Чолгинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Проект
екологічна безпека і здоров’я
Керівник проекту:
вчитель основ здоров’я
Фульмес М.Д.
Обрунтування актуальності проекту
Природа – такий же унікум, як картина Рафаеля.
Знищити її легко, відновити зовсім неможливо. А. П. Бородін
Розвиток цивілізації не можливий без раціональної взаємодії з природою, яка розвивається і функціонує мільйони років. Людина отримує від неї все необхідне для життя: енергію, продукти харчування, матеріали, а також, що не менш важливо, емоційну та естетичну наснагу.
Цілеспрямованість дії людини на природу зумовлює не тільки позитивний вплив, а й призводить до негативних наслідків. Своєю діяльністю людина настільки розбалансувала природні зв'язки всієї глобальної екосистеми, що вона почала активно деградувати, втрачаючи здатність до самовідновлення. Цей вплив посилюватиметься із зростанням глобалізації світової економіки.
Екологічний фактор почав реально лімітувати добробут людей: а це погіршує знати здоров'я, збільшує ризик генетичних збоїв, скорочує тривалість життя. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), суспільне здоров'я на 50 % залежить від способу життя і на 20 % від стану навколишнього середовища.
На сьогодні існує безліч шляхів усунення і попередження екологічних загроз і викликів. Вагоме місце серед них посідають морально-етичні та екологічні парадигми здоров’я, згідно з якими здоров’я – це справа особистого і суспільного вибору моральних цінностей, взаємовідношення між людиною і довкіллям, ставлення до свого здоров’я. Свідомість людини має бути скерована на збереження довкілля і свого здоров’я, на контроль і відповідальність за власне здоров’я. Людина може бути здоровою лише в здоровому довкіллі.
Вагоме місце в попередженні екологічних викликів і загроз повинна посісти екологічна освіта, спрямована на формування екологічної свідомості, починаючи з дошкільного віку та застосування засобів біопрофілактики.
Навчальні програми
Наводить приклади: чинників техногенного впливу на довкілля; способів очищення і доочищення питної води, грунтів. Розпізнає: безпечні джерела питної води. Пояснює: вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я.
Державні освітні програми
Проблема
«Як людина своєю діяльністю впливає на екологію і як це взаємопов’язано із її здоров’ям»
Ключові питання:
Чим загрожує використання неякісної питної води?
Як вирішити проблему забрудненого повітря?
Що ми можемо зробити для очищення грунтів?
Тематичні питання
Стислий опис проекту
Проект передбачає узагальнення та закріплення учнями 8 класу теми: «Безпека в побуті і навколишньому середовищі. Екологічна безпека» шляхом самостійного творчого пошуку та заглиблення в тему індивідуального досвіду, проходження дистанційних курсів «Енергоефективні школи». Проект включає елементи дослідницького та інформаційного пошуку. Учні разом з вчителем повинні зібрати необхідну інформацію, а також виконати умови Всеукраїнського проекту «Кліматичні краплі», робити ековчинки для збереження довкілля чистим.
МЕТА ПРОЕКТУ
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Очікувані результати
Цільова аудиторія:
Тривалість проекту:
3 вересня 2019р. – 20 квітня 2020р.
КАРТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
№
|
Зміст проекту |
Термін виконання |
Відповідальні |
1. |
Провести моніторинг про використання води і вирубування новорічних ялинок шляхом соціологічного опитування: «Зберегти довкілля чистим!» |
|
|
2. |
Постановка проблеми, об’єднання учнів у групи. Визначення завдань для груп. Мотивація учнів. |
|
|
3. |
Повідомлення про початок роботи над проектом. |
|
|
4. |
Реалізація основних завдань групами. |
|
|
|
Провести опитування серед населення щодо наявності криниць, якості води в них і кількістю витрат води щоденно. |
|
|
|
Очищення річки Рутів. |
|
|
5. |
Насадження хвойних дерев і занесення показників у мобільний додаток «Кліматичні краплі» для отримання крапель. |
|
|
6. |
Виготовити контейнери для роздільного збору сміття: пластик, скло, папір, батарейки. |
|
|
7. |
Реєстрація учасників на дистанційні курси «Енергоефективні школи» з метою енергозбереження в будівлях та генерацію “зеленої” електроенергії. |
|
|
5. |
Виготовлення еколистівок «Не рубай ялинку, ти життя її подаруй» |
|
|
6. |
Розповсюдження листівок серед населення з метою зменшення вирубування лісових красунь. |
|
|
7. |
Оголошення конкурсу на кращу новорічну ялинку зі штучного матеріалу. |
|
|
8. |
Пройти з учнями всі теми курсів і здати фінальний іспит в онлайн. |
|
|
9. |
Провести підсумки проходження курсів, відзначити тих, хто набрав найбільшу кількість балів. |
|
|
10. |
Провести підсумки по збору відходів, насаджуванні дерев і отриманні крапель, відзначити тих, хто набрав найбільшу кількість крапель. |
|
|
11. |
Оцінювання діяльність учнів (дипломи, подяки, грамоти, подарунки.) |
|
|
12. |
Розробити таблицю EXEL для обчислення витрат води населенням. |
|
|
13. |
Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки в соцмережі FACEBOOK (у групі Чолгинська ЗОШ) про те, наскільки вдалим він був. |
|
|
14. |
Узагальнення і оформлення у вигляді презентації усіх досліджених і проведених робіт і презентувати їх перед учнями, вчителями і громадскістю села. |
|
|
ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тема: «Екологічна безпека і здоров’я»
Автор проекту: вчитель основ здоров’я Фульмес Марія Дмитрівна
База реалізації проекту: Чолгинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Юридична та фактична адреса організації:
81061, Львівська область, Яворівський район, с.Чолгині,
вул. Центральна, 86
e-mail: cholhyniscool@ukr.net
Керівник організації: Бурденюк Олександра Омелянівна - директор школи
Керівник проекту: вчитель основ здоров’я
Фульмес Марія Дмитрівна
Контактний телефон 0680120775
Тип проекту – навчальний
Домінантна діяльність: практично –організаційний
Предметно-змістова галузь: міжпредметний (основи здоров’я, інформатика, біологія).
Характер координації проекту: безпосередній.
Характер контактів: творча взаємодія учителя, учнів, представників села.
Кількість учасників: колективний.
Тривалість виконання проекту: середньотривалий (6 міс.).
Термін реалізації проекту: вересень 2019р. - березень 2020р.
Етапи реалізації проекту
Етапи проекту |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Діагностико-концептуальний |
|
|
Підготовчо-організаційний етап |
|
|
Практичний |
|
|
Презентаційний |
|
|