роботою?

IV етап – презентаційний

Ми з вами закінчили роботу.

Кожна група презентує своє завдання.

Фотозвіт «Маленькі садівники»

Виставка дитячих малюнків.


C:\Users\Наталия\Downloads\IMG-74696420cc1dd76f9b41468c61f72477-V.jpg

 

 

C:\Users\Наталия\Downloads\IMG_20230105_194714.jpg       C:\Users\Наталия\Downloads\IMG_20230105_194645.jpg

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
1649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку